Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] FAQ montaż Lampki oświetlenia kabiny (nad lusterki
Autor Wiadomość
rogal133 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 184
Skąd: Radziejów
Wysłany: 29-02-2012, 22:15   [Carisma] FAQ montaż Lampki oświetlenia kabiny (nad lusterki

witam. postanowilem zamiescic fotoporade jak zamontować lampke nad lusterkiem (do czytanie map). NA poczatku wyglądało to tak



a wiec tak najpierw trzeba nabyc lampke jak kupiłem na allegro za 24 zl czasem ludzie kosmiczne ceny śpiewaja za ta lampke bo nawet za 160 zł widziałem a dodam ze wydaje mi sie ze lampka do carismy I i II sie raczej nie rozni chyba ze kolorem. Narzędzia potrzebne do montażu to srubokręt krzyzakowy i płaski tez sie przyda, ostry nozyk ale nie za duży, lutownica, klucz 10 nasadowy. zaczynamy od zdjecia osłonek ze słupków trzymaja sie one tylko na zatrzaskach i na uszczelce drzwi.


potem odkrecamy filtry przeciwsłoneczne i uchwyt nad prawymi drzwiami. filtr jest przykrecony na 3 wkrety ktore znajdują sie pod takimi małymi zaślepkami ktore trzeba zdjac podwazajac małym srubokretem. ten uchwyt jest przykrecony na 2 śruby 6 na klucz 10. sruby znajdują się pod zaślepkami które też trzeba podważyć malym śrubokrętem.




następnie trzeba śrubokrętem wydostać uszczelke z drzwi tak żeby podsufitka wyszła na zewnątrz uszczelki . nie trzeba by było robic tych całych dotychczasowych czynnosci gdyby byl pociągnięty kabel do tej lampki ale niestety nie ma i trzeba bedzie ją później odchylic troche żeby przeciągnąć kabel do lewego słupka ale o tym pózniej.

Teraz nadszedl czas na wyciecie otworu pod lampkę. ja najpierw przyłożylem lampke tak mniej wiecej w tym miejscu w ktorym powinna być i przebilem srubokretem w tych miejscach gdzie lampka jest przykrecana i nastepnie wyciąłem mały otwór obejmujący te otworki przebite wczesniej



po wycieciu otworu ukażą sie otwory pod wkrety ktorymi przykręcimy lampkę



nastepnie przykladamy lampke i dlugimi wkretami lekko przykrecamy ją tak zeby lampka doszla do podsufitki tylko trzeba uwazac zeby wkretem nie przedziurawic dachu trzeba dobrac taki wkret zeby załapał po lekkim docisnieciu lampki do podsufitki



jak juz lampka jest przykrecona to odrysowujemy jej obrys markerem na sufitce tyle ze otwor bedzie i tak za mały poniewaz lamka rozchodzi sie po skosie do góry.



nie mam zdjecia całego otworu ale musi on miec mniej wiecej takie wymiary:

A-2,5cm
B-4cm
C-2cm
D-16cm
przy czym A i C sa mierzone od rantu zgiecia



przy wycinaniu otworu trzeba uwazac bo ta tapicerka jest dosć miekka i trzeba uwazac zeby nie wyjechac nozem do połowy dachu :)
gdy juz mamy wyciety otwór i dopasowaną lampke bierzemy sie za podłączenie. na lewym słupku przechodzi podwójny przewod jest to kabel idący do lampki po srodku. Trzeba rozdzielic te dwa kable i przeciąć lub odsłonic kawałek kaba z białym paskiem i podłączyc do niego kabel który bedzie szedł do nowo zamontowanej lampki najlepiej kabel włożyc kabel w ten otwór na lampke i przeciągnać go przy szybie tak zeby sie schowal pod podsufitkąi zeby wyszedl lewym słupkiem i tam trzeba polączyc kable ja akurat je polutowałem i załozyłem koszulke termokurczliwa ale mozna załozyc konektorki czy co kto uwaza trzeba tylko uważac zeby zwarcia nie zrobic bo w tym kablu jest prąd mozna wyjąć bezpiecznik i po kłoponcie to sa te bezpieczniki w komorze silnika które sa 3 razem w takiej zółtej kostce wiec wystarczy uniesc ta kostke lekko i juz pradu nie ma ale skasuje sie radio km na liczniku i wskazania komputera



nastepnie trzeba podłączyc drugi koniec kabla do lampki i przymocować lampke do dachu ale znowu trzeba uwazac zeby nie zrobic dziury w dachu wiec wkrety musza byc mozliwie jak najkrótsze tak mniej wiecej 1 cm wazne zeby lampka była dobrze docisnieta wkretem bo (-) idzie do lampki wlaśnie przez ten wkręt.



nastepnie wcisnać osłonke lampki na miejsce i poskladac to co rozebrane bylo i po robocie mi to zajeło jakies 2,5 godz a efekt jest taki



_________________
historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-03-2012, 16:16   

Dobra robota, może bliżej wiosny i ja się pobawię.
Pozdrawiam :)
_________________
kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 30-05-2013, 19:51   

witam właśnie zrobiłem tą lampkę i mam kilka dodatkowych patentów ja przeciągnąłem kabel a właściwie dwie żyły kabla od lampki po środku efekt jest taki że wyłączniki krańcowe na drzwiach włączają mi też te lampki do czytania mapy jeżeli przełącznik jest po środku oczywiście, a jeżeli w skrajnej pozycji działają cały czas oczywiście mogę sterować przyciskami przy lampkach do czytania map i wyłączać je niezależnie od lampki po środku taki układ bardziej mi odpowiadał bo wygodniej jest zająć miejsce kiedy w kabinie jest jasno, kabel przeciągnąłem, przeciągając najpierw sztywny kawałek drutu do którego końca przykleiłem taśmą izolacyjną dwie żyły kabla przez otwór na lampkę do mapy a następnie przez otwór do lampki pasażera nie było z tym problemów i nie musiałem demontować słupka
 
 
rogal133 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 184
Skąd: Radziejów
Wysłany: 02-06-2013, 21:24   

tez tak musze zrobic bo juz nad tym myuslalem ale jakos czasu nie mialem

[ Dodano: 03-06-2013, 19:37 ]
rasiak1980, ale samej lampki do czytanbia map nie mozesz wlączyć?? tzn jesli ta po środku nie swieci?? bo dzis kombionowalem we wszystkie strony i to jest raczej niemozliwe zeby bylo mozna je włączyc niezaleznie od lampki po srodku. a tą lampke nad lusterkiem odizolowales jakos od masy?? bo ona mase bierze poprzez srubke ktorą jest przykrecona do dachu a jeskli pociągnąłeś kable od tej lampki po srodku a bys nie odizolowal od masy to robilo by sie zwarcie bo w kablu który idzi od krancowki jest prąd a dopiero po otwarciu drzwi prąd zmienia sie w mase
_________________
historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 12-10-2013, 23:35   

tak jest lampki na mapy nie mogę włączyć niezależnie ale nie przeszkadza mi to bo w czasie jazdy skupiam się na tym co się dzieje na drodze a nie w kabinie i nie lubię jak ktoś mi włącza oświetlenie wiec taki patent jak najbardziej mi pasuje niemniej jest opcja żeby zrobić i taką opcje że podczas wyłączonej lampki po środku możesz niezależnie włączyć tą do mapek na zasadzie wyłącznika klatkowego ja niestety takiej potrzeby nie mam
 
 
rybda1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Łódź
  Wysłany: 15-04-2014, 19:11   da się zrobić

Ja zrobiłem mały układ na przekaźniku i działa niezależnie. Gdy drzwi otworze to palą się wszystkie lampki a jak chce to mogę włączyć sobie tylko z przodu. Jeśli ktoś będzie chciał to porobię zdjęcia i schemacik ( części mnie kosztowały 10 zł. ) ? . Niestety przednia lampka " + "
ma dołączany przez przełącznik a tylna ma " + " na stałe, dlatego musi być przekaźnik.
 
 
rogal133 
Forumowicz


Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 184
Skąd: Radziejów
Wysłany: 17-04-2014, 21:35   

ja bym poprosil o te zdjecia i schemat
_________________
historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679
 
 
rybda1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 7
Skąd: Łódź
  Wysłany: 18-04-2014, 09:13   lampka

Witam. Teraz trochę opiszę schemacik. Będzie nam potrzebny przekaźnik 12V (nie musi być samochodowy), dwie diody min 2A , małe pudełko i trochę kabelków. Zacznę dlaczego muszą być dwie diody? Diody wiadomo są od tego aby przepuszczały prąd tylko w jedną stronę, a więc są po to aby przy zamkniętych drzwiach chciałby ktoś zapalić jedną lampkę to zapalała by się i druga. Diody to eliminują. Zasilanie i masę wykorzystamy z przewodów od lampki środkowej które biegną po lewym przednim słupku. Nie wiem co mam jeszcze wam pisać jak będą jakieś pytania to będę odpowiadał na bieżąco. A przekaźnik dowolny byle był na 12V zasilanie przekaźnika „+” czy „-” nie ma znaczenia, w środku jest cewka i dla niej nie ma znaczenia biegunowość.






Ostatnio zmieniony przez glina 21-05-2014, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
papamitsu 
Mitsumaniak


Auto: Cari II 1.6 HB Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 82
Skąd: WN___
Wysłany: 11-09-2015, 10:55   

Cyt: "po wycieciu otworu ukażą sie otwory pod wkrety ktorymi przykręcimy lampkę"

Skąd wiadomo, że po wycięciu otworu pod spodem będą otwory na wkręty? Otwory na wkręty są zawsze, niezależnie od wersji?
_________________
03335/KMM
Spalanie: 7,67 (cykl mieszany: miasto+obwodnica)
Moj Misiu-Pysiu czyli Carisma 1.6 II HB
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 15-09-2015, 01:10   

Tak powinno być.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
papamitsu 
Mitsumaniak


Auto: Cari II 1.6 HB Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 82
Skąd: WN___
Wysłany: 15-09-2015, 10:02   

Ziemba., wielkie dzięki :)
_________________
03335/KMM
Spalanie: 7,67 (cykl mieszany: miasto+obwodnica)
Moj Misiu-Pysiu czyli Carisma 1.6 II HB
 
 
areseral 
Forumowicz

Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 68
Skąd: Kolno
Wysłany: 07-11-2015, 18:08   

Jestem zaskoczony, że ta lampa jak się okazuje nie była w standardzie :o
 
 
arnold76 
Nowy Forumowicz

Auto: 10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-05-2016, 15:06   

Dobra robota z Edit! Dzięki :)
Ostatnio zmieniony przez plecho1 09-05-2016, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.