Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Carisma 1.9 td 97r wolne obroty
Autor Wiadomość
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 22-04-2007, 20:44   [Cari 1.9TD] Carisma 1.9 td 97r wolne obroty

Mam carismę 1,9 TD 97r pompa lukas problem polega na tym że jak odpalę to mam jakieś 700-800 obrotów ale jak się nagrzeje to mam jakieś 1100 1200 obrotów jak obciążę silnik np klimą to spadają do 1000-900 silnik równo pracuje i jeszcze jedno ostatnio jechałem na długiej prostej nagle sam przyspieszył bardzo mocno po czym zwolnił bo skończyło się paliwo i to nie był przypadek bo sprawdzałem drugi raz i to samo. Proszę o podpowiedź co może przyczyną w jednym jak i w drugim przypadku lub rozwiązanie problemu.
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 25-04-2007, 20:43   

Też mam Carisme 1.9TD, ale u mnie jak odpalę obroty wynoszą jakieś 500 a po nagrzaniu silnika wzrastają do około 800. Taki stan rzeczy zaistniał po tym jak oddałem samochód do mechanika żeby sprawdził dlaczego nie pali na mrozie. Podobno sprawdzał wtryskiwacze, ciśnienie na pompie i luzy zaworowe. Zanim go oddałem miałem tak, że po odpaleniu jakieś 800 potem na ciepłym silniku obroty spadały do jakichś 500.

Obroty są takie dziwne, ponieważ mam wyrobione tulejowanie osiek jednej od potencjometru gazu, i drugiej od "ssania".

Fachowcem nie jestem ale to nagłe przyśpieszenie mogło być spowodowane zawieszeniem zaworu od turba, albo po prostu tak Ci samochód reaguje na koniec paliwa.

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
andy38
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2007, 12:18   

Z tego co piszesz to mogą być świece żarowe już słabawe. Jeśli jeszcze po odpaleniu silnik pracuje nierówno, może być że jedna ze świec padła całkiem i nie łapie od razu na wszystkie cylindry.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 14-06-2007, 12:47   

Andy Istotnie miałem padniętą świecę jeszcze ta za pompą i się namęczyłem aby wymienić nie ma problemu z odpalaniem a obroty skręciłem na pompie i są po odpaleniu ok 500 a jak się nagrzeje to 700-800 jest ok . Ale może wiesz coś na temat przyspieszania "zwiększania mocy " gdy brakuje paliwa zawsze jak mam końcówkę i zaraz mi zabraknie paliwa auto dostaje po prostu dużego kopa i to moim zdaniem jest usterka a nie mam teraz kasy aby pojechać do normalnego serwisu.Pozdro
 
 
zaba
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2008, 18:43   

Mam Cari 1,9 TD rocznik 97. U mnie obroty po odpaleniu silnika wynoszą ok 600 ale później po nagrzaniu się silnika wzrastają do ok 900. Tak więc czy jest to normalne że po nagrzaniu się silnika obroty wzrastają? A może jest to jakaś usterka?
Szukałem na forum ale znalazłem różne zdania raz można przeczytać że to normalne a raz że nie. Proszę o pomoc w tej kwestii - pozdrawiam.

ps. nie mam problemów z odpalaniem i ogólnie silnik sprawuje się jak na razie bez zarzutów.
 
 
3pit 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 98 r. 1.9 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Żelichów
Wysłany: 04-03-2009, 20:06   

witam. ja również mam carisme 1.9 TDI, i z obrotami mam tak samo.
w dieslu to normalne ze po nagrzaniu obroty są większe.
tylko wg mnie troche to male obroty, mam jeszcze toyote avensis i tam po starcie sa 900 a po nagrzaniu 1100 i chyba takie powinny byc
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 04-03-2009, 21:18   

Witam. Ten wątek poruszany był gdzieś tu na forum i nawet sam w nim uczestniczyłem.Mianowicie obroty w cari zaraz po uruchomieniu kształtują się w granicach 750-800 obr/min ,po rozgrzaniu są rzędu 950-1000 obr/min. A podwyższanie się obrotów przy końcówce paliwa w zbiorniku to norma w tym silniku z tą pompą. Obroty mogą się podnieść nawet do 1300 obr/min.Dzieje się to wtedy gdy do przewodu paliwowego dostaje się powietrze i pompa jakby nie dopuszcza do zapowietrzenia się i automatycznie podnosi obroty w celu przepchnięcia tego powietrza i zassania paliwa. Pozdrawiam.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 04-03-2009, 21:33   

kto ma obroty nie równe to znaczy jak zimny to małe jak ciepły duże i jak włączy klimę czy światławentylator obroty zmiejszają się to rozrząd do ustawienia i co do tego nie ma żadnych sporów i wątpliwości obroty mają być 850-900 nie ważne czy jest wszystko co możliwe włączone dla obciążenia silnika czy wszystko wyłączone. odnośnie tego że autko dostaje kopa jak brakuje paliwa bo chciał bym takiego mieć normalnie to nie doszłem do tego, ale może jak kolega mówi gdy poczuje powietrze to dawkuje sobie więcej paliwa co mi bardzo się podoba Pozdrawiam
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 04-03-2009, 23:52   

Tutaj znajdziecie odpowiedź na temat wysokich obrotów przy małej ilości paliwa:http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33114
 
 
 
dzozef 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-06-2009, 20:15   

witam, mam podobny problem tj. nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny mam ok 1100-1200 obr/min a przy załączeniu klimy spadają od razu do 900 obr/min. Dzieje się tylko tak przy włączaniu klimy. Nieraz się zdarza, że na biegu jałowym mam ok 900 obr/min a po włączeniu klimy ok 500-600 obr/min. Silnik w takim przypadku nie gaśnie na szczęście ale tak niskie obroty są niepokojące.Co może być tego przyczyną? Czy coś jest nie tak ze sprężarką i daje za duży opór?

pozdrawiam
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 03-06-2009, 21:33   

źle ustawiony rozrząd na 100

[ Dodano: 03-06-2009, 21:39 ]
jeszcze jedno możesz mieć usterkę w przyspieszaczu jak złączysz klimę podnieś maskę klima załącza się co 15 sek zależnie jak masz ustwawione i teraz jak załączy się popatrz czy przyspieszcz na pompie się załącza taka dżwignia powinien się załączyć jak sprężarka rozłącza to on też i tak cały czas. ale jak piszeż że masz obr ok 1000i nie raz 500 stawiał bym na rozrząd
Pozdrawiam Piotr
 
 
dzozef 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-06-2009, 21:48   

ok, dzięki za pomoc, sprawdzę to a jeśli jednak to rozrząd to niedługo i tak mnie czeka wymiana więc się wyjaśni. Wymiana rozrządu co 75 tys tak?

pozdrawiam
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 03-06-2009, 22:55   

aso 90 tys pozostali 60 tys miałem to samo i to był rozrząd więc od razu wymieniaj i polecam aso bo warto przynajmniej pompę dobrze ustawią
Pozdrawiam Piotr
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-06-2009, 20:10   

Witam, u mnie jest identycznie tzn. na zimnym silniku 500 obr. po rozgrzaniu 800. Byłem z tym problemem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że nie działa prawidłowo czujnik wolnych obrotów ( co nie znaczy, że jest zepsuty bo po włączeniu wentylatora chłodnicy usiłuje nieskutecznie podnieść obroty - zatem może to być jedynie kwestia sterowania tego czujnika). W każdym razie jego zdaniem w usterce czujnika tkwi przyczyna.
Ostatnio zmieniony przez misibiczi 04-06-2009, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 04-06-2009, 20:48   

Sorki nie zauważyłem że masz TD tak wiec może być inaczej. Jeśli tak to niech Admin wykasuje ten post.

czujnik wolnych obrotów to tak naprawde czujnik otwarcia/położenia przepustnicy. Wraz ze zmianą położenia przepustnicy zmienia sie opornośc na czujniku. A element odpowiedzialny za podbicie obrotów to tzw "silnik krokowy" Wpisz na forum a znajdziesz.

Może "silnik krokowy" jest:
1) zabrudzony i trzpień nie porusza sie
2) Coś z cewkami w silniku krokowym czyli ogólnie zepsuty
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.