Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić? |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 22-01-2008, 16:06 Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić?
|
|
|
Witam,
temat wiele razy poruszany, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Czysta przepustnica w GDI to newralgiczny czynnik, który powoduje świetne bądź mniej działanie samochodu na obrotach.
Zawór EGR, to inna sprawa, podobno gdy zaślepiony to problem przepustnicy znika?!
Otóż powiem "nieprawda" mam zaślepiony EGR i przepustnicę czarną od syfów.
A teraz sedno! Czym i w jaki sposób najlepiej czyścić przepustnicę. Zdejmować i manualne czyszczenie, czy może stosować środki spieniające nagar bez zdejmowania jej? Opowiedzcie jakie macie w tym temacie doświadczenia.
Pozdrawiam
Woxy
P.S. Jeśli moderator uzna temat za warty przeniesienia do innej sekcji to proszę bardzo jestem za |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-01-2008, 16:40
|
|
|
Zdejmować + Wurth do gaźników... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-01-2008, 23:37
|
|
|
Zaślepienie EGR może być przyczyna wielu problemów od większego spalanie po wypalanie gniazd zaworowych |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-01-2008, 23:51
|
|
|
woxy napisał/a: | Otóż powiem "nieprawda" mam zaślepiony EGR i przepustnicę czarną od syfów. |
Sprawdź, czy Ci nie przepaliło "zaślepki"...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 23-01-2008, 12:11
|
|
|
Dzieki koledzy za informacje,
jak tylko znajdę wolny podnośnik w warsztacie to sprawdzę co i jak z EGR oraz wyczyszczę przepustnicę.
Co do EGR to mechanik mi powiedzial, że jest zaślepiony, ale nie wspominał nic na temat czy sprawdzał stan tej zaślepki.
Pozdrawiam
Woxy |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-01-2008, 22:06
|
|
|
Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy i oto efekty no i jej stan po 98 tys km oraz pierwsze profilaktyczne czyszczenie:
link do galerii z pierwszą fotką z serii przepustnica z przyległościami
a tutaj kilka fotek z tego cyklu:
,,trąba słonia'' od wewnątrz:
przepływomierz z ,,plastrem miodu'':
kolektor ssący z dziurami wlotu spalin z EGR:
wlot przed przepustnicą za odmą z karteru:
obrośnięta sadzą i nagarem przepustnica od strony EGR:
zapomniałem tylko zrobić fotek po wyczyszczeniu i zamontowałem przepustnicą i później już mi się nie chciało tego ponownie demontować do zdjęcia bo trochę niewygodne to niestety...
[ Dodano: 24-01-2008, 22:23 ]
PS. Dodam także że czyściłem benzyna ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem ftalowym, rozpuszczalnikiem nitro a i tak nie byłem w stanie wyczyścić tego nagaru i nalotu od strony EGR tak by mosiądz przepustnicy błyszczał - po prostu cieniutka warstewka nalotu zrosła się z metalem prawie jak proszkowe malowanie jednak w niegroźnych miejscach np. w okolicy śrub mocujących przesłonę do jej osi itp. więc aby to zrobić na błysk musiał bym chyba to moczyć przepustnice ze dwie doby w rozpuszczalnikach albo szlifować jakimś papierem ściernym (a to wielce nie wskazane) - grunt że uznałem że jest OK
PPS. Klemy także nie odłączałem albowiem żal mi było dobrze wytresowanego kompa od automatycznej skrzyni zatem po odpaleniu obroty poszły na 2000 i stopniowo po przygazowaniach zeszły do 1500 i do 1000 (gdzies po 5 minutach) a po kolejnych dwóch wyłączeniach i włączeniach silnika wróciły do okolicy 800 i tak już zostało |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 24-01-2008, 22:53
|
|
|
Czyściłem niedawno w mojej cari przepustnicę, ale to co u ciebie saphire widać to masakra w porównaniu z moją (a ja gupi myślałem, że trzeba wyczyścić bo jest brudna ). Zdjęcia bardzo dobre Po tych zdjęciach zaczynam się zastanawiać, czy przypadkiem poprzedni właściciel mojej cari nie przytkał EGR (a może poprostu regularnie czyścił przepustnicę (What is questions ???) |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 24-01-2008, 23:06
|
|
|
saphire napisał/a: | Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy i oto efekty no i jej stan po 98 tys km oraz pierwsze profilaktyczne czyszczenie |
A jak kwestia uszczelki? Założyłeś nową? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 24-01-2008, 23:18
|
|
|
Uszczelki nie wymieniałem - przykleiła się do przepustnicy więc przed czyszczeniem delikatnie ją odwarstwiłem od przepustnicy cieniutkim nożykiem tapicerskim - taką brzytewką z obłamywanym co kawałek ostrzem no i ładnie odeszła w całości więc później założyłem ją po wyczyszczeniu i przetarciu ponownie:
 |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 25-01-2008, 07:10
|
|
|
A mówiłem że trzeba czyścić
Fajnie że zrobiłeś zdjęcia, może następny użytkownik GDI będzie miał łatwiej. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
rafael
Nowy Forumowicz rafael

Auto: Galant EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 13 Skąd: JASTRZĘBIE ZDRÓJ
|
Wysłany: 29-01-2008, 14:47
|
|
|
Witam Panowie jestem tutaj nowy. Wczoraj kupilem Cari 1.8 GDI i nie wiem nic o czyszczeniu przepustnicy jak i gdzie to robic. Pomozcie. Pozdrawiam milosnikow Carismy! |
_________________ Visca el Barça! |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 29-01-2008, 15:30
|
|
|
saphire napisał/a: | Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy |
Czyżbyś Bartku dołączył do strajkujących i nie poszedł do pracy ? (ciiii...)
No to masz u Nas wirtualne za takie piękne foty
Dzięki
Ostatnio zaczynasz coś "eksperymentować" na żywym organizmie swojej Cari.
saphire napisał/a: | PPS. Klemy także nie odłączałem albowiem żal mi było dobrze wytresowanego kompa od automatycznej skrzyni zatem po odpaleniu obroty poszły na 2000 i stopniowo po przygazowaniach zeszły do 1500 i do 1000 (gdzies po 5 minutach) a po kolejnych dwóch wyłączeniach i włączeniach silnika wróciły do okolicy 800 i tak już zostało |
Bartek friendly admin, już dawno pisał, że GDI samo uczy się obrotów i Ty to potwierdziłeś. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-01-2008, 15:31
|
|
|
saphire, podręczniczek można sobie w buty wsadzić...... ładne zdjęcia, ale nie pokazane CO należy wyczyścić, żeby działało, a co jest tylko kwestią esetytki.....
Najważniejsze jest oczyszczenie na lustro:
krawędzi droserklapy (przepustnicy )
wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej (czyli tych na których przepływa powietrze przy małych wychyleniach przepustncy)
reszta to esetyka..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 29-01-2008, 16:09
|
|
|
Bartek napisał/a: | saphire, podręczniczek można sobie w buty wsadzić...... ładne zdjęcia, ale nie pokazane CO należy wyczyścić, żeby działało, a co jest tylko kwestią esetytki.....
Najważniejsze jest oczyszczenie na lustro:
krawędzi droserklapy (przepustnicy )
wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej (czyli tych na których przepływa powietrze przy małych wychyleniach przepustncy)
reszta to esetyka..... |
saphire ale Cię admin podsumował
Nie zajmuj sie kosmetyka tylko demontuj i bierz sie jeszcze raz do ROBOTY
[ Dodano: 29-01-2008, 16:12 ]
Bartek napisał/a: | wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej | a to co znaczy ? czy w obudowie z alu powstają jakieś wybrzuszenia ?
Jeżeli tak to jak je usunąć, przecież żaden środek tego nie usunie a szlif chyba nie wchodzi w rachubę |
|
|
|
 |
|