 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] silnik krokowy wolnych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Herkules [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 15:18 [Cari 1.8 GDI] silnik krokowy wolnych obrotów
|
|
|
Witam
Chodzi mi oschemat ustawienia iglicy silnika krokowego w cari.1.8 gdi rano obroty na bezynie faluja klopot zruszeniem a na gazie ma wtedy ponad 2000 obr.wymontowalem przepustnice ale chyba cos zwalilem bo jest gorzej niz wczesniej-pomocy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-10-2007, 17:52
|
|
|
A mozesz pokazac nam twoja Cari z GDI + LPG...? Szzcególnie silnik i instalcje LPG.
Nie ma takich za duzo, a z krokowcami to niejeden miał problemy. Ja wiem ze swoja iglice ja rozbierałem swiego czau liczyłem oboty jak wykręałem, ale po tym jak wyczyściłem to wkreciłem w tą sam pozycję, wiem ze +/- 1/2 oboru nie robiło roznicy na wolnych obrotach. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 01-10-2007, 18:21
|
|
|
Co prawda to nie cari, ale może pomoże ci opis regulacji krokowca jaki znalazłem na forum, który zrobił jeden z userów tom65
tom65 napisał/a: | Okazuje się że to nie taka prosta sprawa ( na stronie Krzyżaka jest bardzo dobry opis regulacji wolnych obrotów nic nie ma na temat tzw. pozycji "0" dla silniczka ( w sumie to on nie jest krokowy tylko impulsowo zasilany z ECU- czyli w sumie mamy coś jak zwykłe servo ) po rozłożeniu go i jego mechanizmu na części pierwsze - pięknie myjemy w benzynce ekstr. suszymy i składamy smarując wszytko tam gdzie trzeba smarem silikonowo- teflonowym odpornym na temp.280 stopni - ja takiego użyłem
To co mnie intersowało to jak to całe ustrojstwo skręcić by było OK no cóż musiałem z tym troszkę powalczyć ( czyli metodą prób i błędów)
silnik ma nadzianego ślimaka czyli prosta sprawa ( czy jest cały i nie wytarty)
napędza to ustrojstwo ruchomy wieniec( tak samo czy cały i nie wytarty) który osiowo zamienia ruch obrotowy wieńca na posuwisty trzpienia- trzpień ten z jednej strony wysuwając się odpycha przepustnicę a z drugiej ma zamontowany potencjometr który informuje ECU co jest grane .
Potencjometr w moim przypadku ma zakres od 680(700) ohm do 5250 ohm (acha ten potencjometr się nie kręci tylko ma wystawioną taką szpilkę w gnieżdzie w który wchodzi trzpień)
no i zaczeła się zabawa!!!
Na początku skręciłem to tak że trzpień wysunięty na maxa a pomiar rezystora 700ohm
i założyłem do przepustnicy no rzecz straszna obroty po rozruchu skoczyły na 5000 zeszły do 3500 i jazda +- 500 szybko wyłączyłem rozmontowałem i w drugie skrajne położenie (reguluje się przez nakręcanie wieńca na trzpień ) - historia odwrotna nie podbił obrotów na zimnym silniku - kicha więc skoro tak to przeliczyłem ile jest obrotów wieńca od min do max i podzielłem na 1/2 (uwaga- wkładając silnik ze ślimakiem wieniec odkręca się o 1/4 obrotu)po złożeniu rezystancja wyniosła około2990ohm czyli nieźle bo : 5250-700=4550/2=2275+te początkowe 700 czyli powinno być 2975 i znów założyłem i.......... wszysciutko jest O.K.
Po tym wszystkim należy nauczyć kompa ustawień.
Jeśli chodzi o przepustnicę to nie musiałem nic regulować wszysciutko pięknie się ustawiło -ładnie schodzi z obrotów i odwrotnie trzyma obroty jak powinien, minimalnie podnosi jak pomału toczymy się na luzie itd. - pięknie
Acha nie napisałem które to bolce we wtyczce do pomiaru rezystancji u mnie jest płaska wtyczka na 6 pinów ( 6 pina nie ma ) pomiar robiłem pomiędzy 1i2 pinem ( można między
2i5 (1z5 są zwarte) oczywiście licząc od np. grodzi samochodu.
Wiem, że dobrze by było to wszystko podeprzeć fotkami. ale nie mam pojęcia czy ktokolwiek jest tym tematem zainteresowany.
ps. oczywiście to wszystko dotyczy ustrojstwa ,które nawet w minimalnym stopniu się nie zacina.
UWAGA!!!!
SILNICZEK SERVA sprawdzamy 6V on dostaje tylko impulsy ( szpilkowe)12V z ECU
. |
|
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Herkules [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 15:46
|
|
|
@Marcino
Chetnie bym wrzuciła jaką fotke tej instalacji ale akutalnie nie posiadam, jak tylko cos bede mial to czemu nie. |
|
|
|
 |
|
|