Wspomaganie |
Autor |
Wiadomość |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2009, 14:18 Wspomaganie
|
|
|
Witam. Ostatnio przy mocniejszym skrecie zaczela mi lekko pojekiwac pompa od wspomagania, sprawdzilem plyn od wspomagania i jest go za malo. Teraz musze uzupelnic plyn i stad moje pytanie - jaki plyn powinienem tam zalac? czy wymienic go na nowy bez zadnych dolewek? Z gory dzieki za wszelka pomoc. (Szukaj-ka mi nie pomogla) |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 16-06-2009, 15:39
|
|
|
To że trochę głośniej pracuje pompa przy max skręconych kołach (jak jest już opór i koła dalej się nie skręcą) to normalne.
Płyn sprawdzaj przy złączonym silniku (wtedy jest go więcej) i tak się go powinno sprawdzać. Może akurat masz odpowiedni poziom.
Płyn do wspomagania to Dexron II. Wchodzi ok. 0,5 litra, a wymiana to nic trudnego. Koszt to ok 20zł, więc chybanie ma się co bawić w dolewanie, skoro nie był dawno wymieniany.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2009, 20:59
|
|
|
Wiem ze gdy na maksa sie skreci kola to pompa inaczej pracuje i powinno sie tego unikac, ale pod pojeciem mocniejszego skretu mialem na mysli ostrzejsze i szybsze wejscie w zakret, plyn na pewno wymienie skoro kosztuje to ok 20zl, tylko jak odpowietrzyc ukl. wspomagania? I jak zlac stary plyn? dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 19-06-2009, 21:40
|
|
|
spooner napisał/a: | Wiem ze gdy na maksa sie skreci kola to pompa inaczej pracuje i powinno sie tego unikac, ale pod pojeciem mocniejszego skretu mialem na mysli ostrzejsze i szybsze wejscie w zakret, plyn na pewno wymienie skoro kosztuje to ok 20zl, tylko jak odpowietrzyc ukl. wspomagania? I jak zlac stary plyn? dzieki za pomoc |
Słabo szukałeś KLIK |
|
|
|
 |
spooner [Usunięty]
|
Wysłany: 20-06-2009, 10:41
|
|
|
dzieki wielkie za pomoc |
|
|
|
 |
carpezo
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 94 Skąd: brok
|
Wysłany: 22-05-2010, 13:20
|
|
|
ostatnio w mojej cari ciężej kręci sie kierownicą podczas skrecania . co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-05-2010, 13:46
|
|
|
A płyn sprawdzany? czy go nie ubyło czy coś. Sprawdza się na włączonym silniku, ewentualnie może stracił swoje właściwości i należałoby go wymienić? To takie podstawowe rzeczy do sprawdzenia |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-05-2010, 13:51
|
|
|
Saqu, płyn wspomagania należy do takich płynów których sie nie wymienia, tylko dolewa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-05-2010, 13:58
|
|
|
Ja jestem zdania, że płyny i oleje z czasem tracą swoje właściwości, nabierają innej konsystencji i należałoby je wymienić
Nie mówię, że co roku ale co kilka lat na pewno
Tym bardziej, że:
Kris1980_147 napisał/a: | Wchodzi ok. 0,5 litra, a wymiana to nic trudnego. Koszt to ok 20zł, |
|
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 16-03-2011, 21:41
|
|
|
Dzisiaj zauważyłem że pompa wspomagania poci się. To znaczy jest jakby zalana olejem. Czy się gdzieś rozszczelniła?? Ciężko mi stwierdzić bo nie widać oczywistego miejsca z którego mogłoby lecieć. Do tego sprawdzając olej w zbiorniczku odkryłem że bagnet jest suchy. Musiało najwidoczniej kapać i w ten sposób go ubyło. Czy ktoś podpowie co dalej z tym robić, czy to jakiś standard w tym temacie. Carisma ma silnik 1.6
[ Dodano: 18-04-2011, 21:01 ]
Kris1980_147 napisał/a: | Płyn do wspomagania to Dexron II |
Ostatnio w sklepie poprosilem o taki płyn a gościu polecał mi Dexrona III. Mówi że jest różnica w kolorze płynu. Który wybrać. |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
|