Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] SWAP Silnik z FTO to Galanta
Autor Wiadomość
MATTNATTS 
Forumowicz

Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 302
Skąd: Opole
  Wysłany: 07-01-2010, 19:13   [EAxx] SWAP Silnik z FTO to Galanta

Witam Wszystkich,
zastanawiam sie nad wstawieniem do mojego Galanta ('98 2.0 w manualu) silnika mivec 2.0 V6 (200km) z FTO,naturalnie wraz calym osprzetem,skrzynia itp. Nabylem auto w tragicznym stanie i po tragicznej cenie, ogolnie przeplacilem grubo.Teraz zaczyna sie sypac ,wlozylem juz w auto sporo pieniedzy,a jeszcze wiele jest do zrobienia,stad tez pomysl by wymienic w nim co trzeba na graty z FTO.Sprzedanie go nie wchodzi w gre bo zdaje sobie sprawe ze pewnie nie dostane za niego nawet 7k...Wiem ze te same silniki byly wkladane do Galantow chyba na japonie,mam przyjaciela w Uk ktory podsunal mi ten pomysl,wiec dawca pewnie znalazlby sie.Chcialbym znac wasza opinie na ten temat,czy jest to trudna operacja,plusy,minusy itp...Ja jestem niemalże laikiem w tych sprawach.Jestescie z pewnoscia bardziej obeznani w temacie ode mnie dlatego zwracam sie z tym do was.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 25-05-2013, 17:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 07-01-2010, 19:41   

a nie lepiej zwykłe 2,5v6 włożyć???ceny nieduże całego anoola można wyrwać za 3tys poobijanego naokoło i jeszcze sporo części a bude pociąć i na złom????
 
 
 
MATTNATTS 
Forumowicz

Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 302
Skąd: Opole
Wysłany: 07-01-2010, 19:49   

Na poczatku zastanawialem sie nad sprzedaniem mojego i kupieniem V6,ale przejechalem sie V6 ,super sprawa ale jednak chyba 163koniki to za malo do tej budy.Wydaje mi sie ze silnik z FTO lepiej radzilby sobie z ta buda:)
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-01-2010, 19:52   

szczerze,kiedys tez taki swap przeszedl mi przez mysl :) ale ciezko czy by sie to ogarneło,pogadaj z autoR-em on robi FTO lhd i przerabiał galanty/legnum-y to chyba najwiecej pojecia ma czy da sie to zrobic...
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-2010, 10:18   

MATTNATTS napisał/a:
Na poczatku zastanawialem sie nad sprzedaniem mojego i kupieniem V6,ale przejechalem sie V6 ,super sprawa ale jednak chyba 163koniki to za malo do tej budy.Wydaje mi sie ze silnik z FTO lepiej radzilby sobie z ta buda:)


czy ja wiem czy za mało, co rozpędza samochód? Niutonometry! I tu 6A13 wg mnie wygląda dużo lepiej:

Gal
235 Nm - 4500rpm
163 KM - 5750rpm

Fto
199 Nm - 6000
200 KM - 7100

Przy masie Gala, różnica mocy wg mnie swobodnie zostanie skompensowana przez niutonometry, a stopień komplikacji, czaso i kasochłonność przedsięwzięcia przemawia za Galem z V6.

Ale wybór należy do Ciebie, chyba że chcesz mieć coś wyjątkowego?!
Do lżejszej budy pewnie możnaby sie pokusić, ale do Gala, wg mnie - szkoda zachodu.
pzdr
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 08-01-2010, 11:09   

jak tam się przedstawiająparametry, to sądze iż spalanie tego galanta FTO może być również mniej korzystne, a z gazem w przypadku uturbionego silnika zawsze jest gorzej.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-2010, 11:23   

mar111cin napisał/a:
jak tam się przedstawiająparametry, to sądze iż spalanie tego galanta FTO może być również mniej korzystne, a z gazem w przypadku uturbionego silnika zawsze jest gorzej.

ten silnik nie ma turbo! 6A12 = MIVEC + wysokie obroty i mamy 200 kucy, spalanie na poziomie Gala 6A13
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
MATTNATTS 
Forumowicz

Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 302
Skąd: Opole
Wysłany: 08-01-2010, 11:45   

Yaro 1976 myslalem nad tym ale,z drugiej strony czy te 30Nm zrekompensuje brak prawie 40 kucy?Wydaje mnie sie ze Mivec jest tez jednak troche lzejszy od 2,5 V6.Te silniki byly wstawiane do Gali na Azje,nie potrafie znalezc danych technicznych tych Gali,wtedy mielibysmy pelen obraz.Ubolewam nad tymi wersjami silnikowymi Galantow,jak dla mnie sa troszke ubogie.Przydaloby sie jakies dobre wolnossace 3.0 lub 3.5.
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 08-01-2010, 12:12   

a według mnie silniki w galancie dobrane są odpowiednio brakuje może dla jednych czegoś słabszego czyli jakieś 1,8:) no i dobrego diesla bo 90Km nie szaleje zabardzo:)ale 2,5 v6 jest dobrym silnikiem mimo małej mocy bo raptem 163KM to jest sporo momentu i można go postawić na równi z silnikami 3,0 v6 z europy np z francji które miały 190-211Km i przy takich budach jak laguna 406 czy citroen oferowały podobne osiągi a wiekszy apetyt na paliwo.co do silników MIvec to jest jak w hondzie v-tec:)czyli moc uzyskiwana bardzo wysoko więc aby samochód się zbierał trzeba go krecić:)taki silnik nadaje się do mniejszych samochodów:):)małe lekkie coupe:)a jak się chciało mieć galanta i sporo mocy to się kupowało 2,5 TT:) i dla tego znaleźć konkurencję jest trudno:)):
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-01-2010, 13:02   

Panowie, jesteśmy tutaj by doradzać i udzielać odpowiedzi, a póki co to widzę samo "odradzanie" :axe:

Wracając do tematu. Owszem był taki Galant na Azję, model EA4x a oznaczenie alant VR-M. Rzeczywiście był z silnikiem 6A12 2.0V6 MIVEC. Jest to ten sam silnik co w FTO. I tu kończy się bajka, bo taki silnik z VR-M dostać graniczy z cudem, dlatego opcja zostaje zastąpienie go z FTO.
Tak więc:
1. musisz sprawdzić orientację silnika, czy jest taka sama w FTO i w Galancie. Zdarzało się, że Mitsubishi ten sam silnik obracało o 180 stopni w różnych modelach.
2. do swapu potrzebujesz oczywiście silnika, skrzyni (bo nie zepniesz go ze skrzynia Galanta ze względu na różnice), półosi, wiązek elektrycznych i ecu z fto, oraz maf z fto. Do tego potrzebujesz dorobić wydech (rury z FTO będą "za krótkie", a z Galanta V6 nie podejdą), no i maska z Galanta poliftowego, bo głowica w Mivec jest wyższa niż w V6 i ta sama historia co z GDI, przedliftowej maski nie domkniesz.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 08-01-2010, 13:13   

na początek:) radze poszukać schematów jakiś :) i obejżec jak wyglądają mocowania itp. bo wyjdzie że będzie mega rzeźba i się nie opłaca.przewertować czy to wszystko da rade jakoś spiąć:)
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 08-01-2010, 14:39   

To może lepiej sprobowac do tego 2.0 standardowego TURBO dołożyć... probował już kto?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 08-01-2010, 14:45   

Silnik z FTO wejdzie "bez problemu" do Lancera i Colta. Narazie tylko to znalazlem. http://www.fto-ireland.co...php?f=2&t=10994 Swap MIVECa do Galanta tez mi chodzi po glowie juz od dluzszego czasu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Mirek Jurek 08-01-2010, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-01-2010, 14:48   

Mivec do Gala wejdzie bez problemów. Znam kilka swapów w odwrotną stronę, tzn. 6a13 do FTO.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-01-2010, 14:53   

swinks_UK napisał/a:
Mivec do Gala wejdzie bez problemów. Znam kilka swapów w odwrotną stronę, tzn. 6a13 do FTO.


oj, a to po co komu? z większej mocy na mniejszą, chyba że to fta nie posiadały miveców? :?:
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.