Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi
Autor Wiadomość
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
  Wysłany: 17-02-2013, 11:09   [EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi

Witam, jak w temacie, jak silnik dobrze się zagrzeje zaczyna przepalać olej, wnioskuje to po barwie spalin, która jest błękitna. Olej wg bagnetu na zimnym silniku i na równej powierzchni jest z 2mm pod oznaczeniem max, wiec nie jest przelany. Wymieniałem olej w maju/czerwcu przy okazji uszczelki głowicy. Co robić?? Zmieniać olej i filtr czy szukać przyczyny gdzieś indziej?
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-02-2013, 11:15   

Według mnie turbina zaczyna niedomagać. Zdejmij przewody IC i zobacz ile masz tam oleju.
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-02-2013, 11:16   

Owczar, turbina po regeneracji, robiona w listopadzie zeszlego roku, dbam o nia jak o dziecko:/ nie strasz mnie:D
Przy okazji w tamtym czasie wyczyszczony dolot razem z intercoolerem.
Faktycznie mogl sie zrobic osad z odmy. W poniedzialek bede dzialal:)
Jak juz rozbiore dolot, to lepiej czyscic przewody benzyna czy ropą?
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-02-2013, 11:20   

To nie masz zdjętego tego przewodu? Zamocuj puszkę i skieruj do niej przewód z odmy. Przecież to szkoda brudzić.


A czyścić lepiej benzyną, ale musisz bardzo DOKŁADNIE osuszyć. Jeśli zostaną tam opary to może dostać wściekłego diesla.
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-02-2013, 11:21   

Owczar, tak wściekłego, jak przy uszkodzonej turbinie która się rozciekła?:D Ok, najpierw zdejmę przewód z odmy i zobaczę czy będzie poprawa. Czym można zaślepić dziurkę w dolocie (ta po odmie), żeby było dobrze?
Ok, załóżmy, że to nie pomoże. gdzie dalej szukać w razie czego?
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-02-2013, 11:32   

Samo zdjęcie nie pomoże jeśli jest olej w dolocie.

Zresztą olej z odmy nie powinien powodować kopcenia na szaro. Sprawdź ile tam jest oleju. Potem porównaj jego ilość w przewodach przed turbiną i za turbiną. Jeśli jest tyle samo to olej pochodzi z odmy. Jeśli za turbiną to wiadomo z czego.

Dodatkowo odepnij przewód podciśnienia od zaworu EGR na rozgrzanym silniku i zobacz czy nadal kopci.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-02-2013, 11:47   

Owczar napisał/a:
To nie masz zdjętego tego przewodu? Zamocuj puszkę i skieruj do niej przewód z odmy. Przecież to szkoda brudzić.

Własnie odma do puszki itp co się dzieje potem w tej puszce woda , olej i cały brud a tak wszystko idzie przez turbine do dolotu i zasyfia cały układ dolotowy ,egr też ma wpływ w dolocie jak w kominie sadza
Dread87 napisał/a:
jak silnik dobrze się zagrzeje zaczyna przepalać olej, wnioskuje to po barwie spalin, która jest błękitna

Od kiedy tak zauwazyłeś :?:

[ Dodano: 17-02-2013, 11:48 ]
Owczar napisał/a:
Dodatkowo odepnij przewód podciśnienia od zaworu EGR na rozgrzanym silniku i zobacz czy nadal kopci.

I jeszcze od przepustnicy przewód bo silnik się zdławi :!:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-02-2013, 11:51   

milo napisał/a:
I jeszcze od przepustnicy przewód bo silnik się zdławi


Do sprawdzenia czy EGR coś zmienia może się i zdławić :)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-02-2013, 11:58   

Owczar napisał/a:
Do sprawdzenia czy EGR coś zmienia może się i zdławić

Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie :D

[ Dodano: 17-02-2013, 12:06 ]
Dread87 napisał/a:
Wymieniałem olej w maju

Na jakim jezdzisz oleju :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-02-2013, 12:14   

milo napisał/a:
Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie


O czym Ty piszesz? Odpinałem go naście razy, robiłem testy i nigdy nic nie zagrało. Swoją drogą wyjaśnij jak podciśnienie w dolocie może doprowadzić do zagrania zaworów? Bo nie bardzo widzę związek. Ba nawet jeździłem z odpiętym EGR bez odpiętej przepustnicy. Występuje tylko efekt lekkiego zdławienia podczas przyśpieszania z wolnych obrotów, bo silnik spodziewa się dostępu powietrza, ECU kieruje do dolotu powietrze z EGR, a zamyka przepustnicę.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-02-2013, 12:21   

Na wolnych obrotach jak gorący silnik egr sie otwiera a przepustnica na dolocie zamyka sie nie ma takiego buczenia :!: wystarczy odpiąć węzyk podcisnienia do egr a przepustnicy nie a silnik zadławi sie sprawdzone tak miałem
Owczar napisał/a:
ECU kieruje do dolotu powietrze z EGR, a zamyka przepustnicę.

Czyli spalinami silnik oddycha w tym czasie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
diabelll 
Forumowicz

Auto: Galant ;>
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 150
Skąd: Krk
Wysłany: 17-02-2013, 12:40   

Cos mi sie zdaje ze uszczelke pod glowica bedziesz robil drogi raz
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 17-02-2013, 12:51   

Cytat:
Cos mi sie zdaje ze uszczelke pod glowica bedziesz robil drogi raz
Uszczelka przepuszcza olej do cylindrów chyba nie :?:
Bardziej uszczelniacze zaworowe :!:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 17-02-2013, 13:14   

Też bym obstawił uszczelniacze zaworowe.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-02-2013, 21:03   

milo napisał/a:
Na wolnych obrotach jak gorący silnik egr sie otwiera a przepustnica na dolocie zamyka sie nie ma takiego buczenia wystarczy odpiąć węzyk podcisnienia do egr a przepustnicy nie a silnik zadławi sie sprawdzone tak miałem


Ja wiem jak działa EGR, ale pytam o to:

milo napisał/a:
Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie


O jakim graniu zaworów piszesz?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.