FILTR PRZECIWPYŁKOWY - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2007, 16:18 FILTR PRZECIWPYŁKOWY - wymiana
|
|
|
Właśnie wymieniałem filtr przeciwpyłkowy oto krótki opis czynności:
1. Wyjmujemy wszystko ze schowka
2.Wyjmujemy schowek poprzez delikatne przyciśnięcie boków - tak aby wyjąć okrągłe blokady
3. Wyjętą półkę kładziemy na podłodze -
Odkręcamy śruby nr 1 - zielony- po ich odkręceniu półka zostaje zdemontowana.
Następnie odkręcamy śruby nr 2 - czerwony . I wyjmujemy metalowy element - u mnie widać ogniska rdzy, wiec później zajmę się również pomalowaniem tego elementu. Myślę że producent trochę nie pomyślał w tym rozwiązaniu że trzeba zdejmować całą metalową belkę aby zmienić filtr........ Do metalowej ramki od sporku jest przypięta plastikowa słona - można ją normalnie wyciągnąć gdyż z tyłu jest jedynie wsuwana a po wyjęciu łatwiej będzie wyjąć plastikowe kołeczki (których nienawidzę )
Widać filtr przeciwpyłkowy z blokadą plastikową -nr 1
4. Bo wyjęciu metalowej belki mamy ładny dostęp do filtra - wyjmujemy plastikową blokadę (nr 1 na poprzednim zdjęciu) i wysuwamy plastikowy filtr.
Jak widać filtr sporo jest zabrudzony i porwany
5. Wkładamy nowy filtr- składa sie on z 2 części wiec je ładnie zsuwamy i wkładamy na miejsce
6.Ważne jest aby zapamiętać gdzie jest góra a gdzie dół filtra.....
Tak wygląda wycięcie górne ramki filtra:
A tak dolna
Teraz wszystko ładnie skręcamy. Pamiętać należy przy skręcaniu aby.
1. Wkładając metalowy element z lewej strony wchodzi on POMIĘDZY dwa inne metalowe elementy ( nie przed , nie za , pomiędzy )
2. Na rysunku zaznaczyłem kolorem niebieskim miejsca w których znajdują sie plastikowe bolce które musza wejść w swój otwór w metalowej belce inaczej sie otwory nie zejdą jak sie otwory nie zeszły to znaczy że bolce sie spłaszczyły i nie są w otworach - wszystko ładnie pasuje
Ładnie skręcone z pomalowaną belką wygląda tak :
DANE ROBOTY:
Czas - ok 40 min spokojnej roboty - mi więcej zabrało bo malowałem metalowy element
Cena: Filtr w Intercars 49zł
Model filtra:
Pudełko:
 |
|
|
|
 |
furman88 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2007, 17:45 czy..
|
|
|
czy we wszystkich lancerach z tego okresu były filtry przeciwpyłkowe??? czy tylko w tych z klimą??? ja mam gołego GL'a wiec nie wiem czy mam... |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2007, 18:53
|
|
|
Masz |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-07-2007, 21:18
|
|
|
No nie wiem, w moim nie było. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2007, 21:46
|
|
|
Sla Ty masz
2,0
kombi
My mamy takie same... |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-07-2007, 22:00
|
|
|
Ja mówię o moim byłym 1,3 GL z 1998r. i właśnie w nim nie było. Miałem go od nowości. Po włączeniu wentylacji potrafił pylić jak diabli. Zgłosiłem w serwisie, rozkrecili to co Ty i nic, żadnego filrta. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2007, 23:44
|
|
|
Hmmmm myślałem ze wszystkie po 96 juz zakładali filtr, ale jak widać sie myliłem |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2007, 00:38
|
|
|
Więc jest czy nie? |
|
|
|
 |
Stanleydebik [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2007, 09:18
|
|
|
U mnie w Colt 98' 1,3 jest filtr, a to podobne auta patrząc na serwisówke. |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-08-2007, 10:38
|
|
|
Bastek napisał/a: | Więc jest czy nie? |
Sprawdź, to chyba najprostsze wyjście. Może do Polski były tradycyjnie sprowadzane najuboższe wersje. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2007, 11:09
|
|
|
Powiem Wam ze nawet w serwisie tego nie wiedzą, bo jak dzwoniłem po filtr (który kosztował 120zł ) to powiedział mi ze nie wie czy moj model ma czy nie, żeby najlepiej sprawdzić- co dowodzi że oni sami nie wiedzą Wiec albo ktoś ma albo nie |
|
|
|
 |
furman88 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2007, 11:43 Znalazłem
|
|
|
znalazłem cały zasyfiony filtr w GL'u... ale po co sie mocować ze śrubami jak mozna po prostu zdjąć te plastikowe zabezpieczenie (te z zieloną jedynką na obrazku u góryyyy) wyjąć górny filtr a pozniej dolny podsunąć do góry i też go wyjąć.... ja tak zrobiłem u siebie... no chyba ze ktoś ma filterek jednoczęściowy to wtedy tylko śrubokręt w dłoń i kręcić... |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2007, 11:48
|
|
|
furman88 widze ze nie czytałeś dokładnie tego co napisałem Stary był jednoczęściowy - nowy 2-który sie sklada w jedną całość- ot taka mała różnica..... |
|
|
|
 |
furman88 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-08-2007, 11:52 he
|
|
|
heh sorki takie małe niedoczytanko |
|
|
|
 |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 01-08-2007, 20:03
|
|
|
Witam,
Ja mam samochod kupiony w Polsce wersja 1.3 GL z dołożoną klimatyzacją i filtra o dziwo nie ma. Więc prawdopodobnie w podstawowych wersjach zakupionych w kraju może nie być tego filtra.
Pzdr Lukasz921 |
|
|
|
 |
|