Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Hubeeert
27-03-2006, 10:47
Uszczelniacze zaworowe - wymiana bez rozbiórki silnika
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-06-2005, 12:44   Uszczelniacze zaworowe - wymiana bez rozbiórki silnika

Uszczelniacze trzonkow zaworów - jako pierwsze (po wyciekach oleju) powodują ubywanie oleju w silniku nawet ok. 1 l/1000 km. Wymiana nie jest skomplikowana, wymaga troche zrecznosci i narzędzi:


bez ktorych nie należy podchodzić do wymiany. Zestawik jest mój, więc jakby ktoś chciał wypożyczyć - proszę bardzo ;) . Uzupełnieniem jego jest kompresor, obcęgi, klucz 12 + dynamometr, nasadka 19 + kilogramowy młotek

Komplecik uszczelniaczy zaworowych - poprzednie podoróbki przezyly 90 kkm, teraz zestaw ori (Hyundai, ale ori ;) )

W tle zdjęta ze szczególną ostrożnością (zeby popychacze zaworów nie wypadły) "klawiatura"....

Operacji rozpinania zaworu nie zfotografowalem - zabraklo mi rąk.....

Operacja copyright by Romel działa piknie:
0. zakrywamy szmatą wszelkie miejsca w które może wpaść zamek - ideał - wielkie przescieradło z dziurą na pojedyńczy zawór
1. przykładamy ciśnienie do cylindra - tłok na dole.
2. przykładamy nasadke 19 do talerzyka zaworowego
3. przykładamy niutony z młotka w nasadke :)
4. po 3-4 uderzeniu szukamy zamka zaworowego w promieniu 1 m od zaworu......
5. przekręcamy wał tak, aby tłok znalazl sie w TDC

Podparty zawór powietrzem (ok. 6 bar)


Po odłączeniu powietrza oparty o tłok:


Nowy uszczelniacz. Trzeba uwazać, zeby nie nasadzic go zbyt głęboko. Oczywiście wczesniej warga uszczelniacza skąpana w oleju...


Pewnie są lepsze sposoby na zdejmowanie starych uszczelniaczy. Pomaga schowanie zaworu do prowadnicy przez lekkie przekręcenie wału - uwaga - jak zawór wpadnie do środka - zdejmujemy głowice ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.