Nie było, a jest czyli komputer pokładowy. |
Autor |
Wiadomość |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2007, 22:34 Nie było, a jest czyli komputer pokładowy.
|
|
|
Był już post - niema a mógł by być, było też nie było a będzię nadeszła więc pora na nie było a jest . Dzisiaj po 2 miesiącach projektowania, programowania, lutowania i wytężania szarej masy zamontowałem i uruchomiłem komputer pokładowy w moim Lancerku. Z jednego mikrokontrolera udało mi się wycisnąć 7 poty i sporo funkcji, więc od początku:
Jest licznik dystansu całkowitego, jest też licznik, który można resetować ile dusza zapragnie. Licznik kilometrów pokonanych od ostatniego tankowania, który resetuje się jeżeli przybędzie w zbiorniku przynajmniej 7l benzynki. Chyba jedna z ważniejszych funkcji to wskaźnik spalania chwilowego i średniego. Jest też pomiar prędkości, wskaźnik maxymalnej i średniej prędkości. Oczywiście żaden komputer pokładowy nie może obyć się bez termometru więc włożyłem 2, jeden pokazuje temperature w autku drugi na zewnątrz. Oczywiście trzeba zaspokoić ciekawość co do warunków pogodowych więc termometry pokazują też maksymalną i minimalną temperaturę i oczywiście ostrzega gdy spadnie do poziomu kiedy piękny czarny asfalt zamienia się w lodowisko. Nie mogłem też nie włożyć do środka stopera, który liczy jak długo jechałem i ile czasu spędziłem stojąc w korkach. Do pełni szczęscia brakowało tylko żeby komputerek mówił mi ile mam paliwa w zbiorniku i na podstawie średniego spalania podpowiadał na pokonanie ilu kilometrów pozwoli zawartość zbiornika. Jako że nie lubie kiedy ktoś mi parkuje w tylnych lampach, zrobiłem funkcje awaryjnego hamowania, urządzonko sprawdza z jaką prędkością jadę i kiedy stwierdzi, że prędkość gwałtownie spadła uruchamia awaryjne co by inni widzieli że się zatrzymałem w sposób dość gwałtowny. Oczywiście skoro komputer pobiera potrzebne mu dane z ECU to nie mogło zabraknąć pełnej diagnostyki silnika, koniec biegania z diodą czy laptopem, naciskam 2 pstryczki i wiem już czemu CE daje po oczach (zapaliło się tylko raz ale skoro już robiłem), błędy można oczywiście skasować, można też odczytać zapamiętane errory. No i oczywiście skoro mam wyświetlacz LCD z podświetleniem w 7 kolorach to nie mogło zabraknąć opcji zmiany tych kolorków bez konieczności rozbierania wszystkiego, więc wystarczy nacisnąć pstryczek i już świeci inaczej. No i wreszcie przestane zostawiać Lancerka na światłach bo skoro już taką informatyzację mu zrobiłem (prawie jak Roman w szkołach) no to musi chłopak przypominać mi donośnym piszczeniem o włączeniu i wyłączeniu lampek.
To by było na tyle jeżeli chodzi o funkcje co do montażu to rozebrałem licznik i pożegnałem licznik kilometrów, który siedział w nim od 15 lat. Wszystko wygląda nie najgorzej, na zdięciach poniżej widać jak kiepsko wyszło mi wycinanie otworka na wyświetlacz, ale 2 piwa i 35 stopni w cieniu robi swoje. Ręka nie pewna oko nie takie . Pstryczek który był w liczniku do resetowania zwykłego licznika też został poddany modernizacji i teraz jest jednym z 2 przycisków wykożystywanych do obsługi komputerka. Co do przycisków ustawienie wszelkich parametrów na 2 pstryczkach było by ciężkie więc zrobiłem mu port szeregowy i szybki programik do konfiguracji.
Dobra koniec chwalenia się teraz czekam na krytyke.
Na zdjęciach nie był jeszcze skonfigurowany więc pokazuje same zera.
 |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2007, 22:44
|
|
|
jestem w szoku!!!!!!!!! Chłopie gratuluję
|
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 26-05-2007, 22:57
|
|
|
To jest niesamowite
Naprawde wykonales kawal konkretnej roboty
Na twoim miejscu bym to zaczal sprzedawac
KOZACKIE! |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2007, 23:01
|
|
|
burst chłopie nielada wyczyn - GRATULACJE |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2007, 23:15
|
|
|
harpagan, jak tylko będą jacyś chętni to mogę zrobić kilka takich, myśle że łączny koszt to koło 200pln więc tyle co dwa mandaty za nie włączenie świateł (jeden taki już zapłaciłem 2 punkty na koncie) Podłączyć można do każdego miśka który ma złącze diagnostyczne OBD-I więc w gre wchodzą roczniki 88-96 o ile dobrze pamiętam. |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 26-05-2007, 23:21
|
|
|
wal śmiało, ile i czy opcja z instalacją gazową też będzie
czekam zniecierpliwiony, i jakie terminy na realizację
gratulacje, więcej takich pomysłów
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 09:53
|
|
|
Co do LPG to powinien pokazywać chwilowe spalanie bez problemu bo nawet kiedy jedziesz na gazie to ecu i tak steruje wtryskiwaczami, nie działał by na pewno licznik od ostatniego tankowania i wskaźnik paliwa bo te dane pobierane są bezpośrednio z czujnika który znajduje się w zbiorniku. Chyba że masz instalacje ze wskaźnikiem ilości gazu to nie będzie problemu. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-05-2007, 10:04
|
|
|
No to jestem pod wrażeniem. Podpowiem tylko jedno drobne usprawnienie - po co piszczek świateł? Nie lepiej podpiąć od razu pod przekaźnik i niech sam je włącza i wyłącza po 15 sekundach od odpalenia silnika? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27-05-2007, 10:17
|
|
|
S Z A C U N E K |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Karol208
Forumowicz Hose

Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 137 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 27-05-2007, 11:26
|
|
|
Gratulacje:)
burst Powiedz jeszcze czy jest to podswietlane czy moze jakies inne rozwiazanie zeby w nocy popatrzec??
Widze ze mozna do podpiac zamiast palmtopa |
_________________ Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 27-05-2007, 11:34
|
|
|
Karol208 napisał/a: | Widze ze mozna do podpiac zamiast palmtopa | no własnie, a dla palmtopowców byś nie skrobnął takiego programu: np. MCAbB (Mitsubishi Cars Analyzer by Burst)? żeby nie trzeba był zmieniać sprzętu? - palm ciągle wychodzi ok 150zł. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 27-05-2007, 11:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 11:35
|
|
|
Podświetlenie jest tak jak pisałem w 7 kolorach do wyboru w tym 2 niebieskie, zielony czerwony, żółty, biały. Na zdjęciach nie widać bo robiłem z lampą. Dodatkowo podświetlenie zmienia się na czerwone jeżeli komputer ma coś ważnego do powiedzenia. Co do aplikacji na palma to nie wyda bo do obliczenia spalania potrzebny jest odczyt prędkości z impulsatora w liczniku, a do odczytania ilości paliwa potrzebny jest pomiar napięcia na czujniku, który przechodzi później przez przetwornik A/D. O ile dobrze pamiętam żaden palm nie ma wejścia przetwornika A/D a robienie tego na osobnym układzie i wprowadzanie wyniku przez rsa sprowadza palma do funkcji wyświetlacza. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-05-2007, 12:15
|
|
|
burst, genialne to urządzenie. Chyba Cię w najbliższej przyszłości odwiedzę i mi to zamontujesz |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2007, 13:53
|
|
|
Widze że kilka osób jest zainteresowanych, więc sprawa wygląda tak, że koszt wykonania urządzenia to 220pln w tym 30pln na piwo . Jeżeli znajdzie się kilka chętnych osób (przynajmniej to można by tą cenę obniżyć gdzieś do 190pln ze względu na to że wtedy zamówie gotowe płytki w firmie która się tym zajmuje, no i same części też były by trochę tańsze. Rozmawiałem też z gościem, który robi tarcze do zegarów, przy większej ilości jest możliwość zamówienia gotowych tarcz z wyciętym otworem pod wyświetlacz i bez otworu na zwykły licznik koszt koło 50pln. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-05-2007, 16:04
|
|
|
burst napisał/a: | przy większej ilości jest możliwość zamówienia gotowych tarcz z wyciętym otworem pod wyświetlacz | Ja chciałbym aby był założony gdzieś w konsoli środkowej. Czy to jest możliwe? |
|
|
|
 |
|