[C51A 1.3] ZImny ? Gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-01-2010, 15:29 [C51A 1.3] ZImny ? Gaśnie
|
|
|
Mam oto mały problem ...
Jak wiadomo mróz jest az miło ...
no i moj colcik nie chce zaplalic, tzn zapala chwile chodzi i gaśnie ...
trzeba go pogazowac az sie zagrzeje tak do porzadku wtedy juz nie ma z nim problemu
co moze byc przyczyna tego ? filtry ? moze cos innego prosze o pomoc
Ps. niby ssanie które jest jak sie naciśnie pedał gazu tak jakby nie dziala ...
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Janasa
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1,3 Glx 96-03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-01-2010, 20:46
|
|
|
bardzo możliwe że coś ze ssaniem, podjedź do mechanika spytaj się go. Biały czy czerwony colt??:) |
_________________ Zaproszenia na Lockerz.com
Więcej na PM |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2010, 20:52 Re: ZImny ? Gaśnie
|
|
|
YYari napisał/a: | Mam oto mały problem ...
Jak wiadomo mróz jest az miło ...
no i moj colcik nie chce zaplalic, tzn zapala chwile chodzi i gaśnie ...
trzeba go pogazowac az sie zagrzeje tak do porzadku wtedy juz nie ma z nim problemu
co moze byc przyczyna tego ? filtry ? moze cos innego prosze o pomoc
Ps. niby ssanie które jest jak sie naciśnie pedał gazu tak jakby nie dziala ...
pozdrawiam. |
a zawory są regulowane w tych Coltach? bo jeżeli tak, to od tego bym zaczął. |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-01-2010, 08:28
|
|
|
Janasa napisał/a: | bardzo możliwe że coś ze ssaniem, podjedź do mechanika spytaj się go. Biały czy czerwony colt??:) |
srebrny kolo mnie jest zaraz 2gi taki sam xD )
no to pojade zapytac moze cos pomoze to |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 28-01-2010, 15:12
|
|
|
Sprawdź najpierw czujnik temperatury silnika. Taki 2 pinowy z boku silnika od strony skrzyni. Po prostu go odłącz i sprawdź jak będzie wtedy. Jak będzie zapalał i chodził normalnie to do wymiany... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 29-01-2010, 10:06
|
|
|
regulacja przepustnicy, wolnych obrotów i ustaw zapłon |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 29-01-2010, 16:52
|
|
|
wojmi1, nie mieszaj człowiekowi! 1,3 to gaźnik i żadnego czyszczenia przepustnic się nie robi... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-01-2010, 11:44
|
|
|
rus_one wlasnie kumpel mi o tym samym mowił ! nie wiesz moze ile bedzie kosztowac wymiana tego czujnika ? |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 31-01-2010, 13:47
|
|
|
wymienić dasz radę sam, a sam czujnik to nie wiem. Zastępczo możesz zdejmować wtyczkę z niego do zagrzania silnika. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
YYari
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-01-2010, 13:51
|
|
|
hehe mam nadzieje ze dam rade w sumie bo to sie wkreca ? no nie ?
zaraz pojde sprawdze jak to dziala i czy pomoze cos ale mam nadzieje ze tak a potem musze spowrotem wpiac to tak ? bo jezeli bym zapomnial to ?:D |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 02-02-2010, 16:16
|
|
|
rus_one, a w gaźniku niema przepustnicy i nie reguluje się ssania ?? na gaźniku masz tylko c zujnik temperatury do wskaźnika w środku na tzw. desce rozdzielczej więc wymiana ma się nijak do problemu...
przy gaźniku trzeba sprawdzic : podsysania - przewody , prace przepustnicy w trybie ssanie - czy na zimnym jest przymknięta ---- przy ręcznym napędzie zxa pomocą cięgna sprawa jest prosta wystarczy tak wyregulowac by przymykała się na ok 3mm --- przy ssaniu automatycznym /bimetal/ trzeba tak wyregulować zębatkę by na zimnym następowało przymknięcie przepustnicy na ok 3 mm .
Zwrócić trzeba oczywiście uwagę czy przepustnica po nagrzaniu sie uchyli
Generalnie gaźnik wymaga w ramach obsługi:
regulacja pływaka w komorze pływakowej
czyszczenie gaźnikowych dysz --- wystarczy dodać środek do paliwa ten sam co sie daje do czyszczenia wtrysków
układ podsysania - czyli szczelność wężyków /inaczej źle pracuje przyspieszacz zapłonu przy aparacie zapłonowym/
czyszczenie przepustnic - ten sam środek i tak samo szmatka ma być czyste |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 05-02-2010, 09:59
|
|
|
wojmi1, o ile mi wiadomo (a walczę z takim już jakieś 2 lata) To w tych gaźnikach jedyną regulacją jest śrubka od wolnych obrotów. Co do czujnika- nie dokładnie powiedziałem. Jeśli kolega ma gaźnik sterowany ECU (to ten z sądą lambda) to czujnik 2 pinowy jest i musi działać. Sprawdzone eksperymentalnie na moim. Na dobrą sprawę najlepszym wyjściem jest podmiana gaźnika (potem ewentualnie reszty) do testów. Sam się noszę z zamiarem wymiany tego chorego gażnika... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 08-02-2010, 16:25
|
|
|
rus_one, ok to faktycznie przy tym elektronicznym gaźniku jest czujnik drugi dla ECU a jak byglądas kweestia ssania jest atomat /bimetal/ czy podciśnienie ?? bo jezeli bimetal to trzeba zwrócić uwage na regulacje przepustnicy ssania |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 09-02-2010, 09:25
|
|
|
Jest też bimetal, ale jest zanitowane i żeby się tam dostać trzeba wiercić. Czujnik temperatury odpowiada za dawkę paliwa. Nie wiem dokładnie jak to działa, ale jak się go odłączy na gorącym silniku to chodzi jak na ssaniu (i pali też tyle co na ssaniu- sprawdzone) A czy przepustnica chodzi wystarczy przecież otworzyć filtr powietrza i zajrzeć czy jest zamknięta.
Jeszcze jedno- jak na zimnym silniku oszuka się czujnik (wpinając opornik 300 omów) to odpala tak jak bez ssania mimo że przepustnica jest zamknięta. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
|