czy napewno pompa |
Autor |
Wiadomość |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27-08-2010, 22:15 czy napewno pompa
|
|
|
Od długiego czasu bujam sie z problemem odpalania auta(gaśnięcie), mulenia ,skoku(spadku) obrotów w czasie zmiany biegu-info wcześniejsze moje posty.Odczytany bład(89) wskazuje na pompe wc ale mam watpliwości.Jężdżę tak juz prawie 2 lata na moje pompa dawno powinna paśc jaby byla trafiona.Po za tym dziwne jest to ,że auto gasnie po odpaleniu tylko w ciepłe dni czyt. latem(odgłosy jakby duszenia ,dławienia) a jak sie ochłodzi to obroty po odpaleniu są za wysokie ale nie gasnie.Jeden elektryk proponował mi abym sprawdził egr ale czy to moze miec wplyw ?Czy zdaza sie ,że komp pokazuje blad dotyczący jednej rzeczy a w rzeczywistosci problem jest z czyms innym ? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-08-2010, 22:56
|
|
|
komp tylko sugeruje gdzie może być przyczyna i jest tylko pomocny w szukaniu usterki
poza tym 89 nie sugeruje na pompę nie wiem skąd to wytrzasnąłeś
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 27-08-2010, 23:01
|
|
|
No jak to nie? Przecież właśnie ze schematu, który podałeś wynika, że jedną z możliwości jest pompa wysokiego ciśnienia. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 27-08-2010, 23:06
|
|
|
Moomin napisał/a: | No jak to nie? Przecież właśnie ze schematu, który podałeś wynika, że jedną z możliwości jest pompa wysokiego ciśnienia. |
Chodzi mi że nie jednoznacznie chodzi o pompę trzeba wyeliminować inne przyczyny.
Na schemacie jest nawet żeby wymienić pompę tak jakby nie była nienaprawialna
a na forum można znaleźć posty o czyszczeniu filterków mierzenia ciśnienia itd. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28-08-2010, 12:45
|
|
|
Nie rozpisywałem sie bo wszystko juz raz podawałem wczesniej czyli ,że przeplywka wymieniona ,również wczesniej pomierzona wg manuala(czujniki w niej znajdujące sie),cisnienie mierzone miernikiem na czujniku na jalowym niby w w normie 5,4 MPa ale po wrzuceniu biegu widac spadek o jakies 0,4 MPa.Jesli filterki bylyby zapchane to chyba nie mialo by znaczenia temp zewnętrzna ani temp silnika i zachowywalby sie podobnie.Na rozgrzanym nie gasnie ale spadek obrotów po wrzuceniu biegu jest znaczny.jesli pompa jest uszkodzona to jaki wplyw ma temp zewnętrzna ? Na początku tylko gasł zaraz po odpaleniu ze skokiem obrotów.Potem profilaktycznie wyczysciłem przepustnice i pojawił sie ten skok obrotów po zmainie biegu.Przepustnica mierzona sprawdzona wygląda ok. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 28-08-2010, 12:55
|
|
|
Ja mam podobne objawy, już z resztą kiedyś rozmawialiśmy. Samochód był w dwóch ASO, zostawiałem na kilka dni w obydwu żeby wszystko zdiagnozowali. Za drugim razem znaleźli wilgotną wiązkę elektryczną, wysuszyli, zabezpieczyli. Odbierałem auto faktycznie wszystko w porządku. Przyjechałem do domu i ta sama historia. Kierownik drugiego ASO się poddał, mówił, że dyskutowali, dzwonili do Wa-wy do centrali i konkluzja jest taka, że GDI to mało stabilne silniki i o ile nie jest to bardzo uciążliwe to radził zostawić ten temat i nie wchodzić w niepotrzebne koszty. Jedyna różnica u mnie to był brak jakichkolwiek błędów. Ja na razie machnąłem ręką, choć gaśnie mi co rano po odpaleniu. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28-08-2010, 20:44
|
|
|
Chyba jakies pechowe te zielone gdi bo mój tez ma ten kolor co twój a u mnie jest jeszcze jeden objaw wydaje mi sie ,ze obroty sa zbyt wysokie w trakcie jazdy na danym biegu nie wiem jak to ujac w automacie i powyzej 130km/h strasznie czuc juz predkosc na kierownicy - telepie, tak sie zastanawiam moze to nie pompa tylko regulator cisnienia pytanie który bo są dwa(jeden przy pompie wc a drugi na przewodach paliwowych jeszcze przed pompa wc) i czy mozna je jakos sprawdzic,Moomin kiedys pisales o czujniku temp oleju moze tam nalezalo by szukac. |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 28-08-2010, 22:29
|
|
|
Pewnie pochodzą z tej samej serii z identyczną usterką.
Co do czujnika, też tak myślałem zwłaszcza, że na odczytach z MUTa pokazywał ujemną temperaturę. Ale kierownik ASO powiedział, że zbadali sprawę i okazało się, że nie we wszystkich egzemplarzach taki czujnik montowano i u mnie go akurat nie ma, stąd taki odczyt. Sam już nie wiem bo właśnie sprawdziłem w CAPSie i tam taki czujnik u mnie figuruje... |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29-08-2010, 18:56
|
|
|
Jesli suplement od naszego rocznika mowi,że jest to powinien byc ten czujnik a nasze serwisy pozostawiam bez komentarza za odczyt skasowali mnie niezle a info dostalem w postaci numeru blędu(defacto dopiero pozniej dowiedzialem sie ,ze moge jeszcze wymrugac bledy w cari po lifcie) i nic po za tym .jak czlowiek nie wie co jest grane to juz rozne rzeczy wymysla i tak sobie myslalem,ze moze uszczelka pod przepustnica jest uszkodzona od tego jej wyciagania ale jest metalowa i chyba na oko nic jej nie dolega,caly czas nurtuje mnie ten egr czy to nie jego wina ale nie wiem czy moze miec az taki wplyw i miec takie objawy |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 29-08-2010, 19:21
|
|
|
co do egr to nie zaszkodzi do niego zajrzeć można go nawet zaślepić profilaktycznie |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 29-08-2010, 21:44
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | co do egr to nie zaszkodzi do niego zajrzeć można go nawet zaślepić profilaktycznie |
Zajrzeć do egr do kupa roboty. Instrukcja z Carisma.de: link
Trochę mniej to zaślepić, w tym miejscu:
[img]
Wykręcić wskazane śruby, wyciągnąć oryginalną podkładkę, wg jej kształtu wykonać nową, najlepiej z cienkiej blachy miedzianej, wyglądać ma mniej więcej tak:
[img]
Fotki z carisma.de
=================================================
Odnośnie EGR-a: Na biegu jałowym ma być zamknięty, chyba że jest zacięty z powodu nagaru, w czasie jazdy powinien się otwierać w określonych warunkach, zapalenie się trybu ECO jest równoznaczne z uchyleniem EGR, ile- o tym decyduje ECU.
Przy sprawnym EGR zdjęcie wtyczki odniesie taki sam skutek, co jego zaślepienie. Po prostu się nie otworzy. Błędu nie będzie- przetestowane, sprawdzone w moim GDI rocznik 99.
=================================================
Odnośnie błędu 89 bez powodu on nie powstał, jako autor wątku o pompie, tego:
link
z doświadczeń kolegów z forum jakie czasami sobie wymieniamy wiem że różne cuda z tym ciśnieniem wychodzą, bywało że na zimnym ok, po nagrzaniu się silnika, ba, dopiero po przejechaniu 30 km, kicha totalna. zrób dłuższy monitoring woltomierzem, albo jakimś "zaprzyjaźnionym" evoskanem. Pomiar na postoju wypada traktować jako całkiem wstępny. Wszelkie dalsze poszukiwania przyczyn problemu jaki masz możesz szukać jeżeli będziesz miał pewność ze ciśnienie na wejściu i na wyjściu pompy WC jest ok.
GDI jest strasznie czułe na problemy cisnieniowo-paliwowe.
==============================================
Błąd 56 pojawi się przy ciśnieniu niższym jak 20 bar na pompie WC, to jest katastrofa.
Jest jeszcze stan pośredni. Błędu 56 nie ma, a silnik pracuje nieprawidłowo.
GDI zaczyna szwankować już wtedy gdy ciśnienie na pompie WC będzie niższe jak 40bar. Może to się zdarzyć i zdarza się właśnie na nagrzanym silniku, gdy obroty są obniżone /u mnie jest wtedy 650 obr/min- póki co jest ok/. Na zimnym, po odpaleniu, gdy obroty są wyższe będzie wszystko ok. |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30-08-2010, 20:10
|
|
|
Dzieki aren za fachową odpowiedz na temat egr.Masz racje z tym pomiarem cisnienia na pompie,ze trzeba by dokladnie sprawdzic ale niestety nie znam nikogo z zaprzyjaźnionym" evoskanem.Obroty na rozgrzanym faktycznie mam niższe ale oprócz wrazenia,że zamula podczas wyprzedzania to reszta jest ok tylko jak stanę i wrzucę na jalowy to podbija na jakies ponad 1000 i spada normując się o 200obr/min więcej niż jak jest na biegu.Podobna sytuacja na zimnym tylko gasnie no i obroty po odpaleniu im chlodniej na zewnatrz tym skok obrotów wiekszy( np. jalowy 1200 po wrzuceniu biegu spada na 800) ale znowu nie gasnie.Jakby brak regulacji cisnienia paliwa pewnie samej mozliwosci sprawdzenia regulatora nie ma oprócz wymiany na inny. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24269 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-08-2010, 22:14
|
|
|
Hagi, ja mam evoscana z kabelkiem na OBD2
pytanie tylko czy ta cari obsługuje już OBD2?
jeśli masz problem z odpalaniem w cieplejsze dni, to z reguły winne są wtryskiwacze - leją paliwo, bo z powodu zanieczyszczeń nie są w stanie się prawidłowo zamknąć
podwyższone obroty też mogą być z tym związane - bogatsza mieszanka i ECU tak steruje przepustnicą, by zachować mieszankę stechiometryczną |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 01-09-2010, 13:15
|
|
|
Nie wiem czy obsluguje obd2 .Wiem,że moge jeszcze w moim modelu wymrugac blędy zwierając dwa piny w gnieździe diagnostycznym.Sprawdzalem i wymrugalo ten sam bląd , o którym mi powiedzieli w serwisie po podpieciu do kompa.A źle dzialające wtryskiwacze mogą powodowac ten skok obrotów o ktorym pisalem ?Chyba ,ze mam dwie usterki na raz.Jakby byla mozliwosc podpiecia sie to z chęcią skorzystam. |
|
|
|
 |
|