Ślizgające się sprzęgło? |
Autor |
Wiadomość |
Cornholio
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-07-2009, 17:00 Ślizgające się sprzęgło?
|
|
|
Witam. Może ktoś wie jak sprawdzić "domowymi sposobami" czy przegło się ślizga. Wydaje mi się że tak jest. Samochód dużo pali, jego max. Prędkość to 140km/h i to też musi się sporo rozpędzać, nawet jak deptam gaz do podłogi na 5ce nie chce iść więcej. Czasami niby jest ok, samochód ładnie odchodzi, a czasami obroty szybko rosną a samochód muli. Kiedyś nie było z tym problemów, na autostradzie dochodził spokojnie do 180km/h. Proszę o opinię może po prostu już silnik jest wyświechtany? |
|
|
|
 |
jurekkraków
Forumowicz
Auto: carisma 1,8 gdi 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 97 Skąd: kraków
|
Wysłany: 27-07-2009, 17:47 Re: Ślizgające się sprzęgło?
|
|
|
Cornholio napisał/a: | Witam. Może ktoś wie jak sprawdzić "domowymi sposobami" czy przegło się ślizga. Wydaje mi się że tak jest. Samochód dużo pali, jego max. Prędkość to 140km/h i to też musi się sporo rozpędzać, nawet jak deptam gaz do podłogi na 5ce nie chce iść więcej. Czasami niby jest ok, samochód ładnie odchodzi, a czasami obroty szybko rosną a samochód muli. Kiedyś nie było z tym problemów, na autostradzie dochodził spokojnie do 180km/h. Proszę o opinię może po prostu już silnik jest wyświechtany? |
Kolego zapal silnik wrzuci 4 bieg i puść sprzęgło na obrotach około 4 tyś oczywiście pomału jak byś to robił z jedynki.Jeśli silnik się udusi i zgaśnie to sprzęgło ok jeśli będzie pracował tylko będzie go muliło sprzęgło o wymiany. |
_________________ jurekkraków |
|
|
|
 |
Cornholio
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-07-2009, 18:59
|
|
|
No próbowałem ruszyć i zarówno z 4 jak i w 5ki mogę ruszyć z obrotów 3000, a nawet niższych 2500. Czyli oznacza to że sprzęgło do wymiany? Jeśli tak to jakie zamówić, czy te od japaneze valeo za 400 będzie dobre? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-07-2009, 22:43
|
|
|
Sachs, LUK. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Cornholio
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2009, 07:43
|
|
|
jurekkraków czy ty jesteś pewny że tak się sprawdza sprzęgło, bo na innym portalu wyszukałem, że też rusza się z 4 biegu ale na ręcznym hamulcu. WG. tego odpaliłem samochód na 4 dałem na obroty 4000 i powoli puszczałem sprzęgło. Obroty wtedy spadały do 0 i samochód zgasł. Proszę o opinie, czy aby na pewno nie obejdzie się bez rozbierania sprzęgła????? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-07-2009, 09:57
|
|
|
metod jest sporo na sprawdzenie. Z ręcznym chodzi o to, żeby puścić gwałtownie sprzęgło. I jak silnik zgaśnie to jest ok, a jak będzie spadał powoli z obrotów to sprzęgło do wymiany.
W/g tego co piszesz masz do wymiany i tak |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2009, 10:14
|
|
|
zaciagnij reczny , odpal silnik 4 bieg, puszczaj powoli sprzegło, jak nie zgasnie tylko bedzie walczył z recznym no to mozesz sie martwic |
|
|
|
 |
jurekkraków
Forumowicz
Auto: carisma 1,8 gdi 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 97 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28-07-2009, 16:50
|
|
|
Cornholio napisał/a: | jurekkraków czy ty jesteś pewny że tak się sprawdza sprzęgło, bo na innym portalu wyszukałem, że też rusza się z 4 biegu ale na ręcznym hamulcu. WG. tego odpaliłem samochód na 4 dałem na obroty 4000 i powoli puszczałem sprzęgło. Obroty wtedy spadały do 0 i samochód zgasł. Proszę o opinie, czy aby na pewno nie obejdzie się bez rozbierania sprzęgła????? |
przepraszam zapomniałem ci dodać że trzeba zaciągnąć ręczny.Jeśłi samochód ci gaśnie na tej próbie to nie sprzęgło. |
_________________ jurekkraków |
|
|
|
 |
Graczyq
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 46 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 28-07-2009, 18:19
|
|
|
Wydaje mi się, że bezpieczniejszym sposobem sprawdzenia sprzęgła jest wrzucenie 4-rki lub 5-tki na drodze jak masz 2500 obrotów i dociśnięcie gazu do oporu. Jeśli silnik zwiększa obroty szybciej niż powinien w stosunku do prędkości auta, to sprzęgło się ślizga. Jeśli ciągnie równo, ale na wolno, muli go, nie ma mocy, to na pewno nie jest sprzęgło.
Z resztą jeśli mówisz, że max prędkość to 140, to rozumiem, że przycisnąłeś go z gazem do końca przez jakiś czas. Jeśli sprzęgło by się ślizgało, to na pewno poczułbyś smród ze sprzęgła. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 28-07-2009, 21:12
|
|
|
A nie wystarczy w czasie jazdy wcisnąć gaz do dechy i jak obroty na obrotomierzu zaczną wzrastać a samochód nie będzie przyspieszał to znaczy że sprzęgło nie przenosi momentu na skrzynie i jest do wymiany. |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 28-07-2009, 21:18
|
|
|
A może poszedł Ci uszczelniacz os skrzyni lub silnika i leje Ci sie tochę oleju do sprzęgła... |
|
|
|
 |
Cornholio
Forumowicz
Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2009, 09:57
|
|
|
skrzynia suchutka, niedawno zmieniałem olej. Jeśli chodzi o sprzęgło to jak pisałem czasami wszystko niby ok, ma odejście i w ogóle a czasami z jedynki obroty wzrastają do 4000 a silnik buczy, a samochód powoli rusza. Myślałem też że to silnik (ma już przejechane 180k) i pojechałem do ASO na komputer i pomiar kompresji. Rezultaty kompresji przerosły oczekiwania kolesia. Kompresja ponad standard 15bar na każdej świecy. Do jednego się tylko przyczpił, że coś jest z krokowym, otwiera się na 20, czy 40 kroków, a powinien na 7 jak dobrze zrozumiałem. Nie wiem co z tym fantem. Nie wiem czy przeczyszczenie przepustnicy i krokowca coś da, czy regulacja tego czujnika przy przepustnicy, bo może on jest ustawiony na maxa (dodam iż raz w zimie zapaliła mi się kontrolka CE i wypikałem sobię "Błąd czujnika położenia przepustnicy" ale to było takie jednorazowe i zgasła po zdjęciu klemy.????? W ASO nie sprawdzili mi jedynie Cewek bo nie mają odpowiednich sprzętów do tego (MOTO-GABRA Kraków), ale cewki raczej są dobre nie ma na nich rzadnych przebić itp...
Co do sprzęgła to ciężka sprawa, 1 mechanik powiedział, że do wymiany, a 2gi że dobre W piątek jadę do klubowego mechanika z mojego regionu pana Leszka i zobaczymy co On mi powie... |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2009, 14:55
|
|
|
Ja bym sie zainteresował tym krokowcem, bo jak sie upali cewka to bedziesz miał wiekszy problem to kupic. Mozna go rozebrac i wyczyscic ,byc moze cała przpustnice trzeba podotykac, odpusc sprzegło bo mi sie wydaje ze to nie ma nic wspolnego z twoim problemem. Miałem problemy z krokowcem ,dosc powazne, fakt jest taki, ze jak on sie zawiesi pozadnie ,to auto ma problem z moca i szarpie kicha itp. poszukaj na forum jest duzo tematów odnosnie krokowego łacznie z fotkami
Powodzenia |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-07-2009, 20:51
|
|
|
Cornholio napisał/a: | Kompresja ponad standard 15bar |
To wcale nie dobrze.
A sprzęgło i tak masz do wymiany
Przepustnica do czyszczenia, reset kompa i nauka obrotów - tyle w temacie otwierania za dużego |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2009, 21:44
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | A sprzęgło i tak masz do wymiany | a po czym wnosisz ??
po 2 zdaniach tekstu jestes wstanie wmówic chłopakowi ze ma sprzegło do wymiany ?? prosze cie |
|
|
|
 |
|