Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
cieknąca chłodnia i problem z częscią zamienna
Autor Wiadomość
delbana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Irlandia
Wysłany: 12-12-2013, 18:32   cieknąca chłodnia i problem z częscią zamienna

witam
niestety mam nieciekawy problem.zaczeła cieknąc mi chłodnica.postanowiłem że kupie nowa i tutaj zaczał się problem.otoz chłodnia jaka dostalem jest prawdopodobnie do wielu modeli i nie wszystkie otwory które tam są pasują do mojego modelu.na zdjeciu zaznaczyłem dwa wyjscia zakonczone metalowymi rureczkami ktorych akurat u mnie byc nie powinno.niestety w zestawie nie bylo zadnych korkow do zalozenia na nie.nie wiem co teraz zrobić bo nigdzie indziej nie ma modelu bez tych dwóch wyjsc a oryginalna kosztuje krocie
macie jakiś pomysl co z tym fantem zrobic?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-12-2013, 18:40   

delbana, musisz poczekać aż ktoś Ci napisze do czego one są, żeby sie nie okazało, że zatkasz chłodnicę.
Jeżeli rola jest istotna (i mozna tak) to może da się je połączyć w zamknięty obieg dorabiając kawałek przewodu.
Jeżeli można je zaślepić to albo te wykręcić i wkręcić coś z pasującym gwintem (śruba, korek spustowy), a jeżeli można, ale są osadzone na stałe to zaklepać i zalutować :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-12-2013, 19:17   

Te króćce to najprawdopodobniej wewnetrzna chłodnica automatu (automatycznej skrzyni biegow), tak na 99% ;-) Można ję zaślepić albo połaczyć ze sobą węzykiem ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-12-2013, 19:47   

Na 100% to wężownica do automatycznej skrzyni biegów, jak nie masz takiej na pokładzie, po prostu olej te rurki
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
delbana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Irlandia
  Wysłany: 12-12-2013, 20:25   

Bartek napisał/a:
Na 100% to wężownica do automatycznej skrzyni biegów, jak nie masz takiej na pokładzie, po prostu olej te rurki

ale jak olej... nie zaslepiac ich w ogole czy jak pisza przedmowcy zaslepic albo polanczyc w obieg zamkniety :?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-12-2013, 21:04   

Zatkaj jeden i dmuchnij w drugi, jeśli nie będą połączone z chłodnicą (nie da się dmuchnąć), to nie trzeba zaślepiać a jak będą (da się dmuchnąć), to połącz je jakimś wężykiem jak radzi robertdg.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-12-2013, 21:21   

delbana, zrobisz jak zechcesz - to na 100% są zakończenia wężownicy do wymiany ciepła z oleju do automatu z wodą chłodzącą silnik. Dla kultury możesz je ze sobą połączyć, wtedy nie powinny korodować, choć i tak zanim ich korozja zacznie na coś wpływać, to chłodnica 5 razy zdąży się rozpaść ;) . Te króćce to efekt nieopłacalności produkcji (a pewnie głównie dystrybucji) 2 modeli chłodnic do tego samego samochodu i występują powszechnie w chłodnicach na rynku zamienników.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
delbana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Irlandia
Wysłany: 12-12-2013, 21:45   

dziekuje wszystkim za pomoc.jutro pogadam z mechanikiem i podejmiemy decyzje

[ Dodano: 19-12-2013, 01:37 ]
chlodnica juz zalozona.zrobilismy obiego zamkniety za pomoca przewodu paliwowego:)mam nadziehe ze zda egzamin

[ Dodano: 21-12-2013, 22:55 ]
Niestety proble. Mimo wymiany chłodnicy pozostał czyli dalej jest gdzie Przeciek. Nie mam pojęcia gdzie i co faktem jest ze traci płyn. Silnik działa normalnie na wypadek gdyby ktoś sugerował uszczelkę pod głowicą.

[ Dodano: 27-12-2013, 22:21 ]
ponawiam pytanie czy ktos mial problem z układem chłodzącym podobny do mojego?
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-12-2013, 09:14   Chłodnica

W trakcie świąt stwierdziłem nieszczelność chłodnicy (chyba). Cała góra chłodnicy jest mokra od płynu, a z jednego z rogów bombelkuje.
Teraz pytanko - naprawiać czy wymieniać? A jak wymieniać to na jaką - w zasiagu jest Thermotec, choć w tle majaczą Nissens i NRF. Wymianiał ktoś już u siebie i może podać orientacyjne koszta za samą wymianę?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-12-2013, 10:21   

Jak chcesz tanio weź Thermotec'a, jak chcesz lepiej bierz NRF lub Nissens
Wg mnie naprawa nieopłacalna gdyz chłodnica z wiekiem ma swoje słabe punkty, jedno naprawisz za jakiś czas pójdzie drugie. koszt wymiany myślę, że w okolicach 100zł może oscylować ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
delbana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Wagon 2007
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 29
Skąd: Irlandia
Wysłany: 27-12-2013, 22:23   Re: Chłodnica

Hornet napisał/a:
W trakcie świąt stwierdziłem nieszczelność chłodnicy (chyba). Cała góra chłodnicy jest mokra od płynu, a z jednego z rogów bombelkuje.
Teraz pytanko - naprawiać czy wymieniać? A jak wymieniać to na jaką - w zasiagu jest Thermotec, choć w tle majaczą Nissens i NRF. Wymianiał ktoś już u siebie i może podać orientacyjne koszta za samą wymianę?

ja wymienilem na nissensa ale zagladnij do mojego tematu zebys wiedzial z jakim "problemem" sie spotkasz,chodzi o krocce do chlodzenia automatu ktore musze zostac polanczone w zamkniety obieg.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-12-2013, 10:53   Re: Chłodnica

delbana napisał/a:
ale zagladnij do mojego tematu


Scaliłem tematy.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-01-2014, 18:47   

Chłodnica już dawno po wymianie, zapomniałem dac znać :P
Ostatecznie pod maska wylądował Thermotec, panowie z sewisu nie mieli do niego zastrzeżeń, zobaczymy co z tego wyjdzie...

Podczas wymiany zwrócili mi jednak uwagę na termostat. Niby wszystko ok, ale jakoś dziwnie. Odkąd mam tego miśka, żyłem w przeświadczeniu że sie powoli rozgrzewa. Czy to normalne, że przy obecnych temperaturach (-8, -10) samochód potrzebuje 5 km w mieście na pełne rozgrzanie, a pierszą kreskę osiąga po ok 1 km ?
 
 
kgebczyk 
Forumowicz

Auto: Inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 121
Skąd: Radom
Wysłany: 30-01-2014, 21:44   

No pliiizz ;) to jest wg Ciebie wolno??? Chyba dieslem dawno nie jeździłeś. Żona powozi focusem mk2 1.6tdci i jak przejedzie z 10km to powoli zaczyna się robić na tyle ciepło że zdejmuje rękawiczki. Sam silnik w zimę nawet podczas długiej jazdy nie osiąga temperatury >80stC, a na dłuższym postoju pod światłami/w korku temperatura silnika potrafi spaść do 65-70stopni :twisted:
Ostatnio go "skrobałem" po opadach marznącego deszczu to silnik chodził 40 minut i dopiero zabrałem się za szybę przednią bo zaczęło lekko ciepłe powietrze lecieć z nawiewu :)

Reasumując - tak, mój misiek nagrzewa się tak jak Twój i przy 1.6 uważam że to norma.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-01-2014, 21:58   

Zawsze można sprawdzić czy wraz z rozgrzewaniem się silnika rozgrzewa się też chłodnica. Jeśli chłodnica także robi się ciepła to oznacza, że termostat się nie domyka i auto w takiej sytuacji będzie się dłużej rozgrzewało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.