Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
23-11-2009, 23:42
Obniżanie zawieszenia - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
kila
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2009, 12:50   Obniżanie zawieszenia - Lancer CYxA

Sprężyny obniżające:
"Jest to zdecydowanie najprostszy, najszybszy i relatywnie najtańszy sposób na obniżenie zawieszenia w aucie i poprawienie jego prowadzenia. Na rynku dostępnych jest wiele produktów, praktycznie do każdego samochodu o różnym zakresie zmniejszenia prześwitu. Pamiętajmy jednak o tym, aby nie przesadzić. Zdrowa granica rozsądku, to obniżenie naszego pojazdu o około 30-40 mm. Jeśli zdecydujemy się na zastosowanie krótszych sprężyn, to niezbędny okazać się może zakup twardszych amortyzatorów o bardziej sportowej charakterystyce lub nawet zastosowanie specjalnej płyty ochronnej pod podwoziem (osłaniającej np. miskę olejową). Dlaczego w tym przypadku trzeba będzie zmieniać również „amory”? Seryjne mają zupełnie inną charakterystykę tłumienia i w połączeniu ze zbyt krótką sprężyną mogą sprawić, że uzyskamy efekt odwrotny do zamierzonego, a nasze auto, zamiast poprawy prowadzenia, będzie zachowywało się na nierównościach jak piłeczka ping pongowa. Koszt zakupu sprężyn zaczyna się od około kilkuset złotych. Jeśli trzeba będzie dokupić amortyzatory, to cena wzrośnie co najmniej drugie tyle."
Ostatnio zmieniony przez tyku 05-11-2015, 18:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2009, 16:44   

Firma dobra, obnizenie nie jest znaczne, wyglad bedzie na plus.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3265
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 01-02-2009, 16:59   

Tylko , że już teraz człowiek kombinuje czy da się czasem zaparkować czy nie , a co dopiero po obniżeniu ?
_________________

 
 
 
kila
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2009, 19:04   

wlasnie zastanawiam sie jak to bedzie jak zaloze 18stki .+ ten eibach ;/ moze byc problem z wjechaniem w dziure ehh :(
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2009, 22:49   

Uwex napisał/a:
Tylko , że już teraz człowiek kombinuje czy da się czasem zaparkować czy nie , a co dopiero po obniżeniu ?
Nie jest tak zle, jezdze od lat obnizonymi autami i zderzaka jeszcze nie przytarlem.
kila napisał/a:
wlasnie zastanawiam sie jak to bedzie jak zaloze 18stki .+ ten eibach ;/ moze byc problem z wjechaniem w dziure ehh :(
Czy bedziesz mial zawieche czy nie jak wpadniesz mocno w dziure to i tak problem moze sie pojawic. Chcesz "lans" musisz sie liczyc z konsekwencjami tego :)
 
 
MARIO 100 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 87
Skąd: kolo sacza nowego
Wysłany: 12-11-2009, 16:54   

obnizylem lancerka o 4cm.po tym zabiegu kierownica jest walnieta delikatnie w lewa strone-normalka to obnizeniu?
 
 
ApAcHoS 
Mitsumaniak


Auto: Volvo C70 Cabrio/ Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 434
Skąd: WWL
Wysłany: 12-11-2009, 16:58   

A jakie sprężyny i jak autko wygląda teraz ?
 
 
 
MARIO 100 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 87
Skąd: kolo sacza nowego
Wysłany: 12-11-2009, 21:22   

zalozylem H&R-y .teraz jest bardziej sztywniejszy oraz zyskal na wygladzie.
 
 
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2009, 21:55   

Widze chłopaki że musicie ostro zasuwać i osiągać czołowe miejsca we wszystkich imprezach sportowych skoro tak obniżacie te Lancery i w ogóle. Ktoś mi logicznie po co robić z fajnego samochodu szopkę ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-11-2009, 22:01   

banzajek napisał/a:
Widze chłopaki że musicie ostro zasuwać i osiągać czołowe miejsca we wszystkich imprezach sportowych skoro tak obniżacie te Lancery i w ogóle. Ktoś mi logicznie po co robić z fajnego samochodu szopkę ?


Ale się trochę nie dziwę. Nowy Lancer przy 15cm prześwitu trochę dziwnie wygląda. W swoim mam 10cm i jakoś da się parkować a zderzak to zawsze mi ktoś na parkingu zarysuje a samemu mi się jeszcze nie udało go uszkodzić.
 
 
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2009, 22:17   

a jak będzie niżej to nie zarysuje? A mi się taki wysoki sportback właśnie podoba,ale oczywiście wszystko jest kwestią gustu . Mimo wszystko takie obniżanie niesportowych samochodów nieodłącznie kojarzy mi się z klubem BMW a nie Mitsu.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-11-2009, 22:22   

banzajek napisał/a:
obniżanie niesportowych samochodów


Sportowy, nie sportowy dla mnie samochód ma się prowadzić pewnie i przewidywanie jeśli się koledze lepiej prowadzi to czemu nie wykonać takiej przeróbki? Zawieszenie jest zawsze kompromisem komfortu i właściwości jezdnych jeśli ktoś chce poświęcić komfort dla lepszych właściwości to przecież jego wybór? A na sportback-a nawet nie patrzę za to Sedan w Intesne mógł by być niżej zawieszony tak jak w CS-ie gdzie 2.0 w odróżnieniu od 1,6 jest o 3cm niżej zawieszony (czyli tak jak EVO 7,8,9 jeśli chodzi o prześwit), w CY zastosowano jedynie trochę grubsze stabilizatory.
 
 
baszek 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: Z Internetu
Wysłany: 12-11-2009, 23:11   

banzajek napisał/a:
Widze chłopaki że musicie ostro zasuwać i osiągać czołowe miejsca we wszystkich imprezach sportowych skoro tak obniżacie te Lancery i w ogóle. Ktoś mi logicznie po co robić z fajnego samochodu szopkę ?

Witam
No to ja wytłumaczę :-) , chociaż sam w lancerze mam wszystko standardowe i nie zamierzam obniżać, utwardzać bo od ekstremalnej jazdy mam drugie auto.
No właśnie - jeśli ktoś lubi poszaleć to moim zdaniem lancer jest zbyt miękki i kładzie się za bardzo na zakrętach = oczywiście mowa o ekstremalnej jeździe. Dlatego jeśli ktoś lubi naprawdę szybką jazdę to takie sprężynki powinny to poprawić, oczywiście kosztem komfortu.
Ja w drugim aucie dla porównania ledwo przejeżdżam przez tory (sportowe zawieszenie, niskoprofilowe opony), ale za to mogę bez obaw lecieć 16X km/h bokiem i z łatwością wyprowadzać auto z poślizgów, czego w życiu nie odważyłbym się zrobić lancerem. Jednym słowem mogę robić manewry podobne do tych w F1 :-) .
Teraz pytanie do czego potrzebujecie to auto ? Bo na twardym zawieszeniu w Polsce nie jeździ się zbyt przyjemnie.

A bym zapomniał - ja w lancerze mam opony na profilu 60, dlatego powinno być lepiej na 215/45/R18 i jeśli komuś zależy na właściwościach jezdnych to raczej zacząłbym od przejścia na 18-stki. No chyba, że ktoś już ma i dalej jest zbyt miękko to wtedy sprężyny => i tutaj moja prośba, jeśli taka osoba jest to proszę o kontakt bo sam zastanawiam się nad przejściem na 18-stki.

By the way z tego co wiem to takie sprężyny nie przystosowane do standardowych amortyzatorów potrafią znacznie obniżyć ich żywot i zalecane jest stosowanie amortyzatorów sportowych przeznaczonych do takich sprężyn.
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 13-11-2009, 08:01   

[quote]jeśli taka osoba jest to proszę o kontakt bo sam zastanawiam się nad przejściem na 18-stki
Cytat:


Osobiscie uwazam ze(jak juz pisalem w innym watku ) moiz zdaniem te 18 to jezeli chodzi o wlasciwisci jezdne to troche porazka, w porownaniu do 16 tak do 16''

Dokladnie te same zakretu na 16 pokonuje na mniejszym promieniu niz na 18 ktore przy ostrzejszym zakrecie robia czesto wrazeni ejakby kola w czasie wykonywaniu manewru mialy stanac w poprzek( jakas sila wybiera kiere z rak w malym stopnie ale na 16 tego nie ma.
Moja opinia 18 wygladaj ao niebo lepiej ale lepiej jezdzi sie na 16.
Kiedys czytale o tym artykul w Auto swiat zanim kupilem lancera i pomyslalme ze to jakas bzdura . ale pi prkktyce stwierdzam ze to prawda.


[ Dodano: 13-11-2009, 08:02 ]
oj to nie cytato to moja wypowiedz
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-11-2009, 09:00   

baszek napisał/a:
By the way z tego co wiem to takie sprężyny nie przystosowane do standardowych amortyzatorów potrafią znacznie obniżyć ich żywot i zalecane jest stosowanie amortyzatorów sportowych przeznaczonych do takich sprężyn.

Dobrze prawisz, ale trzeba jeszcze dodać że aby zwiększyć sztywność to zmiana amorków plus rozpórka. Jeśli obniżanie to sprężyny i obowiązkowo amortyzatory.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.