| Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | woxy   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Kwi 2006
 Posty: 204
 Skąd: okolice Chełma
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2008, 16:06   Przepustnica w GDi jak najlepiej czyścić? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 temat wiele razy poruszany, jednak nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
 Czysta przepustnica w GDI to newralgiczny czynnik, który powoduje świetne bądź mniej działanie samochodu na obrotach.
 Zawór EGR, to inna sprawa, podobno gdy zaślepiony to problem przepustnicy znika?!
 Otóż powiem "nieprawda" mam zaślepiony EGR i przepustnicę czarną od syfów.
 
 A teraz sedno! Czym i w jaki sposób najlepiej czyścić przepustnicę. Zdejmować i manualne czyszczenie, czy może stosować środki spieniające nagar bez zdejmowania jej? Opowiedzcie jakie macie w tym temacie doświadczenia.
 
 Pozdrawiam
 Woxy
 
 P.S. Jeśli moderator uzna temat za warty przeniesienia do innej sekcji to proszę bardzo jestem za
   |  
				| _________________ <?php
 psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
 SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
 ?>
 
 Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2008, 16:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zdejmować + Wurth do gaźników... |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2008, 23:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zaślepienie EGR może być przyczyna wielu problemów od większego spalanie po wypalanie gniazd zaworowych   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2008, 23:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | woxy napisał/a: |  	  | Otóż powiem "nieprawda" mam zaślepiony EGR i przepustnicę czarną od syfów. | 
 
 Sprawdź, czy Ci nie przepaliło "zaślepki"......
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | woxy   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 05 Kwi 2006
 Posty: 204
 Skąd: okolice Chełma
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2008, 12:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki koledzy za informacje, jak tylko znajdę wolny podnośnik w warsztacie to sprawdzę co i jak z EGR oraz wyczyszczę przepustnicę.
 Co do EGR to mechanik mi powiedzial, że jest zaślepiony, ale nie wspominał nic na temat czy sprawdzał stan tej zaślepki.
 
 Pozdrawiam
 Woxy
 |  
				| _________________ <?php
 psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
 SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
 ?>
 
 Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2008, 22:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy i oto efekty no i jej stan po 98 tys km oraz pierwsze profilaktyczne czyszczenie: 
 link do galerii z pierwszą fotką z serii przepustnica z przyległościami
 
 a tutaj kilka fotek z tego cyklu:
 
 ,,trąba słonia'' od wewnątrz:
 
   
 przepływomierz z ,,plastrem miodu'':
 
   
 kolektor ssący z dziurami wlotu spalin z EGR:
 
   
 wlot przed przepustnicą za odmą z karteru:
 
   
 obrośnięta sadzą i nagarem przepustnica od strony EGR:
 
   
 zapomniałem tylko zrobić fotek po wyczyszczeniu i zamontowałem przepustnicą i później już mi się nie chciało tego ponownie demontować do zdjęcia bo trochę niewygodne to niestety...
 
 [ Dodano: 24-01-2008, 22:23 ]
 PS. Dodam także że czyściłem benzyna ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem ftalowym, rozpuszczalnikiem nitro a i tak nie byłem w stanie wyczyścić tego nagaru i nalotu od strony EGR tak by mosiądz przepustnicy błyszczał - po prostu cieniutka warstewka nalotu zrosła się z metalem prawie jak proszkowe malowanie jednak w niegroźnych miejscach np. w okolicy śrub mocujących przesłonę do jej osi itp. więc aby to zrobić na błysk musiał bym chyba to moczyć przepustnice ze dwie doby w rozpuszczalnikach albo szlifować jakimś papierem ściernym (a to wielce nie wskazane) - grunt że uznałem że jest OK
 
 PPS. Klemy także nie odłączałem albowiem żal mi było dobrze wytresowanego kompa od automatycznej skrzyni zatem po odpaleniu obroty poszły na 2000 i stopniowo po przygazowaniach zeszły do 1500 i do 1000 (gdzies po 5 minutach) a po kolejnych dwóch wyłączeniach i włączeniach silnika wróciły do okolicy 800 i tak już zostało
   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wazu   Mitsumaniak
 
 Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 18 Cze 2007
 Posty: 309
 Skąd: z Polski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2008, 22:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyściłem niedawno w mojej cari przepustnicę, ale to co u ciebie saphire widać to masakra w porównaniu z moją (a ja gupi myślałem, że trzeba wyczyścić bo jest brudna  ). Zdjęcia bardzo dobre  Po tych zdjęciach zaczynam się zastanawiać, czy przypadkiem poprzedni właściciel mojej cari nie przytkał EGR  (a może poprostu regularnie czyścił przepustnicę (What is questions ???) |  
				| _________________ CIEKAWOSTKA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Moomin   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 19 razy
 Dołączył: 19 Maj 2007
 Posty: 1205
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2008, 23:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy i oto efekty no i jej stan po 98 tys km oraz pierwsze profilaktyczne czyszczenie | 
 
 A jak kwestia uszczelki? Założyłeś nową?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2008, 23:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Uszczelki nie wymieniałem - przykleiła się do przepustnicy więc przed czyszczeniem delikatnie ją odwarstwiłem od przepustnicy cieniutkim nożykiem tapicerskim - taką brzytewką z obłamywanym co kawałek ostrzem no i ładnie odeszła w całości więc później założyłem ją po wyczyszczeniu i przetarciu ponownie: 
 
  |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Student   Mitsumaniak
 
 Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 24 Cze 2005
 Posty: 2986
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-01-2008, 07:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | A mówiłem że trzeba czyścić   Fajnie że zrobiłeś zdjęcia, może następny użytkownik GDI będzie miał łatwiej.
 |  
				| _________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rafael   Nowy Forumowicz
 rafael
 
  
 Auto: Galant EA5A 99r.
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Sty 2008
 Posty: 13
 Skąd: JASTRZĘBIE ZDRÓJ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2008, 14:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Panowie jestem tutaj nowy. Wczoraj kupilem Cari 1.8 GDI i nie wiem nic o czyszczeniu przepustnicy jak i gdzie to robic. Pomozcie. Pozdrawiam milosnikow Carismy! |  
				| _________________ Visca el Barça!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | turek61   Mitsumaniak
 Zgred :)
 
  
 Auto: Outlander I Turbo
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 09 Lis 2006
 Posty: 1694
 Skąd: Szczecin/Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2008, 15:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | Dziś z racji wolnego dnia czepiłem się przepustnicy | 
 
 Czyżbyś Bartku dołączył do strajkujących i nie poszedł do pracy ? (ciiii...)
 No to masz u Nas wirtualne
  za takie piękne foty   Dzięki
   Ostatnio zaczynasz coś "eksperymentować" na żywym organizmie swojej Cari.
 
 
  	  | saphire napisał/a: |  	  | PPS. Klemy także nie odłączałem albowiem żal mi było dobrze wytresowanego kompa od automatycznej skrzyni zatem po odpaleniu obroty poszły na 2000 i stopniowo po przygazowaniach zeszły do 1500 i do 1000 (gdzies po 5 minutach) a po kolejnych dwóch wyłączeniach i włączeniach silnika wróciły do okolicy 800 i tak już zostało   | 
 
 Bartek friendly admin, już dawno pisał, że GDI samo uczy się obrotów i Ty to potwierdziłeś.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2008, 15:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | saphire, podręczniczek można sobie w buty wsadzić...... ładne zdjęcia, ale nie pokazane CO należy wyczyścić, żeby działało, a co jest tylko kwestią esetytki..... 
 Najważniejsze jest oczyszczenie na lustro:
 krawędzi droserklapy (przepustnicy
  ) wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej (czyli tych na których przepływa powietrze przy małych wychyleniach przepustncy)
 
 reszta to esetyka.....
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | turek61   Mitsumaniak
 Zgred :)
 
  
 Auto: Outlander I Turbo
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 09 Lis 2006
 Posty: 1694
 Skąd: Szczecin/Police
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2008, 16:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bartek napisał/a: |  	  | saphire, podręczniczek można sobie w buty wsadzić...... ładne zdjęcia, ale nie pokazane CO należy wyczyścić, żeby działało, a co jest tylko kwestią esetytki..... 
 Najważniejsze jest oczyszczenie na lustro:
 krawędzi droserklapy (przepustnicy
  ) wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej (czyli tych na których przepływa powietrze przy małych wychyleniach przepustncy)
 
 reszta to esetyka.....
 | 
 
 saphire ale Cię admin podsumował
   Nie zajmuj sie kosmetyka tylko demontuj i bierz sie jeszcze raz do ROBOTY
   
 [ Dodano: 29-01-2008, 16:12 ]
 
 a to co znaczy ? czy w obudowie z alu powstają jakieś wybrzuszenia ? 	  | Bartek napisał/a: |  	  | wybrzuszeń alu w obudowie najbliższych przepustnicy w pozycji zamkniętej | 
 Jeżeli tak to jak je usunąć, przecież żaden środek tego nie usunie a szlif chyba nie wchodzi w rachubę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |