Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Malowanie zacisków itp...
Autor Wiadomość
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-09-2006, 10:16   Malowanie zacisków itp...

Chcę pomalować zaciski i mam pytanie jaką farbą to zrobić - jaką musi mieć wytrzymałość temperaturową - najlepiej żeby też wytrzymała na osłonie kolektora wydechowego.

I oczywiście jak najlepiej wyczyścieć takie zaciski - oczywiście rozebrać i szczotka ale może są jeszcze dodatowo jeszcze jakieś preparaty które ułatwią trzymanie się farby która nie będzie zchodzić po pół roku bo wtedy efekt byłby gorszy niż gdyby tej farby wogóle nie było.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-09-2006, 10:27   

a moze zajrzyj tutaj?

szukajka sie przydaje :P
_________________
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-09-2006, 10:56   

Dzięki - jak to mówią człowiek uczy się całe życie


Oczywiście temat można by było usunąć.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
zyraff85
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2006, 16:36   

szczota druciana i jazda ja 3 szczotki zepsułem jak czysciłem moje bebny i zaciski potem psik psik sprayem i efekt super krwista czerwien pieknie sie oznacza za alumkami polecam :) :) i pozdrawiam !!
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 09-09-2006, 20:15   

A co powiecie żeby po pomalowaniu i przeschnięciu wrzucić zaciski do piekarnika na jakiś czas na 220st C?? Czy to pomoże żeby kolorek lepiej się trzymał ?? A tak wogóle to ile warstw kłaść?? - i lepiej spray czy jakaś specjalna fatba do pędzelka??
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-09-2006, 21:16   

najlepiej to chyba robic zgodnie z instrukcja na farbie. Co niektore nawet maja w instrukcji coby wygrzac po malowaniu. Co do grubosci to z takimi farbami jest tak ze im ciensza warstwa tym mniejsze niebezpieczenstwo luszczenia, chociaz to chyba bardziej dotyczy znacznie wyzszych temperatur, np. kolektora. W kazdym badz razie malowanie pedzlem nie daje pewnosci ze wszedzie bedzie rowno, tak sobie mysle ze chyba jednak lepszy jest spray.
_________________
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-09-2006, 23:58   

Karwoś napisał/a:
A co powiecie żeby po pomalowaniu i przeschnięciu wrzucić zaciski do piekarnika na jakiś czas na 220st C??


a opalarką nie szybciej ?

BTW, mi w sklepie polecili zmontować i się konkretnie przejechać, co by się wygrzały
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
nippo
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2006, 02:27   

ja w zeszlym roku malowalem hummeritem srebrnym...czyscilem szczota druciana, malowalem pedzlem...trzyma do dzis
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2006, 13:46   

Najlepiej naniesc dwie cienkie warstwy. Jezeli bezie za grubo to cieplo nie bedzie dobrze odprowadzane.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 10-09-2006, 15:12   

A jak to jest z wyjęciem zacików całych - prosta sprawa czy troche się przy tym trzeba narobić?? chodzi mi o ten przewód hamulcowy?? Jak to zrobić żeby sie nie okazałoże po złożeniu hamulców nie będzie :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
mario-borek
[Usunięty]

Wysłany: 10-09-2006, 16:36   

Chciałem się nie wypowiadać na ten temat bomoje malowanie wydaje się mało fachowe w poruwnaniu z waszymi instrukcjami .
Ale pomyślałem że skoro malowałem zaciski już w trzecim z koleji zamochodzie i wszystkie miały sie dobrze .
Nie jestem zbyt dokładny i skupiam się na tym co jest widoczne dlarego nigdy nie demontowałem zacisków , dzięki czemu można to zrobić w jeden wieczur na parkingu przed domem.
Co potrzebujemy:

- szczotkę drucianą ręczną najlepij wielkości szczoteczki do zębów aby wszedzie dojść- do oczyszczenia mocno przylegającego brudu.

- mocny rozpuszczalnik do odtłuszczenia - aby farba lepiej trzymała.

- taśma samoprzylepna papierowa - aby nie pomalować tarcz chamólcowych i elemantów gumowych , taśma papierowa bardzo łatwo się odkleja ( stosowałem jeszczer szmaty do zabezpieczenia dalszych elementów przed zapyleniem)

- farba podkładowa popularna minia lub jak kto woli do ftalówek - ma bardzo dobrą przyczepność do gołego metalu a co zatym idzie własciwy kolor będzie lepiej się trzymał. Nakładałem ją bardzo cienko

- lakier do zacisków w spraju najzwyklejszy dostepny w sklepach samochodowych - nakładany na niewyschniętą do końca jeszcze warstwę podkładu poto aby sie z nim połączył a nie stwożył oddzielna warstwę , maluję tylko tyle warstw aby nie było prześwitów - lepij więcej cienkich warstw niż jedną gruba.

I to tyle jak widać nie trzeba się z tum zbytnio cackać - farba trzyma się dobrze a od naszej dokładności będzie zależało czy pomalujemy tylko zacisk czy całe nadkole z samochodem sąsiada włącznie :mrgreen:
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-09-2006, 21:06   Malowanie zacisków

2 lata temu też mnie naszło na malowanie zacisków. Srebrny Spejs to i srebrne zaciski. Poczyściłem druciakiem pomalowałem zwykłą srebrzanką kupioną w byle sklepie za 2 złote. Było good.
W ub. roku będąc w Norwegii miałem trochę wolnego czasu i trafiła się puszka srebrnego hammerita - więc myślę sobie zrobię to bardziej profi. Czyściłem chyba z pół dnia, malowałem po 2 razy, norweski hammerite to nie nasz rozlewany gdzieś w Polifarbie ;) wydawało mi się że na wieki będzie. A tu zonk :shock: - po zimie zeszło i wygląda tragicznie.
Teraz myślę żeby na czarno pstryknąć ale jakoś nie ma spręża.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 10-09-2006, 23:23   

ja Hemaritem zrobilem z 2-3 lata temu i w sumie wypadałoby też wziąć usiąśc z dwa dni i zrobić poprawkę porządnie. Szczególnie źle jest na tylnych bębnach, gdzie niestety sporo zaczęło schodzić z rdzą, która powstała pod lakierem. Aostatnio widziałem przy myciu, że spory płat farby odpadł też z przedniego, prawego zacisku. Ale to już pewnie sobie następny właściciel poprawi, bo niebawem się zimówki pojawią a do lata pewnie tego autka juz nie będzie.
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
mario-borek
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2006, 17:27   

Jak malować to tylko farbą odporną na tęperaturę, np. do zacisków chamólcowych.
Inne mogą odpadać :wink:
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 11-09-2006, 18:27   

Ja właśnie kupiłm farbę do zacisków - ale tam nigdzie nie było jaką temp wytrzymująłą. Były też farby termoodporne do 300, 500 i 800 st - było napisane że są do części silnika narażonych na wysoką temperaturę.

A jak to jest z tym demontażem zacisków - jak to zrobić żeby to profesjonalnie odłączyć od układu hamulcowego??
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.