Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: josie
25-04-2007, 22:35
[CA4A 1.6] silniczek krokowy problem i pytania
Autor Wiadomość
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 25-04-2007, 16:08   [CA4A 1.6] silniczek krokowy problem i pytania

jezeli sprawdzajac opornosc silniczka krokowego we wtyczce na ktoryms z pinow pokazuje sie ze jest 0 , to znaczy ze silniczek krokowy jest zepsuty ? jezeli tak to czy da rade to jakos naprawic i co trzeba zrobic ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
Ostatnio zmieniony przez josie 10-05-2007, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2007, 00:33   

Jeśli na którejś parze sąsaidujących (w poziomie) pinów nie ma przejscia to cewka jest zepsuta,Za około 40zł+przesylka kiedyś Japaneze naprawiał takie cewki. Na PW wysyłam namiary,zadzwoń a napewno dostaniesz szybką i konkretną odpowiedz.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21940
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-04-2007, 08:26   

Silniczek ma piny:

1 2 3
4 5 6

Rezystancja sprawnego silniczka w temp. pokojowej:

Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 - 30 ohm +- 10%

Między parami: 1-3, 4-6 - 60 ohm +- 10%

Pozwoliłem sobie zacytować Bartka.

Tylko, że nie jestem pewien czy piny w silniczku krokowym CAO 1.6 nie sa ułożone tak: 1 2 3 4 5 6. Ale mierzy się je chyba tak samo.
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2007, 08:32   

w silniczku krokowym (w gniezdzie) miedzy pinami 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 powinno byc okolo 30 omow w temp. 20 st. C, takie dane podal mi KRZYŻAK :wink:

u Japaneze silniczek do CAO kosztuje 590zł to i tak taniej niz w serwisie bo zycza sobie 3500zł :biggrin: a stary tez oczywiscie mozna naprawic

pozdrawiam

[ Dodano: 26-04-2007, 08:35 ]
tzn tam ma byc jak napisal wyzej HUGO :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21940
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-05-2007, 19:34   

A jakie mają być oporności i pomiędzy którymi pinami w silniczku krokowym, który ma tak ułożone piny: 1 2 3 4 5 6? Ja takiego mam i nie wiem jak go pomierzyć. Pytanie drugie: czy zdarzają się awarie TPS-u?
 
 
Pawian
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 12:15   

Witam

Kontynuuje w tym poście żeby nie zaczynać następnego. Oczywiście jest problem z krokowym. Mechanicznie podobno jest ok. wszystkie zębatki chodzą, tylko że nie podnosi obrotów. Maksymalne obciążenie (kola skręcone na maxa) a obroty spadają....i zostają przy 500 Czy silniczek jest do wymiany co mogło się popsuć? Magnetyzer nie działa? Czy w ogóle może się popsuć???? :|

Będę wdzięczny za odpowiedź.


Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2007, 19:31   

ECU nie steruje. Padl sterownik silniczka (scalak) w ECU. Moze.
 
 
Pawian
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 09:47   

Witam

Dzięki Krzyzak za odpowiedź. Czy da się to jakoś naprawić bez wymiany całego ECU? Czy ktoś w okolicach Warszawy mógłby mi to naprawić, czy sam dam radę? Podstawowe zdolności elektro-mechaniczno-manualne posiadam :lol:

Pozdrawiam
 
 
Dominik77
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 10:44   

Może ECU nie widzi że gaz nie jest wciśnięty, w silniczku krokowym jest switch który o tym informuje. Jak tego nie widzi to nie będzie regulował wolnych. Może wystarczy przepustnice wyregulować.
 
 
Pawian
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 12:35   

Wyregulować przepustnicę tzn.? Czyściłem ją, choć nie udało mi się jej rozkręcić więc zrobię to jeszcze raz rozkręcając. Obroty wyregulowane, choć lekko faluje tak +/- 100. Nie mam pojęcia czemu??? Sonda lambda zmieniona, kable itp. też.
I jeszcze dziwny objaw, jak jest zimny to obroty spadają do 400 prawie gaśnie. Ssanie za krótko trzyma?? To też ma związek z silniczkiem krokowym?


Pozdrawiam

[ Dodano: 05-11-2007, 15:32 ]
Sam sobie odpowiadam :shock: ale odkopałem temat na forum i tam były opisane podobne objawy (zimny prawie gaśnie, niskie obroty) a lekarstwem było wyregulowanie zaworów.

Więc będę walczył może pomoże a może nie.


No ale pozostaje kwestia silniczka krokowego i nie podkręcania obrotów. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam
 
 
YoGi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt 1.3 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Zambrów
Wysłany: 04-08-2009, 21:33   

pociagne temat dalej... przed naprawa (wymiana aparatu zapłonowego ktory mi padł) colcik chodził na luzie jak bym poprsotu go gazował , po naprawie gdy jade jest ok , gdy tylko wcine sprzegło colcik wchodzi na wyzsze obroty az powiem ze wyje no i nie wiem mechanik to ze mnie taki jak z koziej dupy traba no ale moze ktoś posiada własnie z takiego modelu 1.3 95r silniczek krokowy sprawny na zbyciu chetnie kupie :) bo nie wiem w naprawe to chyba nie ma co sie bawic...
 
 
 
borecki
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2009, 01:12   

jesli to jest ten sam co w 1.6 (a tak slyszalem) to ja mam
zerknij sobie
http://allegro.pl/item702...92_96_ca4a.html
i jak chcesz to sie odezwij na gg
 
 
YoGi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt 1.3 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 10
Skąd: Zambrów
Wysłany: 06-08-2009, 11:30   

no elegancko jesli tak tylko teraz pytanie czy w colcie 1.6 siedzi taki sam silniczek krokowy co w 1.3 ?? prosze o pomoc !!
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 06-08-2009, 11:51   

Cytat:
no elegancko jesli tak tylko teraz pytanie czy w colcie 1.6 siedzi taki sam silniczek krokowy co w 1.3 ??

Zewnetrznie nie jest taki sam ale wg tego co opisywał Bartek - Da sie go zamontowac i dziala bez zarzutow
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21940
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-08-2009, 20:26   

borecki człowieku przecież to co sprzedajesz to nie silniczek krokowy tylko czujnik położenia przepustnicy (TPS). Co do tematu i w/w TPS i silniczki krokowe w Coltach CAO 1.3 i 1.6 są takie same.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.