Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Błąd 23-czujnik TDC
Autor Wiadomość
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-10-2008, 18:22   [EA2A 2.0] Błąd 23-czujnik TDC

Nie dawno pisałem post awaria silnika -check engine i po kilku postach zdecydowałem sie sam wymrugać błąd w ECU i wyszło że to 23 dwa długie i trzy krótkie impulsy.Na stronie krzyzaka wychodzi że jest to czujnik TDC.W tórym miejscu usadowiony jest ten czujnik w silniku 4G63 i czy drogie jest to cholerstwo i czy lepiej kupić oryginał czy zamiennik.Czesto zdarza się sie awaria tego czujnika?
_________________
DARIO
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-10-2008, 18:55   

Czujnik jest na wale pod kółkiem rozrządu.

Sam z siebie pada extremalnie rzadko - zazwyczaj "utrąca" go zrywający się pasek balansowy, lub fachowość "mechanika" wymieniającego rozrząd.

Zamiennika nie kupisz, używki chodzą po 200-300 zł, nowy coś około 500 zł (spytaj Japaneze 042 215 44 02).
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-10-2008, 19:24   

czy z uwagi na to że czujnik pada bardzo rzadko może byc to cos innego tzn wynik wymrugania bez podpiecia testera nie musi być wiarygodny w 100%.Jezeli jest,to czy ta wymiana wiąże się z odpięciem rozrzadu.
_________________
DARIO
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-10-2008, 10:32   

Odłącz akumulator na chwilę, potem zakręć rozrusznikiem przez 10 s. Jak błąd się powtórzy - jest to na bank czujnik (lub okablowanie).

Sam czujnik wymienisz bez zdejmowania paska, ale dostać się pod osłonę trzeba.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-10-2008, 11:17   

Czy czujnik TDC to to samo co "Camshaft position sensor"?
W moim tłumaczeniu to by było czunik położenia wałka rozrządu.. Bo service manual podaje ten błąd dla kodu 23 w przypadku 4G6x
Przy okazji "Crank angle sensor system" to jest czujnik położenia wału? W dosłownym tłumaczeniu czujnik kąta położenia wału..?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-10-2008, 11:33   

Owczar napisał/a:
Czy czujnik TDC to to samo co "Camshaft position sensor"?


nie

Faktycznie błąd 23 to camshaft sensor error, czyli czujnik na końcu wałka rozrządu,

Owczar napisał/a:
"Crank angle sensor system" to jest czujnik położenia wału?


tak, i ten jest pod rozrządem ;) . A jego koniec, to błąd 22.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-10-2008, 11:50   

Bartek napisał/a:



Owczar napisał/a:
"Crank angle sensor system" to jest czujnik położenia wału?


tak, i ten jest pod rozrządem ;) . A jego koniec, to błąd 22.......


W moim dieslu to błąd 21 ;)

mandro33 zanim kupisz ten czujnik, lepiej go srawdź, a najlepiej spróbuj skasować błąd tak jak napisał Bartek.
Możliwe, że jest problem z kabelkami.
Masz tutaj algorytm sprawdzania dla Twojego silnika:
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-10-2008, 15:15   

Sprawa wygląda nastepująco-wkurzyłem się i pojechałem do ASO Mitsubishi na sprawdzenie i potwierdzenie który czujnik padł a to dlatego ponieważ najtańszy czujnik położenia wału rozrządu jak i wału korbowego u Japaneze kosztują po 560 zeta.W tym wszystkim najgorsze jest to że ASO twierdzą że jest to czujnik wału rozrządu(ten na koncu)Bartek natomiast twierdzi że jest to ten od paska rozrządu tzn wału korbowego.Teraz zasadnicza sprawa ,po ruszaniu wtyczką czujnika wału rozrządu silnik zaczyna szwankować a po odłączenie wtyku(kostki)na włączonym silniku wogóle nie reaguje.Nie wiem który mam wkońcu czujnik zamówić u Japaneze :?
_________________
DARIO
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-10-2008, 20:01   

mandro33 napisał/a:
Bartek natomiast twierdzi że jest to ten od paska rozrządu tzn wału korbowego.


Bartek 3 posty wyżej potwierdził moją uwagę, że błąd 23 to czujnik wałka rozrządu. Błędy na stronie Krzyzaka dotycza innego silnika. napisałem wczoraj, że dla silnika 4G6x ten błąd to właśnie ten czujnik.
Czyli ASO potwierdziło, to co już ustalilismy. Bartek w swoim pierwszym poście napisał Ci o TDC, bo o to pytałeś.

mandro33 zanim zaczniesz wymieniać najpierw sprawdź czy wina nie leży np w połączeniach. Masz wszystko na screen-ie z manuala. Algorytm dotyczy właśnie czujnika wałka rozrządu. Jeśli nie wiesz o co tam chodzi mogę pomóc i przełożyć to na polski ;) Ale to dopiero w poniedziałek bo dzis wyjeżdzam i wrócę w niedzielę w nocy.
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 13-03-2010, 09:28   

Czy czujnik położenia wałka można odkręcić od silnika czy coś go w środku trzyma?
Styki widziałem że są czyste to może w środku jest zawalony szlamem oleju...
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 13-03-2010, 13:55   

To czujnik Halla, więc nie ma znaczenia czy jest w oleju (a jest) . Nic go nie trzyma, odkręcasz jedną śrubkę i wyciągasz.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 15-03-2010, 20:00   

Miałem u siebie ten błąd,kontrolka zaświecała sie na chwile i gasła ale ostatnio misiek po zatrzymaniu zgasł... Odpalał normalnie,chodził równo na obrotach ale po kilku sekundach gasł... szybka reanimacja jaką zrobiłem to odłączyłem akumulator.Po resecie kompa odpalił i mogłem odjechać( to tak na wszelki wypadek jakby komuś zgasł :wink: )

Wasze porady okazały się słuszne. Kupiłem środek do układów elektrycznych,wyczyściłem styki i od dwóch dni nie widziałem kontrolki check engine :)
Dzisiaj wymrugałem błędy ECU i jest wszystko ok-brak błędu :)
Wielkie dzięki! :wink:
 
 
 
Arasus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Belgia/Bydogszcz
Wysłany: 22-04-2010, 21:20   

Witam ... czy rozchodzi sie o taki czujnik? ?
U mnie również kod 23.
http://www.allegro.pl/ite...a_rozrzadu.html
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 23-04-2010, 00:03   

Czujnik to tem sam czarny plastikowy kawałek.
Wykręć ten czujnik i spisz sobie z niego wszystkie numery.
Odezwij się na PW,może być tak,że takowy posiadam właśnie i odsprzedam taniej niż ten z alledrogo.pl,tylko byś musiał chwilę poczekać aż przyleci z UK.
 
 
Arasus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Belgia/Bydogszcz
Wysłany: 28-04-2010, 14:21   

Witam... sprawa już załatwiona:) Kupiłem nowy czujnik u Mitsu.Motors i problem został wyeliminowany. cena to 152 euro.


Ps. Bury ...dzięki ale jak już wymieniać coś używanego to tylko na nowe inaczej tak do końca bym nie miał pewności na ile mi on starczy ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.