Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] ZImny ? Gaśnie
Autor Wiadomość
YYari 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-01-2010, 15:29   [C51A 1.3] ZImny ? Gaśnie

Mam oto mały problem ...
Jak wiadomo mróz jest az miło ...

no i moj colcik nie chce zaplalic, tzn zapala chwile chodzi i gaśnie ...
trzeba go pogazowac az sie zagrzeje tak do porzadku wtedy juz nie ma z nim problemu
co moze byc przyczyna tego ? filtry ? moze cos innego prosze o pomoc

Ps. niby ssanie które jest jak sie naciśnie pedał gazu tak jakby nie dziala ...
pozdrawiam.
 
 
Janasa 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1,3 Glx 96-03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-01-2010, 20:46   

bardzo możliwe że coś ze ssaniem, podjedź do mechanika spytaj się go. Biały czy czerwony colt??:)
_________________
Zaproszenia na Lockerz.com

Więcej na PM
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2010, 20:52   Re: ZImny ? Gaśnie

YYari napisał/a:
Mam oto mały problem ...
Jak wiadomo mróz jest az miło ...

no i moj colcik nie chce zaplalic, tzn zapala chwile chodzi i gaśnie ...
trzeba go pogazowac az sie zagrzeje tak do porzadku wtedy juz nie ma z nim problemu
co moze byc przyczyna tego ? filtry ? moze cos innego prosze o pomoc

Ps. niby ssanie które jest jak sie naciśnie pedał gazu tak jakby nie dziala ...
pozdrawiam.

a zawory są regulowane w tych Coltach? bo jeżeli tak, to od tego bym zaczął.
_________________
7,60/100
 
 
 
YYari 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-01-2010, 08:28   

Janasa napisał/a:
bardzo możliwe że coś ze ssaniem, podjedź do mechanika spytaj się go. Biały czy czerwony colt??:)


srebrny :lol: :lol: kolo mnie jest zaraz 2gi taki sam xD :) )

no to pojade zapytac moze cos pomoze to :)
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 28-01-2010, 15:12   

Sprawdź najpierw czujnik temperatury silnika. Taki 2 pinowy z boku silnika od strony skrzyni. Po prostu go odłącz i sprawdź jak będzie wtedy. Jak będzie zapalał i chodził normalnie to do wymiany...
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 29-01-2010, 10:06   

regulacja przepustnicy, wolnych obrotów i ustaw zapłon
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 29-01-2010, 16:52   

wojmi1, nie mieszaj człowiekowi! 1,3 to gaźnik i żadnego czyszczenia przepustnic się nie robi...
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
YYari 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-01-2010, 11:44   

rus_one wlasnie kumpel mi o tym samym mowił ! ;) nie wiesz moze ile bedzie kosztowac wymiana tego czujnika ?
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 31-01-2010, 13:47   

wymienić dasz radę sam, a sam czujnik to nie wiem. Zastępczo możesz zdejmować wtyczkę z niego do zagrzania silnika.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
YYari 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '88-92 1.3 GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-01-2010, 13:51   

hehe mam nadzieje ze dam rade ;) w sumie bo to sie wkreca ? no nie ?
zaraz pojde sprawdze jak to dziala :) i czy pomoze cos ale mam nadzieje ze tak a potem musze spowrotem wpiac to tak ? bo jezeli bym zapomnial to ?:D
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 02-02-2010, 16:16   

rus_one, a w gaźniku niema przepustnicy i nie reguluje się ssania ?? na gaźniku masz tylko c zujnik temperatury do wskaźnika w środku na tzw. desce rozdzielczej więc wymiana ma się nijak do problemu...
przy gaźniku trzeba sprawdzic : podsysania - przewody , prace przepustnicy w trybie ssanie - czy na zimnym jest przymknięta ---- przy ręcznym napędzie zxa pomocą cięgna sprawa jest prosta wystarczy tak wyregulowac by przymykała się na ok 3mm --- przy ssaniu automatycznym /bimetal/ trzeba tak wyregulować zębatkę by na zimnym następowało przymknięcie przepustnicy na ok 3 mm .
Zwrócić trzeba oczywiście uwagę czy przepustnica po nagrzaniu sie uchyli
Generalnie gaźnik wymaga w ramach obsługi:
regulacja pływaka w komorze pływakowej
czyszczenie gaźnikowych dysz --- wystarczy dodać środek do paliwa ten sam co sie daje do czyszczenia wtrysków
układ podsysania - czyli szczelność wężyków /inaczej źle pracuje przyspieszacz zapłonu przy aparacie zapłonowym/
czyszczenie przepustnic - ten sam środek i tak samo szmatka ma być czyste
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 05-02-2010, 09:59   

wojmi1, o ile mi wiadomo (a walczę z takim już jakieś 2 lata) To w tych gaźnikach jedyną regulacją jest śrubka od wolnych obrotów. Co do czujnika- nie dokładnie powiedziałem. Jeśli kolega ma gaźnik sterowany ECU (to ten z sądą lambda) to czujnik 2 pinowy jest i musi działać. Sprawdzone eksperymentalnie na moim. Na dobrą sprawę najlepszym wyjściem jest podmiana gaźnika (potem ewentualnie reszty) do testów. Sam się noszę z zamiarem wymiany tego chorego gażnika...
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-02-2010, 16:25   

rus_one, ok to faktycznie przy tym elektronicznym gaźniku jest czujnik drugi dla ECU a jak byglądas kweestia ssania jest atomat /bimetal/ czy podciśnienie ?? bo jezeli bimetal to trzeba zwrócić uwage na regulacje przepustnicy ssania
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 09-02-2010, 09:25   

Jest też bimetal, ale jest zanitowane i żeby się tam dostać trzeba wiercić. Czujnik temperatury odpowiada za dawkę paliwa. Nie wiem dokładnie jak to działa, ale jak się go odłączy na gorącym silniku to chodzi jak na ssaniu (i pali też tyle co na ssaniu- sprawdzone) A czy przepustnica chodzi wystarczy przecież otworzyć filtr powietrza i zajrzeć czy jest zamknięta.

Jeszcze jedno- jak na zimnym silniku oszuka się czujnik (wpinając opornik 300 omów) to odpala tak jak bez ssania mimo że przepustnica jest zamknięta.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.