samodzielna wymiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
Dawid1886
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 96r
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 28 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 25-11-2008, 16:51 samodzielna wymiana oleju
|
|
|
chcialbym samodzielnie wymienic olej w cari 16.16v 96. prosze o jakies wskazowki jak to zrobic.chce tez wiedziec gdzie jest filtr oleju i jak go wymienic.Ile wchodzi oleju do silnika 1.6 i jaki wlac olej.do tej pory jezdziem na shellu 15w40 |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-11-2008, 17:09
|
|
|
Nie wiem jak z silnikiem 1.6. Mi do DI-D wchodzi prawie 4,5 litra. Gdzies mi się o uszy obiło ze do 1.6 ok 4 litrów. Jak zerkniesz głębiej do komory silnika to zobaczysz okrągłą niedużą puszkę wystającą z silnika (może być w kolorze czarnym) czyli filtr. Olej wlej taki jaki był wcześniej, czyli 15W/40, nie lej połsyntetyka, ani pełnego syntetyka jeśli Cari jeździ juz na mineralu. Co do marki to juz kwestia finansowa (ja polecam mobil lub Castrol). W DI-D miska olejowa, żeby spuścić olej jest odkręcana kwadratowym kluczem o boku 8 mm - zobacz jaki klucz musisz miec u siebie w 1.6 benzynie. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-11-2008, 17:51
|
|
|
Dawid1886 napisał/a: | jak to zrobic |
1. podlewarować auto z prawej swtrony z przodu
2. Zdjąc prawe przednie koło
2. podstawić jakąś michę na olej pod miskę olejową
3. odkręcić widoczną skierowaną do tyłu pojazdu śrubę w misce olejowej (o ile pamiętam 17")
4. odkręcić filtr oleju na prawo od miski olejowej (cylindryczna puszka wielkości zaciśniętej pięści)
5. lekko opuścić lewarek aby wyrównać auto, (co by olej dobrze zleciał)i odkręcić kurek wlewu oleju
6. jak przestanie kapać to zakręcić śrubę pod miską olejową (DOKŁADNIE) i nakręcić nowy filtr (wcześniej lekko świezym olejem natłuścić gumowy oring)
7. wlać 3,8 L nowego oleju przez wlew oleju |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
zbychu 37
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 80 Skąd: zastocze
|
Wysłany: 25-11-2008, 17:58
|
|
|
Ja ze swojej strony jeszcze dodam że najlepiej jest spuszczac olej na rozgrzanym silniku |
_________________ zbychu
carisma 1.6 lpi 98r
galant 1.8 td 90r |
|
|
|
 |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2008, 18:23
|
|
|
Chooper napisał/a: | Dawid1886 napisał/a: | jak to zrobic |
1. podlewarować auto z prawej swtrony z przodu
2. Zdjąc prawe przednie koło
2. podstawić jakąś michę na olej pod miskę olejową
3. odkręcić widoczną skierowaną do tyłu pojazdu śrubę w misce olejowej (o ile pamiętam 17")
4. odkręcić filtr oleju na prawo od miski olejowej (cylindryczna puszka wielkości zaciśniętej pięści)
5. lekko opuścić lewarek aby wyrównać auto, (co by olej dobrze zleciał)i odkręcić kurek wlewu oleju
6. jak przestanie kapać to zakręcić śrubę pod miską olejową (DOKŁADNIE) i nakręcić nowy filtr (wcześniej lekko świezym olejem natłuścić gumowy oring)
7. wlać 3,8 L nowego oleju przez wlew oleju |
A gdzie się podziały podpórki ? Bezpieczeństwo na 1 miejscu !!! Lewarek sam w sobie nie jest najbezpieczniejszy przy pracy pod samochodem.
Jeszcze jedna istotna kwestia - nie tylko powinno się posmarować uszczelkę ale i zalać filtr nowym olejem - po odpaleniu silnik nie pracuje bez smarowania.
edit: jeszcze jedna drobnostka :] śruba od miski olejowej ma uszczelkę, którą też należy wymienić. U mnie w Colcie była aluminiowa - taka co się miażdży - niestety nie znam fachowego określenia . Radziłbym podjechać do ASO po jedna - Powinna być taniutka. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 25-11-2008, 19:16
|
|
|
i jeszcze moze pkt.
8. wylac olej do kanalizacji
nie rozumiem sensu tematu, umeczysz sie przy odkrecaniu filtra, ubrudzisz,
a podjedziesz gdzies do zakladu zmienia za 10-15zl i nie musisz sie martwic co zrobic z przepracowanym olejem |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-11-2008, 23:05
|
|
|
Draghu napisał/a: | zalać filtr nowym olejem |
Jak chcesz zalać filtr i potem go nakręcać bez wylewania się oleju z niego ?
Czy może ja o czymś nie wiem ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
zbychu 37
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 80 Skąd: zastocze
|
Wysłany: 26-11-2008, 08:23
|
|
|
Maretzky pewnie nie wiesz ale akurat w tej cari da sie tak zrobić, poniewaz filtr jest usytuowany pionowo |
_________________ zbychu
carisma 1.6 lpi 98r
galant 1.8 td 90r |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 26-11-2008, 08:50
|
|
|
Sens jest taki, że może ktoś potrzebować przepracowany olej. np. do ciągnika.
Jest jeszcze sprawa samo dowartościowania " ZE POTRAFIĘ" nie tylko piwo wypić.
Generalnie JA też lubię robić przy autku i przy okazji potomek się uczy a to jest dla mnie bardzo ważne. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 26-11-2008, 16:33
|
|
|
Draghu napisał/a: | A gdzie się podziały podpórki ? Bezpieczeństwo na 1 miejscu !!! |
chyba, ze ktos ma kanał
[ Dodano: 26-11-2008, 16:35 ]
Draghu napisał/a: | śruba od miski olejowej ma uszczelkę, którą też należy wymienić. U mnie w Colcie była aluminiowa - taka co się miażdży - niestety nie znam fachowego określenia |
podkładka dmuchana-ale to chyba raczej potoczna nazwa |
|
|
|
 |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2008, 16:42
|
|
|
Student napisał/a: | Sens jest taki, że może ktoś potrzebować przepracowany olej. np. do ciągnika.
Jest jeszcze sprawa samo dowartościowania " ZE POTRAFIĘ" nie tylko piwo wypić.
Generalnie JA też lubię robić przy autku i przy okazji potomek się uczy a to jest dla mnie bardzo ważne. |
Dokladnie - poza tym jak cos zrobisz samemu to wiesz, ze wlasciwy olej wyladowal w silniku, ze wszystko jest podokrecane i uszczelka zmieniona
MAłY: to bylo odnosnie "pkt 1. podlewarować auto z prawej swtrony z przodu "
jak ktos ma kanal to chyba nie uzywa juz lewarka przy wymianie filtra |
|
|
|
 |
|