Sprzęgło-dziwny terkot. |
Autor |
Wiadomość |
Maniek1969
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2004 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-10-2006, 10:57 Sprzęgło-dziwny terkot.
|
|
|
Podczas pracy na luzie sprzęgło głośno terkocze.Po wcisnieciu pedału sprzęgła (nieraz 2 lub 3 razy) dzwięk ustaje.Prawdopodobnie to łożysko oporowe sprzęgła,lecz słyszałem że może to byc łozysko znajdujące się w skrzyni biegów i wymiana tego oporowego nic nie pomoże po za stratą kasy(razem ok.400zł). |
_________________ Maniek
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2006, 18:46
|
|
|
Podczas pracy na luzie pracuje wałek sprzęgłowy w skrzyni, więc to będzie raczej właśnie to łożysko w skrzyni biegów. Nie wiem, jak w tym silniku, ale z reguły nie występuje ono jako zamiennik, więc koszt może być znaczny - ok. 200 zł. Łożysko oporowe sprzęgła, to koszt ok. 80-100 zł i z reguły jest słyszalne podczas wciskania sprzęgła, bo wtedy musi się przemieszczać i naciskać na gwiazdę w docisku. |
|
|
|
 |
owiec77
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Dołączył: 20 Lis 2006 Posty: 12 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 20-11-2006, 22:42
|
|
|
Maniek1969 czy poradziłeś sobie z tym problemem? Bo mam dokładnie to samo.
Pozdr. |
|
|
|
 |
Maniek1969
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2004 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-11-2006, 12:58
|
|
|
Byłem w Auto -Arsie (serwis japońców) i gośc powiedział że to skrzynia.Można z tym jeździc i może wytrzymac nawet 50 tys. km. ( tylko że mnie wnerwia ten terkot ).Koszt naprawy dosyc duży ,dokładny po rozebraniu skrzyni. Mozna kupic inną używaną (ok. 1500 zł )., ale to też loteria tak więc czekam na rozwój zdarzeń. Jak się rozsypie to będę się martwił ,a na razie na luzie wciskam sprzęgło. A Ty co swierdziłeś ? |
_________________ Maniek
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 11:03
|
|
|
Maniek1969 napisał/a: | może wytrzymac nawet 50 tys |
Potwierdzam. Moja juz tyle wytrzymala, ale juz przymierzam sie do naprawy. Niestety nie jest coraz lepiej |
|
|
|
 |
owiec77
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Dołączył: 20 Lis 2006 Posty: 12 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 29-11-2006, 21:16
|
|
|
Ja narazie jezdze jakies 7 tys z tym terkotem i wcale nie usmiecha mi sie robic skrzyni. Mialem nadzieje ze to sprzeglo (choc to nie maly koszt to zawsze mniejszy). A nie wiecie co to dokladnie w tej skrzyni nawala?
pozdr |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2006, 21:28
|
|
|
Panowie powiem tylko tak, miałem kiedyś nowego Poloneza 99r. autko firmowe.
Jeździłem nim od nowości, wyjechałem z salonu i tak przez 7 lat!
Od nowośći terkotało-szumiało łożysko na wałku , wymieniłem na gwarancji i dalej było to samo.Koledzy z ASO powiedzieli, że ten typ tak ma i tyle, a prawdopodobnie sam wałek był lewy.Oczywiście Cari to nie Poldźer, ale może zamiast skrzyni wymienic sam wałek i łożysko??? |
|
|
|
 |
Maniek1969
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2004 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-12-2006, 11:45 może zamiast skrzyni wymienic sam wałek i łożysko???
|
|
|
Też z początku tak się łudziłem, ale po różnych próbach stwierdziłem że na postoju gdy lekko docisnę drążek biegów ( tak jak bym chciał wrzucic bieg tylko bez wcisniętego sprzęgła ) ten terkot cichnie. Więc to napewno skrzynia, ale co dokładnie w niej to można stwierdzic po jej rozebraniu... |
_________________ Maniek
 |
|
|
|
 |
MichalM [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2006, 23:26
|
|
|
To ja trochę z innej paki.
U mnie od dłuższego czasu (tak gdzieś 40 tys km) na luzie i przy jeździe słychać ciche skrzypienie, raczej może dzwonienie. Jak lekko docisnę pedał - ustaje. Sprawdziłem, że to dzwoni ten cyngiel co wystaje ze skrzyni. Wali o obudowę. Jak się naciśnie pedał do serwo lekko go dociska i już nie bije. Nawet można go ręką docisnąć i też przestaje. Regenerowałem serwo bo trochę ciekło i na jakiś czas ustało. Potem, przy zmianie rozrządu gościu w ASO coś zrobił że znowu było dobrze, ale po czasie powróciło. W sumie niewielka sprawa, ale denerwuje.
Nie mam problemów z wzucaniem biegów, płynu nie ubywa. Czy to może być kosztowna robota ? |
|
|
|
 |
mariano81 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2008, 09:17
|
|
|
Maniek1969 napisał/a: | Podczas pracy na luzie sprzęgło głośno terkocze.Po wcisnieciu pedału sprzęgła (nieraz 2 lub 3 razy) dzwięk ustaje |
Hej.
Mam też taki problem , tylko u mnie wystarczy jedno wcisnięcie sprzegła i jest ok. Powtarza się to po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów a nawet kilkuset!
Możesz mi napisać jak to naprawiłes, koszt naprawy i co było przyczyną? |
|
|
|
 |
degust [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2010, 07:18
|
|
|
ja mam troche inny problem
od niedługiego czasu zaczęło mi coś wyć w aucie jak zwalniam na biegu.
to jest takie wycie jakby coś sie kończyło(tak mi sie wydaje)
nie wyje bardzo głosno ale słychac do środka auta....nie wiem czy to całe łożysko w skrzyni może tak wyć???? aha i to wycie cichnie wraz ze zatrzymywanie auta (zwalnianiem)
jeszcze dopisze że to wycie to jest podobne do gąsnięcia silnika samolotowego (jak sie wyłącza to tak słychac że spadają obroty) |
|
|
|
 |
komandos69
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 2000r 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 7 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-02-2010, 15:05
|
|
|
Witam mam dokładnie tak samo znaczy się ten dzwiny warkot:(, u mnie to cichnie po naciśnięciu sprzęgła oraz po "delikatnym przygazowaniu", byłem u speca od napędów w lublinie i Pan powiedział że to jest "łożysko niwelujące drgania skrętne wału korbowego" czyli chyba koło dwumasowe:( i koszt naprawy jest podobno spory y z tym sie jeżdzi az padnie. jeżdże tak już 2,5 roku i nic sie nie dzieje tylko drażni ucho |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 18-02-2010, 21:10
|
|
|
I ja tak mam od momentu kupna cari i z tym już przelatałem ok. 35 tyś. km i na razie nic się nie dzieje. Żeby było lepiej raz to słychać a raz nie i raczej to drugie częściej. komandos69 z tego co ja się orientuję to w td nie ma dwumasowego koła tylko raczej występuje ono w DI-D-ach. I raczej koszt relatywnie się zmniejsza na sumę trzycyfrową podejrzewam. Ja póki co śmigam i nie zaprzątam tym sobie głowy. Na chwilę obecną muszę wymienić tulejki od dźwigni zmiany biegów. Podobno ktoś z forum tu dorabia takie rzeczy i są o wiele lepsze niż te ze sklepów. Nie mam tylko namiarów kto. Jak ktoś z was wie to bardzo bym prosił o jakieś info. Z góry dzięki. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 19-02-2010, 11:48
|
|
|
Mam to same objawy, jeżdżę już 3-ci rok i zauważyłem, że zimą przy krótkich przebiegach do 30 km. wcale tego terkotania nie słychać ginie też po zwiększeniu obrotów. Obrotów zwiększyć nie dałem rady bo komputer ustawia je po swojemu ale gdyby tak zastosować gęściejszy olej do skrzyni....? Może to odsunęło by naprawę w czasie...? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 19-02-2010, 12:06
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | komandos69 z tego co ja się orientuję to w td nie ma dwumasowego koła tylko raczej występuje ono w DI-D-ach | masz rację w td nie było dwumasy, tylko w DID TESTER napisał/a: | gdyby tak zastosować gęściejszy olej do skrzyni | to mogą być problemy z wrzucaniem biegów na zimnym silniku, szczególnie podczas niskich temperatur...Jak już to może rzadszy olej taki jak proponuje producent. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|