 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:35 |
[MSS ALL] KAROSERIA Spryskiwacz tylnej wycieraczki |
Autor |
Wiadomość |
darek_549 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2006, 13:47 [MSS ALL] KAROSERIA Spryskiwacz tylnej wycieraczki
|
|
|
Witam,
Potrzebuje nowa pomke do spryskiwacza tylnej szyby w MSS 1.8GDI.
Przekopalem pol internetu w poszukiwaniu pasujacego modelu i nic!
Moze ktos na forum wie jakiego modelu szukac (ew. producent)?
Po przejrzeniu kilkudziesieciu stron (wlaczajac w to niemiecko i angielsko jezyczne) wyglada jakby pompki do MSS nie istnialy. Za to do innych marek - bez problemu!
Bede wdzieczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,
Darek |
Ostatnio zmieniony przez cns80 11-02-2009, 15:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MICU [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2006, 16:32 Re: MSS - pompka spryskiwacza tylnej szyby
|
|
|
darek_549 napisał/a: | Witam,
Potrzebuje nowa pomke do spryskiwacza tylnej szyby w MSS 1.8GDI.
Darek |
Przyłączam się do prośby.
Jeżdżę już drugi rok z zepsutą pompką i doszedłem do momentu poważnego rozdrażnienia tą sytuacją. Czas na naprawę.
Tylko, czy jest jakaś różnica między 1.8GDI, a 1.3 GLX. Chyba ta część jest taka sama.
Marcin |
Ostatnio zmieniony przez MICU 31-03-2006, 16:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 01-04-2006, 01:13
|
|
|
uzytkownik japaneze, zglosic sie do niego najlepiej na tel. zaradzi, ew. pompki szukac ze stara w reku w sklepach moto, z jakiegos forda bodajze pasuje |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
tomoto [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2006, 21:48
|
|
|
Jeśli to jest ten pod prawym błotnikiem to jestem pewien, że na którymś forum czytałem, że idealnie pasuje od TICO (cena ok. 30 zł). |
Ostatnio zmieniony przez tomoto 02-04-2006, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
darek_549 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2006, 11:54
|
|
|
Witam,
Zawzialem sie i postnowilem nie placic w serwisie 350PLN za cos co jest warte max 50 (szukam dalej).
Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego do innych marek mozna spokojnie znalezc katalogi, spokojnie mozna znalezc szukana czesc, natomiast Mitsubishi nie ma.
Znalazlem katalog firmy Siemens gdzie jest bardzo duzo roznych pompek spryskiwaczy. Znalazlem rowniez model do MSS.. tylko, ze do MSS to jest pompka do spyskiwania reflektorow.
Moze komus sie ten link przyda tak czy inaczej Katalog Pompek Siemensa
Dzieki za sugestie dot. Forda i Tico - sprawdze trop.
A w sklepach z czesciami do samochodow japonskich szukalem - nie mialem samej pompki ale zdjecia i wymiary - nic to nie dalo.
A czy uzytkownik japanese moglby uchyli moze rabka tajemnicy i podac model/producenta?
Pozdrawiam,
Darek |
|
|
|
 |
Robert Bryl [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2006, 10:27
|
|
|
darek_549 napisał/a: | Witam,
Zawzialem sie i postnowilem nie placic w serwisie 350PLN za cos co jest warte max 50 (szukam dalej).
Zastanawia mnie tylko jedno - dlaczego do innych marek mozna spokojnie znalezc katalogi, spokojnie mozna znalezc szukana czesc, natomiast Mitsubishi nie ma.
|
Chcesz jeździć w miarę oryginalnym i niezbyt masowym (w Polsce i Europie) pojazdem? No to masz odpowiedź...
Poważnie, rynek europejski Mitsubishi długo traktowało jako jakiś mało istotny. Upychali tu trochę terenówek (a to auta drogie w każdym ich elemencie są), a aut stricte osobowych to zawsze były raczej śladowe ilości. Nawet produkcja w Europie nie zmieniła tego zanadto. A w sprawie części: duża ilość części do Miśków tłuczonych w Eurpie i tak pochodziła z Japonii. I nie dziwota, ze Mitsubishi nie zalewał Europy tanimi oryginałami. A kto będzie w Europie produkował tanie duperele dla jakiś śmiesznych niszowych pojazdów, co to ich przez 4 lata zrobili całe 200 tysięcy...
Co gorsza, w niektórych katalogach po prostu pojazdy tej marki są niezauważane...
Teraz już lepiej ale w 2002 elementy układu hamulcowego dla 1.3 w katalogach praktycznie nie istniały (a nie chodzi o jakieś rzadko wymieniane części a o materiały eksploatacyjne!!!). Albo dowiadywałem się, ze auto z mojego rocznika ma mieć bębny z tyłu a jak ma tarcze to im jest przykro, ale to już mój problem jest...
Wiele razy był poruszany na różnych forach problem cen części do Miśków i ja się skłaniam do lekko znienawidzonej tezy, że te części są po prostu drogie. Jest ich mało, wybór zamienników niewielki i są drogie. Podobno zaś trwałe. Cóż, taka w sumie oryginalna marka
Pzdrw. |
|
|
|
 |
darek_549 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2006, 10:54 Polowania ciag dalszy...
|
|
|
zgadzam sie z przedmowca, ze czesci do Mitsubishi sa drogie i "niezastepowalne" - jednak probuje jeszcze nie skladac broni. Udalo mi sie dostac uzywana pompke i ja zainstaluje.
Co ciekawe na pompce niue ma zadnych oznacznen z wyjatkiem "Made in UK" in "PBT".
Jest nadzieja, ze skoro to prducent z UK to moze uda sie go namierzyc a jak jego to i dystrybutorow?
Pozdrawiam,
Darek |
|
|
|
 |
donPluto [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2006, 16:01
|
|
|
Miałem też problem z pompką spryskiwacza tylnej szyby w MSS, zaryzykowałem i kupiłem pompkę od TICO, która okazała się identyczna, działa wyśmienicie i koszt 30 zeta mówi o wszystkim.
Montaż jest w miare prosty. W serwisie przypadkiem usłyszałem, że wiedzą o tym ale nie chcą mówić głośno bo 30 to nie 350. |
|
|
|
 |
pgrygiel [Usunięty]
|
Wysłany: 07-12-2006, 16:29 [MSS ALL] Spryskiwacz tylnej wycieraczki
|
|
|
Mam problem ze spryskiwaczem tylnej wycieraczki w moim SS z 99r. 1.3. Spryskiwacz wcale nie działa i nie moge znaleść przyczyny.Może KTOŚ miał ten problem.Pozdrawiam PIOTREK |
Ostatnio zmieniony przez cns80 06-05-2008, 12:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-12-2006, 21:52
|
|
|
Na początek najprostsza metoda - sprawdź czy nie zatkała Ci się dysza od spryskiwacza np jakąś igłą
A jak nie to sprawdź przewód prowadzący do tylnej dyszy. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
dlugiad [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 13:07
|
|
|
A pomka spryskiwacza pracuje?
Jak nie to ja bym sugerował sprawdzenie przewodnictwa w kostce do pompki. Zbiorniczek z płynem i pompkami znajduje sie po prawej stronie (patrzac od środka samochodu) pomiędzy kołem przednim a zderzakiem. Po zdemontowaniu nadkola naszym oczom powinien ukazać sie zbiornik wraz z 2 pompkami. Jedna jest tylko do przodu a druga tylko do tyłu. W celu zdiagnozowania czy pompka pracuje mozna zatrudnic pomocnika, który bedzie naciskał przycisk spryskiwania a samemu posłuchać czy pompka pracuje(buczy). Jeżeli nie pracuje proponuje psiknąć preparatem penetrujacym w kostkę, ewentualnie przeczyścić styki. Tam z reguły jest baaardzo dużo błota i w przypadku słabego styku pompka sie nie załacza. Mozna sprawdzić miernikiem czy w tej kostce pojawia sie napięcie.
Jezeli pompka nie pracuje mozna ją wyjąć. Delikatnie podważająć od dołu po prostu ciagniemy w góre. Pomka jest obsadzona na gumowej uszczelce, która zostaje w obudowie zbiornika. UWAGA: w przypadku wyjmowania pomki należy upewnić sie, że zbiornik jest prawie pusty. Jezeli wyjmiemy pomkę całość płynu wypłynie nam na zewnątrz bo pomka ma ujęcie prawie na samym dole zbiornika.
Można spróbowac podłączyć niedziałająca pomkę do zasilania 12 V i sprawdzić czy zacznie działać. W przypadku negatywnym pozostaje wymiana bądz regeneracja pompki (podobno ktoś dobierał pompkę z Matiza ale za to to ja już nie ręczę).
Jeżeli nie dochodzi prąd do pomki to przyczyny trzeba szukać w wiązkach elektrycznych bądz w samym przełączniku zespolonym przy kierownicy. Nie jestem tylko pewien czy istnieje mozliwośc rozebrania tego przełącznika tak by dostać sie do przycisku tylnego spryskiwacza. Czasami warto sie pomęczyć bo zaoszczędza sie kupę kasy na przełacznik. Ja miałem przypadek taki, że blaszka w tym przełaczniku wyskoczyła ze swojego miejsca. Jak sprawdzałem napięcie na kostce to było 12 V. Jak podpiąłem pomkę to niestety nie działała bo przy obciązeniu nie było tam wcale 12 V tylko znacznie mniej.
Uff! Ale sie rozpisałem
Życze powodzenia i daj znać co było |
|
|
|
 |
pgrygiel [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2006, 16:15
|
|
|
Dziękuje za wyczerpujacy opis . Jutro sprubuje znaleść usterke |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-12-2006, 18:30
|
|
|
dlugiad napisał/a: | Po zdemontowaniu nadkola naszym oczom powinien ukazać sie zbiornik | Chyba miało być "po zdemontowanu zderzaka". |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
pgrygiel [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2006, 18:50
|
|
|
Znalazłem przyczynę braku spryskiwaczy z tyłu .Przyczyna to wyrwany kabelek z pompki , która znajduje sie przy zbiorniczku.. |
|
|
|
 |
dlugiad [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2006, 11:29
|
|
|
JCH napisał/a: | Chyba miało być "po zdemontowanu zderzaka". |
JCH można demontować cały zderzak ale lepiej zdemontowac tylko nadkole. 4 czy 5 srubek do tego kilka zatrzasków i wszystko czego potrzebujesz masz na wierzchu. Pompki są osadzone na ściance zbiornika od strony koła, wiec demontaz całego zderzaka ułatwi nam dostęp do interesujacych nas rzeczy ale i dodatkowo przysporzy kupe roboty
pgrygiel no to gratulacje i miłego spryskiwania |
|
|
|
 |
|
|