Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS GDI] Przepustnica-nietypowe
Autor Wiadomość
guliweriada 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star Avance 1,8GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-06-2012, 21:12   [MSS GDI] Przepustnica-nietypowe

Witam,
zacznę od opisu problemu: Misiek, pewnego dnia zaczął mieć problemy-falujące obroty, brak mocy, w końcu przełączył się w tryb serwisowy.Cały czas się świeci check engine.
Auto zaprowadzone do serwisu - po podłączeniu do komputera - diagnoza uszkodzona przepustnica.Na moje pytanie o kod błędu, odpowiedź, że komputer nie wskazał nic???
Podobno przepustnica uszkodzona mechanicznie.
Wymontowali mi ją i powiedzieli, że nie podejmują się jej naprawić.
Powiedzieli mi również, że ją również czyścili(śruby ruszone), więc może coś tam zrobili.
Gdy podszedłem do tematu osobiście i częściowo ją w domu rozebrałem to okazuje się, że odkleił się jeden magnes, którego niestety nie ma(serwis zarzeka się, że wszystko zmontował tak jak było).
Moje pytanie brzmi: czy jest możliwość "dostania" takowych magnesów?
Przepustnica EAC 60-003
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-06-2012, 21:27   

Magnes można przykleić jeśli nie jest uszkodzony, tylko trzeba użyć elastycznego połączenia np. kleju UHU. Profesjonalnie przepustnice naprawia forumowicz Bartek.
 
 
guliweriada 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star Avance 1,8GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-06-2012, 21:28   

Dzięki za odpowiedź, w tym sęk że jednego z magnesów brak:(
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-06-2012, 21:29   

Skontaktuj się z Bartkiem, może ma taki magnes.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 07-09-2012, 22:05   

Mi falowały obroty na rozgrzanym silniku przez co był problem z ruszaniem szarpanie itp, zwiększone spalanie. Byłem u mechanika w AutoTW. Powiedział że to problem brudnej przepustnicy przeczyścił i jak ręką odjął problemu nie ma. Moje pytanie gdzie to się znajduje, czy można samemu przeczyścić? Czy ma ktoś manual albo linki do poradnika ale do benzyny 1.6?

Znalazłem tylko w sieci do silnika GDI może się komuś przyda
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php

Gdzieś czytałem ze to przypadłość SS i trzeba czyścic co około 15tys km.


Dodano 07.10.2012
Znalazłem w sieci dla benzyny, zamieszczam informacyjnie dla innych ( sam też już będę czyścił:)
Kategoria:
silnik

Objaw:
Zwiększone lub zmniejszone obroty silnika
Zwiększone obroty silnika przy rozruchu zbyt wolno się zmniejszają, a w trasie (gdy wrzuci się na luz) potrafią zejść poniżej wymaganych instrukcyjnie.

Diagnoza:
Zabrudzenie wlotu przepustnicy (czarnym osadem)

Jak to naprawić:
Zdjąć obudowę filtru powietrza, zdjąć opaskę łącznika gumowego od filtru powietrza do przepustnicy, zsunąć łącznik z wlotu przepustnicy i wyczyścić wlot i przepustnicę czystą szmatką (taką, która nie pozostawi po sobie jakiś nitek itp.) nakładając ją na palec i wsuwając do dyszy. Żeby było łatwiej i skuteczniej, to należy jeszcze uchylić na maxa przepustnicę (za pomocą znajdującego się poniżej cięgna "gazu". Czynność tą wykonywać co 8-10 tys. km, a będzie OK.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 09-10-2012, 21:14   

Odnośnie czyszczenia przepustnicy znalazłem na necie jakiś środek Liqui Moly do czyszczenia przepustnic. Z takim oto opisem użycia:

Cytat:
Czyszczenie układu dolotowego i przepustnicy jest bardzo szybkie i proste. Wystarczy odkręcić element układu doprowadzania powietrza, zamontowany bezpośrednio na przepustnicy i wykorzystując długą sondę zaaplikować preparat do środka kolektora oraz bezpośrednio na przepustnice. Odczekać 3 minuty uruchomić silnik i zwiększając obroty do około 2,5 obr./min. Aplikować preparat do kolektora i przepustnicy. Do prawidłowego wyczyszczenia ww. elementów potrzeba zużyć około 200ml preparatu.

Uwaga. Podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim nie przekraczać 3 tys. obr./min.


Warto inwestować 40-50zł w taki środek, czy wystarczy czyszczenie za pomocą "palca i szmatki" ?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 09-10-2012, 21:41   

Ja zakupiłem ten środek za 20 zł i czyści dobrze:

http://www.permatex.com/p...oke_cleaner.htm

Można i bez specyfików, jak lubisz szorować :)
_________________

 
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 09-10-2012, 22:01   

Hmmm tu chyba nie chodzi o samą rurę czy o sam wlot ale jeszcze o mechanizm działania przepustnicy. Syf powoduje że nie domyka się do końca. Nic nam nie da czyszczenie osadu na sciankach rury. Spójrzcie na przykładzie opla aqili jak wygląda czyszczenie przepustnicy. Wg mnie najpewniejszy sposób. Zdejmujemy, pryskamy na brud czyścimy i zakładamy. Nie znalazłem do SS:(
http://www.youtube.com/watch?v=IESETNRGN2k

Na sucho czyszczenie to nie robota, to tak jakby się wycierać ręcznikiem po rozładunku węgla:)
Psiukać wnętrze sprayem bez zdejmowania to cały syf spłuczesz do środka a i też nie widzisz czy dokładnie
Tak tylko głośno myślę
Ostatnio zmieniony przez cakp 09-10-2012, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 09-10-2012, 22:06   

No ja właśnie chyba splukalem, aczkolwiek starałem się od razu wycierac szmatką.
lo dzisiejszym dniu, też uważam, że należy zdemontować przepustnice i ją wyczyscic :) , a nie robić tego tylko czesciowo, gdy jest zamontowana.
_________________

 
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 09-10-2012, 22:36   

RaVciO napisał/a:

Warto inwestować 40-50zł w taki środek, czy wystarczy czyszczenie za pomocą "palca i szmatki" ?


Czyli potem psiukamy podczas uruchomionego silnika? Pewnie by to wszystko co rozpuscisz przepalił? że tak zapytam czy ten spray nie jest na jakims alkoholu? Przeczytałem ulotkę brzmi ciekawie. W sumie można samemu to zrobić bez rozbierania ,ciekawe na ile wystarczy. Liqy moly uzywałem do chłodnicy w poprzednim aucie w przypadku zbierających się kropli, środek pomógł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.