Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 23:42 |
Obniżanie zawieszenia - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
kila [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2009, 12:50 Obniżanie zawieszenia - Lancer CYxA
|
|
|
Sprężyny obniżające:
"Jest to zdecydowanie najprostszy, najszybszy i relatywnie najtańszy sposób na obniżenie zawieszenia w aucie i poprawienie jego prowadzenia. Na rynku dostępnych jest wiele produktów, praktycznie do każdego samochodu o różnym zakresie zmniejszenia prześwitu. Pamiętajmy jednak o tym, aby nie przesadzić. Zdrowa granica rozsądku, to obniżenie naszego pojazdu o około 30-40 mm. Jeśli zdecydujemy się na zastosowanie krótszych sprężyn, to niezbędny okazać się może zakup twardszych amortyzatorów o bardziej sportowej charakterystyce lub nawet zastosowanie specjalnej płyty ochronnej pod podwoziem (osłaniającej np. miskę olejową). Dlaczego w tym przypadku trzeba będzie zmieniać również „amory”? Seryjne mają zupełnie inną charakterystykę tłumienia i w połączeniu ze zbyt krótką sprężyną mogą sprawić, że uzyskamy efekt odwrotny do zamierzonego, a nasze auto, zamiast poprawy prowadzenia, będzie zachowywało się na nierównościach jak piłeczka ping pongowa. Koszt zakupu sprężyn zaczyna się od około kilkuset złotych. Jeśli trzeba będzie dokupić amortyzatory, to cena wzrośnie co najmniej drugie tyle." |
Ostatnio zmieniony przez tyku 05-11-2015, 18:23, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2009, 16:44
|
|
|
Firma dobra, obnizenie nie jest znaczne, wyglad bedzie na plus. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3265 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 01-02-2009, 16:59
|
|
|
Tylko , że już teraz człowiek kombinuje czy da się czasem zaparkować czy nie , a co dopiero po obniżeniu ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kila [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2009, 19:04
|
|
|
wlasnie zastanawiam sie jak to bedzie jak zaloze 18stki .+ ten eibach ;/ moze byc problem z wjechaniem w dziure ehh |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2009, 22:49
|
|
|
Uwex napisał/a: | Tylko , że już teraz człowiek kombinuje czy da się czasem zaparkować czy nie , a co dopiero po obniżeniu ? | Nie jest tak zle, jezdze od lat obnizonymi autami i zderzaka jeszcze nie przytarlem.
kila napisał/a: | wlasnie zastanawiam sie jak to bedzie jak zaloze 18stki .+ ten eibach ;/ moze byc problem z wjechaniem w dziure ehh | Czy bedziesz mial zawieche czy nie jak wpadniesz mocno w dziure to i tak problem moze sie pojawic. Chcesz "lans" musisz sie liczyc z konsekwencjami tego |
|
|
|
 |
MARIO 100
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 87 Skąd: kolo sacza nowego
|
Wysłany: 12-11-2009, 16:54
|
|
|
obnizylem lancerka o 4cm.po tym zabiegu kierownica jest walnieta delikatnie w lewa strone-normalka to obnizeniu? |
|
|
|
 |
ApAcHoS
Mitsumaniak

Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 434 Skąd: WWL
|
Wysłany: 12-11-2009, 16:58
|
|
|
A jakie sprężyny i jak autko wygląda teraz ? |
|
|
|
 |
MARIO 100
Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 87 Skąd: kolo sacza nowego
|
Wysłany: 12-11-2009, 21:22
|
|
|
zalozylem H&R-y .teraz jest bardziej sztywniejszy oraz zyskal na wygladzie. |
|
|
|
 |
banzajek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2009, 21:55
|
|
|
Widze chłopaki że musicie ostro zasuwać i osiągać czołowe miejsca we wszystkich imprezach sportowych skoro tak obniżacie te Lancery i w ogóle. Ktoś mi logicznie po co robić z fajnego samochodu szopkę ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:01
|
|
|
banzajek napisał/a: | Widze chłopaki że musicie ostro zasuwać i osiągać czołowe miejsca we wszystkich imprezach sportowych skoro tak obniżacie te Lancery i w ogóle. Ktoś mi logicznie po co robić z fajnego samochodu szopkę ? |
Ale się trochę nie dziwę. Nowy Lancer przy 15cm prześwitu trochę dziwnie wygląda. W swoim mam 10cm i jakoś da się parkować a zderzak to zawsze mi ktoś na parkingu zarysuje a samemu mi się jeszcze nie udało go uszkodzić. |
|
|
|
 |
banzajek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:17
|
|
|
a jak będzie niżej to nie zarysuje? A mi się taki wysoki sportback właśnie podoba,ale oczywiście wszystko jest kwestią gustu . Mimo wszystko takie obniżanie niesportowych samochodów nieodłącznie kojarzy mi się z klubem BMW a nie Mitsu. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-11-2009, 22:22
|
|
|
banzajek napisał/a: | obniżanie niesportowych samochodów |
Sportowy, nie sportowy dla mnie samochód ma się prowadzić pewnie i przewidywanie jeśli się koledze lepiej prowadzi to czemu nie wykonać takiej przeróbki? Zawieszenie jest zawsze kompromisem komfortu i właściwości jezdnych jeśli ktoś chce poświęcić komfort dla lepszych właściwości to przecież jego wybór? A na sportback-a nawet nie patrzę za to Sedan w Intesne mógł by być niżej zawieszony tak jak w CS-ie gdzie 2.0 w odróżnieniu od 1,6 jest o 3cm niżej zawieszony (czyli tak jak EVO 7,8,9 jeśli chodzi o prześwit), w CY zastosowano jedynie trochę grubsze stabilizatory. |
|
|
|
 |
baszek
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 48 Skąd: Z Internetu
|
Wysłany: 12-11-2009, 23:11
|
|
|
banzajek napisał/a: | Widze chłopaki że musicie ostro zasuwać i osiągać czołowe miejsca we wszystkich imprezach sportowych skoro tak obniżacie te Lancery i w ogóle. Ktoś mi logicznie po co robić z fajnego samochodu szopkę ? |
Witam
No to ja wytłumaczę , chociaż sam w lancerze mam wszystko standardowe i nie zamierzam obniżać, utwardzać bo od ekstremalnej jazdy mam drugie auto.
No właśnie - jeśli ktoś lubi poszaleć to moim zdaniem lancer jest zbyt miękki i kładzie się za bardzo na zakrętach = oczywiście mowa o ekstremalnej jeździe. Dlatego jeśli ktoś lubi naprawdę szybką jazdę to takie sprężynki powinny to poprawić, oczywiście kosztem komfortu.
Ja w drugim aucie dla porównania ledwo przejeżdżam przez tory (sportowe zawieszenie, niskoprofilowe opony), ale za to mogę bez obaw lecieć 16X km/h bokiem i z łatwością wyprowadzać auto z poślizgów, czego w życiu nie odważyłbym się zrobić lancerem. Jednym słowem mogę robić manewry podobne do tych w F1 .
Teraz pytanie do czego potrzebujecie to auto ? Bo na twardym zawieszeniu w Polsce nie jeździ się zbyt przyjemnie.
A bym zapomniał - ja w lancerze mam opony na profilu 60, dlatego powinno być lepiej na 215/45/R18 i jeśli komuś zależy na właściwościach jezdnych to raczej zacząłbym od przejścia na 18-stki. No chyba, że ktoś już ma i dalej jest zbyt miękko to wtedy sprężyny => i tutaj moja prośba, jeśli taka osoba jest to proszę o kontakt bo sam zastanawiam się nad przejściem na 18-stki.
By the way z tego co wiem to takie sprężyny nie przystosowane do standardowych amortyzatorów potrafią znacznie obniżyć ich żywot i zalecane jest stosowanie amortyzatorów sportowych przeznaczonych do takich sprężyn. |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 13-11-2009, 08:01
|
|
|
[quote]jeśli taka osoba jest to proszę o kontakt bo sam zastanawiam się nad przejściem na 18-stki
Cytat: |
Osobiscie uwazam ze(jak juz pisalem w innym watku ) moiz zdaniem te 18 to jezeli chodzi o wlasciwisci jezdne to troche porazka, w porownaniu do 16 tak do 16''
Dokladnie te same zakretu na 16 pokonuje na mniejszym promieniu niz na 18 ktore przy ostrzejszym zakrecie robia czesto wrazeni ejakby kola w czasie wykonywaniu manewru mialy stanac w poprzek( jakas sila wybiera kiere z rak w malym stopnie ale na 16 tego nie ma.
Moja opinia 18 wygladaj ao niebo lepiej ale lepiej jezdzi sie na 16.
Kiedys czytale o tym artykul w Auto swiat zanim kupilem lancera i pomyslalme ze to jakas bzdura . ale pi prkktyce stwierdzam ze to prawda. |
[ Dodano: 13-11-2009, 08:02 ]
oj to nie cytato to moja wypowiedz |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-11-2009, 09:00
|
|
|
baszek napisał/a: | By the way z tego co wiem to takie sprężyny nie przystosowane do standardowych amortyzatorów potrafią znacznie obniżyć ich żywot i zalecane jest stosowanie amortyzatorów sportowych przeznaczonych do takich sprężyn. |
Dobrze prawisz, ale trzeba jeszcze dodać że aby zwiększyć sztywność to zmiana amorków plus rozpórka. Jeśli obniżanie to sprężyny i obowiązkowo amortyzatory. |
|
|
|
 |
|