Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.9 DID - dziwny odgłos silnika
Autor Wiadomość
simic 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-06-2009, 22:01   1.9 DID - dziwny odgłos silnika

Cześć wszystkim,

Postanowiłem zadać pytanie na tym forum zanim znów pojadę do mechanika i wydam kolejne pieniądze.

Jestem szczęśliwym właścicielem Carismy 1.9 DID z 2003 roku o przebiegu 232k.

Od dłuższego czasu z silnika dobiega dziwny odgłos. Jest to, przepraszam za kolokiwalne stwierdzenie *pyr*pyr*pyr*

Odgłos objawia się tylko przy dodawaniu gazu, na jedynce rzadko, pojawia się od dwójki, aż do piątki.

Sama dynamika pojazdu jest jak najbardziej ok, obroty stoją równo, samochód płynnie przyśpiesza.

Byłem sprawdzić cały układ wydechowy, bo to najbardziej przypomina właśnie usterkę ala tłumik - okazało się jednak czysto. Zmieniałem też ostatnio wynikający z przebiegu pasek i dwie rolki. Nadal to samo.

Zastanawiam się czy nie jest to łożysko alternatora? Możliwe żeby wydawał taki dźwięk?

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2009, 23:01   

A spróbuj na postoju wręcać silnik do 2.ooo-2.500 i jak schodzi z obrotów, czy ten dźwięk sie pojawia. Czy w związku z tym dźwiękim nie pojawiają się wibracje samochodu?
Czy na zimnym i ciepłym silniku dźwięk się nie zmienia??
Ja mimo wszystko stawiam na koło 2-masowe.
POzdr.
 
 
simic 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-06-2009, 23:35   

Hej,

Dzięki za odpowiedź.

Na zimnym i ciepłym silniku dźwięki jest taki sam. Czasami tylko przy naprawdę wysokich obrotach na 3 czuję mocniejsze drgania (zaczyna mi drgać panel od radia).

Próbowałem już na różne sposoby lokalizować ten hałas. Problem jest w tym, że pojawia się tylko podczas jazdy. Na postoju silnik pracuje kulturalnie, również przy gazowaniu i schodzeniu z obrotów.

Wystarczy jednak ruszyć, wrzucić 2 i już pojawia się to 'prykanie'.

Zrobiłem mały test i dziś na trasie rozbujałem się co nieco (około 110) i zacząłem powoli hamować. Z silnika usłyszałem lekkie, jakby przygaszone wycie, słabnące wraz z wytracaniem prędkości.

Stąd moje przypuszczenia co do łożyska alternatora. Ale mogę się mylić.

Problem jest w tym, że nie chcę jechać i robić łożyska skoro to może być nie to.....
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2009, 23:42   

Witam

Jeśli dźwięk 'pyr' jest na tyle wyraźny, że będziesz go w stanie nagrać to spróbuj może nam go zaprezentować - może się uda coś więcej napisać :)

Pozdrawiam
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 03-06-2009, 07:10   

hm...
a jaki masz przebieg??

bo prawdopodobnie ja mam to samo - i to wskazuje że byc może właśnie koło masowe już zaczyna mówic kuku
choć ja jeżdze już z tym 20 tyś. km i jakiś złych objawów dodatkowych nie zauważyłem, ani spadku mocy, ani przyśpieszenia itp...

charakterystyczne pyr pyr pojawia się tak od 1700 do 2200 obrotów - wtedy jak turbina się wkręca i idzie wiekszy moment na koło - może już wtedy sprężynki zaczynają popuszczać :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2009, 07:54   

gulgulq napisał/a:
hm...
a jaki masz przebieg??

bo prawdopodobnie ja mam to samo - i to wskazuje że byc może właśnie koło masowe już zaczyna mówic kuku
choć ja jeżdze już z tym 20 tyś. km i jakiś złych objawów dodatkowych nie zauważyłem, ani spadku mocy, ani przyśpieszenia itp...

charakterystyczne pyr pyr pojawia się tak od 1700 do 2200 obrotów - wtedy jak turbina się wkręca i idzie wiekszy moment na koło - może już wtedy sprężynki zaczynają popuszczać :)

Z takimi samymi objawami jeżdżę już 33.ooo km i dlatego stawiam na koło 2-masowe.
Pozdr
 
 
simic 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-06-2009, 09:49   

gulgulq napisał/a:
hm...
a jaki masz przebieg??

bo prawdopodobnie ja mam to samo - i to wskazuje że byc może właśnie koło masowe już zaczyna mówic kuku
choć ja jeżdze już z tym 20 tyś. km i jakiś złych objawów dodatkowych nie zauważyłem, ani spadku mocy, ani przyśpieszenia itp...

charakterystyczne pyr pyr pojawia się tak od 1700 do 2200 obrotów - wtedy jak turbina się wkręca i idzie wiekszy moment na koło - może już wtedy sprężynki zaczynają popuszczać :)


Panowie 2-masówka....nie straszcie ludzi...tyle szmalu? :|

Przebieg tak jak pisałem w I poście - 232 tysiące.

Przy 225 był robiony duży przegląd w serwisie i nic nie znaleźli. Kazali tylko zmienić pasek i rolki - proponując tę czynność za 3000 :D

Wracając do odgłosu. U was pojawia się między 1700-2200 - u mnie jest on wyraźny od 2000 do 3500 - zanika dopiero powyżej tej wartości.

Da się jakoś sprawdzić czy ten element pada?

Dodatkowo z nagraniem może być problem - dźwięk tylko podczas jazdy, chyba, że ktoś jest z okolic Kielc to zapraszam na jazdę próbną :]
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 03-06-2009, 10:11   

otóż to - tylko podczas jazdy :)

na postoju jak przygazujesz to nic nie słychać, i w czasie jazdy bez biegu też cisza - więc droga eliminacji wychodzi na koło dwumasowe
na początku jak szukałem to obstawiałem turbine...

ja mam u siebie prawie 190 tys.
z doświadczenia serwisantów wiem ze koło 200 tyś właśńie koło zaczyna sie kończyć, wiec juz tak troszeczkę robię przygotowanie do wymianki - cały komplet ze sprzegłem, wysprzęglikiem i kołem coś koło 2.4KZŁ plus wymiana

ale skoro u Ciebie 232 tyś to jeszcze trochę pojeżdzę :D
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
simic 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-06-2009, 12:57   

niestety wyrok zapadł...mieliście rację, to koło dwu masowe

część - 1440 złotych robocizna - 400....

Mam jeszcze jedno pytanie. Czasem zdarza mi się przy przyśpieszaniu swoiste uczucie, że auto coś 'trzyma'. Zastanawiam się czy może to mieć związek z tym kołem, bo wtedy gdy dociskam gaz a auto jest 'trzymane', odgłos 'prykania' przybiera na szybkości i częstotliwości.

Po mozolnym przyspieszaniu od około 80-100, auto nagle odzyskuje moc i wyskakuje jak z procy.

Dzieje się to najczęściej na '4'.

Czy to może być wina rozlatującego się koła dwu masowego?

Dzięki z góry za odpowiedzi.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 07-06-2009, 12:31   

hmm..to już trudniejsze do okreslenia, u mnie nic nie trzyma - może to poprostu moment gdzie do akcji wkracza turbina - jak startujesz z gazem na niskich obrotach to jest taka typowa dziura :) gdzie nie czuć mocy na kołach

koło dwumasowe ma za zadanie tłumić drgania z silnika,

acha i jak już rozbebeszasz skrzynie to warto dołozżyć i zrobić od razu komplet: koło, sprzęgło, docisk, wysprzęeglik, łożysko - parę stów wiećej ale to jest robota na lata i warto od razu to zrobić niż np. za pół roku wymieniać sprzęgło i znów wyciagać skrzynie
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
simic 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-06-2009, 15:14   

hmm...

to właśnie nie jest regularne...czasem jest tak, że wrzucę '3' albo '4' i autko sunie jak po stole, a czasem trafię na taki moment, że dociskam gaz do dechy a misiek stoi w miejscu...

zastanawiające jest właśnie to, że gdy trafię na taką 'dziurę' to dwumas zaczyna mocno rzęzić, stąd moje domysły...

co do robienia całego kompletu..jest to strasznie drogi interes i na razie mnie na niego nie stać..niestety po paru chwilach spędzonych nad kalkulatorem wychodzi, że chyba będę musiał się z misiem rozstać...

kryzys...: (
 
 
kaem74
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2009, 20:11   

Witajcie. Czytam ten post i wydaje mi się, że wszyscy mamy to samo. Ja co prawda dżwięk który słyszę nazwałbym terkotaniem ale występuje właśnie w zakresie opisanych przez Was obrotów, zanika powyżej i pojawia sie gdy lekko ujmę gazu. Ja podejrzewałem wtryskiwacz lub pompę podciśnienia, wydaje mi się, że koło dwumasowe słychać jednak inaczej.
gulgulq, może byśmy się kiedyś spotkali i porównali to. Mamy te same silniki.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 08-06-2009, 07:18   

:) no jak kolega na zloty nie jeździ :D :D
DI-D siępojawia tylko mój


daj namiary na pW - może w który dzień bede miał wypad na Rzeszów to sie po myśli o jakimś spontonie :D
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Lothar
[Usunięty]

Wysłany: 22-06-2009, 12:02   

simic napisał/a:
że gdy trafię na taką 'dziurę' to dwumas zaczyna mocno rzęzić

A jesteś pewny, że właśnie dwumas? Jak brakuje Ci mocy w momencie gdy pojawia się hałas, to sprawdź dolot - możesz mieć dziurę w którymś z węży od intercoolera, wówczas powietrze zamiast do silnika ucieka na zewnątrz. Hałasuje i mocy brakuje. Przerabiałem temat - u mnie też wszyscy mówili, że dwumas, a to była dziura w rurze wlotowej do intercoolera. Czasem syczało, a czasem "pyrkało". Za każdym razem auto było słabsze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.