Przesunięty przez: josie 25-04-2007, 22:35 |
[CA4A 1.6] silniczek krokowy problem i pytania |
Autor |
Wiadomość |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 25-04-2007, 16:08 [CA4A 1.6] silniczek krokowy problem i pytania
|
|
|
jezeli sprawdzajac opornosc silniczka krokowego we wtyczce na ktoryms z pinow pokazuje sie ze jest 0 , to znaczy ze silniczek krokowy jest zepsuty ? jezeli tak to czy da rade to jakos naprawic i co trzeba zrobic ? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
Ostatnio zmieniony przez josie 10-05-2007, 17:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2007, 00:33
|
|
|
Jeśli na którejś parze sąsaidujących (w poziomie) pinów nie ma przejscia to cewka jest zepsuta,Za około 40zł+przesylka kiedyś Japaneze naprawiał takie cewki. Na PW wysyłam namiary,zadzwoń a napewno dostaniesz szybką i konkretną odpowiedz. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21940 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-04-2007, 08:26
|
|
|
Silniczek ma piny:
1 2 3
4 5 6
Rezystancja sprawnego silniczka w temp. pokojowej:
Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 - 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 - 60 ohm +- 10%
Pozwoliłem sobie zacytować Bartka.
Tylko, że nie jestem pewien czy piny w silniczku krokowym CAO 1.6 nie sa ułożone tak: 1 2 3 4 5 6. Ale mierzy się je chyba tak samo. |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2007, 08:32
|
|
|
w silniczku krokowym (w gniezdzie) miedzy pinami 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc okolo 30 omow w temp. 20 st. C, takie dane podal mi KRZYŻAK
u Japaneze silniczek do CAO kosztuje 590zł to i tak taniej niz w serwisie bo zycza sobie 3500zł a stary tez oczywiscie mozna naprawic
pozdrawiam
[ Dodano: 26-04-2007, 08:35 ]
tzn tam ma byc jak napisal wyzej HUGO |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21940 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-05-2007, 19:34
|
|
|
A jakie mają być oporności i pomiędzy którymi pinami w silniczku krokowym, który ma tak ułożone piny: 1 2 3 4 5 6? Ja takiego mam i nie wiem jak go pomierzyć. Pytanie drugie: czy zdarzają się awarie TPS-u? |
|
|
|
 |
Pawian [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2007, 12:15
|
|
|
Witam
Kontynuuje w tym poście żeby nie zaczynać następnego. Oczywiście jest problem z krokowym. Mechanicznie podobno jest ok. wszystkie zębatki chodzą, tylko że nie podnosi obrotów. Maksymalne obciążenie (kola skręcone na maxa) a obroty spadają....i zostają przy 500 Czy silniczek jest do wymiany co mogło się popsuć? Magnetyzer nie działa? Czy w ogóle może się popsuć????
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2007, 19:31
|
|
|
ECU nie steruje. Padl sterownik silniczka (scalak) w ECU. Moze. |
|
|
|
 |
Pawian [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2007, 09:47
|
|
|
Witam
Dzięki Krzyzak za odpowiedź. Czy da się to jakoś naprawić bez wymiany całego ECU? Czy ktoś w okolicach Warszawy mógłby mi to naprawić, czy sam dam radę? Podstawowe zdolności elektro-mechaniczno-manualne posiadam
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Dominik77 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2007, 10:44
|
|
|
Może ECU nie widzi że gaz nie jest wciśnięty, w silniczku krokowym jest switch który o tym informuje. Jak tego nie widzi to nie będzie regulował wolnych. Może wystarczy przepustnice wyregulować. |
|
|
|
 |
Pawian [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2007, 12:35
|
|
|
Wyregulować przepustnicę tzn.? Czyściłem ją, choć nie udało mi się jej rozkręcić więc zrobię to jeszcze raz rozkręcając. Obroty wyregulowane, choć lekko faluje tak +/- 100. Nie mam pojęcia czemu??? Sonda lambda zmieniona, kable itp. też.
I jeszcze dziwny objaw, jak jest zimny to obroty spadają do 400 prawie gaśnie. Ssanie za krótko trzyma?? To też ma związek z silniczkiem krokowym?
Pozdrawiam
[ Dodano: 05-11-2007, 15:32 ]
Sam sobie odpowiadam ale odkopałem temat na forum i tam były opisane podobne objawy (zimny prawie gaśnie, niskie obroty) a lekarstwem było wyregulowanie zaworów.
Więc będę walczył może pomoże a może nie.
No ale pozostaje kwestia silniczka krokowego i nie podkręcania obrotów. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
YoGi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt 1.3 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 04-08-2009, 21:33
|
|
|
pociagne temat dalej... przed naprawa (wymiana aparatu zapłonowego ktory mi padł) colcik chodził na luzie jak bym poprsotu go gazował , po naprawie gdy jade jest ok , gdy tylko wcine sprzegło colcik wchodzi na wyzsze obroty az powiem ze wyje no i nie wiem mechanik to ze mnie taki jak z koziej dupy traba no ale moze ktoś posiada własnie z takiego modelu 1.3 95r silniczek krokowy sprawny na zbyciu chetnie kupie bo nie wiem w naprawe to chyba nie ma co sie bawic... |
|
|
|
 |
borecki [Usunięty]
|
|
|
|
 |
YoGi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt 1.3 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 10 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 06-08-2009, 11:30
|
|
|
no elegancko jesli tak tylko teraz pytanie czy w colcie 1.6 siedzi taki sam silniczek krokowy co w 1.3 ?? prosze o pomoc !! |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 06-08-2009, 11:51
|
|
|
Cytat: | no elegancko jesli tak tylko teraz pytanie czy w colcie 1.6 siedzi taki sam silniczek krokowy co w 1.3 ?? |
Zewnetrznie nie jest taki sam ale wg tego co opisywał Bartek - Da sie go zamontowac i dziala bez zarzutow |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21940 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-08-2009, 20:26
|
|
|
borecki człowieku przecież to co sprzedajesz to nie silniczek krokowy tylko czujnik położenia przepustnicy (TPS). Co do tematu i w/w TPS i silniczki krokowe w Coltach CAO 1.3 i 1.6 są takie same. |
|
|
|
 |
|