[EAxx] SWAP Silnik z FTO to Galanta |
Autor |
Wiadomość |
MATTNATTS
Forumowicz
Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 302 Skąd: Opole
|
Wysłany: 07-01-2010, 19:13 [EAxx] SWAP Silnik z FTO to Galanta
|
|
|
Witam Wszystkich,
zastanawiam sie nad wstawieniem do mojego Galanta ('98 2.0 w manualu) silnika mivec 2.0 V6 (200km) z FTO,naturalnie wraz calym osprzetem,skrzynia itp. Nabylem auto w tragicznym stanie i po tragicznej cenie, ogolnie przeplacilem grubo.Teraz zaczyna sie sypac ,wlozylem juz w auto sporo pieniedzy,a jeszcze wiele jest do zrobienia,stad tez pomysl by wymienic w nim co trzeba na graty z FTO.Sprzedanie go nie wchodzi w gre bo zdaje sobie sprawe ze pewnie nie dostane za niego nawet 7k...Wiem ze te same silniki byly wkladane do Galantow chyba na japonie,mam przyjaciela w Uk ktory podsunal mi ten pomysl,wiec dawca pewnie znalazlby sie.Chcialbym znac wasza opinie na ten temat,czy jest to trudna operacja,plusy,minusy itp...Ja jestem niemalże laikiem w tych sprawach.Jestescie z pewnoscia bardziej obeznani w temacie ode mnie dlatego zwracam sie z tym do was.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 25-05-2013, 17:07, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 07-01-2010, 19:41
|
|
|
a nie lepiej zwykłe 2,5v6 włożyć???ceny nieduże całego anoola można wyrwać za 3tys poobijanego naokoło i jeszcze sporo części a bude pociąć i na złom???? |
|
|
|
 |
MATTNATTS
Forumowicz
Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 302 Skąd: Opole
|
Wysłany: 07-01-2010, 19:49
|
|
|
Na poczatku zastanawialem sie nad sprzedaniem mojego i kupieniem V6,ale przejechalem sie V6 ,super sprawa ale jednak chyba 163koniki to za malo do tej budy.Wydaje mi sie ze silnik z FTO lepiej radzilby sobie z ta buda:) |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-01-2010, 19:52
|
|
|
szczerze,kiedys tez taki swap przeszedl mi przez mysl ale ciezko czy by sie to ogarneło,pogadaj z autoR-em on robi FTO lhd i przerabiał galanty/legnum-y to chyba najwiecej pojecia ma czy da sie to zrobic... |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-01-2010, 10:18
|
|
|
MATTNATTS napisał/a: | Na poczatku zastanawialem sie nad sprzedaniem mojego i kupieniem V6,ale przejechalem sie V6 ,super sprawa ale jednak chyba 163koniki to za malo do tej budy.Wydaje mi sie ze silnik z FTO lepiej radzilby sobie z ta buda:) |
czy ja wiem czy za mało, co rozpędza samochód? Niutonometry! I tu 6A13 wg mnie wygląda dużo lepiej:
Gal
235 Nm - 4500rpm
163 KM - 5750rpm
Fto
199 Nm - 6000
200 KM - 7100
Przy masie Gala, różnica mocy wg mnie swobodnie zostanie skompensowana przez niutonometry, a stopień komplikacji, czaso i kasochłonność przedsięwzięcia przemawia za Galem z V6.
Ale wybór należy do Ciebie, chyba że chcesz mieć coś wyjątkowego?!
Do lżejszej budy pewnie możnaby sie pokusić, ale do Gala, wg mnie - szkoda zachodu.
pzdr |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 08-01-2010, 11:09
|
|
|
jak tam się przedstawiająparametry, to sądze iż spalanie tego galanta FTO może być również mniej korzystne, a z gazem w przypadku uturbionego silnika zawsze jest gorzej. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-01-2010, 11:23
|
|
|
mar111cin napisał/a: | jak tam się przedstawiająparametry, to sądze iż spalanie tego galanta FTO może być również mniej korzystne, a z gazem w przypadku uturbionego silnika zawsze jest gorzej. |
ten silnik nie ma turbo! 6A12 = MIVEC + wysokie obroty i mamy 200 kucy, spalanie na poziomie Gala 6A13 |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
MATTNATTS
Forumowicz
Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 302 Skąd: Opole
|
Wysłany: 08-01-2010, 11:45
|
|
|
Yaro 1976 myslalem nad tym ale,z drugiej strony czy te 30Nm zrekompensuje brak prawie 40 kucy?Wydaje mnie sie ze Mivec jest tez jednak troche lzejszy od 2,5 V6.Te silniki byly wstawiane do Gali na Azje,nie potrafie znalezc danych technicznych tych Gali,wtedy mielibysmy pelen obraz.Ubolewam nad tymi wersjami silnikowymi Galantow,jak dla mnie sa troszke ubogie.Przydaloby sie jakies dobre wolnossace 3.0 lub 3.5. |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 08-01-2010, 12:12
|
|
|
a według mnie silniki w galancie dobrane są odpowiednio brakuje może dla jednych czegoś słabszego czyli jakieś 1,8:) no i dobrego diesla bo 90Km nie szaleje zabardzo:)ale 2,5 v6 jest dobrym silnikiem mimo małej mocy bo raptem 163KM to jest sporo momentu i można go postawić na równi z silnikami 3,0 v6 z europy np z francji które miały 190-211Km i przy takich budach jak laguna 406 czy citroen oferowały podobne osiągi a wiekszy apetyt na paliwo.co do silników MIvec to jest jak w hondzie v-tec:)czyli moc uzyskiwana bardzo wysoko więc aby samochód się zbierał trzeba go krecić:)taki silnik nadaje się do mniejszych samochodów:):)małe lekkie coupe:)a jak się chciało mieć galanta i sporo mocy to się kupowało 2,5 TT:) i dla tego znaleźć konkurencję jest trudno:)): |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:02
|
|
|
Panowie, jesteśmy tutaj by doradzać i udzielać odpowiedzi, a póki co to widzę samo "odradzanie"
Wracając do tematu. Owszem był taki Galant na Azję, model EA4x a oznaczenie alant VR-M. Rzeczywiście był z silnikiem 6A12 2.0V6 MIVEC. Jest to ten sam silnik co w FTO. I tu kończy się bajka, bo taki silnik z VR-M dostać graniczy z cudem, dlatego opcja zostaje zastąpienie go z FTO.
Tak więc:
1. musisz sprawdzić orientację silnika, czy jest taka sama w FTO i w Galancie. Zdarzało się, że Mitsubishi ten sam silnik obracało o 180 stopni w różnych modelach.
2. do swapu potrzebujesz oczywiście silnika, skrzyni (bo nie zepniesz go ze skrzynia Galanta ze względu na różnice), półosi, wiązek elektrycznych i ecu z fto, oraz maf z fto. Do tego potrzebujesz dorobić wydech (rury z FTO będą "za krótkie", a z Galanta V6 nie podejdą), no i maska z Galanta poliftowego, bo głowica w Mivec jest wyższa niż w V6 i ta sama historia co z GDI, przedliftowej maski nie domkniesz. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
bieniak
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 486 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 08-01-2010, 13:13
|
|
|
na początek:) radze poszukać schematów jakiś i obejżec jak wyglądają mocowania itp. bo wyjdzie że będzie mega rzeźba i się nie opłaca.przewertować czy to wszystko da rade jakoś spiąć:) |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 08-01-2010, 14:39
|
|
|
To może lepiej sprobowac do tego 2.0 standardowego TURBO dołożyć... probował już kto? |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 08-01-2010, 14:45
|
|
|
Silnik z FTO wejdzie "bez problemu" do Lancera i Colta. Narazie tylko to znalazlem. http://www.fto-ireland.co...php?f=2&t=10994 Swap MIVECa do Galanta tez mi chodzi po glowie juz od dluzszego czasu. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Mirek Jurek 08-01-2010, 14:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-01-2010, 14:48
|
|
|
Mivec do Gala wejdzie bez problemów. Znam kilka swapów w odwrotną stronę, tzn. 6a13 do FTO. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-01-2010, 14:53
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Mivec do Gala wejdzie bez problemów. Znam kilka swapów w odwrotną stronę, tzn. 6a13 do FTO. |
oj, a to po co komu? z większej mocy na mniejszą, chyba że to fta nie posiadały miveców? |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
|