Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Pekniety kolektor w CJ0
Autor Wiadomość
muchografia
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 20:07   [CJxA] Pekniety kolektor w CJ0

Witam,

Temat wiele razy był poruszany, ale chyba nigdy nie dowiedzieliśmy sie jakie korzyści może przynieść wymiana kolektora z pękniętego na "cały".

Wczoraj poddałem takiej operacji mojego CJ0 a wiec dziele sie doswiadczeniem...

Przed:

- spalanie na trasie ok 6 - 7 litrów (do 120 km/h)
- spalanie w mieście 8 - 9 litrów
- czasem śmierdziało spalinami w środku auta
- z rana na zimnym silniku brak mocy (ruszanie z duża ilością gazu)

Po:
- spalanie na trasie (brak danych)
- spalanie w mieście (brak danych - w trakcie pomiaru)
- zapach spalin - brak
- moc z rana wita mnie szerokim uśmiechem.

Kolektor był pęknięty dość solidnie, ze szczeliny sadziło spalinami. Prawdopodobnie żeliwo w miarę nabierania temperatury zmieniało swoje właściwości rozszerzając sie. (hm a może jest na odwrót wyprowadźcie mnie z błędu). To tylko teoria lecz pierwszy fakt przed/po już potwierdzony auto odpala i chce jechać do przodu.

Dalsze info już w krotce właśnie mierze spalanie (tankuje na orlenie)

pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 01-02-2010, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 16-04-2008, 22:51   

super ,ze taki temat powstal, i fajnie byloby, gdybysmy raczej nie zbaczali z jego tematu .

mam kilka pytan odnoscie peknietego kolektora .

- skad wziales "sprawny" kolektor, ile Cie taka "impreza" kosztowala

-przeciez zeliwo idzie spawac, czy w ogole brales pod uwage spawanie kolektora ? jezeli nie , to dlaczego

-jak dowiedziales sie (organoleptycznie), ze masz pekniety kolektor, i czy pekniecie bylo zauwazalne golym okiem, nie wiem np. po zdjeciu aluminiowej oslony . w ktorym miejscu byl pekniety.

pytam, bo rowniez z samego rana ,poki auto sie troche nie rozgrzeje mam "problemy" z ruszeniem tzn musze dodawac duuzo wiecej gazu ,zwlaszcza gdy np chce cofnac ( a robie to co rano )

spalanie w miescie mam od 13 do 10 , wlasnie kupilem sonde lambda, ktora w sobote wymieniam, chee tez przeczyscic przepustnice - mam juz specjalny preparat
( myslalem, ze stad te problemy z moca z rana ) to moze od razu sprawdze ten kolektor
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 18-04-2008, 18:17   

Wymiana kolektora pękniętego na nie pęknięty -daje tylko to że nie trzeba tego pierwszego spawac i ewentualnie planowac czoła po pospawaniu .
Pękanie kolektorów w naszych miśkach jest wynikiem wady fabrycznej tegoż kolektora -byc może żle dobrane żeliwo ,lub zła obróbka cieplna . .Niestety niebardzo można po tylu latach to reklamowac. Ilośc pękniętych kolektorów świadczy o wadzieich .
Problem z ruszaniem z rana jak piszesz nie jest związany z pękniętym kolektorem .To problem z brakiem mocy.
Przy pękniętym kolektorze powinien byc mocniejszy bo dostaje więcej benzyny .Przez co zwiększa się spalanie .

PROBLEMY Z PęKNIęTYMI KOLEKTORAMI Są JUż NA FORUM.
 
 
 
muchografia
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 22:01   

Cytat:
- skad wziales "sprawny" kolektor, ile Cie taka "impreza" kosztowala


kolektor został zakupiony via allegro cena 150 zł (wraz z blacha osłaniająca)

Cytat:
-przeciez zeliwo idzie spawac, czy w ogole brales pod uwage spawanie kolektora ? jezeli nie , to dlaczego


owszem można spawać... mój kolektor miał ślady spawania przez poprzedniego właściciela... dokładnie w tych miejscach popękał ponownie... pękniecie poszło aż pod spodnia cześć kolektora... dlatego stwierdziłem ze spawanie odpada... W Warszawie nikt nie chciał sie tego podjąć za kwotę poniżej 100 zl...

Cytat:
-jak dowiedziales sie (organoleptycznie), ze masz pekniety kolektor, i czy pekniecie bylo zauwazalne golym okiem, nie wiem np. po zdjeciu aluminiowej oslony . w ktorym miejscu byl pekniety.


zdecydowanie pękniecie rzucało sie w oczy po zdjęciu blachy osłaniającej...


Drogi kolego Miroslawi1305 ten brak mocy był właśnie spowodowany nieszczelnością w układzie wydechowym.... w moim przypadku bardzo dużym pęknięciem kolektora, teoria o której piszesz niestety obalona została praktyka...

pozdrawiam
Marcin
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 18-04-2008, 22:16   

jutro sprawdzam czy moj kolektor jest pekniety . zobaczymy , opisze co i jak, i moze wezme ze soba aparat, co by porobic fotki ew. pekniecia
 
 
muchografia
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 23:38   

Ludziki czy po wymianie kolektora powinienem zresetować ECU ?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 19-04-2008, 21:09   

bylem, zobaczylem, to ujrzalem :









nie wiem co teraz z tym zrobic . spawac ? szukac nowego(uzywanego) , troche sie boje, ze nowy rowniez moze szybko peknac, lub byc pekniety .
czy przez taka " duperele " moze byc tak drastyczne spalanie ?
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 19-04-2008, 22:40   

Do mnie właśnie jedzie kolektor. W piątek kupiłłem na allegro za 100 pln. Kilka miesięcy temu zaglądałem to była mała ryska. Kilka dni temu dwie szczeliny. A czym to się objawia...? Zmęczenie...bóle głowy po przejechaniu 50km z pracy do domu... Człowiek nie powinien oddychać spalinami :wink: Jutro zrobie jakieś foto to wkleje
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-04-2008, 10:55   

Rafal_Szczecin ja bym spawał.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 20-04-2008, 16:04   

wlasnie kupilem kolektor, podobno w 100% sprawny ( od klubowicza ) za cene 100 zl, raczej ufam temu komus wiec chyba nie powinno byc buby, bo od niego juz kupilem zegary do colciny.
 
 
simpson 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ4 4g92 '97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Kraków / Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2008, 10:40   

Ja wymieniłem kolektor na taki z allegro za 150zł w zeszłym roku,
Po przejechaniu 20-paru tys km ten "nowy" też pęka. Na razie daje sobie spokój z wymianą bo nie czuje spalin i mam wrażenie że "nowy", wyciągnięty z innego colta kolektor (a więc używany) i tak prędzej czy później pęknie.

Oba moje kolektory pękły od strony bloku silnika, na długości od miejsca połączenia się kanałów w stronę łącznika elastycznego.
W takim przypadku można stwierdzić czy jest uszkodzenie wkładając dłoń pomiędzy kolektor a blok silnika (sugeruję na zimnym silniku). U mnie można wyczuć podmuch spalin.
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 03-06-2008, 19:53   

simpson, czyli dokladnie w tym samym miejscu co pekl u mnie,zgadza sie ? ( foto troszke wyzej )
 
 
simpson 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ4 4g92 '97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Kraków / Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2008, 23:05   

Rafal_Szczecin
Tak, pęknięcie mamy w tym samym miejscu, przy czym u mnie ciągnie się ono dalej "w dół" w stronę łącznika elastycznego po "silnikowej" stronie kolektora (bliżej bloku silnika).
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 03-06-2008, 23:41   

u mnie rowniez .



jak widac w miejscu gdzie powstaje pekniecie zeliwo od razu robi sie biale.
ja swoj kolektor pospawalem, narazie daje rade. zamowiony "nowy" rowiniez byl pekniety, lecz byly to dopiero poczatki pekania, poniewaz byly minimalnie widoczne, lecz i tak zdecydowalem sie na jego oddanie .

[ Dodano: 07-06-2008, 09:41 ]
aha , spawanie kolektora nic nie daje .
auto nie stalo sie mocniejsze, nie spala mniej ...
spaw nie peka ...
 
 
simpson 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ4 4g92 '97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 26
Skąd: Kraków / Bielsko-Biała
Wysłany: 14-08-2008, 12:07   Re: Pekniety kolektor w CJ0

Jeszcze jedna uwaga, miałem objaw taki sam jak u:
muchografia napisał/a:

- z rana na zimnym silniku brak mocy (ruszanie z duża ilością gazu)

oraz u mnie dodatkowo tzw. "dziura w gazie" (gorsze przyspieszenie w pewnym zakresie obrotów, ok 3tys pi razy oko) opisywana w innym temacie

Rozwiązanie:
przeszło jak ręką odjął po regulacji zapłonu (kąta wyprzedzenia) przez pana Leszka. Wystarczyło o kilka stopni przestawić aparat zapłonowy.
Kolektora nie ruszałem i nadal jest pęknięty ale spalin jak na razie nie czuć w kabinie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.