 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA2A 2.0] W koncu i przyszło licho na mnie:( |
Autor |
Wiadomość |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4105 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 01-11-2007, 11:00 [EA2A 2.0] W koncu i przyszło licho na mnie:(
|
|
|
Prosiłbym o mniej więcej określenie kosztów i jeśli możliwe zrobienie samemu, to jakieś schematy czy coś...
podaje błędy:
ABS:
21, 23, 24 - zwarcie czujniki prędkości kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył)
to chyba nie trzeba robic by samochod chciał jeździć
52 - cewka zapłonowa lub tranzystor mocy dla cyl 2 i 5
ECU:
11 - sonda lambda Uszkodzenie sondy lambda (najczęściej wskutek starości).
wymieniałem pamietam jedną z tych dwóch (tą bliżej silnika), było to ok. pół roku temu
23 - czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem.
zupełnie nie wiem o co chodzi
co z autkiem?
stało się to po wymianie paska rozrządu, choć kontrolka żółta silnika zaczęła świecić się przed wymianą...
Auto podczas jazdy czy to na benzynie czy na gazie nagle traci moc, silnik gaśnie i nie daje się go odpalić (zapłon załącza się, autko odpala, ale zapala się kontrolka silnika żółta i znów gaśnie)
Po jakichś 10-15 minutach auto odpala i jedzie sobie dalej. Wczoraj jakoś udało mi się przywieźć małą ze szpitala w bydgoszczy po 3-4 postojach, ale wieczorem już było gorzej.
Odholowałem do garażu, dziś znowu odpalił bez problemów.
Czy te błędy Wam wszystko wyjaśniają?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, bo bez auta jak bez ręki.. w poniedziałek przede mną 600km...
Firek |
Ostatnio zmieniony przez Firebee 01-11-2007, 19:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2007, 16:36
|
|
|
Firek może to być czujnik połozenia pedału przyśpieszenia. Zanajduje się pod maską w tylnej części silnika na środku bliżej podszybia. Pedał gazu jest sterowany elektronicznie. Jak będą złe odczyty somochód będzie się dusił, tracił moc i gasł. Coś takiego jak opisujesz. Ja miałem podobnie. Nikt nie wiedział co jest i pojechałem do serwisu. Tam podłączyli pod komputer pokasowali jakieś tam błędy i powiedzieli mi że coś jest z tym czujnikiem ale tego błędu nie mogą skasować. Chodzi właśnie o ten czujnik pedału przyspieszenia. Kazali mi narazie poczyścić wszystkie kostki, wtyki przy silniku. Ja spryskałem wszystkie kostki środkiem od styków elektrycznych. Wszystkie jakie tylko mogły być. I powiem ci że na początku zapalała się nadal kontrolka żółta silnika ale później zgasła i do dnia dzisiejszego narazie odpukać nic sie nie dzieje.
Spróbuj porozłańczć każdą kostkę po kolei i dobrze spryskaj aby było dobre przewodzenie. Może coś ci to pomoże. Zobacz równierz filtr paliwa.
Powodzonka.
Daj znać jak coś się polepszy. |
|
|
|
 |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4105 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 01-11-2007, 17:06
|
|
|
dzieki, jutro sie za to wezme... |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2007, 22:20
|
|
|
bledy ABS skasuj i jak pojezdzisz to wyczytasz znowu bo pewnie sa to bledy z pamieci nieulotnej.
skup sie na ECU-23. blad CPS, jesli wystapi blad tego czujnika to procedura fail-safe wymusza naprzemienne wtryski paliwa do kolejnych cylindrow ale TDC pozostaje nieznany dla kompoutera. robiony rozrzad, pewnie cos popaprane, niepodlaczone dobrze, ect. znajdz czujnik i na poczatek wyczysc wtyk i gniazdo. sprawdz czy pomoze bo pewnie tak. jesli to nie wtyczka/przerwa/uszkodzony sensor to sam nie dasz rady.
napisales cewka/tranzystor dla 2/5 cylindra ale EA2 ma 4 cylindry. jesli cos nie tak z cewka/tranzystor dla ktoregos cylindra to paliwo nie bedzie do tego cylindra wtryskiwane. |
|
|
|
 |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4105 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 02-11-2007, 08:35
|
|
|
zacytowalem z kodow błędów z tego tematu co oznacza 52, w moim przyadku pewnie dla innych cylindrow. wielkie dzieki, dzis bede walczył! |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-11-2007, 10:53
|
|
|
W EA2A '97 błąd 52 nie ma prawa występować (wg Service Manuala) ......
54 - obwód immobilisera i to jedyny błąd z 5 na początku
Problemu szukałbym w błędzie 23.....podczas wymiany rozrządu "mechanicy" lubią uszkodzić czujnik położenia wału lub tarczkę, która obraca się na wale...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4105 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 04-11-2007, 17:46
|
|
|
niestety kolegom opadają ręcę.. rozłożyli auto i złożyli i nie mogą dojść do błędu.. auto jak się nagrzeje, dłużej popracuje zdycha.. nie mozna okreslic przyczyny, czasem po zdechnieciu pomaga odłączenie akumulatora na jakis czas, czasem jakiegoś czujnika, nie ma tu zasady. po zapaleniu kontrolki żółtej silnika auto zamilka.
Na odległość już pewnie nikt mi nie pomoże, więc gdzie go odprowadzić, by było najpewniej.. MotoChamp?
Pozdr
[ Dodano: 06-11-2007, 08:48 ]
chlopaki nie chca sobie dac spokoju. dorwali jakies czesci i wymieniaja wszystko co sie da.... mój misiu nigdy nie chodzil rowno na benzynie, wymienili silnik krokowy i o dziwo teraz auto jezdzi na benzynie równiutko i nie gaśnie.. na gazie nadal to samo.. ciekawe jaki mi rachunek wystawia... |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 06-11-2007, 11:57
|
|
|
Patryk w ostateczności podjedź do Piotra Krajewskiego (serwis Bosch) w Owczarkach - kierunek na Iławę
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Firebee
admin mitsumaniak

Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 4105 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 06-11-2007, 22:25
|
|
|
dzieki, gal juz coraz blizej swojego dobrego stanu, niestety dziś punjero rozbiłem, wina oczywiscie nie moja, Monia w kołnierzu.. szkoda gadać... |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-11-2007, 08:55
|
|
|
Firebee napisał/a: | dzieki, gal juz coraz blizej swojego dobrego stanu, niestety dziś punjero rozbiłem, wina oczywiscie nie moja, Monia w kołnierzu.. szkoda gadać... |
Szczerze współczuje...Ty to masz pecha Patryk w ostatnim czasie ...dobrze, że już się kończy ten rok |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
|
|