[EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi |
Autor |
Wiadomość |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:09 [EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi
|
|
|
Witam, jak w temacie, jak silnik dobrze się zagrzeje zaczyna przepalać olej, wnioskuje to po barwie spalin, która jest błękitna. Olej wg bagnetu na zimnym silniku i na równej powierzchni jest z 2mm pod oznaczeniem max, wiec nie jest przelany. Wymieniałem olej w maju/czerwcu przy okazji uszczelki głowicy. Co robić?? Zmieniać olej i filtr czy szukać przyczyny gdzieś indziej? |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:15
|
|
|
Według mnie turbina zaczyna niedomagać. Zdejmij przewody IC i zobacz ile masz tam oleju. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:16
|
|
|
Owczar, turbina po regeneracji, robiona w listopadzie zeszlego roku, dbam o nia jak o dziecko:/ nie strasz mnie:D
Przy okazji w tamtym czasie wyczyszczony dolot razem z intercoolerem.
Faktycznie mogl sie zrobic osad z odmy. W poniedzialek bede dzialal:)
Jak juz rozbiore dolot, to lepiej czyscic przewody benzyna czy ropą? |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:20
|
|
|
To nie masz zdjętego tego przewodu? Zamocuj puszkę i skieruj do niej przewód z odmy. Przecież to szkoda brudzić.
A czyścić lepiej benzyną, ale musisz bardzo DOKŁADNIE osuszyć. Jeśli zostaną tam opary to może dostać wściekłego diesla. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:21
|
|
|
Owczar, tak wściekłego, jak przy uszkodzonej turbinie która się rozciekła?:D Ok, najpierw zdejmę przewód z odmy i zobaczę czy będzie poprawa. Czym można zaślepić dziurkę w dolocie (ta po odmie), żeby było dobrze?
Ok, załóżmy, że to nie pomoże. gdzie dalej szukać w razie czego? |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:32
|
|
|
Samo zdjęcie nie pomoże jeśli jest olej w dolocie.
Zresztą olej z odmy nie powinien powodować kopcenia na szaro. Sprawdź ile tam jest oleju. Potem porównaj jego ilość w przewodach przed turbiną i za turbiną. Jeśli jest tyle samo to olej pochodzi z odmy. Jeśli za turbiną to wiadomo z czego.
Dodatkowo odepnij przewód podciśnienia od zaworu EGR na rozgrzanym silniku i zobacz czy nadal kopci. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:47
|
|
|
Owczar napisał/a: | To nie masz zdjętego tego przewodu? Zamocuj puszkę i skieruj do niej przewód z odmy. Przecież to szkoda brudzić. |
Własnie odma do puszki itp co się dzieje potem w tej puszce woda , olej i cały brud a tak wszystko idzie przez turbine do dolotu i zasyfia cały układ dolotowy ,egr też ma wpływ w dolocie jak w kominie sadza
Dread87 napisał/a: | jak silnik dobrze się zagrzeje zaczyna przepalać olej, wnioskuje to po barwie spalin, która jest błękitna |
Od kiedy tak zauwazyłeś
[ Dodano: 17-02-2013, 11:48 ]
Owczar napisał/a: | Dodatkowo odepnij przewód podciśnienia od zaworu EGR na rozgrzanym silniku i zobacz czy nadal kopci. |
I jeszcze od przepustnicy przewód bo silnik się zdławi |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:51
|
|
|
milo napisał/a: | I jeszcze od przepustnicy przewód bo silnik się zdławi |
Do sprawdzenia czy EGR coś zmienia może się i zdławić |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2013, 11:58
|
|
|
Owczar napisał/a: | Do sprawdzenia czy EGR coś zmienia może się i zdławić |
Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie
[ Dodano: 17-02-2013, 12:06 ]
Dread87 napisał/a: | Wymieniałem olej w maju |
Na jakim jezdzisz oleju |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-02-2013, 12:14
|
|
|
milo napisał/a: | Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie |
O czym Ty piszesz? Odpinałem go naście razy, robiłem testy i nigdy nic nie zagrało. Swoją drogą wyjaśnij jak podciśnienie w dolocie może doprowadzić do zagrania zaworów? Bo nie bardzo widzę związek. Ba nawet jeździłem z odpiętym EGR bez odpiętej przepustnicy. Występuje tylko efekt lekkiego zdławienia podczas przyśpieszania z wolnych obrotów, bo silnik spodziewa się dostępu powietrza, ECU kieruje do dolotu powietrze z EGR, a zamyka przepustnicę. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2013, 12:21
|
|
|
Na wolnych obrotach jak gorący silnik egr sie otwiera a przepustnica na dolocie zamyka sie nie ma takiego buczenia wystarczy odpiąć węzyk podcisnienia do egr a przepustnicy nie a silnik zadławi sie sprawdzone tak miałem
Owczar napisał/a: | ECU kieruje do dolotu powietrze z EGR, a zamyka przepustnicę. |
Czyli spalinami silnik oddycha w tym czasie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
diabelll
Forumowicz
Auto: Galant ;>
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 150 Skąd: Krk
|
Wysłany: 17-02-2013, 12:40
|
|
|
Cos mi sie zdaje ze uszczelke pod glowica bedziesz robil drogi raz |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 17-02-2013, 12:51
|
|
|
Cytat: | Cos mi sie zdaje ze uszczelke pod glowica bedziesz robil drogi raz | Uszczelka przepuszcza olej do cylindrów chyba nie
Bardziej uszczelniacze zaworowe |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 17-02-2013, 13:14
|
|
|
Też bym obstawił uszczelniacze zaworowe. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-02-2013, 21:03
|
|
|
milo napisał/a: | Na wolnych obrotach jak gorący silnik egr sie otwiera a przepustnica na dolocie zamyka sie nie ma takiego buczenia wystarczy odpiąć węzyk podcisnienia do egr a przepustnicy nie a silnik zadławi sie sprawdzone tak miałem |
Ja wiem jak działa EGR, ale pytam o to:
milo napisał/a: | Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie |
O jakim graniu zaworów piszesz? |
|
|
|
 |
|