Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Nierówne obroty, gaśnięcie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 05-09-2009, 14:49   [EA5A/W 2.5] Nierówne obroty, gaśnięcie na zimnym silniku

Witam szanowne grono.
Wiążę się z takim problemem (skąd my to znamy :D )

Mianowicie sytuacja występuje tylko i wyłącznie na zimnym silniku.

Robię tak:
Odpalam auto, obroty delikatnie falują ok. 15 sek, czekam minutę i mogę jechać.

Jeżeli dodam trochę gazu nie czekając tej minuty, obroty spadają i silnik gaśnie. Jeśli chcę odpalić go ponownie muszę dodawać gazu ponieważ nie może zapalić.

Jeżeli odczekam tą minutę to nie ma żadnego problemu.

Kolega Marcino zasugerował sondę lambda.

Po przeczytaniu kilku tematów wydaje mi się że tak właśnie jest.

Pytanie tylko która powinna być ewentualnie zmieniona.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

Ostatnio zmieniony przez fj_mike 25-05-2011, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 25-09-2009, 20:17   

Sonda lambda nie ma nic do odpaania, poprostu jest zlewana przez parę sekund po odpaleniu. Pozatym walnięta sonda, powoduje przełączenie się na tryb awaryjnej pracy, co powoduje w najgorszym przypadku spadek osiągów i wzrost spalania.
Ja bym obstawiał:
Czujnik temperatury (ten co do kompa podaje, nie ten co na deskę).

I teraz, czy jak po tej MINUCIE ruszysz, to autko jedzie normalnie, czy czujesz jakies przymułki, ew czy szarpie, ew nie idzie dobrze na obroty....

[ Dodano: 25-09-2009, 20:20 ]
Tak się zastanowiłem, jezeli chodzi o tą sondę, to może jeszcze byc tak, ze jest strzelona grzałka w sondzie, i teraz komp zaczyna czytac z niej po paru sek (gdzie zakłada ze ona juz dobrze pracuje) a ona beeee..... tylko jest jedno małe ALE, sonda bez grzałki raczej się w minutę nie zagrzeje do temp pracy.... więc, raczej obstawiam to co wczesniej.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 25-09-2009, 20:25   

JaGrab3 napisał/a:
I teraz, czy jak po tej MINUCIE ruszysz, to autko jedzie normalnie, czy czujesz jakies przymułki, ew czy szarpie, ew nie idzie dobrze na obroty....

Po tej minucie autko jedzie normalnie, żadnych przymułek i szarpań.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-09-2009, 22:10   

JaGrab3 napisał/a:
.... tylko jest jedno małe ALE, sonda bez grzałki raczej się w minutę nie zagrzeje do temp pracy....


Nagrzeje się, na pewno... :wink:

Jesli strzelona grzałka to stawiam na sondę przed katem. W korekcyjnej strzelona grzałka nie ma takiego wpływu na prace silnika.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 25-09-2009, 22:16   

Dam znać za około miesiąc jakie będą wyniki wymiany. Jestem w pracy poza ojczyzną.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 26-09-2009, 01:13   

No to zanim wymienisz, to ja proponuję odpiąć sonde, wtedy nie powinieneś mieć takiego objawu....
Wtyczka sondy jest bodajże pod siedzeniem pasażera, a druga jakos pod konsolą, trzeba manuala looknąć.

Ja i tak stawiam na czujnik temp....sonda nie powoduje aż takich objawów jak u ciebie.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 31-10-2009, 10:47   

Sonda wczoraj wymieniona. Dzisiaj rano test. No i nic się nie zmieniło. Objawy te same.

JaGrab3 napisał/a:
Ja i tak stawiam na czujnik temp....sonda nie powoduje aż takich objawów jak u ciebie.


Teraz spróbuję właśnie czujnikiem temp. Za jakiś czas dam znać co i jak.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 01-11-2009, 00:58   

Nie wiem dokładnie jaki masz silnik w swoim galu,ale ja kiedyś na 4g63 miałem identyczne objawy jak u Ciebie. Tyle, że mojemu przeszło po wymianie sondy. Powiedz na jaką wymieniałeś? Oryginał czy jakiś zamiennik?
Z tego co pamietam w zamienniku były inne kolory przewodów i trzeba było je odpowiednio pozamieniać. Jak byś coś w tym momencie poknocił może być, że nowa sonda nie działa jak nalezy.
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 01-11-2009, 09:15   

Nowa sonda to uniwersalna NGK NTK, taka o jakiej mowa w FAQ. Przewody połączone wg postu Mikey strona 3. Gdybym coś poknocił z kablami to zapewne CE by mi zapaliło. Zajmę się teraz czujnikiem temp silnika.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-11-2009, 09:26   

fj_mike, trzebabylo zaczac na poczatku od czujnika temperatury silnika, kilkukrotnie mniejsze koszty bys mial, pozatym wygodniejsza i prostsza robota, choc teraz pozostanie Ci sonda na zapas jak juz wiesz ze dobra ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 01-11-2009, 09:31   

Wiesz jak to jest :wink: , zła diagnoza ale mam za to nową sondę. Stara miała 11lat i 170tys za sobą. Koszt wymiany to 85zł więc tragedii nie ma :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-11-2009, 09:35   

fj_mike, wiesz ja to z reguly naprawe zaczynam od najnizszych kosztow, zobaczymy jak dlugo Ci posmiga ta sonda, ja kiedys w Nissanie wymienilem sonde na nowa, a po 3miesiacach stara wrocila do łask ;-) , oby Ci sluzylo jak najdluzej i jak najlepiej, ile dałeś za sonde?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 01-11-2009, 09:45   

Tak jak w poście powyżej, z przesyłką 85zł. Sam wymieniałem :D

Tu aukcja.

[ Dodano: 03-11-2009, 11:46 ]
JaGrab3 napisał/a:
Ja bym obstawiał:
Czujnik temperatury (ten co do kompa podaje, nie ten co na deskę).

Tia, dzisiaj wymienione i śmiga jak trzeba.
Taka mała popierdółka :D
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-01-2010, 12:19   

U mnie średnie spalanie LPG to 13-14 l/100 km. Obroty na zimnym silniku na benzynie nie falują, po przełączeniu na LPG falują w zakresie nawet ok. 200 obr. (różnie). Wykluczyłem już wszystko:nowe świece, kable WN, filtr powietrza, brak nieszczelności pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą, wyczyszczona przepustnica i silniczek krokowy, wyczyszczone masy pomiędzy silnikiem a karoserią, wymieniony łącznik elastyczny wydechu) i bez zmian. Na dobrze rozgrzanym silniku obroty niby OK, ale drży nadwozie (wymieniona naderwana poduszka silnika) i nic. Podejrzewam sondę lambda. Czy może ona powodować falowanie obrotów na zimnym silniku?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 23-01-2010, 12:52   

Hugo, u mnie wymiana sondy nic nie pomogła. Czujnik temperatury płynu chłodzącego był winny - podaje sygnał do kompa odnośnie dawkowania paliwa.
Koszt nieduży, jakieś 25zł, 10 minut pracy (klucz 13 najlepiej oczkowy). Spróbuj :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.