Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa (CMP) czujnika położenia wałka rozrządu.
Autor Wiadomość
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-06-2012, 09:09   Naprawa (CMP) czujnika położenia wałka rozrządu.

Jeżeli posiadacie silnik benzynowy z fajko-cewkami, kwestią czasu jest "Check Engine" i bład 23 camshaft position (CMP) sensor. Czujnik położenia wałka rozrządu o oznaczeniach: MD327107 (katalogowe) J5T23071 (fabryczne, wytłoczone na korpusie) jest taki sam w większości rzędowych, benzynowych silników Mitsubishi z fajko-cewkami z lat (1997-2004). Czyli 1.3; 1.6; 1.8; 1.8GDI. Najczęstszym uszkodzeniem tego czujnika jest tzw: "zimny lut",powstał on z powodu utlenienia spoiwa cynowego łączącego płytkę drukowaną z wyprowadzeniami czujnika. Czujnik jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika, gdyż wraz z czujnikiem położenia wału CKP i fajkocewkami tworzy: "aparat zapłonowy". W większości przypadków można go naprawić, przelutowując styki, ja dla pewności przelutowałem też elementy na płytce.












Widoczny na drugim i trzecim zdjęciu kołnierz ze zgrzanego plastiku, ścinamy nożykiem. Tak by było widać szparę na całej długości






W pokazanym miejscu, podważamy cienkim wkrętakiem. Usłyszymy kliknięcie i czujnik wysunie się z osłony. Widać o-ring uszczelniający, który uszczelni czujnik po ponownym montażu








3 Styki widoczne na zdjęciu przelutowujemy. Proszę pamiętać używamy tylko lutownic oporowych (żadnych transformatorówek), jeżeli przelutowujecie również elementy na płytce musicie uważać, gdyż kondensatory i oporniki nie są przewlekane, tylko montowane powierzchniowo, więc mogą przesunąć się na płytce, podczas lutowania. Starą cynę najlepiej usunąć odsysaczem lub linką, nowa cyna poprawi jakość połączenia.






Po przelutowaniu czyścimy płytkę spirytusem z pozostałości topnika i cyny.






Składamy dwa elementy, po ściśnięciu elementów usłyszymy kliknięcie, które oznacza, że czujnik jest złożony i uszczelniony .






Sklejamy klejem epoksydowym, żeby czujnik się nie otworzył od wibracji. Montujemy do silnika.






Niniejsza instrukcja od dzisiaj jest własnością Mitsumaniaków i może być bez mojej wiedzy kopiowana i publikowana, przez każdego Mitsumaniaka.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Sedinix 
Mitsumaniak

Auto: Galant 1999r SE 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 63
Skąd: Lubań
Wysłany: 28-03-2013, 15:29   

A jak się sprawa ma z silnikiem 2.5 V6 ponieważ am te same błędy ale sam czujnik wygląda inaczej czy przelutowanie tego co znajduje się na płytce coś da ?

na czujniku znaczek mitsu i G4T07171 pod spodem 9206



 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 30-03-2013, 19:04   

Spróbuj poprawić wszystkie luty
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
carismafunpl
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2015, 10:44   Typ czujnika

Mam silnik benzynowy i czujnik szwankuje. Czy mogę kupić czujnik od silnika GDI?

np.:

http://allegro.pl/czujnik...4944572489.html

lub

http://allegro.pl/czujnik...4930192799.html


Jeśli nie to proszę o wskazanie czy któryś z listy się nadaje:
http://allegro.pl/listing...-isqm-4-mt-0113
 
 
EleKtrOmaX 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 97" 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 23
Skąd: Stargard
Wysłany: 15-02-2015, 12:46   

Uwaga! Jeśli ktoś posiada czujnik o numerze na obudowie: J5T23071A <-z końcówką "A"
to jego również da się naprawić. Wygląda on na poprawioną wersje czujnika używanego na początku produkcji.



Jest on trudniejszy do rozebrania, ponieważ miejsce łączenia jest dodatkowo sklejone czerwonym sylikonem. Druga trudność polega tym, że połączenia elektryczne są wtopione w plastikową płytkę. Ja rozgrzałem grot lutownicy do 400 stopni i poprawiałem wszystkie połączenia możliwie krótkim dotknięciem grota. Polecam używanie topnika w płynie, oraz lutowia o małej średnicy. Ja znalazłem zimny lut bezpośrednio przy jednej z nóżek czujnika hala.

Podczas próby ciągłości obwodu, pierwsza nóżka czujnika hala powinna mieć połączenie z pierwszym wyprowadzeniem czujnika. Druga z drugim i trzecia z trzecim. Przy czym pierwsza powinna mieć większą rezystancje od pozostałych.
 
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-04-2015, 16:51   

wichura1, dobry tutek, ja dodam tylko że czujnik ma wewnętrzną uszczelkę więc nie trzeba go kleić przy składaniu, ja dałem wkręt po drugiej stronie pinów i jest on teraz w pełni rozbieralny:

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-04-2015, 19:07   

Wczoraj z pomocą tego opisu naprawiłem czujnik położenia wału korbowego w Suzuki Liana 1.6 z 2001r. czujnik z Liany ma identyczną budowę.
 
 
icet14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-08-2015, 18:59   

Witam.

Mam pewien problem dzisiaj rozbierając czujnik chyba go uszkodziłem a chodzi o ten drugi J5T23071A
Podczas wyciągania pękła jedna ścieżka i nie wiem czy coś jeszcze?



Da się coś z tym jeszcze zrobić? Mam zamiar to zanieść do kogoś kto się tym zajmuje zawodowo tylko czy da się to naprawić czy lepiej zamówić drugi?

Jeżeli pozostaje mi tylko wymiana to czy pasował będzie ten drugi model? czy zamontować mogę tylko ten sam?



Czy czujnik wału CKP to czujnik wału korbowego? I gdzie go mogę zlokalizować ponoć da się sprawdzić czy działa. Czy to ten sam czujnik o którym jest w temacie?
 
 
kevin54 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 3
Skąd: Turek
Wysłany: 06-06-2016, 09:02   

Dzień dobry. Chciallbym odświeżyć temat. W mojej carismie 1.8 gdi szwankuje ten właśnie czujnik. Czy ktoś może mi dokładnie wytłumaczyć gdzie on się znajduje? I czy jego wymiana (posiadam zapasowy) będzie trudna.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20953
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-06-2016, 11:10   

kevin54 napisał/a:
Czy ktoś może mi dokładnie wytłumaczyć gdzie on się znajduje?

Z którego roku masz carismę :?:
Ogólnie z prawej strony jak stoisz przed maską 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-06-2016, 14:55   

To raczej tu gdzie zaznaczyłem na czerwono
 
 
braavoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,6 lift
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 1
Skąd: Kutno
Wysłany: 03-04-2019, 13:30   

W czujniku J5T23071A/0224 wszystko skrojone czerwonym klejem. Można rozebrać ale trzeba to robić ostrożnie.
Ja chyba w trakcie otwierania za mocno pociagnąłem i najprawdopodobniej złapałem płytkę. Będę próbował jakoś to naprawić ale to tak mu przestrodze dla innych.
 
 
nemetrix 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 2
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-09-2019, 16:29   

Dziś powalczyłem z wersją "A" czujnika. Objawy to brak możliwości uruchomienia auta po nagrzaniu silnika. Jak tylko ostygł to od razu normalnie się uruchamiał. Po tym check engine też wywaliło.

Generalnie ciężko było rozebrać czujnik, silikon dość mocno trzyma. Poprawiłem wszystkie miejsca do, których było dojście. Zrobiłem krótszą wycieczkę i teoretycznie po nagrzaniu silnika problem ustąpił. Tylko check engine został. Wieczorem zrobię dłuższą trasę testową.

Dzięki powyższym forumowiczom za wklejenie materiałów poglądowych :-)
czujnik
 
 
gladi99 
Nowy Forumowicz
gladi99

Auto: Lancer'05 kombi LPG 1,6-98km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 3
Skąd: SGL
Wysłany: 02-11-2021, 09:18   

witam
u mnie tez coś szwankuje ten czujnik .
pomiar środkowej ścieżki od pinu do halla =rezystancja 23,3 ohm po podgrzaniu opalarką wartość sią zmieniała do góry.
prawa(1 ohm) i lewa( 49,6 ohm) ścieżka - wartości stałe.
pozzdr
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.