Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MMS1.6] SILNIK - wymiana płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
stanleyr 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 48
Skąd: Augustów
Wysłany: 23-10-2011, 20:34   [MMS1.6] SILNIK - wymiana płynu chłodzącego

Chcę wymienić przed zimą płyn chłodzący. Moje pytanie:
- jak najefektywniej spuścić płyn z bloku silnika
- zastosować gotowy płyn czy koncentrat
- ile płynu wchodzi w układ

pozdrawiam
_________________
stan
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 23-10-2011, 21:08   

stanleyr napisał/a:
- ile płynu wchodzi w układ


Wg instrukcji:

"Ilość płynu chłodzącego = 6,3 litra. Płyn wysokiej jakości z zawartością glikolu etylenowego (z uwzględnieniem 0,65 l pojemności zbiornika wyrównawczego).

O reszcie niech wypowiedzą się inni, tudzież poprawią to co napisałem :)
_________________

 
 
 
emkawu 
Mitsumaniak
The Bishop


Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 46
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 15-11-2011, 18:03   

Co prawda mam DIDa ale podepnę się pod temat.

W serwisówce jest instrukcja wymiany płynu chłodzącego: rozdział 14 "ENGINE COOLING" - temat "On wehicle service" (str. 14.9). Na rysunkach podane są miejsca gdzie jest korek spustowy w bloku silnika, do puszczenia z niego płynu. Dotyczy ona jednak tylko silników GDI i MPI.
Jak wspomniałem mam DIDa, przeszukałem dość dokładnie serwisówkę i nie znalazłem ani osobnej instrukcji wymiany płynu ani miejsca gdzie w bloku silnika jest korek do spuszczania płynu (szukałem nawet w innych rozdziałach o silniku). Wczoraj zabrałem się do roboty z kolegą, też mitsumaniakiem i nie udało nam się znaleźć tego korka. Udało nam się podmienić tylko około 4 litrów płynu, bo reszta pewnie została w bloku. I tu mam pytanie: czy i gdzie można znaleźć ten nieszczęsny korek??? Może bardziej doświadczeni koledzy pomogą :)
_________________
" Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi "
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 15-11-2011, 20:40   

Tam w instrukcji jest także silnik F9Q1 - czyli właśnie DI-D.
Na stronie 14-10 (RADIATOR F9Q1) jest na schemacie cyferka 1 oznaczająca Drain plug, czyli korek spustowy :)

Mam nadzieję, że to oto chodziło

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
emkawu 
Mitsumaniak
The Bishop


Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 46
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 17-11-2011, 14:37   

SiMa, ten korek, czyli dokładnie korek do spuszczania płynu z chłodnicy to znalazłem właśnie w serwisówce (mimo wszystko dzięki). Chodziło mi o korek w BLOKU SILNIKA, czy w DIDach on w ogóle jest, a jeśli tak to gdzie???
_________________
" Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi "
 
 
Lukaso 
Mitsumaniak

Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 84
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-12-2011, 15:41   

emkawu napisał/a:
SiMa, ten korek, czyli dokładnie korek do spuszczania płynu z chłodnicy to znalazłem właśnie w serwisówce (mimo wszystko dzięki). Chodziło mi o korek w BLOKU SILNIKA, czy w DIDach on w ogóle jest, a jeśli tak to gdzie???


Też chciałbym wiedzieć czy jest dodatkowy przy bloku czy wystarczy ten z lewej strony chłodnicy na dole. Generalnie zamierzam rozgrzać do maxa silnik i płyn wjechac do garażu odczekać z 15 min i zlewać na ciepło. Pytanie czy te 6L wyleci czy cześć i tak zostanie w bloku silnika ? Spreżarki powietrza nie mam niestety do przedmuchania.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 06-12-2011, 20:14   

Wyleci tak grawitacyjnie max 4-5litrów ,reszta pozostanie w silniku i nagrzewnicy, najlepiej w did zdjąć rurę wodną tą z dołu chłodnicy

[ Dodano: 06-12-2011, 20:19 ]
a dodam nie ma w bloku korka do spuszczania płynu tylko jest w chłodnicy na dole i jeszcze jedno w did są dwa zaworki do odpowietrzenia układu obydwa na rurkach ,pierwszy na rurce chłodnicy taki czerwony , a drugi taki sam na rurce od nagrzewnicy
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.