Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:50
Wymiana oleju w automacie
Autor Wiadomość
bernards
[Usunięty]

Wysłany: 15-02-2007, 15:12   Wymiana oleju w automacie

Czy ktoś wie co ile tys. wymienia się olej w automacie w Sigmie 24v 1991r. i ile L wchodzi?
Czy wymienia się filtr czy tylko przemywa i czy taka wymiana jest problematyczna?
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2007, 09:54   

W sigmie wymienia się olej w skrzyni co 96tys km wchodzi 7,5l oleju typu ATK (kolor czerwony) u mnie w regionie ceny za hipol ATF 13,00zł/l castrol ATF 18,00zł elf ATF 16,00zł
w instrukcji nic nie pisze o wymianie filtra ale ja będę wymieniał i trzeba przeczyścić magnesy
Wymianę robisz na biegu N neutral
Jeśli masz kanał w garażu lub podnośnik to nie wydaje mi się żeby to było problemem

To tyle co mogę Ci podpowiedzieć a o szczegóły techniczne poproś Chi-Man'a on na pewno wie albo poszukaj w podobnych postach
Instrukcję masz w "przyklejonych" tam Chi-Man ją zamieścił jak znasz angielski to bez problemu znajdziesz co i kiedy wymieniać przy swojej sigmie
Najpierw zobacz na first gen potem engine manual a potem chyba transission nie pamiętam dokładnie
Pozdrawiam

[ Dodano: 17-02-2007, 10:01 ]
Masz tu linka do tej strony z serwisem

http://www.diamanteowners...95%20Manual/scheduled%20services.pdf

bo źle ci napisałem i nie znalazłbyś a tak przewiniesz w dół i będziesz miał co i kiedy replace-wymieniać
pozdrawiam
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 12:27   Re: Wymiana oleju w automacie

bernards napisał/a:
Czy ktoś wie co ile tys. wymienia się olej w automacie w Sigmie 24v 1991r. i ile L wchodzi?
Czy wymienia się filtr czy tylko przemywa i czy taka wymiana jest problematyczna?


Witam,

wymienia się co około 60.000 km, filtr i olej - przemywanie wybij sobie z głowy DUŻYM młotkiem...
Filtr widziałem kiedyś w atrakcyjnej cenie u tej Pani:
LINKA
i myślę że nie zaszkodzi zapytać. Dopilnuj tylko aby był w zestawie z uszczelką miski. Ideałem byłby WIX/Filtron ale co to było nie pamiętam...
Wchodzi 7,5 litra przy wymianie dynamicznej, przy tradycyjnej (tylko z miski i to co wycieknie) około 5.5 litra. Poziom sprawdza się przy włączonym nagrzanym silniku, na biegu neutralnym (nie chlapie). Dolewa się przez bagnet więc trzeba wziąć poprawkę na czas spłynięńcia. Wymiana nie jest problematyczna ale... fachowiec od skrzyń obejrzy przy okazji płytę sterującą skrzyni, wyczyści magnesy, ponadto na postawie stanu starego oleju i filtra może rozpoznać ewentualne niedomagania skrzynki...a to dość cenna wiedza. :)
Ważne jest też dokładne oczyszczenie resztek po starej uszczelce z miski i bloku skrzyni. W przeciwnym wypadku ryzykujesz nieszczelność miski i deformację nowej uszczelki a ta poddaje się bardzo szybko...
Olej klasy Dexron IID/IIE, chyba najlepiej Castrol lub Mobil choć to już pewnie kwestia indywidualnych upodobań marki gdyż jakość jest raczej podobna. Natomiast Hipol -u bym chyba nie wlał, ale może to też tylko kwestia mojego widzimisie ;)

to by było chyba tyle....

Pozdrawiam.
 
 
Poler
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2007, 11:16   

Do swojego Diamante z silnikiem 12V wlałem 6 litrów Shell'a widocznego na poniższym zdjęciu.



Czyszczenie pokrywy oraz magnesów, wymiana uszczelki, filtra to konieczność!!! Na poniższym zdjęciu widoczna pokrywa po wyczyszczeniu oraz nowa uszczelka. Starą trzeba było zdrapywać, nie nadawała się do użytku.

 
 
Tomek210 
Forumowicz

Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 109
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-02-2007, 01:33   

Poprzedni właściciel lał do mojej Sigmy Dexron III.. Czy to może zaszkodzić skrzyni?
I dodatkowe pytanie - ile mniej więcej koszują elektrozawory? Odnoszę wrażenie, że czasem się przycina któryś - przy ruszaniu na zimnym jedynka wrzuca się jakby z opóźnieniem i szarpnięciem, czasem szrpnie przy zmianie/redukcji z dwójki na trójkę albo z trójki na czwórkę a po włączeniu zapłonu przed odpaleniem silnika ze skrzyni dochodzi terkotanie/skwierczenie podobne do przetwornicy WN..

Chi-Man - Znasz może jakiś warsztat w Trójmieście, który przy okazji wymiany oleju zerknie na zaworki?
_________________
Sigma 24V'96r
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2007, 01:55   

Tomek210 napisał/a:
Poprzedni właściciel lał do mojej Sigmy Dexron III.. Czy to może zaszkodzić skrzyni?
I dodatkowe pytanie - ile mniej więcej koszują elektrozawory? Odnoszę wrażenie, że czasem się przycina któryś - przy ruszaniu na zimnym jedynka wrzuca się jakby z opóźnieniem i szarpnięciem, czasem szrpnie przy zmianie/redukcji z dwójki na trójkę albo z trójki na czwórkę a po włączeniu zapłonu przed odpaleniem silnika ze skrzyni dochodzi terkotanie/skwierczenie podobne do przetwornicy WN..

Chi-Man - Znasz może jakiś warsztat w Trójmieście, który przy okazji wymiany oleju zerknie na zaworki?


Dexron III napewno nie zaszkodził Twojej skrzyni, ale być może lepiej działała by na Dexronie II - gdybam ;)
Nowe elektrozawory, sprzedawane są chyba tylko w kompletach. Cena takiego zestawu to około 800 zł. Myślę, że jeśli już wymieniać to wszystkie za jednym zamachem, po co dwa razy pałacić za robociznę... Zresztą być może wystarczył by sam przegląd i czyszczenie elektrozaworów. Powinno to załatwić sprawę opisywanych przez Ciebie objawów niedomagania skrzyni, również owego terkotania (a przynajmiej pozwoli ustalić jego źródło).
Najgorzej jest z tym poleceniem któregoś z zakładów. Jak znam bowiem życie na przeglądzie stwierdzą potrzebę wymiany tego i owego - życie... I tu rodzi sie pytanie jak wybrać tak żeby było dobrze i najlepiej tanio. Cóż chodzą słuchy, że Sosnowski ma naprawdę niezłych mechaników ale podobno jest dość drogi (najlepiej zadzwoń: 058 343 20 44, zapytaj). Ci sami panowie po godzinach dorabiają bodajże w firmie "Auto Mat" w Oliwie (058 552 37 02). Tam powinno być taniej ale czy lepiej? Trudno mi kogoś polecić gdyz jeszcze w żadnym z aut nie miałem problemu z automatem - i niech tak zostanie :)

pozdrawiam.

ps: najlepiej na wymianę pojedź do Sosnowskiego, niech przy okazji zerkną na skrzynię i oszacują koszty regulacji/naprawy. Jak będzie drogo, zakręć do "Auto Mat" -u.
 
 
mitsu-fan
[Usunięty]

Wysłany: 02-04-2007, 12:52   

czy dostep do elektrozaworów jest utrudniony po zdjęciu pokrywy skrzyni od spodu ?
 
 
seba77 
Mitsumaniak
www.cb-Polska.pl


Auto: Galant 99r. 2.5 V6 A/T Tip.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 533
Skąd: Kostrzyn Nad Odrą
Wysłany: 04-04-2007, 23:41   

witam was miski a czy odpowie mi ktos na pytanie ile wchodzi leju i jakiego do automatu w galancie z 1997 roku 2.0 16v :mrgreen:
_________________
Klub CB-Polska: Charlie Brawo 034 op Sebastian
cb-radio KPO-DX5000 +SADELTA ME-3 +ss1200
USB 26.425 AM 27.180
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-04-2007, 01:01   

Masz wszystkoTU
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
gryzon 
Nowy Forumowicz


Auto: 3000 GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-07-2009, 12:18   

Witam troszkę stary temat lecz i ja się podczepię

A wiec chcę wymienić filtr w skrzyni, doczytałem ze wymianę robi się na biegu N . Umnie był wyciągany silnik w aucie i było na P teraz w skrzyni nie mam oleju i jak przełączyć na N normalnie " wajchą" w środku auta? Czy muszę zalać olej do skrzyni wsadzić N i spuścić olej po czym wymienić filtr ?
 
 
 
benek30003 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI SIGMA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 17
Skąd: Giżycko
Wysłany: 06-07-2009, 23:22   

jak by co to mam automata w zapasie :D
_________________
MITSUBISHI SIGMA 3.0v6 12V
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 16-10-2011, 21:40   

Ostatnio postanowiłem wymienić olej w swojej skrzyni. Oczywiście zacząłem zbierać informacje, co z czym się i dlaczego. Kilka telefonów do lukasza12, przeczytanie podesłanych linków i wszystko zaczęło nabierać kształtów. Zacząłem zbierać potrzebne części do wymiany. O ile z olejem nie było problemu (padło na Valvoline MaxLife ATF, tak jak pisał syski potrzebne jest 7,5l) dostępny w IC, to już z filtrem olejowym nie było tak kolorowo. Tutaj dzięki pomocy lukasza12 dostałem filtr w rozsądnej cenie (MD735572, Hyundai 46321-380). Wiele osób pewnie powie że, do kompletu brakuje jeszcze uszczelki pod miskę. Ja jednak postanowiłem złożyć na starej smarując ją delikatnie silikonem (zrobicie jak uważacie). Pozostaje jeszcze zakupienie przezroczystego metrowego wężyka fi8 z zaworkiem.



Dodatkowo warto kupić dwie nowe opaski metalowe na węże które trzeba ściągnąć podczas wymiany dynamicznej (stare mogą być skorodowane)



Po zgromadzeniu potrzebnych rzeczy, czas zejść do kanału :) i troszkę się pobrudzić :)
Z narzędzi potrzebne są:

-klucze nasadowe : 12(do osłony), 10 (przedłużki do tych nasadek i przegub),
-klucz oczkowy 17 (do odkręcenia korka spustowego w misce),
-śrubokręt płaski i krzyżakowy,
-lejek (taki by pasował w rurkę od bagnetu),
-miska (do starego oleju),
-pojemnik z miarką ( najlepiej 5l)

Tak jak już było pisane wyżej, silnik powinien być rozgrzany. Ja wymianę zacząłem od demontażu bocznej osłony która mi przeszkadzała:



1 Odkręcamy korek i spuszczamy olej z miski.
2 Odkręcamy miskę i zlewamy resztki oleju z miski, (razem ok 4l, by być pewnym ile zlaliśmy warto przelać olej z miski do pojemnika z miarką).
3 Odkręcamy filtr (przykręcony na cztery śrubki fi6):



4 Czyścimy miskę i trzy magnesy które powinny znajdować się na samym dole miski w odpowiednich wytłoczeniach:



Doskonale do czyszczenia sprawdza się benzyna ekstrakcyjna i pędzelek.
5 Montujemy nowy filtr i miskę,
6 Wlewamy przez rurkę od bagnetu taką samą ilość oleju jaką spuściliśmy wcześniej(w moim przypadku 4l). W tym miejscu zakończyliśmy wymianę statyczną.
Przed rozpoczęciem wymiany dynamicznej można sprawdzić drożność nagrzewnicy i chłodnicy oleju(niedrożność tego elementu może spowodować uszkodzenie skrzyni),w tym celu będzie potrzebny kompresor. Zaczynamy od zsunięcia wężyków z zasilania i powrotu:



Do zasilania(króciec w chłodnicy) podłączamy kompresor, a do powrotu(rurki metalowej) wężyk którego koniec wkładamy do pojemnika. W ten sposób wydmuchamy około 0,5l oleju i przy okazji sprawdzimy drożność chłodnicy. Odłączamy kompresor i zakładamy z powrotem wężyk na zasilaniu. Czas na wymianę dynamiczną.(będziemy potrzebować dodatkową parę rąk)
7 Na wężyku zamontowanym na powrocie, montujemy zaworek dzięki któremu będziemy dławić przepływ.
8 Przez bagnet wlewamy 1,5 litr oleju.
9 Dodatkowa para rąk uruchamia silnik, po czym trzymając nogę na hamulcu zaczyna zmieniać biegi przytrzymując na każdym biegu około 5 sekund, my w tym czasie kontrolujemy wypływający olej aż do zlania 1 litra oleju. Wyłączamy silnik.
10 Wlewamy kolejny litr i powtarzamy punkt 9.
11 Powtarzamy punkt 10 :) W ten sposób wymieniliśmy 7,5l oleju.
12 Zakładamy wężyk na rurkę powrotu.
13 Sprawdzamy poziom oleju.
14 Włączamy silnik i sprawdzamy czy nie ma żadnych wycieków z miejsc które rozkręcaliśmy.
15 Czekamy aż silnik się rozgrzeje i sprawdzamy ponownie stan oleju.

Na koniec warto po kilku dniach zajrzeć pod autko i sprawdzić czy nie pokazały się jakieś wycieki. Opisałem wymianę w sposób taki, jaki sam ją wykonałem. Nie wiem czy w sposób zgodny ze sztuką, ale jak na razie Sigma jeździ. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.