 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Podczas jazdy CE i brak mocy - błąd 56 |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 05-02-2010, 18:27 [Cari 1.8 GDI] Podczas jazdy CE i brak mocy - błąd 56
|
|
|
Witajcie,
w moim GDI były problemy z odpalaniem po nocy, wymieniłem pompę paliwa w baku na nową kupioną od Japaneze i palenie teraz jest OK.
Dzisiaj miałem dłuższą trasę do zrobienia i po jakichś 100km podczas jazdy silnik stracił moc jakby mu paliwo odcięli oraz zapaliła się kontrolka CE. Gdy ująłem gazu, silnik jechał prawidłowo, jednak gdy chciałem dodać gazu znowu się przydusił i CE wyskoczyło.
Zacząłem więc tak delikatniej jechać, myśląc żeby tylko gdziekolwiek dojechać wśród ludzi.
Niestety po kilku km, Carisma zgasła. Jeszcze turlając się odpaliłem ją, i jakby jej przeszło, nie było przymulenia ani CE.
Niestety podczas stania w korku znowu zgasła. Tym razem nie chciała odpalić. Po kilku kręceniach udało się uruchomić silnik i dojechać do domu.
Podłączyłem kabelek oraz Evoscan, jednak ten nie pokazał żadnych błędów, natomiast CE wymrugało kod 56.
Znalazłem opis kodu: "Abnormal fuel presure system. Code nr. 56 may also output when air is sucked in high pressure fuel line due to no fuel supply."
W wolnym tłumaczeniu: "Nienormalny stan systemu ciśnienia paliwa. Kod 56 może się także pojawić gdy do linii paliwa wysokiego ciśnienia zostanie zassane powietrze wskutek braku dostarczania paliwa."
Co to się mogło zrobić? Czytałem na forum o tym błędzie 56 i ktoś stwierdził, że ASO powiedziało o powoli padającej pompie wysokiego ciśnienia. U mnie ciśnienie jest prawidłowe, rzekłbym nawet wzorcowe. Dodam, że do czasu wymiany pompy nie było żadnego takiego zdarzenia przez moje ponad 50tyś przejechane. Chyba, że nowa pompa coś szwankuje i chwilowo przestawała podawać paliwo, to i ciśnienia nie było, no ale gdyby nie było paliwo podawane to skąd by się zassało powietrze skoro w baku paliwa dość ?
Strach jechać w dłuższą trasę, bo jak się rozkraczy i nie zechce odpalić. Co sądzicie o tym?
P.S. Znalazłem kody GDI podane przez Choppera.
Wg jego listy kod P0056 to: "Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 2, heater control - circut malfunction (Wiring, HO2S, ECM."
Który opis kodu jest w takim razie prawidłowy, i co oznacza fizycznie ten kod od Choppera? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
Ostatnio zmieniony przez woxy 11-02-2010, 15:31, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Raffil
Mitsumaniak GoldCariManiak

Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 120 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-02-2010, 18:42
|
|
|
Spróbuj wymienić filterki w pompie wysokiego ciśnienia..
 |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 05-02-2010, 18:58
|
|
|
A gdzie można je kupić i ile to kosztuje? Ktoś kiedyś już o to pytał na forum chyba, czy w ASO może mają? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Raffil
Mitsumaniak GoldCariManiak

Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 120 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:00
|
|
|
ktoś gdzieś pisał że w ASO zapłacił 20-30zł nie pamietam dokładnie..
Zaproponowałem narazie takie rozwiązanie.. Może pomoże jak nie to już pewnie grubsza sprawa.. |
|
|
|
 |
Krzesio
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-02-2010, 19:14
|
|
|
Moze zacznij od wymiany zwyklego filtra paliwa. U mnie bylo tak ze na zimnym slabo jechal wrecz przerywal. Wymienilem filtr paliwa za 40zl i teraz : zyleta. |
_________________ Moja CARI.
 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 05-02-2010, 20:15
|
|
|
woxy, Postawiłeś pytanie : Cytat: | Który opis kodu jest w takim razie prawidłowy |
Znalazlem tabelkę kodów do GDI z rocznika 98 w moim archiwum /twoje autko jak widzę z 1997, mam nadzieję że kody są takie same/, jest trochę skromniejsza od tej dla rocznika 1999-2000 /do błędu 56 włącznie kody w obu tabelkach są takie same, brakuje z oczywistych powodów błędów związanych z elektroniczna przepustnicą/ no i napisana cyrylicą, ale można się rozeznać.
[img] [/img]
Błąd 56 to niestety ciśnienie paliwa, musiało spaść z jakiś powodów na moment.
Przyjrzałbym się filtrom, pompa WC to ostateczność. Ten mały filterek w pompie do testów usuń. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 11-02-2010, 11:52
|
|
|
Cholera by to wzięła.
Dzisiaj nie ujechałem 3km jak zdechło auto, najpierw 2 spadki mocy i CE, a potem zdechło i już nie udało się odpalić.
Sprawdziłem właśnie pompę paliwa w baku i po podaniu 12V działa sprawnie, więc to nie pompa. Na wtyczce do pompy sprawdziłem napięcie, dochodzi tam 8.5 -10V, a powinno 12V, czyli coś nie tak jest po drodze. Podając na czarny kabelek pod maską masę z akumulatora, pompy nie słychać. Przy kręceniu kluczykiem pompa nie chodzi, a przy puszczaniu kluczyka po kręceniu czasem tak jakby chciała ruszyć.
Przekaźniki w grodzi pod radiem sprawdziłem i przełączają prawidłowo, dziwi mnie to małe napięcie na kostce pompy oraz to że tabelek testowy nie wzbudza pompy.
Idę jeszcze wymienię świece na jakieś inne bo może tamte się zalały od próbowania.
Czy jest jakiś konkretny bezpiecznik czy coś odpowiadające za samą pompę paliwa? Bo nie znalazłem niczego w bezpiecznikach, a to co opisuje FAQ bezpiecznikowe, to u mnie jest w porządku.
[ Dodano: 11-02-2010, 12:14 ]
Świece właśnie sprawdziłem i suche jak pieprz, więc coś z systemem paliwowym nie tak.
[ Dodano: 11-02-2010, 14:51 ]
Był mechanik ze swoim komputerem, wykryło błąd: Ciśnienie paliwa.
Skasował go , chwile przeglądnął czy innych błędów nie ma i Cari odpaliła.
Chodziła parę minut, niby wszystko OK, zrobiliśmy rundkę z podpiętym kompem i tez niby OK.
Niestety podczas jazdy błąd nie wystąpił, i nie udało się poznać co jest problemem.
Mechanik pojechał, a po 30 minutach Cari znowu nie pali.
Ale tym razem dziwna sprawa, po przekręceniu kluczyka zaczęły cykać jakieś różne przekaźniki, pompka paliwa sama chodziła cały czas, lampka od silnika (CE) tak pomrugiwała jakby prąd jej coś zabierało. Pogmerałem ręką przy kostce OBDII coś tam postukałem po przekaźnikach od pompy i tyrkotanie przekaźników oraz praca pompki ustała.
Teraz po przekręceniu kluczykiem pompkę słychać ale Cari nie chce wcale odpalić.
Jak znowu przyjedzie mechanik to podepniemy kompa i się zobaczy czy coś się uda zdiagnozować.
[ Dodano: 11-02-2010, 15:38 ]
Czekając na mechanika podpiąłem swój kabelek + Evoscan.
Pomyślałem, zobaczę czy mi coś CE wymruga.
Moje spostrzeżenia:
1. Przy przekręcaniu kluczykiem dało się słyszeć pykanie różnych przekaźników, takie non stop, nie jedno pyknięcie, tak jakby coś nie łączyło dobrze.
2. Kontrolka CE po przekręceniu kluczyka zwykle świeci się ładnie i jasno, tym razem tak pomrugiwała blado jakby miała słabe napięcie.
Dziwnym jest fakt, że po odpaleniu Evoscan, przeskanowaniu w poszukiwaniu błędów gdzie żadnych nie znaleziono, kontrolka zaświeciła się ładnie i jasno tak jak powinna, a silnik zapalił bez problemu.
Na razie auto odpala za każdym razem, ale dziwne jest to słabe świecenie CE i to że poprawiło się jak podłączyłem evoscana. Może coś z ECU nie tak ? |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 12-02-2010, 00:18
|
|
|
program diagnostyczny przy Carismie 1,8 GDI,pokazuje błąd 56 jako P0056 i opis:
Obwód sterowania podgrzewacza HO2S
"Czujnik tlenu wystawiony jest na działanie przepływu gazów spalinowych i zwraca on sygnał wyjściowy proporcjonalny do zawartości tlenu w gazach spalinowych.Element grzewczy utrzymuje czujnik w stałej temperaturze roboczej"
Jeśli potrzebowałbyś więcej danych jest też opis to sprawdzić i przeprowadzić diagnostykę. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 12-02-2010, 13:41
|
|
|
Jeśli masz możliwość to podeślij jak to potestować.
A z tym błędem 56 to właśnie wynalazłem 2 opisy, jeden z ciśnieniem i to mi program wskazywał, i ten Twój. Opinie forumowiczów są więc podzielone, ale nie zaszkodzi by sprawdzić i tą opcję. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
dymek
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-02-2010, 20:42
|
|
|
Witam ...
A mógłby ktoś przetłumaczyć kod 64 !!!
Kompletnie nie moge tego rozszyfrować ---- ruski
Wymrygało mi dziś 56 i 64 |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:32
|
|
|
dymek,
Problem z alternatorem. Wersję angielską dla rocznika 99-00 masz tutaj: link |
|
|
|
 |
dymek
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 41 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-02-2010, 11:46
|
|
|
Dzieki wielkie ....
Widocznie mechanik przy wymianie alternatora nawet nie odłączył aku ... :)
Zrobiłem reset i błąd nie powrócił !
Zresztą błąd ciśnienia paliwa (56) też zniknal, ale zgodnie z opisem zmiarzyłem napięcie na czujniku i jest OK, czyli na wolnych 3,15-3,2 V , a na "przygazuwce" max. 3.5 V. Wynika z tego, że waha się 5.1 - 5.8 MPa, czyli chyba OK.
Jeszcze pytanko ...
Czy w przypadku zapchanego filtra paliwa, albo ogólnie rzecz biorąc - małej wydajności na linii niskiego ciścienia osiągąłbym takie duże ciścienia na wyjściu w.c. ??? |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 21-02-2010, 12:59
|
|
|
dymek napisał/a: | Czy w przypadku zapchanego filtra paliwa, albo ogólnie rzecz biorąc - małej wydajności na linii niskiego ciścienia osiągąłbym takie duże ciścienia na wyjściu w.c. ??? |
Na postoju jak widać tak, w czasie jazdy przy max obciążeniu /czyli maksymalnym poborze paliwa przez silnik/ nie koniecznie. Prawdę powie "próba drogowa". |
|
|
|
 |
|
|