Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło-dziwny terkot.
Autor Wiadomość
Maniek1969 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2004 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-10-2006, 10:57   Sprzęgło-dziwny terkot.

Podczas pracy na luzie sprzęgło głośno terkocze.Po wcisnieciu pedału sprzęgła (nieraz 2 lub 3 razy) dzwięk ustaje.Prawdopodobnie to łożysko oporowe sprzęgła,lecz słyszałem że może to byc łozysko znajdujące się w skrzyni biegów i wymiana tego oporowego nic nie pomoże po za stratą kasy(razem ok.400zł).
_________________
Maniek
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2006, 18:46   

Podczas pracy na luzie pracuje wałek sprzęgłowy w skrzyni, więc to będzie raczej właśnie to łożysko w skrzyni biegów. Nie wiem, jak w tym silniku, ale z reguły nie występuje ono jako zamiennik, więc koszt może być znaczny - ok. 200 zł. Łożysko oporowe sprzęgła, to koszt ok. 80-100 zł i z reguły jest słyszalne podczas wciskania sprzęgła, bo wtedy musi się przemieszczać i naciskać na gwiazdę w docisku.
 
 
owiec77 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 12
Skąd: Dębica
Wysłany: 20-11-2006, 22:42   

Maniek1969 czy poradziłeś sobie z tym problemem? Bo mam dokładnie to samo.
Pozdr.
 
 
Maniek1969 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2004 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-11-2006, 12:58   

Byłem w Auto -Arsie (serwis japońców) i gośc powiedział że to skrzynia.Można z tym jeździc i może wytrzymac nawet 50 tys. km. ( tylko że mnie wnerwia ten terkot ).Koszt naprawy dosyc duży ,dokładny po rozebraniu skrzyni. Mozna kupic inną używaną (ok. 1500 zł )., ale to też loteria tak więc czekam na rozwój zdarzeń. Jak się rozsypie to będę się martwił ,a na razie na luzie wciskam sprzęgło. A Ty co swierdziłeś ?
_________________
Maniek
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2006, 11:03   

Maniek1969 napisał/a:
może wytrzymac nawet 50 tys

Potwierdzam. Moja juz tyle wytrzymala, ale juz przymierzam sie do naprawy. Niestety nie jest coraz lepiej :lol:
 
 
owiec77 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 12
Skąd: Dębica
Wysłany: 29-11-2006, 21:16   

Ja narazie jezdze jakies 7 tys z tym terkotem i wcale nie usmiecha mi sie robic skrzyni. Mialem nadzieje ze to sprzeglo (choc to nie maly koszt to zawsze mniejszy). A nie wiecie co to dokladnie w tej skrzyni nawala?
pozdr
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2006, 21:28   

Panowie powiem tylko tak, miałem kiedyś nowego Poloneza 99r. autko firmowe.
Jeździłem nim od nowości, wyjechałem z salonu i tak przez 7 lat!
Od nowośći terkotało-szumiało łożysko na wałku , wymieniłem na gwarancji i dalej było to samo.Koledzy z ASO powiedzieli, że ten typ tak ma i tyle, a prawdopodobnie sam wałek był lewy.Oczywiście Cari to nie Poldźer, ale może zamiast skrzyni wymienic sam wałek i łożysko???
 
 
Maniek1969 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2004 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 02-12-2006, 11:45   może zamiast skrzyni wymienic sam wałek i łożysko???

Też z początku tak się łudziłem, ale po różnych próbach stwierdziłem że na postoju gdy lekko docisnę drążek biegów ( tak jak bym chciał wrzucic bieg tylko bez wcisniętego sprzęgła ) ten terkot cichnie. Więc to napewno skrzynia, ale co dokładnie w niej to można stwierdzic po jej rozebraniu...
_________________
Maniek
 
 
MichalM
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2006, 23:26   

To ja trochę z innej paki.
U mnie od dłuższego czasu (tak gdzieś 40 tys km) na luzie i przy jeździe słychać ciche skrzypienie, raczej może dzwonienie. Jak lekko docisnę pedał - ustaje. Sprawdziłem, że to dzwoni ten cyngiel co wystaje ze skrzyni. Wali o obudowę. Jak się naciśnie pedał do serwo lekko go dociska i już nie bije. Nawet można go ręką docisnąć i też przestaje. Regenerowałem serwo bo trochę ciekło i na jakiś czas ustało. Potem, przy zmianie rozrządu gościu w ASO coś zrobił że znowu było dobrze, ale po czasie powróciło. W sumie niewielka sprawa, ale denerwuje.
Nie mam problemów z wzucaniem biegów, płynu nie ubywa. Czy to może być kosztowna robota ?
 
 
mariano81
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2008, 09:17   

Maniek1969 napisał/a:
Podczas pracy na luzie sprzęgło głośno terkocze.Po wcisnieciu pedału sprzęgła (nieraz 2 lub 3 razy) dzwięk ustaje

Hej.
Mam też taki problem :( , tylko u mnie wystarczy jedno wcisnięcie sprzegła i jest ok. Powtarza się to po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów a nawet kilkuset!
Możesz mi napisać jak to naprawiłes, koszt naprawy i co było przyczyną?
 
 
degust
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2010, 07:18   

ja mam troche inny problem
od niedługiego czasu zaczęło mi coś wyć w aucie jak zwalniam na biegu.
to jest takie wycie jakby coś sie kończyło(tak mi sie wydaje)
nie wyje bardzo głosno ale słychac do środka auta....nie wiem czy to całe łożysko w skrzyni może tak wyć???? aha i to wycie cichnie wraz ze zatrzymywanie auta (zwalnianiem)

jeszcze dopisze że to wycie to jest podobne do gąsnięcia silnika samolotowego (jak sie wyłącza to tak słychac że spadają obroty)
 
 
komandos69 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2000r 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-02-2010, 15:05   

Witam mam dokładnie tak samo :( znaczy się ten dzwiny warkot:(, u mnie to cichnie po naciśnięciu sprzęgła oraz po "delikatnym przygazowaniu", byłem u speca od napędów w lublinie i Pan powiedział że to jest "łożysko niwelujące drgania skrętne wału korbowego" czyli chyba koło dwumasowe:( i koszt naprawy jest podobno spory y z tym sie jeżdzi az padnie. jeżdże tak już 2,5 roku i nic sie nie dzieje tylko drażni ucho
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 18-02-2010, 21:10   

I ja tak mam od momentu kupna cari i z tym już przelatałem ok. 35 tyś. km i na razie nic się nie dzieje. Żeby było lepiej raz to słychać a raz nie i raczej to drugie częściej. komandos69 z tego co ja się orientuję to w td nie ma dwumasowego koła tylko raczej występuje ono w DI-D-ach. I raczej koszt relatywnie się zmniejsza na sumę trzycyfrową podejrzewam. Ja póki co śmigam i nie zaprzątam tym sobie głowy. Na chwilę obecną muszę wymienić tulejki od dźwigni zmiany biegów. Podobno ktoś z forum tu dorabia takie rzeczy i są o wiele lepsze niż te ze sklepów. Nie mam tylko namiarów kto. Jak ktoś z was wie to bardzo bym prosił o jakieś info. Z góry dzięki.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 19-02-2010, 11:48   

Mam to same objawy, jeżdżę już 3-ci rok i zauważyłem, że zimą przy krótkich przebiegach do 30 km. wcale tego terkotania nie słychać ginie też po zwiększeniu obrotów. Obrotów zwiększyć nie dałem rady bo komputer ustawia je po swojemu ale gdyby tak zastosować gęściejszy olej do skrzyni....? Może to odsunęło by naprawę w czasie...?
_________________

 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 19-02-2010, 12:06   

Jaro1974 napisał/a:
komandos69 z tego co ja się orientuję to w td nie ma dwumasowego koła tylko raczej występuje ono w DI-D-ach
masz rację w td nie było dwumasy, tylko w DID :idea:
TESTER napisał/a:
gdyby tak zastosować gęściejszy olej do skrzyni
to mogą być problemy z wrzucaniem biegów na zimnym silniku, szczególnie podczas niskich temperatur...Jak już to może rzadszy olej taki jak proponuje producent.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.