[Carisma] FAQ montaż Lampki oświetlenia kabiny (nad lusterki |
Autor |
Wiadomość |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 29-02-2012, 22:15 [Carisma] FAQ montaż Lampki oświetlenia kabiny (nad lusterki
|
|
|
witam. postanowilem zamiescic fotoporade jak zamontować lampke nad lusterkiem (do czytanie map). NA poczatku wyglądało to tak
a wiec tak najpierw trzeba nabyc lampke jak kupiłem na allegro za 24 zl czasem ludzie kosmiczne ceny śpiewaja za ta lampke bo nawet za 160 zł widziałem a dodam ze wydaje mi sie ze lampka do carismy I i II sie raczej nie rozni chyba ze kolorem. Narzędzia potrzebne do montażu to srubokręt krzyzakowy i płaski tez sie przyda, ostry nozyk ale nie za duży, lutownica, klucz 10 nasadowy. zaczynamy od zdjecia osłonek ze słupków trzymaja sie one tylko na zatrzaskach i na uszczelce drzwi.
potem odkrecamy filtry przeciwsłoneczne i uchwyt nad prawymi drzwiami. filtr jest przykrecony na 3 wkrety ktore znajdują sie pod takimi małymi zaślepkami ktore trzeba zdjac podwazajac małym srubokretem. ten uchwyt jest przykrecony na 2 śruby 6 na klucz 10. sruby znajdują się pod zaślepkami które też trzeba podważyć malym śrubokrętem.
następnie trzeba śrubokrętem wydostać uszczelke z drzwi tak żeby podsufitka wyszła na zewnątrz uszczelki . nie trzeba by było robic tych całych dotychczasowych czynnosci gdyby byl pociągnięty kabel do tej lampki ale niestety nie ma i trzeba bedzie ją później odchylic troche żeby przeciągnąć kabel do lewego słupka ale o tym pózniej.
Teraz nadszedl czas na wyciecie otworu pod lampkę. ja najpierw przyłożylem lampke tak mniej wiecej w tym miejscu w ktorym powinna być i przebilem srubokretem w tych miejscach gdzie lampka jest przykrecana i nastepnie wyciąłem mały otwór obejmujący te otworki przebite wczesniej
po wycieciu otworu ukażą sie otwory pod wkrety ktorymi przykręcimy lampkę
nastepnie przykladamy lampke i dlugimi wkretami lekko przykrecamy ją tak zeby lampka doszla do podsufitki tylko trzeba uwazac zeby wkretem nie przedziurawic dachu trzeba dobrac taki wkret zeby załapał po lekkim docisnieciu lampki do podsufitki
jak juz lampka jest przykrecona to odrysowujemy jej obrys markerem na sufitce tyle ze otwor bedzie i tak za mały poniewaz lamka rozchodzi sie po skosie do góry.
nie mam zdjecia całego otworu ale musi on miec mniej wiecej takie wymiary:
A-2,5cm
B-4cm
C-2cm
D-16cm
przy czym A i C sa mierzone od rantu zgiecia
przy wycinaniu otworu trzeba uwazac bo ta tapicerka jest dosć miekka i trzeba uwazac zeby nie wyjechac nozem do połowy dachu
gdy juz mamy wyciety otwór i dopasowaną lampke bierzemy sie za podłączenie. na lewym słupku przechodzi podwójny przewod jest to kabel idący do lampki po srodku. Trzeba rozdzielic te dwa kable i przeciąć lub odsłonic kawałek kaba z białym paskiem i podłączyc do niego kabel który bedzie szedł do nowo zamontowanej lampki najlepiej kabel włożyc kabel w ten otwór na lampke i przeciągnać go przy szybie tak zeby sie schowal pod podsufitkąi zeby wyszedl lewym słupkiem i tam trzeba polączyc kable ja akurat je polutowałem i załozyłem koszulke termokurczliwa ale mozna załozyc konektorki czy co kto uwaza trzeba tylko uważac zeby zwarcia nie zrobic bo w tym kablu jest prąd mozna wyjąć bezpiecznik i po kłoponcie to sa te bezpieczniki w komorze silnika które sa 3 razem w takiej zółtej kostce wiec wystarczy uniesc ta kostke lekko i juz pradu nie ma ale skasuje sie radio km na liczniku i wskazania komputera
nastepnie trzeba podłączyc drugi koniec kabla do lampki i przymocować lampke do dachu ale znowu trzeba uwazac zeby nie zrobic dziury w dachu wiec wkrety musza byc mozliwie jak najkrótsze tak mniej wiecej 1 cm wazne zeby lampka była dobrze docisnieta wkretem bo (-) idzie do lampki wlaśnie przez ten wkręt.
nastepnie wcisnać osłonke lampki na miejsce i poskladac to co rozebrane bylo i po robocie mi to zajeło jakies 2,5 godz a efekt jest taki
 |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 08:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 30-05-2013, 19:51
|
|
|
witam właśnie zrobiłem tą lampkę i mam kilka dodatkowych patentów ja przeciągnąłem kabel a właściwie dwie żyły kabla od lampki po środku efekt jest taki że wyłączniki krańcowe na drzwiach włączają mi też te lampki do czytania mapy jeżeli przełącznik jest po środku oczywiście, a jeżeli w skrajnej pozycji działają cały czas oczywiście mogę sterować przyciskami przy lampkach do czytania map i wyłączać je niezależnie od lampki po środku taki układ bardziej mi odpowiadał bo wygodniej jest zająć miejsce kiedy w kabinie jest jasno, kabel przeciągnąłem, przeciągając najpierw sztywny kawałek drutu do którego końca przykleiłem taśmą izolacyjną dwie żyły kabla przez otwór na lampkę do mapy a następnie przez otwór do lampki pasażera nie było z tym problemów i nie musiałem demontować słupka |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 02-06-2013, 21:24
|
|
|
tez tak musze zrobic bo juz nad tym myuslalem ale jakos czasu nie mialem
[ Dodano: 03-06-2013, 19:37 ]
rasiak1980, ale samej lampki do czytanbia map nie mozesz wlączyć?? tzn jesli ta po środku nie swieci?? bo dzis kombionowalem we wszystkie strony i to jest raczej niemozliwe zeby bylo mozna je włączyc niezaleznie od lampki po srodku. a tą lampke nad lusterkiem odizolowales jakos od masy?? bo ona mase bierze poprzez srubke ktorą jest przykrecona do dachu a jeskli pociągnąłeś kable od tej lampki po srodku a bys nie odizolowal od masy to robilo by sie zwarcie bo w kablu który idzi od krancowki jest prąd a dopiero po otwarciu drzwi prąd zmienia sie w mase |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 12-10-2013, 23:35
|
|
|
tak jest lampki na mapy nie mogę włączyć niezależnie ale nie przeszkadza mi to bo w czasie jazdy skupiam się na tym co się dzieje na drodze a nie w kabinie i nie lubię jak ktoś mi włącza oświetlenie wiec taki patent jak najbardziej mi pasuje niemniej jest opcja żeby zrobić i taką opcje że podczas wyłączonej lampki po środku możesz niezależnie włączyć tą do mapek na zasadzie wyłącznika klatkowego ja niestety takiej potrzeby nie mam |
|
|
|
 |
rybda1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-04-2014, 19:11 da się zrobić
|
|
|
Ja zrobiłem mały układ na przekaźniku i działa niezależnie. Gdy drzwi otworze to palą się wszystkie lampki a jak chce to mogę włączyć sobie tylko z przodu. Jeśli ktoś będzie chciał to porobię zdjęcia i schemacik ( części mnie kosztowały 10 zł. ) ? . Niestety przednia lampka " + "
ma dołączany przez przełącznik a tylna ma " + " na stałe, dlatego musi być przekaźnik. |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
|
|
|
 |
rybda1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-04-2014, 09:13 lampka
|
|
|
Witam. Teraz trochę opiszę schemacik. Będzie nam potrzebny przekaźnik 12V (nie musi być samochodowy), dwie diody min 2A , małe pudełko i trochę kabelków. Zacznę dlaczego muszą być dwie diody? Diody wiadomo są od tego aby przepuszczały prąd tylko w jedną stronę, a więc są po to aby przy zamkniętych drzwiach chciałby ktoś zapalić jedną lampkę to zapalała by się i druga. Diody to eliminują. Zasilanie i masę wykorzystamy z przewodów od lampki środkowej które biegną po lewym przednim słupku. Nie wiem co mam jeszcze wam pisać jak będą jakieś pytania to będę odpowiadał na bieżąco. A przekaźnik dowolny byle był na 12V zasilanie przekaźnika „+” czy „-” nie ma znaczenia, w środku jest cewka i dla niej nie ma znaczenia biegunowość.
 |
Ostatnio zmieniony przez glina 21-05-2014, 12:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
papamitsu
Mitsumaniak

Auto: Cari II 1.6 HB Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 82 Skąd: WN___
|
Wysłany: 11-09-2015, 10:55
|
|
|
Cyt: "po wycieciu otworu ukażą sie otwory pod wkrety ktorymi przykręcimy lampkę"
Skąd wiadomo, że po wycięciu otworu pod spodem będą otwory na wkręty? Otwory na wkręty są zawsze, niezależnie od wersji? |
_________________ 03335/KMM
Spalanie: 7,67 (cykl mieszany: miasto+obwodnica)
Moj Misiu-Pysiu czyli Carisma 1.6 II HB |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
|
|
|
 |
papamitsu
Mitsumaniak

Auto: Cari II 1.6 HB Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2015 Posty: 82 Skąd: WN___
|
Wysłany: 15-09-2015, 10:02
|
|
|
Ziemba., wielkie dzięki |
_________________ 03335/KMM
Spalanie: 7,67 (cykl mieszany: miasto+obwodnica)
Moj Misiu-Pysiu czyli Carisma 1.6 II HB |
|
|
|
 |
areseral
Forumowicz
Auto: Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 68 Skąd: Kolno
|
Wysłany: 07-11-2015, 18:08
|
|
|
Jestem zaskoczony, że ta lampa jak się okazuje nie była w standardzie |
|
|
|
 |
arnold76
Nowy Forumowicz
Auto: 10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-05-2016, 15:06
|
|
|
Dobra robota z Edit! Dzięki |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 09-05-2016, 15:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|