Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
carisma 200 rocznik 1.9 bagnet i kontrolka
Autor Wiadomość
wiczers 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 15-12-2009, 15:14   Carisma 1.9 DID pomoc

Mam problem tego typu, że miesiąc po wymianie oleju u mechanika nagle zapaliła mi się czerwona kontrolka(olej) i nie wiem co może być tego przyczyną. Z czym może być to związane nieprawidłowe ciśnienie ? Chciałem się zapytać czy można użyć do tego modelu jakiś inny bagnet z innego samochodu bo miałem bagnet z nakrętką ale mi pękł a za nowy chcą 340 zł. Jeżeli już będę miał bagnet i doleje oleju a kontrolka nadal się będzie palić to co może być nie tak jak sobie z tym problemem poradzić ??
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-12-2009, 15:24   

spróbuj w salonie renault dokupić bagnet może będzie tańszy.Jeżeli posiadasz td to jest silnik renault f8q jeżeli did to jest silnik renault f9q i o bagnety do tych silników spytaj się w aso renault
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 15-12-2009, 15:34   

kontrolka się pali czy błysnęła tylko ??


sprawdź po nocy czy pod autem nie ma plamy po oleju - czasem mógł źle wkręcić korek w misce lub nie dokręcić filtr oleju i gdzieś może kapać

może pompa pada (ale to coś bardzo rzadkiego) i nie ma ciśnienia

ile wlał oleju?? - standardowo 4 litry zapewnia minimum stan (jedna kreska)


możesz dobrać bagnet z Leguny 1.9 - to te same silniki :)

strategicznie bez bagnetu możesz dolać ze 2-setki oleju i zobaczyć :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
wiczers 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 15-12-2009, 16:05   

najpierw się błysła a później zapaliła i przestałem jeździć. Plamy oleju żadnej nie ma. Standardowo wlał 4 litry tylko, że miałem urwany bagnet więc nie wiem ile on tam go wlał jutro zamierzam kupić bagnet z renówki i się okaże ile jest oleju. Ale jakby nie patrzeć ponad miesiąc jeździł na tym oleju co wlał mechanik a ja dolałem litra i dalej się świeci jutro sprawdzę bagnetem ile jest oleju. Silnik chodzi cicho więc raczej powinno być dobrze. Jeżeli się okaże, że oleju jest wystarczająco to co może być problemem ??
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-12-2009, 16:24   

Witam
Może to nie problem w oleju tylko w tym co mówi o oleju.
Sprawdź połączenia, może przewód przetarty, wypięta wsuwka, itp?
pozdr :)
 
 
Cichanos
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2009, 21:48   

Podam doraźny sposób.
Weź drut, najlepiej jasnej barwy. Odmierz długość bagnetu. I zmierz ilość oleju w swoim autku. Jeżeli auto zasygnalizowało kontrolką tzn. że coś jest nie tak. Sprawdzałeś stan oleju zaraz po wymianie oleju ? Co ile sprawdzasz olej ?
W sumie ta kontrolka nie pokazuje Ci ile masz oleju (do tego masz bagnet) ale ciśnienie oleju. Wypadkowa jest taka iż w zdrowym silniku zapalająca się kontrolka oleju, dotyczy w 99% sytuacji że masz za mało oleju.
Poprzednio miałem MR2 z centralnie umieszczonym silnikiem. Raz oddałem na wymianę oleju do pierwszego lepszego mechanika i owy psuj urwał mi bagnet. Co gorsza nie poinformował mnie o tym. Wyglądało to tak iż element chwytny bagnetu siedział w rurce natomiast sam bagnet popłynął w dół. Sądziłem się długo.
Odnośnie świecącej się kontrolki do nie dawna miałem Mercedesa Sprintera 316cdi. I po przebiegu 385 tyś. km jadąc dłuższą chwilę powyżej 120km/h temperatura cieczy chłodzącej wzrastała do bliskiej 100 stopni i co gorsza kontrolka ciśnienia oleju się zapalała. Niestety nie była to wina niskiego stanu oleju lecz problemów ze szczelnością silnika, przedmuchy itp.
Spróbuj zorganizować sobie bagnet i wtedy będziesz się martwił.
Pozdrawiam
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2009, 23:47   

Witam

4 litry może być za mało. Ja bym na początek dolał tak ze 0,2-0,3 l i zobaczył jak jest.
Zakładam, że olej wlałeś taki jak trzeba 8) .
 
 
Maniek07 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DID 2001 rok
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: ŁOMŻA
Wysłany: 16-12-2009, 14:39   

Kolego 340 zł za korek z miarką ?
Ja zapłaciłem w serwisie 150 zł i to uważam że przepłaciłem ale cóż jak trzeba to trzeba.
Jak wlałeś 4 litry to będziesz miał ok 2 kresek ponad minimum. Jak dolejesz ok 0,5 l będziesz miał prawie maksa (jakieś 2-3 kreski poniżej max).
Może mechanik nie dał podkładki miedzianej pod korek i gdzieś ci trochę uciekło, chociaż to mało prawdopodobne.

Daj znać co było.
 
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-12-2009, 22:55   

Polecam zapytać o bagnet również w salonie Volvo. Wiele oryginalnych części w salonie Volvo jest tańsza od oryginałów w salonach Mitsubishi, a Carisma i S/V 40 to w dużej części to samo.
_________________

 
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2009, 23:10   

Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem).
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 16-12-2009, 23:24   

Colto napisał/a:
Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem).

Dziwne, bo mi zawsze zostaje niecały litr (z 5). Poziom mam 1 kreskę powyżej środka,czyli optymalnie, bo olej zwiększa swoją objętość podczas pracy.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2009, 23:26   

Tomashi napisał/a:
Colto napisał/a:
Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem).

Dziwne, bo mi zawsze zostaje niecały litr (z 5). Poziom mam 1 kreskę powyżej środka,czyli optymalnie, bo olej zwiększa swoją objętość podczas pracy.


Jutro sprawdzę dokładnie i potwierdzę.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 17-12-2009, 06:31   

ja zawsze wlewam 4 litry i mam jedna kreskę powyżej minimum :)


wpadło mi też do głowy że może jest w Twoim regionie jakiś mitsumaniak z Did'em i się umówicie i jego bagnetem się zmierzy :) na szybko
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-12-2009, 15:42   

4,5 Litra oleju to chyba optymalna ilość do DID'a
_________________

 
 
 
wiczers 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 17-12-2009, 17:34   

problem rozwiązany okazało się, że czujnik cisnienia oleju był uszkodzony czy coś, ponieważ kupiłem nowy zmieniłem i kontrolka zgasła więc problem okazał się niegroźny a bagnet kupiłem za 80 zł zamiast za 340 z mitsubishi aso ;p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.