prosze o zdjecie EGR |
Autor |
Wiadomość |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 11-10-2008, 16:16 prosze o zdjecie EGR
|
|
|
witam,mam prosbe gdyz chce zatkac egr a nie wiem za bardzo gdzie sie on znajduje.wydaje mi sie ze znajduje sie za przepustnica,przy wlocie do silnika,jesli ma ktos moze fote to prosze wstawic na forum i odrazu chcuałbym wieziec czy nie zaszkodzi w moim samochodzie
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2008, 01:45
|
|
|
nie jestem pewnien czy nie zaszkodzi ale emisja spalin napewno sie zwiekszy
co do fotek to chyba saphire miał na swojej stronie ale nie jestem pewien |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 12-10-2008, 16:27
|
|
|
Zaślepienie EGR w GDI to prośba o szybkie kłopoty. Szczególnie że ten silnik ciągnie spaliny zamiast powietrza wtedy gdy idzie w trybie ubogim (ECO) po to by uzupełniać objętość mieszanki o neutralny wypełniający gaz (a takim są właśnie spaliny). Na ruskich stronach forumowych Carismy są fotki z tej procedury niemniej chyba lepiej co kilkadziesiąt tysięcy wyczyścić przepustnicę niż mieć poważniejsze problemy z silnikiem. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2008, 09:46
|
|
|
saphire napisał/a: | Zaślepienie EGR w GDI to prośba o szybkie kłopoty. |
A ja słyszałem dokłądnie odwrotną opinię, nie pamiętam szczegółów, ale ogólnie chodziło o to, że dopiero po zatkaniu EGR ten silnik pracuje jak trzeba. |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 13-10-2008, 17:55
|
|
|
ja równiez słyszałem ze to nie szkodzi silnkowi,moze ktos ma zaslepiony egr i moze podzielic sie opinia czy nic sie nie dzieje itp. mjedyny minus niby to to ze gorzej dla srodowiska.słysałem nawet ze samochod zyska gdyz nie musi spowrotem spalac spalin a dostaje tylkoczyste powietrze,prosze o opinie |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-10-2008, 21:01
|
|
|
Spaliny w odpowiedniej proporcji są wprowadzane zamiast mieszanki po to by wypełnić brakującą część ładunku wtedy gdy silnik idzie w trybie ubogim lub gdy bierze mniej powietrza bo i mniej paliwa zapodał - wepchnięcie zbyt małego ładunku do cylindra nie wypełni go "do końca" przez co trzeba "uzupełniać" resztę spalinami lub wtryskiem uwarstwionym tuż pod świecę. Spaliny dodatkowo stabilizują spalanie i jego temperaturę by nie była zbyt wysoka co może powodować wypalanie gniazd. Nie licząc ekologii.
Generalnie są zalety i wady zaślepiania EGR'u. IMHO wolę jak mi się przepustnica zasyfia i jak ją muszę wyczyścić raz na 100tys km niż jak mi się wypalają zawory i gniazda.
Może i po zaślepieniu EGR silnik GDI pracuje inaczej (bardziej jak zwykła benzynówka) i ma ciut większą moc niemniej z pewnością kosztem trwałości i zwiększonego spalania. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|