[EA3A/W 2.4] Jak rozprawiłem się z "Cykaczem" 2.4 |
Autor |
Wiadomość |
doktord.pl [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 11:30 [EA3A/W 2.4] Jak rozprawiłem się z "Cykaczem" 2.4
|
|
|
Witam
Po ostatniej wymianie oleju powiedziałem dość!
Historia cykania w moim Galu:
- Z RFN przyjechał na Diamond Evo 5W30 - cykał jak był zimny, jak się rozgrzał - nie cykał.
- Wlałem Castrol EDGE 5w30 - zaczeło się cykanie - masakra. Po przejechaniu około 1000 km nic się nie zmieniło!
- Wlałem ceramizer - wszystko wg. instrukcji - pomogło....na 5 tys. km.
- Zimą zaczęło się cykanie nie do wytrzymania pomimo różnych temperatur silnika i otoczenia.
- Zmieniłem olej na Mobil 10w40 ... to był błąd. Cykanie - masakra!.
- Po 600 km zmiana oleju na ELF 5w30. Trasa 1 tys km. - dalej cykanie!
We wtorek 08.04.08:
- Wymiana 10 popychaczy,
- 2 paski rozrządu,
- uszczelka pod klawiaturę,
- 2 paski wielorowkowe.
Fota ze ściągnietą pokrywą i wałkami - widać popychacze
A tu stare popychacze:
Nowe już w środku - wymienione wszystkie wydechowe i 2 ssące:
A tu kolejny winowajca - wcześniej miałem problemy z przyśpieszaniem od 80-120 - szarpało trochę.
Po dokładnym wyczyszczeniu zero! problemów:
A tu już tylko poskładanie:) :
I pasek rozrządu ( wiem na zdjęciu odwrotnie założony )
EFEKT......Zero cykania nic! zupełna cisza
Tylko teraz pytanie na ile km :)
Koszt poniżej 1,5tys zł, zdecydowałem się na to jeszcze z jednego względu - do wymiany paska miałem jeszcze 40 tys ale pojawił się dość znaczny zaciek oleju na ściance bloku silnika od strony rozrządu.
I jeszcze jedno pytanie:
Silnik pracuje jakby głośniej, wpada w znacznie większe wibracje na niskich obrotach.
Jaka może być tego przyczyna?
Kolega Przemek miał to samo po wymianie popychaczy - ustało po 1 tys km.
Pozdrawiam i życzę jak najmniej cykania |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 13:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 13-04-2008, 22:28
|
|
|
Noo pewnie dziwiłbym sie jak po wymianie by ci cykało dalej. No tylko to juz mechanika, ale najskuteczniejsza. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
sibol [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2008, 21:26
|
|
|
doktord.pl napisał/a: | A tu kolejny winowajca - wcześniej miałem problemy z przyśpieszaniem od 80-120 - szarpało trochę.
Po dokładnym wyczyszczeniu zero! problemów: | Rozumiem ze to jest czysciutka przepustnica, ale pytanie gdzie ja znajde pod ta oslona silnika? |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 18-04-2008, 23:26
|
|
|
Cytat: | Rozumiem ze to jest czysciutka przepustnica, ale pytanie gdzie ja znajde pod ta oslona silnika? | prawa strona zaraz za gumowym przewodem łączącym przepustnicę z przepływomierzem jak na zdjęciu nr 6
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10709 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-04-2008, 18:01
|
|
|
Tak jak roch_27 pisze poruszaj sie od filtra powietrza do slinika i znajdziesz. Zaden kłopot to wielki. Jak sie nieczujesz na siłacgh mozesz zrobić czyszczenie bez zdejmiowania, kawałekim szmatki zawinętej na drucie + środek do czysczenia. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
sibol [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2008, 19:33
|
|
|
Marcino napisał/a: | mozesz zrobić czyszczenie bez zdejmiowania, kawałekim szmatki zawinętej na drucie + środek do czysczenia | I tak wlasnie dzisiaj zrobilem...nie zdejmowalem go ale wygladal przynajmniej tak jak na zdjeciach powyzej...masakra tak czy owak bede musial wykrecic przepustnice i zrobic porzadne czyszczenie, bo dojscie jest ciezkie a i nagar konkretny. Tak czy owak dzieki, zobaczymy czy szarpanie w zakresie 2-2,5 tys obrotow ustanie. |
|
|
|
 |
Qoolarz [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 10:09
|
|
|
Pytanie do kolegi co wymienial popychacze....
Oczywiście mój Galant nie jest rodzynkiem i tez lubi sobie troche "pocykac";P, tylko tyle że nie jest to proces ciagły... czasami raz na dzien zacznie, czasami wcale nie cyka, czasami cały dzień... Pytanie jest czy u Ciebie bylo podobnie ... i czy po dodaniu gazu cykanie cichlo (tak jak dzieje się to u mnie)?? Tez prooboje sie zebrać do wymiany... ale własnie jak juz jestem zdecydowany do Galant "cichnie:P
Pozdro 4all. |
|
|
|
 |
metzger
Mitsumaniak a.k.a Jedi
Auto: EA2A 4G63 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 199 Skąd: Malbork/Gdańsk
|
Wysłany: 09-05-2008, 11:48
|
|
|
Qoolarz, ja tak miałem, że na wolnych obrotach strasznie cykał, po dodaniu gazu cykanie lekko cichło albo ustawało
po wymianie oleju i przejechaniu 600km cykanie zanikło całkowicie |
_________________ To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.
Piszę poprawnie po polsku |
|
|
|
 |
Qoolarz [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 12:32
|
|
|
Ja juz wymieniłem olej 3 razy w ciagu kadencji gala.... Tutaj musze przyznać ze faktycznie z wymiany na wymiane jest coraz lepiej... ale mimo wszystko cykacz czasami sie odzywa :/
Jeżdzę na oleju Valvoline MAXLIFE 10W-40 dla silników o przebiegu pow. 100 tys. km.
na naklejce pod maska mam napis ze zalecany olej to castrol 5W - 30..
Na czym Ty jeździsz...??
pzdr |
|
|
|
 |
metzger
Mitsumaniak a.k.a Jedi
Auto: EA2A 4G63 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 199 Skąd: Malbork/Gdańsk
|
Wysłany: 09-05-2008, 14:49
|
|
|
castrol magnatec 10W40 ... ale teraz dopiero zauważyłem że to temat o GDI, ja mam zwykły 2.0. |
_________________ To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.
Piszę poprawnie po polsku |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 09-05-2008, 15:28
|
|
|
jezdżę na tym samym (niemieckim) oleju, cykanie ustało dopiero po ceramizerze. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 16:05
|
|
|
U mnie po ceramizerze tez ustało i to na kilka tysiecy kilometrow.
Natomiast od kilku dni jak zrobiło sie tak ciepło gra na zimnym i to dosyc dlugo az do osiagniecia swojej temperatury pracy .Dziwne jest to o tyle,ze wydawało mi sie iz problem ten powinien wystepowac bardziej zima niz latem. |
|
|
|
 |
doktord.pl [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2008, 13:31
|
|
|
Witam
Minęły 4 miesiące i kilka tys km od wymiany popychaczy..... i nadal cisza. Niezależnie od temperatury, prędkości, obrotów, czy rano czy wieczorem....cisza.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 08-08-2008, 14:53
|
|
|
Na zdjeciach nie ma czystej przepustnicy, jest zasyfiona prawie na max. czysta ma lśnić tak że można z niej jeść.
Przy czyszczeniu przepustnicy można zrobić czyszczenie krokowca który łaczy się z przepustnicą kanałami ale to dla bardziej odważnych, Ja polecam. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
occupier [Usunięty]
|
|
|
|
 |
|