Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
samodzielna wymiana oleju
Autor Wiadomość
Dawid1886 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 96r
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 28
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 25-11-2008, 16:51   samodzielna wymiana oleju

chcialbym samodzielnie wymienic olej w cari 16.16v 96. prosze o jakies wskazowki jak to zrobic.chce tez wiedziec gdzie jest filtr oleju i jak go wymienic.Ile wchodzi oleju do silnika 1.6 i jaki wlac olej.do tej pory jezdziem na shellu 15w40
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-11-2008, 17:09   

Nie wiem jak z silnikiem 1.6. Mi do DI-D wchodzi prawie 4,5 litra. Gdzies mi się o uszy obiło ze do 1.6 ok 4 litrów. Jak zerkniesz głębiej do komory silnika to zobaczysz okrągłą niedużą puszkę wystającą z silnika (może być w kolorze czarnym) czyli filtr. Olej wlej taki jaki był wcześniej, czyli 15W/40, nie lej połsyntetyka, ani pełnego syntetyka jeśli Cari jeździ juz na mineralu. Co do marki to juz kwestia finansowa (ja polecam mobil lub Castrol). W DI-D miska olejowa, żeby spuścić olej jest odkręcana kwadratowym kluczem o boku 8 mm - zobacz jaki klucz musisz miec u siebie w 1.6 benzynie.
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-11-2008, 17:51   

Dawid1886 napisał/a:
jak to zrobic

1. podlewarować auto z prawej swtrony z przodu
2. Zdjąc prawe przednie koło
2. podstawić jakąś michę na olej pod miskę olejową
3. odkręcić widoczną skierowaną do tyłu pojazdu śrubę w misce olejowej (o ile pamiętam 17")
4. odkręcić filtr oleju na prawo od miski olejowej (cylindryczna puszka wielkości zaciśniętej pięści)
5. lekko opuścić lewarek aby wyrównać auto, (co by olej dobrze zleciał)i odkręcić kurek wlewu oleju
6. jak przestanie kapać to zakręcić śrubę pod miską olejową (DOKŁADNIE) i nakręcić nowy filtr (wcześniej lekko świezym olejem natłuścić gumowy oring)
7. wlać 3,8 L nowego oleju przez wlew oleju
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
zbychu 37 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 80
Skąd: zastocze
Wysłany: 25-11-2008, 17:58   

Ja ze swojej strony jeszcze dodam że najlepiej jest spuszczac olej na rozgrzanym silniku :)
_________________
zbychu
carisma 1.6 lpi 98r
galant 1.8 td 90r
 
 
 
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2008, 18:23   

Chooper napisał/a:
Dawid1886 napisał/a:
jak to zrobic

1. podlewarować auto z prawej swtrony z przodu
2. Zdjąc prawe przednie koło
2. podstawić jakąś michę na olej pod miskę olejową
3. odkręcić widoczną skierowaną do tyłu pojazdu śrubę w misce olejowej (o ile pamiętam 17")
4. odkręcić filtr oleju na prawo od miski olejowej (cylindryczna puszka wielkości zaciśniętej pięści)
5. lekko opuścić lewarek aby wyrównać auto, (co by olej dobrze zleciał)i odkręcić kurek wlewu oleju
6. jak przestanie kapać to zakręcić śrubę pod miską olejową (DOKŁADNIE) i nakręcić nowy filtr (wcześniej lekko świezym olejem natłuścić gumowy oring)
7. wlać 3,8 L nowego oleju przez wlew oleju


A gdzie się podziały podpórki ? Bezpieczeństwo na 1 miejscu !!! Lewarek sam w sobie nie jest najbezpieczniejszy przy pracy pod samochodem. :roll:

Jeszcze jedna istotna kwestia - nie tylko powinno się posmarować uszczelkę ale i zalać filtr nowym olejem - po odpaleniu silnik nie pracuje bez smarowania.

edit: jeszcze jedna drobnostka :] śruba od miski olejowej ma uszczelkę, którą też należy wymienić. U mnie w Colcie była aluminiowa - taka co się miażdży - niestety nie znam fachowego określenia :P . Radziłbym podjechać do ASO po jedna - Powinna być taniutka.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 25-11-2008, 19:16   

i jeszcze moze pkt.
8. wylac olej do kanalizacji :shock: :evil:

nie rozumiem sensu tematu, umeczysz sie przy odkrecaniu filtra, ubrudzisz,
a podjedziesz gdzies do zakladu zmienia za 10-15zl i nie musisz sie martwic co zrobic z przepracowanym olejem
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-11-2008, 23:05   

Draghu napisał/a:
zalać filtr nowym olejem

Jak chcesz zalać filtr i potem go nakręcać bez wylewania się oleju z niego ? :P
Czy może ja o czymś nie wiem ? :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
zbychu 37 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 80
Skąd: zastocze
Wysłany: 26-11-2008, 08:23   

Maretzky pewnie nie wiesz ale akurat w tej cari da sie tak zrobić, poniewaz filtr jest usytuowany pionowo :wink:
_________________
zbychu
carisma 1.6 lpi 98r
galant 1.8 td 90r
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 26-11-2008, 08:50   

Sens jest taki, że może ktoś potrzebować przepracowany olej. :wink: np. do ciągnika.

Jest jeszcze sprawa samo dowartościowania " ZE POTRAFIĘ" nie tylko piwo wypić. :lol:
Generalnie JA też lubię robić przy autku i przy okazji potomek się uczy a to jest dla mnie bardzo ważne. :mrgreen:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 26-11-2008, 16:33   

Draghu napisał/a:
A gdzie się podziały podpórki ? Bezpieczeństwo na 1 miejscu !!!

chyba, ze ktos ma kanał :biggrin:

[ Dodano: 26-11-2008, 16:35 ]
Draghu napisał/a:
śruba od miski olejowej ma uszczelkę, którą też należy wymienić. U mnie w Colcie była aluminiowa - taka co się miażdży - niestety nie znam fachowego określenia :P

podkładka dmuchana-ale to chyba raczej potoczna nazwa
 
 
 
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2008, 16:42   

Student napisał/a:
Sens jest taki, że może ktoś potrzebować przepracowany olej. :wink: np. do ciągnika.

Jest jeszcze sprawa samo dowartościowania " ZE POTRAFIĘ" nie tylko piwo wypić. :lol:
Generalnie JA też lubię robić przy autku i przy okazji potomek się uczy a to jest dla mnie bardzo ważne. :mrgreen:


Dokladnie - poza tym jak cos zrobisz samemu to wiesz, ze wlasciwy olej wyladowal w silniku, ze wszystko jest podokrecane i uszczelka zmieniona :wink:


MAłY: to bylo odnosnie "pkt 1. podlewarować auto z prawej swtrony z przodu "
jak ktos ma kanal to chyba nie uzywa juz lewarka przy wymianie filtra :mrgreen: :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.