Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić?
Autor Wiadomość
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 22-01-2008, 16:06   Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić?

Witam,

temat wiele razy poruszany, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Czysta przepustnica w GDI to newralgiczny czynnik, który powoduje świetne bądź mniej działanie samochodu na obrotach.
Zawór EGR, to inna sprawa, podobno gdy zaślepiony to problem przepustnicy znika?!
Otóż powiem "nieprawda" mam zaślepiony EGR i przepustnicę czarną od syfów.

A teraz sedno! Czym i w jaki sposób najlepiej czyścić przepustnicę. Zdejmować i manualne czyszczenie, czy może stosować środki spieniające nagar bez zdejmowania jej? Opowiedzcie jakie macie w tym temacie doświadczenia.

Pozdrawiam
Woxy

P.S. Jeśli moderator uzna temat za warty przeniesienia do innej sekcji to proszę bardzo jestem za :)
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-01-2008, 16:40   

Zdejmować + Wurth do gaźników...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 22-01-2008, 23:37   

Zaślepienie EGR może być przyczyna wielu problemów od większego spalanie po wypalanie gniazd zaworowych :P
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-01-2008, 23:51   

woxy napisał/a:
Otóż powiem "nieprawda" mam zaślepiony EGR i przepustnicę czarną od syfów.


Sprawdź, czy Ci nie przepaliło "zaślepki"......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 23-01-2008, 12:11   

Dzieki koledzy za informacje,
jak tylko znajdę wolny podnośnik w warsztacie to sprawdzę co i jak z EGR oraz wyczyszczę przepustnicę.
Co do EGR to mechanik mi powiedzial, że jest zaślepiony, ale nie wspominał nic na temat czy sprawdzał stan tej zaślepki.

Pozdrawiam
Woxy
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-01-2008, 22:06   

Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy i oto efekty no i jej stan po 98 tys km oraz pierwsze profilaktyczne czyszczenie:

link do galerii z pierwszą fotką z serii przepustnica z przyległościami

a tutaj kilka fotek z tego cyklu:

,,trąba słonia'' od wewnątrz:


przepływomierz z ,,plastrem miodu'':


kolektor ssący z dziurami wlotu spalin z EGR:


wlot przed przepustnicą za odmą z karteru:


obrośnięta sadzą i nagarem przepustnica od strony EGR:


zapomniałem tylko zrobić fotek po wyczyszczeniu i zamontowałem przepustnicą i później już mi się nie chciało tego ponownie demontować do zdjęcia bo trochę niewygodne to niestety...

[ Dodano: 24-01-2008, 22:23 ]
PS. Dodam także że czyściłem benzyna ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem ftalowym, rozpuszczalnikiem nitro a i tak nie byłem w stanie wyczyścić tego nagaru i nalotu od strony EGR tak by mosiądz przepustnicy błyszczał - po prostu cieniutka warstewka nalotu zrosła się z metalem prawie jak proszkowe malowanie jednak w niegroźnych miejscach np. w okolicy śrub mocujących przesłonę do jej osi itp. więc aby to zrobić na błysk musiał bym chyba to moczyć przepustnice ze dwie doby w rozpuszczalnikach albo szlifować jakimś papierem ściernym (a to wielce nie wskazane) - grunt że uznałem że jest OK

PPS. Klemy także nie odłączałem albowiem żal mi było dobrze wytresowanego kompa od automatycznej skrzyni zatem po odpaleniu obroty poszły na 2000 i stopniowo po przygazowaniach zeszły do 1500 i do 1000 (gdzies po 5 minutach) a po kolejnych dwóch wyłączeniach i włączeniach silnika wróciły do okolicy 800 i tak już zostało :p
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 24-01-2008, 22:53   

Czyściłem niedawno w mojej cari przepustnicę, ale to co u ciebie saphire widać to masakra w porównaniu z moją (a ja gupi myślałem, że trzeba wyczyścić bo jest brudna :oops: ). Zdjęcia bardzo dobre :thumbright: Po tych zdjęciach zaczynam się zastanawiać, czy przypadkiem poprzedni właściciel mojej cari nie przytkał EGR :scratch: (a może poprostu regularnie czyścił przepustnicę (What is questions ???)
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 24-01-2008, 23:06   

saphire napisał/a:
Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy i oto efekty no i jej stan po 98 tys km oraz pierwsze profilaktyczne czyszczenie


A jak kwestia uszczelki? Założyłeś nową?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-01-2008, 23:18   

Uszczelki nie wymieniałem - przykleiła się do przepustnicy więc przed czyszczeniem delikatnie ją odwarstwiłem od przepustnicy cieniutkim nożykiem tapicerskim - taką brzytewką z obłamywanym co kawałek ostrzem no i ładnie odeszła w całości więc później założyłem ją po wyczyszczeniu i przetarciu ponownie:

_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 25-01-2008, 07:10   

A mówiłem że trzeba czyścić :lol:
Fajnie że zrobiłeś zdjęcia, może następny użytkownik GDI będzie miał łatwiej.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
rafael 
Nowy Forumowicz
rafael


Auto: Galant EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 13
Skąd: JASTRZĘBIE ZDRÓJ
Wysłany: 29-01-2008, 14:47   

Witam Panowie jestem tutaj nowy. Wczoraj kupilem Cari 1.8 GDI i nie wiem nic o czyszczeniu przepustnicy jak i gdzie to robic. Pomozcie. Pozdrawiam milosnikow Carismy!
_________________
Visca el Barça!
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-01-2008, 14:57   

Tu masz mini podręcznik http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.htm
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 29-01-2008, 15:30   

saphire napisał/a:
Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy


Czyżbyś Bartku dołączył do strajkujących i nie poszedł do pracy ? (ciiii...)
No to masz u Nas wirtualne :occasion5: za takie piękne foty :!:
Dzięki :wink:
Ostatnio zaczynasz coś "eksperymentować" na żywym organizmie swojej Cari.

saphire napisał/a:
PPS. Klemy także nie odłączałem albowiem żal mi było dobrze wytresowanego kompa od automatycznej skrzyni zatem po odpaleniu obroty poszły na 2000 i stopniowo po przygazowaniach zeszły do 1500 i do 1000 (gdzies po 5 minutach) a po kolejnych dwóch wyłączeniach i włączeniach silnika wróciły do okolicy 800 i tak już zostało :p


Bartek friendly admin, już dawno pisał, że GDI samo uczy się obrotów i Ty to potwierdziłeś.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-01-2008, 15:31   

saphire, podręczniczek można sobie w buty wsadzić...... ładne zdjęcia, ale nie pokazane CO należy wyczyścić, żeby działało, a co jest tylko kwestią esetytki.....

Najważniejsze jest oczyszczenie na lustro:
krawędzi droserklapy (przepustnicy ;) )
wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej (czyli tych na których przepływa powietrze przy małych wychyleniach przepustncy)

reszta to esetyka.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 29-01-2008, 16:09   

Bartek napisał/a:
saphire, podręczniczek można sobie w buty wsadzić...... ładne zdjęcia, ale nie pokazane CO należy wyczyścić, żeby działało, a co jest tylko kwestią esetytki.....

Najważniejsze jest oczyszczenie na lustro:
krawędzi droserklapy (przepustnicy ;) )
wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej (czyli tych na których przepływa powietrze przy małych wychyleniach przepustncy)

reszta to esetyka.....


saphire ale Cię admin podsumował :axe:
Nie zajmuj sie kosmetyka tylko demontuj i bierz sie jeszcze raz do ROBOTY :wink:

[ Dodano: 29-01-2008, 16:12 ]
Bartek napisał/a:
wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej
a to co znaczy ? czy w obudowie z alu powstają jakieś wybrzuszenia ?
Jeżeli tak to jak je usunąć, przecież żaden środek tego nie usunie a szlif chyba nie wchodzi w rachubę :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.