Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wymiana wahaczy
Autor Wiadomość
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 13-05-2009, 09:29   [EAxx] Wymiana wahaczy

Witam,
zmieniono mi 2 wahacze dolny i banana z przodu, przy okazji drążek kierowniczy (mial luz), jednal teraz chodzi ciężej kierownica, tak że nawet do odbijania muszę jej pomagać, czy to normalne po zmianie, że ciężej chodzi, czy sworznie tak mogą trzymać?

Ps. Przy okazji nowy (stary) nivomat i łączniki stabilizatora z tyłu, i wreszcie cisza.

Ps2. No i zeby nie bylo tak pięknie, ktos mi wgiął maskę w nocy... tak jakby przywalił pięścią, nie moze byc idealnie...
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-07-2009, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2009, 10:49   

Ja mam podobnie, mimo ze nie wymienialem nic w zawieszeniu od dluzszego czasu, dodatkowo sciaga mnie troche na prawo. Kierownica przy skrecie w lewo odbija ladnie, natomiast przy skrecie w prawo odbija ale nie do takiego samego kata jak z lewej. Bylem na geometrii, sprawdzali przod i tyl , mierzyli, powiedzieli ze wszystko ok. Wiec narazie tak jezdze :?
Ostatnio zmieniony przez axg 13-05-2009, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2009, 12:06   

U mnie regenerowalem sworznie + wymiana koncowek, lacznikow, amortyzatorow i jednej koncowki - jest dokladnie tak jak opisujesz , kierownica chodzi ciezej i wolniej odbija wiec wnioskuje ze to nie jest nic nadzyczajnego lub nieprawidlowego.
Pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-05-2009, 17:12   

axg napisał/a:
Ja mam podobnie, mimo zenie wymienialem nic w zasieszeniu od dluzszego czasu, dodatkowo sciaga mnie troche na prawo. Kierownica przy skrecie w lewo odbija ladnie, natomiast przy skrecie w prawo odbija ale nie do takiego samego kata jak z lewej. Bylem na geometrii, sprawdzali przod i tyl , mierzyli, powiedzieli ze wszystko ok. Wiec narazie tak jezdze :?


Sprawdź prawy prosty wahacz. U mnie ściągał delikatnie jak miałem wybity sworzeń lewego. Myślałem, że to zbieżność, ale przy okazji wyjmowania skrzyni i odkręcania tego wahacza po lewej wyszła usterka. Po wymianie śmiga jak po sznurku.
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2009, 18:29   

Owczar napisał/a:

Sprawdź prawy prosty wahacz. U mnie ściągał delikatnie jak miałem wybity sworzeń lewego. Myślałem, że to zbieżność, ale przy okazji wyjmowania skrzyni i odkręcania tego wahacza po lewej wyszła usterka. Po wymianie śmiga jak po sznurku.


Owczar te wahacze to juz mi mechanicy sprawdzali 2x i dodatkowo ja sam na ile mialem mozliwosc. Wszystko z nimi niby ok, wiec sam nie wiem. Pewnie najlepsza diagnoza by byla jak by go rozpiac ale sam nie mam takiej mozliwosci.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-05-2009, 18:31   

Ale sam widzisz, że ciągle coś niedomaga. Może w wolnej chwili wypiąć ten wahacz i sprawdzić. Troszkę pracy jest, ale i pewność, że wszystko ok. Z bratem też szarpaliśmy i nic...
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-05-2009, 18:39   

ostatnio wymieniłem oba banany i kiera chodzi tak jak przedtem... zero oporów, wypnij wahacz, i na mój gust sprawdż tylne mocowanie banana, może jest przesunięte?? przecież tak o ile wiem to banan odpowiada za odbijanie kiery...

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 13-05-2009, 20:23   

axg napisał/a:
Ja mam podobnie, mimo ze nie wymienialem nic w zawieszeniu od dluzszego czasu, dodatkowo sciaga mnie troche na prawo. Kierownica przy skrecie w lewo odbija ladnie, natomiast przy skrecie w prawo odbija ale nie do takiego samego kata jak z lewej. Bylem na geometrii, sprawdzali przod i tyl , mierzyli, powiedzieli ze wszystko ok. Wiec narazie tak jezdze :?


mam dokladnie to samo :)
na prostej, gladkiej nawierzchni jedzie jak po sznurku ale na lekkich nierownosciach ma tendencje do sciagania w prawo, zauwazylem, ze na to zjawisko maja lekki wplyw opony...
z odbijaniem kierownicy jest dokladnie tak jak u Ciebie...
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 13-05-2009, 21:12   

Dzięki wszystkim za opinie.
Kibloo, przed wymianą banana kierownica dobrze odbijała, wiec mniemam że mocowanie nie bylo przesunięte. Jedyne co się mogło zmienic to opór na sworzniach... pojezdzimy zobaczymy czy się rozrusza.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 13-05-2009, 21:37   Re: Wymiana wahaczy

JaGrab3, dziś też wymieniłem obydwa przednie wahacze proste dolne. Z tym lekkim oporem wyczuwalnym na kierownicy to chyba normalne, przynajmniej na początku póki się nie przyzwyczaimy do niewytłuczonych sworzni ;)
 
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 13-05-2009, 22:27   

mi tez sciagalo troche w prawo na nierownosciach przy szybszej jezdzie i sie okazalo ze dolny prosty z przodu wywalony byl ... a sprawdzalem go z 5 razy i nic nie wyczulem dopiero jak chcialem banana sprawdzic przez przypadek odkrylem ze mi sworzen lata 0,5 cm w gore i dol :shock: od razu telefon zamowienie i na drugi dzien wymiana... po wyciagnieciu okazalo sie ze na smietnik i nic wiecej ... w czasie jazdy odprocz tego sciagania (takiego uciekania przodu) niz wiecej sie nie dzialo ..
ps
kierownica tez mi wczesniej tak dziwnie odbijala - raz odbila raz nie ... teraz juz w normie (oba dolne wymienione ) i nie sciaga
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-05-2009, 10:53   

Dokładnie tak jak u mnie. Mój brat ma wieloletnie doświadczenie i sprawdzał zawieszenie w moim dwa razy. Wiem, na pewno, że się przyłożył i nic nie znalazł. Auto było podnoszone do góry itd. Na bananie wykrył luz. A prosty wyszedł przypadkiem jak odkręciłem wahacze żeby wyjąć półoś. Luz też był ogromny, trzpień sworznia latał na wszystkie strony.
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14-05-2009, 12:37   

A czy za to charakterystyczne stukanie na nierównościach w okolicach koła odpowiedzialny jest "banan"?
Wymieniłem wahacze proste dolne, łączniki stabilizatorów, drążki kierownicze - myślałem że to coś z tego "pykaj". A tu nadal coś stuka :/

Pozostaje wymiana banana czy coś jeszcze macie na myśli? :>

Pozdrawiam
t.o
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-05-2009, 12:40   

Bardzo często banan, a czy podczas wymiany prostych nikt nie sprawdził tych wahaczy? W ciemno wymieniłeś?
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 14-05-2009, 13:00   

Owczar napisał/a:
Bardzo często banan, a czy podczas wymiany prostych nikt nie sprawdził tych wahaczy? W ciemno wymieniłeś?


Sprawdzali (porozpinane nawet),
ale jak się okazuje coś mało skutecznie.

Dolnym prostym i tak się należała wymiana bo wytyrane były.
Stukanie jednak nie ustało, a lekko mnie to irytuje więc szukam przyczyny :>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.