 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Stuki przy hamowaniu! |
Autor |
Wiadomość |
Paweł ŚLEPER [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 18:16 [EAxx] Stuki przy hamowaniu!
|
|
|
Witam!
Mam taki problem,może ktoś się z tym spotkał.
Przy hamowaniu stuka mi dziwnie Abs,lekko skacze pedał i słychać jak by stukał jakiś przekaźnik. Dzieje sie to zawsze czy przy lekkim hamowaniu,gwałtownym i zawsze pomiedzy 60km/h - 20km/h! A jak odepne ABS to przestaje. I mam wrażenie że wtedy słabną hamulce! Nadmienię że zmieniłem przednie tarcze i klocki. Tył jeszcze jest ok!
Dzięki i pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 17-12-2009, 12:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-07-2007, 18:55 Re: Stuki przy hamowaniu!
|
|
|
Paweł ŚLEPER napisał/a: | Witam!
Mam taki problem,może ktoś się z tym spotkał.
Przy hamowaniu stuka mi dziwnie Abs,lekko skacze pedał i słychać jak by stukał jakiś przekaźnik. Dzieje sie to zawsze czy przy lekkim hamowaniu,gwałtownym i zawsze pomiedzy 60km/h - 20km/h! A jak odepne ABS to przestaje. I mam wrażenie że wtedy słabną hamulce! Nadmienię że zmieniłem przednie tarcze i klocki. Tył jeszcze jest ok!
Dzięki i pozdrawiam! |
Jeśli ABS pracuje można spotkać lekkie wibracje na kierownicy i na pedale hamulca, nie świadczy to o zaburzeniach ABS-u
Jeśli odłączysz ABS wtedy masz tylko normalne hamulce bez ABS-u |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Paweł ŚLEPER [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 22:12
|
|
|
Wiem, ale wydaje mi sie ze sie nie powinien sie włanczac przy lekkim hamowaniu! A jakie są objawy uszkodzonego czujnika?? |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2007, 22:20
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | Jeśli ABS pracuje można spotkać lekkie wibracje na kierownicy i na pedale hamulca, nie świadczy to o zaburzeniach ABS-u
Jeśli odłączysz ABS wtedy masz tylko normalne hamulce bez ABS-u |
Z tego co pisze to jest mu znana specyfika działania ABSu a problem lezy w czyms innym.
Paweł ŚLEPER napisał/a: | wydaje mi sie ze sie nie powinien sie włanczac przy lekkim hamowaniu |
Oczywiście ,ze nie powinien ,no chyba ,ze hamujesz na lodzie |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10661 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-07-2007, 23:04
|
|
|
Ja jak odpiołem ABS to hamulxce były.... ostre jak brzytwa ale dopiero po 2 porzadnym hamowaniu, wygladało jak na rozgrzanym lepiej.
A moze u ciebie cxzujnik sie zabrudził lub coś w tym stylu?
Ja w sumie mam korozje na zębatcxe ABS, ale z moich prób wyniukło jasno ze działa.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-07-2007, 23:30
|
|
|
W Galach czujnik ABS jest wyjątkowo czuły, wystarczą podjechane kapcie, trochę mokrego asfaltu i nawet przy 20km/h się włączy. Przechodziłem przez to jak miałem bliskie wyłysienia gumy. Wystarczył podjazd do ronda na lekko zawilgoconym asfalcie i ABS był w ruchu... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18-07-2007, 07:09
|
|
|
A tego już nie napisałeś w pierwszym poście że włącza się kontrolka ABS-u ,i tak pisałam, zaraz się dowiemy że nie masz też trakcji i również pali się lampka. A tak na poważnie to jak masz trakcję to też zapali się ABS z tego względu że współpracują razem. swinks ma rację że w galach ABS jest czuły. Wystarczy że było coś robione przy kołach i został cofnięty czujnik któregoś z kół i też może być przyczyną świecenia. Na początku oczyść zębatk i czujniki. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Paweł ŚLEPER [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2007, 18:02
|
|
|
Czyli z tego wynika że mam za czuły ABS! Pozaglądam do czujników! Mam jeszcze taki objaw że jak długo śmigam po mieście(ruszanie,hamowanie) to zapala sie lampka i odcina Abs! |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18-07-2007, 18:45
|
|
|
Nie wiem kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy może już nie mieć właściwości higroskopijne, temp. wrzenia nowego płynu + 260"C i wyżej, płyn zmienia się co roku na wiosnę.
[ Dodano: 18-07-2007, 18:57 ]
Nie działa ABS
Świecąca cały czas kontrolka ABS-u jest sygnałem, że układ jest uszkodzony i koniecznie musimy odwiedzić serwis. Ale wstępną diagnostykę możemy wykonać sami, gdyż usterka może okazać się łatwa do wykrycia.
Przed każdym uruchomieniem silnika kontrolka ABS-u powinna świecić się, a następnie po kilku sekundach powinna zgasnąć. Jeśli kontrolka świeci się cały czas, albo zaświeci się podczas jazdy jest to sygnał, że układ jest niesprawny.
Dalszą jazdę można kontynuować, gdyż układ hamulcowy będzie działał tak jakby tego układu w ogóle nie było. Trzeba tylko pamiętać, że przy awaryjnym hamowaniu może dojść do zablokowania kół i w efekcie nastąpi brak sterowalności, co niechybnie prowadzi do wypadku. Dlatego jak najszybciej należy zdiagnozować usterkę. Powodów niesprawności może być dużo. Od przepalonego bezpiecznika, do uszkodzenia jednostki sterującej.
Układ ABS-u to przede wszystkim czujniki elektryczne, komputer i oczywiście moduł sterujący. Pierwszą czynnością, jaką powinniśmy zrobić, jest sprawdzenie bezpieczników. Jeśli są dobre kolejnym krokiem jest sprawdzenie połączeń, zwłaszcza tych w podwoziu i przy kołach. Przy każdym kole jest czujnik, który wysyła informacje do komputera o prędkości obrotowej każdego z kół.
Czujnik ten zbiera informacje z pierścienia zębatego, który obraca się razem z piastą koła lub przegubem napędowym. Dla prawidłowego funkcjonowania czujników muszą być spełnione dwa czynniki. Czujnik musi być w odpowiedniej odległości od tarczy, a tarcza zębata musi mieć odpowiednią ilość zębów. Jeśli żadne części nie były wymieniane, to wartości te nigdy się nie zmieniają, ale po wymianie przegubu lub piasty wartości te mogą ulec zmianie.
Może się zdarzyć, że przegub jest bez pierścienia i wówczas trzeba go przebić ze starego. Podczas tej czynności może dość do uszkodzenia lub nieprawidłowego nabicia i czujnik nie będzie zbierał informacji o prędkości koła.
Również jeśli przegub nie będzie dobrze dobrany odległość tarczy od czujnika będzie za duża i czujnik nie będzie „zbierał” sygnałów, a komputer odczyta to jako błąd. Czujnik może również wysyłać błędne informacje, jeśli będzie mocno zabrudzony. Dotyczy to głównie samochodów terenowych. Również zbyt duża oporność czujnika np. wskutek korozji może być przyczyną usterki.
Zdarzają się także uszkodzenia (przetarcia) przewodów, dotyczy to zwłaszcza samochodów po wypadkach. ABS jest układem, od którego zależy nasze bezpieczeństwo, więc jeśli czujnik lub przewód jest uszkodzony należy go wymienić na nowy, a nie próbować naprawiać.
Kontrolka będzie się również świecić, jeśli cały układ będzie sprawny, a na jednej osi będą koła o innej średnicy. Wówczas komputer odczytuje cały czas różnicę prędkości obrotowej kół i taki stan również sygnalizuje jako usterkę. Także jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym może skutkować wyłączeniem się ABS-u.
Niestety większość usterek nie tylko ABS-u, ale i innych układów elektronicznych trzeba diagnozować specjalnym testerem. Nawet jeśli uda się samemu usunąć usterkę, to i tak trzeba udać się do serwisu w celu wykasowania błędów z pamięci komputera, gdyż nie we wszystkich układach można to zrobić przez odłączenie akumulatora. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
przemek1715
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 1 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17-12-2009, 11:21 [EA3A/W 2.4] Problem z ABS w Galancie 2.4 gdi
|
|
|
Witam mam problem układem hamulcowym .Wszystko było dobrze dopóki nie spadł śnieg ,teraz jest tragedia, za miast hamować samochód jedzie a w kołach coś strzela lampka od ABS-u się nie pali Pomóżcie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-12-2009, 12:03
|
|
|
przemek1715, jak to strzela? moze chrobocze? opisz doladniej co sie dzieje. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2009, 12:08
|
|
|
przemek1715, gale mają zbyt czuły ABS i za szybko on reaguje w standardzie, ale nie rozumiem pojęcia strzela.....
Jak zachowuje się pedał hamulca? czy drga i czy słychać pukanie o dużej częstotliwości (częste zaciskanie i odpuszczanie hamulców powoduje głuchy nazwę to stukot, którego nie da się pomylić z niczym innym), czy po prostu nic nie robi a przy kołach ci stuka.....
Poza tym....skąd wiesz że przy kołach? Bo jeżeli tam, to czy sprawdzałeś czy nie są zapieczone zaciski? Jak klocki? czy masz dobre czy sprawdzałeś?
Podaj więcej szczegółów. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 17-12-2009, 18:07
|
|
|
no to tak moze ja opiszę moj abs:)otóż jak kupiłem to nie działał wcale.ale po zdiagnozowaniu kilku pęknięć w kablach usunąłem to i tak:
1 po odpaleniu kontrolka gaśnie czyli auto diagnoza absu się udała
2 przy jeździe tak do 30-40km/h wszystko jest ok
3) jak tylko bardziej przyśpieszę to słychać tak jakby pompę absu(takie cykanie)
4 przy hamowaniu czuć pulsowanie pedału (niezależnie czy mocno czy lekko hamuję zawsze pulsuje) + słychać pukanie z pod maski
5) hamulce są mało przewidywalne, jak się hamuje z większej prędkości jest tak słabo słabo i zachwile bardzo mocno hamuje
6 czasami podczas jazdy zapala się kontrolka absu
7) przy hamowaniu z dużej prędkości czuć że samochód ciągnie w lewo (jak się wyłączy abs samochód hamuje równo nic nie ściaga i hamulce są bdb)
układ odpowietrzony i zalany płynem DOT-4
[ Dodano: 30-12-2009, 23:09 ]
nikt nic nie wie:(
[ Dodano: 06-01-2010, 20:07 ]
troche lipa bo nie mam pomysłu już na ten abs a nie chce znowu płacić 50zł za komputer.
[ Dodano: 06-01-2010, 20:08 ]
troche lipa bo nie mam pomysłu już na ten abs a nie chce znowu płacić 50zł za komputer. |
|
|
|
 |
|
|