Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
31-01-2010, 13:36
Jaka sonda do Sigmy 12V manual 91?
Autor Wiadomość
pm
[Usunięty]

  Wysłany: 04-12-2007, 02:44   Jaka sonda do Sigmy 12V manual 91?

Witam, jaka sonda do Sigmy 12V manual 91r i gdzie można kupić?
Czy UNIWERSALNA SONDA LAMBDA 4 PRZEWODOWA NGK/NTK będzie dobra?
http://moto.allegro.pl/it...wa_ngk_ntk.html
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 06-11-2015, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2007, 09:38   

tak sonda którą wskazałeś będzie odpowiednia, >>>TA<<< za to na pewno jest oryginalna ;) Generalnie NAJODPOWIEDNIEJSZA jest uniwersalna NTK o numerach: 21027.
Można też zastosować sondę WALKER o numerach: 250-2400, niektórzy twierdzą iż jest lepsza. Ja osobiście nie zauważyłem różnicy, poza wyższą ceną oczywiście... :)

W kwestii podłączenia:
- Dwa białe przewody to grzałka - biegunowość podłączenia nie ma tu znaczenia. Łączysz je z dwoma czarnymi przewodami po oryginalnej sondzie.
- Przewód szary to masa z ECU, łączysz go z przewodem białym oryginalnej instalacji.
- Przewód czarny to sygnał czujnika czujnika dla ECU, należy połączyć go z przewodem niebieskim.

Błędne połączenie może uszkodzić sondę lu ECU. Nie łącz na zamieszczone w komplecie złączki, bo to lipa. Lepiej polutować, potrzebna będzie mocna lutownica min. 200W. Kable od starej sony odcinaj pojedynczo, aby nie zrobić zwarcia, a najlepiej odłącz oryginalną wtyczkę podłączenia sondy. Znajdziesz ją nieco wyżej na instalacji, trzeba wyciągnąć trochę kabla.

Pozdrawiam i powodzenia. :)
 
 
pm
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2007, 16:20   

Dzięki za pomoc
pozdrawiam
pm
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 09-02-2009, 16:40   

Witam wszystkich.
W moim przypadku oryginalna wiązka posiada przewody w kolorach:
- 2x czarny ( grzałka )
- biały (masa z ECU)
- czerwony :?: :?: :?:
Chi-Man napisał/a:
Przewód czarny to sygnał czujnika czujnika dla ECU, należy połączyć go z przewodem niebieskim.

Czy czerwony przewód będzie odpowiednikiem niebieskiego (sygnał czujnika dla ECU) :?: :?: :?:

[ Dodano: 12-02-2009, 19:14 ]
W mojej Sigmie z 92r jest tak:
- czarny (– grzałka)
- czerwony (+grzałka)
- czarny (masa ECU)
- biały (sygnał do ECU)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-04-2009, 15:00   

Zakładałem własnie nową sonde dzisiaj, NGK. Wygląda to tak

Wiązka -> Sonda oryginalna (prawdopodobnie DENSO) -> Sonda NGK

biały -> niebieski -> czarny (sygnał)
czarny -> biały -> szary (masa sondy)
czerwony -> czarny -> biały (grzałka - zasilanie)
czarny -> czarny -> biały (grzałka - masa)


I działa :)
Mam nadzieje ze czegoś nie pomyliłem bo pisałem z pamięci :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 10-08-2010, 15:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 08-08-2010, 21:49   

Może zadam głupie pytanie. Gdzie jest kostka od sondy?
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-08-2010, 21:56   

mmatulek napisał/a:
Może zadam głupie pytanie. Gdzie jest kostka od sondy?


pod kokpitem, trzeba zdjąć tapicerkę na tunelu i odkręcić taką blachę, będzie widoczna wychodząca z podłogi wiązka i koło niej wtyczka na 4 piny
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-08-2010, 22:01   

Dodam jeszcze do tego co napisał Łukasz, że dostaniesz się do niej od strony kierowcy.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 08-08-2010, 22:21   

Nie da się bez rozbierania wnętrza? Mam alergię na działania wewnątrz samochodu.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-08-2010, 22:59   

Spoko. Odchylasz tylko dywanik w okolicy pedału gazu. Pod nim jest blacha przykręcana na dwie śruby i już kostka od sondyna wierzchu.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 06-11-2015, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 09-08-2010, 05:38   

Dzięki za info
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-01-2011, 12:52   

jakie objawy towarzyszą przy nieprawidłowo działającej sondzie,
W sklepie cena ok 200 zł uniwersalna NGK

na allegro jest tego kupa, która polecacie ?
http://moto.allegro.pl/un...1422269114.html
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-01-2011, 13:09   

Piotr Z napisał/a:
jakie objawy towarzyszą przy nieprawidłowo działającej sondzie,
W sklepie cena ok 200 zł uniwersalna NGK

na allegro jest tego kupa, która polecacie ?
http://moto.allegro.pl/un...1422269114.html


Najtańszą z NGK, tylko żeby miała w miare długi kabel (co najmniej 30 cm)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr Z 
Mitsumaniak


Auto: sigma 3.0 V6 12v sedan 94 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 293
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-01-2011, 13:25   

masz taka jest ok ? a co się dzieje z autem przy uszkodzonej sondzie ?
_________________
Pozdrawiam
Piotr

pierwszy zlot sigm w Kazimierzu Dolnym
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-01-2011, 14:03   

Piotr Z napisał/a:
masz taka jest ok ? a co się dzieje z autem przy uszkodzonej sondzie ?


Ja mam jakąś NGK już 2 lata i jest OK, tylko był za krótki kabelek i jest na styk. Przy uszkodzonej sondzie auto może palić więcej bo komputer nie wie czy silnik ma ubogo czy bogato wiec cały czas próbuje zwiększyc (do pewnego poziomu oczywiscie) dawkę paliwa żeby zobaczyć czy sonda przejdzie w stan bogaty. Uszkodzona sonda nie generuje napięcia (lub generuje go za mało) a brak napięcia jest równoznaczny dla komputera z ubogą mieszanką.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.