czy da sie wyłączyć kontrole trakcji |
Autor |
Wiadomość |
orzech99 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 19:20 czy da sie wyłączyć kontrole trakcji
|
|
|
mam pytanie kupiłem nie dawno galanta 1999r z automatyczną skrzynią biegów czy da sie wyłączyć kontrole trakcji bo chciałby porobić jakieś zrywy czy bączki ?? jeśli się da to proszę o wyjaśnienie jak to zrobić. Z góry dziękuje |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-11-2007, 20:08
|
|
|
Jasne ze sie da. Po lewej stronie obok pokretla od wysokosci swiatla masz przycisk TCL. Wystarczy dac na OFF. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Rados [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 21:00
|
|
|
A czy da się wzbogacić auto o TCL ? W końcu jest to opcją dodatkową, więc jakich części i modułów potrzeba oraz jakie mogą być koszta instalacji TCL ? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-11-2007, 21:16
|
|
|
Pewnie sie da. Ale nie wiem czy jest sens. Moze ktos mi powie jak dziala TCL w galancie ale jezeli na zasadzie blokowania dyfra poprzez klocki hamulcowe to ja wole uzyc swojej lewej nogi... |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 22:41
|
|
|
z tego co zauwazylem na razie to odcina paliwo czy cos takiego, jak kola zaczynaja latac w miejscu. chyba nie jest to robione klockami ale sie nie znam na tym az tak wiem tylko ze u mnie nie dziala ten przycisk i mam zawsze TCL ;/ w najblizszym czasie w serwisie w koncu im o tym powiem zeby to sprawdzili, tylko moze byc pewien problem bo mam te zmienione tarcze a one zaslaniaja te kontrolki od TCL i moze byc troche lipa. |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 23:53
|
|
|
TCL stara sie obnizyc moc wyjsciowa silnika w sytuacjach rozpoznanych przez system za skrajne. dodatkowo jest w stanie uruchomic/unieruchomic hamulce, nie w sensie wszystkie kola na raz ale np poszczegolne kola/strony samochodu, dotyczy to zaawansowanych variacji, latwo zrozumiec ze kreuje to moment obrotowy o punkt srodka ciezkosci auta czyli niepodwazalnie efektywniejsze niz zwykle hamowanie nawet mistrza.
aby dolozyc TCL potrzeba:
- ECU silnika (mozna flashowac)
- ECU skrzyni (mozna flashowac)
- ECU TCL
- ECU ABS (chyba ze znane sa metody flashowania- mnie nie)
- przycisk, lampki licznika (standartowo TCL jest drukowany na wersjach bez takze tylko zarowki)
- mala czesc wiazki C
- znikoma czesc wiazki A
szkoda ze masz auto z 99 bo mam wszystkie potrzebne czesci do rocznika 97 automat w domu i bymbyl sam ciekawy takiej niewatliwie zaawansowanej przerobki.
koszt komponentow zamawianych z ASO wynioslby okolo 5000 PLN, z rynku wtornego zmiescilbys sie w 1000 PLN.
a teraz zupelnie powaznie, 90% kierowcow nie wie jak ten system dziala, ci co wiedza i lubia jazde wiedza ze jest to system niepotrzebny w zasadzie poniewaz dehumanizuje jazde samochodem jak zaden inny system! no moze oddam honor, niemiecki ESP, ten ktorym podniecaja sie "wiadomo kto" jest on niebo... GORSZY. |
Ostatnio zmieniony przez PLPynton 29-11-2007, 01:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 00:15
|
|
|
z tego co slyszalem niewiela Galancikow ma przycisk od wylaczania trakcji tak twierdzi Piotrek Roch a chlopak sie zna ... ! zmotywowaliscie mnie zeby wkoncu samemu sie dowiedziec czegos o tym sytstemie jednak google nic ciekawego nie znajduje znalazlem cos o podobnych systemach ASR TCS niekiedy mozna zauwazyc ze jest wpisany zamiast TCL'a wlasnie TCS a nie jestem pewien czy to to samo !? TU jest podzial systemow bezpieczenstwa w aucie (trzeba zjechac w dol lekko) i asr i tcs sa w tym samym ale przedwczoraj bylem na parkingu przed marketem bo popadal snieg i bylo slizgo testowalem to cudo i odnosilem wrazenie jakby dziala tez na zasadzie ESP stabilizujac tor jazdy na wszystkich kolach nie tylko napedzanych albo to sprawka opnon zimowych ale zaciagajac reczny na bucie slyszlaem jakies "chrupanie" w tylnych kolach ! jutro przetestuje to samo w pracy na VWeju z ESP
[ Dodano: 29-11-2007, 00:22 ]
w czasie jak szukalem info pojawila sie wypowiedz hmmm z tym dehumanizowaniem to sie niezgodze w koncu chodzi o bezpieczenstwo
do jezdzenia rajdowego sa stworzone specjalne auta nawet "sportowe"wersje fabrycznych autek maja takie ustrojstwa niestety takie czasy to nie to co kiedys nikt nie panowal nad moca auta a kierowca czesto nie dawal sobie rady z np 200kucami i ladowal w najlepszym wypadku w rowie w gorszym na drzewie
[ Dodano: 29-11-2007, 00:25 ]
trzeba jeszcze poszperac kiedys... ide spac bo wstaje kolo 7 i na lece na 12h do roboty |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 01:13
|
|
|
hmm TCS, tak to sie nazywa TCL natomiast to oznaczenie swiatelka (od light). system ten nie wyciaga samochodu ze sniegu, nie naprawia nagannego wejscia w zakret po prostu dehumanizuje, aczkolwiek i tu sie zgodze niedoswiadczonemu kierowcy moze wydac sie wysoce przydatny to powszechnie wiadome. wezmy pod uwage np ruszanie na sliskiej nawierzchni lub zbyt gwaltowne operowanie pedalem przyspieszenia czy nawet normalna nawierzchnie i ostre zakrety zbierane z predkoscia 30-50km/h, tu ten system okazuje sie przydatny odcinajac jedna z mozliwosci pogorszenia sytuacji jaka jest proba zwiekszenia mocy wyjsciowej silnika.
system ten byl niejednokrotnie doslownie banowany, nie tylko wsrod producentow samochodow ale i uzytkownikow za swoja m.in. bezuzytecznosc w grupie MID-CLASS cars ze wzgledu na moc jaka dysponuja jak i za ujemny wplyw na samych uzytkownikow, poprzez ktorych niewiedze stawal sie czesto faktorem podpuszczajacym do niebezpiecznej jazdy podyktowanej niczym w rzeczywistosci nie wytlumaczalnej swiadomosci ducha opiekuna w postaci wspomnianego systemu. jego zalety sa po prostu zbyt czesto mylone z systemami takimi jak AYC a o wadach w ogole sie nie mowi bo przeciez gdyby ich nie bylo to producent nie bylby PRAWNIE zmuszony do wstawiania wylacznika, mozna pogoglowac byla kiedys afera.
btw. kolega moj niedalej jak 2 tygodnie temu podniecal sie nad glupim faktem ze ma ESP (czyli TCS) w swojej nowej BMW i ze ten system go niby uratuje nawet jak bedzie plywal przy 250km/h, glupi co?... 2 dni potem zebral sobie zakret, za wasko wszedl, predkosc stracila znaczenie bo zanim system zadzialal bylo zle i auto diabli wzieli, facet mial szczescie ale nauczyl sie, jak mu tlumaczylem drugi raz to w koncu zrozumial.
sorry za offtopic |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 29-11-2007, 07:30
|
|
|
Szkoda ze to nie aktywny dyfer albo chociaz naped na Torsenie/wiskozie. W kazdym razie idea w Galancie jest taka jak wlasnie myslalem |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Rados [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2007, 09:23
|
|
|
Ee tam, skoro to na tej zasadzie pracuje w Galancie to już mi się odechciało Wolę bez, albo AWD Teraz z niecierpliwością czekam na śnieg i wyprawę na lotnisko, by poznać zachowania Gala w warunkach śniegowych |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 03-12-2007, 10:36
|
|
|
cuuube napisał/a: | z tego co slyszalem niewiela Galancikow ma przycisk od wylaczania trakcji | na rynek niemiecki zgoda Natomiast na rynek szwajcarski prawie każdy posiada TCL
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
|