[Cari 1.6] Jakie świece i filtr paliwa? |
Autor |
Wiadomość |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 01-10-2011, 09:29 [Cari 1.6] Jakie świece i filtr paliwa?
|
|
|
Jakie świece i filtr paliwa do Carismy 1.6 16V + LPG? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-10-2011, 20:56
|
|
|
Świece dedykowane do tego silnika nie jakieś super, hiper do LPG. Ja zawsze używam NGK i jestem zadowolony. |
|
|
|
 |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 03-10-2011, 20:00
|
|
|
a jakies wymiary czy cuś takiego? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-10-2011, 22:01
|
|
|
ja do 18 SOHC z LPG zakupiłem NGK V-line BKR6E-11
Po 5 miesiącach jazdy i przejechanych 6000 km mogę polecić. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-10-2011, 23:28
|
|
|
Świece NGK wraz z przewodami zapłonowymi również NGK oraz kopułką i palcem rozdzielacza kupowałem w sklepie motoryzacyjnym według katalogu do poprzedniego auta, mazdy 626 1.8 16V LPG BRC 2 generacji. Przejechałem na tych wszystkich elementach 50 tys km bez jakichkolwiek problemów po czym wymieniłem na podobny komplet a potem jeszcze dwa razy zmieniałem taki komplet dla teścia któremu sprzedałem auto. Nie twierdzę że inne dobre marki ustępują NGK, ale ja na własnym przykładzie mogę potwierdzić że warto czasem zapłacić trochę więcej za jakość. Można jedynie odrobinę zmniejszyć przerwę na świecach jak jeździ się na LPG, ale trzeba zrobić to bardzo precyzyjnie i delikatnie by nie uszkodzić świec. Ja jednak tego nie robiłem i nie miałem też żadnych problemów z tego powodu z cewką czy z przewodami.
Może to trochę ekstremalne co napisałem ale auto po tych wymianach nigdy mi nie strzeliło i problemów z mocą też nie zauważyłem. |
|
|
|
 |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 07-10-2011, 17:27
|
|
|
A znacie jakiś mini poradnik dotyczacy wymiany? Straszne jest dojscie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-10-2011, 23:04
|
|
|
Zdejmujesz przewody zapłonowe z dwóch świec oraz odpinasz kostko zasilające od dwóch fajkocewek. Następnie odkręcasz po dwie śruby mocujące fajkocewki kluczem 10. wyciągasz falkocewki i wykręcasz świece kluczem do świec o rozmiarze 16. |
|
|
|
 |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 24-10-2011, 20:16
|
|
|
pomoglo, dziekuje |
|
|
|
 |
|