 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Ciężko wchodzące biegi |
Autor |
Wiadomość |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 30-03-2011, 12:39 [Cari 1.8 GDI] Ciężko wchodzące biegi
|
|
|
Witam
Mam taki problem, że biegi dość topornie i ciężko wchodzą w mojej cari, co więcej czasami potrafi się przyblokować na danym biegu, np na trójce i wtedy trzeba dość mocno ją pchnąć. Jaka może być tego przyczyna? Czyżby olej do skrzyni się skończył ?
Nie wiem kiedy był wymieniany, bo mam auto od kilku miesięcy. Czy może to być powiązane ze zmianą rozrządu choć ososbiscie wydaje mi się to wątpliwe bo takie sytuacje mialem przed zmianą.
Jeśli wymiana oleju to proszę mi powiedzieć jaki olej kupić i ile może mnie to kosztować tak oreintacyjnie. Odnośnie wymiany to przy pomocy tych zdjęć, które znalazłem na forum z oznaczeniem poszczegolnych śrub powienienem sobie poradzić (bez kanału można to zrobić, prawda?).
Pozdr |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-03-2011, 13:22
|
|
|
Najlepiej, najprościej zacząć od sprawdzenia oleju, ewentualnie wypięcia linek i sprawdzenia, czy być może się nie przycierają.
Jeżeli chodzi o olej zalecany do skrzyni, to katalog Midlanda zaleca MIDLAND SYNQRON SAE 75W-90 (ofkors skrzynia manualna, co by nikomu do głowki nie przyszło wlewac do automata ) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 30-03-2011, 15:03
|
|
|
A da się to zrobić bez dostępu do kanału ? Rozumiem, że stary olej(o ile będzie) spuszczam całkowicie i wlewam nowy ? Z tego co widzę olej jest sprzedawany w po litrze czyli będę musiał kupić dwa opakowania, bo z tego co czytałem na forum 2,2 litra wchodzi. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-03-2011, 16:26
|
|
|
mefju napisał/a: | A da się to zrobić bez dostępu do kanału ? | Masz możliwość jeszcze najazd, podnośnik, albo szczere pole i saperka
mefju napisał/a: | Rozumiem, że stary olej(o ile będzie) spuszczam całkowicie i wlewam nowy ? | Tak, ale do jakiegoś pojemnika
mefju napisał/a: | Z tego co widzę olej jest sprzedawany w po litrze czyli będę musiał kupić dwa opakowania, bo z tego co czytałem na forum 2,2 litra wchodzi. | 1opakowanie = 1litr, zatem 1+1=2<2.2
Zanim zaczniesz wymieniać, sprawdź, czy skrzynia jest sucha i nie ciecze z uszczelniaczy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 31-03-2011, 01:16
|
|
|
Rozumiem, wielkie dzięki.
A propo tego oleju to musi być konkretnie ten ? Nie może być coś tańszego ? Czytałem tu na forum, że chłopaki lali elfa, czy shella i też było ok. Shell 2litrowy w takiej cenie ja midland 1 l. Jeszcze sobie postudiuje ten temat o olejach.
Mam nadzieję, że to żadne linki bo przy tym to pewnie troche roboty jest. Zresztą z tego, co czytałem to głównie przejawia się zgrzytach, u mnie jako takich zgrzytów nie ma. Tylko ciężko i topornie te biegi wchodzą i jak już się wrzuci jakiś to lubi się tak zablokować na swojej pozycji, że ciężko go przerzucić. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-03-2011, 07:22
|
|
|
To jaki olej wybierzesz, to juz Twoja sprawa, czy kupisz Shella, Mobila, czy cokolwiek innego, byleby było zgodne ze specyfikacja, ja tylko podałem przykład |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 04-04-2011, 14:36
|
|
|
Co do oleju to polecam Cartrol SMX-S pełensyntetyk. Dość drogi, opakowanie 0.5L za ok 30zł ale warto. |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 04-04-2011, 14:42
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi!
Okazało, się, że oleju jest tyle, że aż się wylewał. A biegu już wchodzą normalnie |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 04-04-2011, 19:54
|
|
|
Jak możesz to opisz jak sobie z tym poradziłeś. Informacje mogą się przydać komuś na przyszłość. |
|
|
|
 |
|
|