Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] W koncu i przyszło licho na mnie:(
Autor Wiadomość
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 01-11-2007, 11:00   [EA2A 2.0] W koncu i przyszło licho na mnie:(

Prosiłbym o mniej więcej określenie kosztów i jeśli możliwe zrobienie samemu, to jakieś schematy czy coś...

podaje błędy:

ABS:

21, 23, 24 - zwarcie czujniki prędkości kół (po kolei: prawy przód, lewy przód, prawy tył, lewy tył)
to chyba nie trzeba robic by samochod chciał jeździć
52 - cewka zapłonowa lub tranzystor mocy dla cyl 2 i 5

ECU:

11 - sonda lambda Uszkodzenie sondy lambda (najczęściej wskutek starości).
wymieniałem pamietam jedną z tych dwóch (tą bliżej silnika), było to ok. pół roku temu
23 - czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem.
zupełnie nie wiem o co chodzi

co z autkiem?
stało się to po wymianie paska rozrządu, choć kontrolka żółta silnika zaczęła świecić się przed wymianą...
Auto podczas jazdy czy to na benzynie czy na gazie nagle traci moc, silnik gaśnie i nie daje się go odpalić (zapłon załącza się, autko odpala, ale zapala się kontrolka silnika żółta i znów gaśnie)
Po jakichś 10-15 minutach auto odpala i jedzie sobie dalej. Wczoraj jakoś udało mi się przywieźć małą ze szpitala w bydgoszczy po 3-4 postojach, ale wieczorem już było gorzej.
Odholowałem do garażu, dziś znowu odpalił bez problemów.

Czy te błędy Wam wszystko wyjaśniają?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, bo bez auta jak bez ręki.. w poniedziałek przede mną 600km...
Firek
Ostatnio zmieniony przez Firebee 01-11-2007, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
doli73
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2007, 16:36   

Firek może to być czujnik połozenia pedału przyśpieszenia. Zanajduje się pod maską w tylnej części silnika na środku bliżej podszybia. Pedał gazu jest sterowany elektronicznie. Jak będą złe odczyty somochód będzie się dusił, tracił moc i gasł. Coś takiego jak opisujesz. Ja miałem podobnie. Nikt nie wiedział co jest i pojechałem do serwisu. Tam podłączyli pod komputer pokasowali jakieś tam błędy i powiedzieli mi że coś jest z tym czujnikiem ale tego błędu nie mogą skasować. Chodzi właśnie o ten czujnik pedału przyspieszenia. Kazali mi narazie poczyścić wszystkie kostki, wtyki przy silniku. Ja spryskałem wszystkie kostki środkiem od styków elektrycznych. Wszystkie jakie tylko mogły być. I powiem ci że na początku zapalała się nadal kontrolka żółta silnika ale później zgasła i do dnia dzisiejszego narazie odpukać nic sie nie dzieje.
Spróbuj porozłańczć każdą kostkę po kolei i dobrze spryskaj aby było dobre przewodzenie. Może coś ci to pomoże. Zobacz równierz filtr paliwa.
Powodzonka.
Daj znać jak coś się polepszy.
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 01-11-2007, 17:06   

dzieki, jutro sie za to wezme...
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2007, 22:20   

bledy ABS skasuj i jak pojezdzisz to wyczytasz znowu bo pewnie sa to bledy z pamieci nieulotnej.

skup sie na ECU-23. blad CPS, jesli wystapi blad tego czujnika to procedura fail-safe wymusza naprzemienne wtryski paliwa do kolejnych cylindrow ale TDC pozostaje nieznany dla kompoutera. robiony rozrzad, pewnie cos popaprane, niepodlaczone dobrze, ect. znajdz czujnik i na poczatek wyczysc wtyk i gniazdo. sprawdz czy pomoze bo pewnie tak. jesli to nie wtyczka/przerwa/uszkodzony sensor to sam nie dasz rady.

napisales cewka/tranzystor dla 2/5 cylindra ale EA2 ma 4 cylindry. jesli cos nie tak z cewka/tranzystor dla ktoregos cylindra to paliwo nie bedzie do tego cylindra wtryskiwane.
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 02-11-2007, 08:35   

zacytowalem z kodow błędów z tego tematu co oznacza 52, w moim przyadku pewnie dla innych cylindrow. wielkie dzieki, dzis bede walczył!
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-11-2007, 10:53   

W EA2A '97 błąd 52 nie ma prawa występować (wg Service Manuala) ......

54 - obwód immobilisera i to jedyny błąd z 5 na początku

Problemu szukałbym w błędzie 23.....podczas wymiany rozrządu "mechanicy" lubią uszkodzić czujnik położenia wału lub tarczkę, która obraca się na wale......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 04-11-2007, 17:46   

niestety kolegom opadają ręcę.. rozłożyli auto i złożyli i nie mogą dojść do błędu.. auto jak się nagrzeje, dłużej popracuje zdycha.. nie mozna okreslic przyczyny, czasem po zdechnieciu pomaga odłączenie akumulatora na jakis czas, czasem jakiegoś czujnika, nie ma tu zasady. po zapaleniu kontrolki żółtej silnika auto zamilka.
Na odległość już pewnie nikt mi nie pomoże, więc gdzie go odprowadzić, by było najpewniej.. MotoChamp?
Pozdr

[ Dodano: 06-11-2007, 08:48 ]
chlopaki nie chca sobie dac spokoju. dorwali jakies czesci i wymieniaja wszystko co sie da.... mój misiu nigdy nie chodzil rowno na benzynie, wymienili silnik krokowy i o dziwo teraz auto jezdzi na benzynie równiutko i nie gaśnie.. na gazie nadal to samo.. ciekawe jaki mi rachunek wystawia...
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 06-11-2007, 11:57   

Patryk w ostateczności podjedź do Piotra Krajewskiego (serwis Bosch) w Owczarkach - kierunek na Iławę ;)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4105
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 06-11-2007, 22:25   

dzieki, gal juz coraz blizej swojego dobrego stanu, niestety dziś punjero rozbiłem, wina oczywiscie nie moja, Monia w kołnierzu.. szkoda gadać...
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-11-2007, 08:55   

Firebee napisał/a:
dzieki, gal juz coraz blizej swojego dobrego stanu, niestety dziś punjero rozbiłem, wina oczywiscie nie moja, Monia w kołnierzu.. szkoda gadać...

Szczerze współczuje...Ty to masz pecha Patryk w ostatnim czasie ...dobrze, że już się kończy ten rok :?
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.