 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
rdzawy misiek |
Autor |
Wiadomość |
suwka
Nowy Forumowicz
Auto: colt 97
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 30-06-2009, 23:23 rdzawy misiek
|
|
|
Czesc od jakiegos czasu jestem posiadaczem misiaka CJO z 97 roku, po przejrzeniu forum jeszcze bardziej go polubilem gdy zobaczylem co mozna z nim zrobic a raczej jak moze wygladac po paru dodatkach.
Niestety samochodzik ma juz swoje lata i chociaz jak narazie ani razu mnie nie zawiodl to jest kilka rzeczy ktore nie daja mi spokoju.Rdza jest widoczna praktycznie na wszystkich elementach, mala plamka na drzwiach troche wiecej na dachu, maska itp itd
Malowanie calego samochodu jak sie domyslam to spory wydatek, czy jest jakis inny sposob aby temu zaradzic? kolejna rzecz, przy predkosci okolo 120 kmh kierownica zaczyna mocno drgac, co moze byc tego przyczyna?
Jestem zielony jezeli chodzi o mechanike samochodowa, dopiero w tym raczkuje i pewne moje pytania moga sie wydac glupie no ale zapytac musze:)
Jak sie domyslam i widze to na tylnej osi zamontowane sa hamulce bebnowe, czy jest mozliwosc wymiany ich na tarcze? ma to sens? duze koszty takiej operacji?
to chyba wszystko jak narazie
pozdrofki |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2009, 07:57
|
|
|
suwka napisał/a: | przy predkosci okolo 120 kmh kierownica zaczyna mocno drgac, co moze byc tego przyczyna? |
Zużyte elementy zawieszenia, ewentualnie końcówki drążków do wymiany.
suwka napisał/a: | dopiero w tym raczkuje i pewne moje pytania moga sie wydac glupie no ale zapytac musze:) |
Nie martw się, większość przez to przechodzi
suwka napisał/a: | Jak sie domyslam i widze to na tylnej osi zamontowane sa hamulce bebnowe, czy jest mozliwosc wymiany ich na tarcze? ma to sens? duze koszty takiej operacji? |
Chodzi Ci o względy estetyczne? Pewno masz skorodowane bębny i średnio Ci się to podoba? Przeczyść je i pomaluj, nabiorą konkretów |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-07-2009, 08:14
|
|
|
Pexu napisał/a: | suwka napisał/a: | przy predkosci okolo 120 kmh kierownica zaczyna mocno drgac, co moze byc tego przyczyna? |
Zużyte elementy zawieszenia, ewentualnie końcówki drążków do wymiany.
|
Ewentualnie krzywe lub niewywazone felgi. |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 14:07 Re: rdzawy misiek
|
|
|
suwka napisał/a: | Czesc od jakiegos czasu jestem posiadaczem misiaka CJO z 97 roku, po przejrzeniu forum jeszcze bardziej go polubilem gdy zobaczylem co mozna z nim zrobic a raczej jak moze wygladac po paru dodatkach. |
Lotka i alufelgi
suwka napisał/a: | kolejna rzecz, przy predkosci okolo 120 kmh kierownica zaczyna mocno drgac, co moze byc tego przyczyna? |
Miałem to samo. W moim przypadku to była kwestia tylko i wyłącznie wyważenia kół. Wcześniej drgania zaczynały się od około 110 km/h. Po wyważeniu ( 60 zl za 4 alufelgi ) nie drga nawet przy 160 (nie jezdze tak, tylko sprawdzałem).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 01-07-2009, 20:40
|
|
|
suwka napisał/a: | .Rdza jest widoczna praktycznie na wszystkich elementach, mala plamka na drzwiach troche wiecej na dachu, maska itp itd
Malowanie calego samochodu jak sie domyslam to spory wydatek, czy jest jakis inny sposob aby temu zaradzic? |
możesz zrobić zaprawki, ja mam niestety maskę do malowania bo już się pęcherze przy rancie zrobiły, a żeby dalej nie rdzewiało pomyśl o woskowaniu... |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-07-2009, 00:23
|
|
|
suwka, skoro rdzy jest sporo na górze, to popatrz pod spód auta. Głównie mam tu na myśli podłużnice. To niestety dość słaby element w Coltach. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
suwka
Nowy Forumowicz
Auto: colt 97
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 02-07-2009, 01:51
|
|
|
Dzieki bardzo za odpowiedzi i podpowiedzi:)
Co do bebnow - tak chodzi o estetyke wiec wyszoruje i pomaluje, wymiana na tarcze by troche kosztowala a chyba narazie lepiej zainwestowac w inne elementy.
Jezeli chodzi o przednie hamulce, chcialbym posiadac kolorowe szczeki np czerwone, co lepiej, pomalowac czy kupic? jezeli kupno to czym sie sugerowac, jak to dopasowac i ile to moze kosztowac?
Z drganiami napewno pojade do mechanika bo sam nic nie wymysle jak juz mowilem mechanika to czarna magia ale malymi kroczkami jakas wiedze nabede.
Podluznice jutro sprawdze, jednak juz sie zastanawiam co mam zrobic jezeli rdza sie za nie zabrala?
Colcik sluzy mi juz prawie rok bez ani jednej awarii, ostatnio myslalem o sprzedazy i kupna czegos innego jednak po przemysleniach doszedlem do wniosku ze bardzo lubie ten samochodzik i w tej pojemnosci tak naprawde nic mnie nie interesuje.Mam tylko nadzieje ze ruda nie skloni mnie do sprzedazy bo bez miska bylo by niefajnie.Dlatego zalezy mi na waszej opinii co tak naprawde robic.
Pozdruffki |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-07-2009, 08:23
|
|
|
suwka napisał/a: | co lepiej, pomalowac czy kupic? |
Pomalować, tak bębny jak i zaciski
suwka napisał/a: | Podluznice jutro sprawdze, jednak juz sie zastanawiam co mam zrobic jezeli rdza sie za nie zabrala? |
Wyczyścić z rdzy i zobaczyc w jakim są stanie. Jak w nienajgorszym, zabezpieczyć i cieszyć sie jazdą. Jak rdza już się wzięła za nie porządnie, lepiej niech fachowiec obejrzy. Oczywiście wtedy już koszta większe w przypadku, kiedy będzie trzeba wyciąć zgniłą część i dospawać kawałek blachy. |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
|
|
|
 |
|
|