 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zamknięty przez: Hubeeert 27-03-2006, 10:47 |
Uszczelniacze zaworowe - wymiana bez rozbiórki silnika |
Autor |
Wiadomość |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-06-2005, 12:44 Uszczelniacze zaworowe - wymiana bez rozbiórki silnika
|
|
|
Uszczelniacze trzonkow zaworów - jako pierwsze (po wyciekach oleju) powodują ubywanie oleju w silniku nawet ok. 1 l/1000 km. Wymiana nie jest skomplikowana, wymaga troche zrecznosci i narzędzi:
bez ktorych nie należy podchodzić do wymiany. Zestawik jest mój, więc jakby ktoś chciał wypożyczyć - proszę bardzo . Uzupełnieniem jego jest kompresor, obcęgi, klucz 12 + dynamometr, nasadka 19 + kilogramowy młotek
Komplecik uszczelniaczy zaworowych - poprzednie podoróbki przezyly 90 kkm, teraz zestaw ori (Hyundai, ale ori )
W tle zdjęta ze szczególną ostrożnością (zeby popychacze zaworów nie wypadły) "klawiatura"....
Operacji rozpinania zaworu nie zfotografowalem - zabraklo mi rąk.....
Operacja copyright by Romel działa piknie:
0. zakrywamy szmatą wszelkie miejsca w które może wpaść zamek - ideał - wielkie przescieradło z dziurą na pojedyńczy zawór
1. przykładamy ciśnienie do cylindra - tłok na dole.
2. przykładamy nasadke 19 do talerzyka zaworowego
3. przykładamy niutony z młotka w nasadke
4. po 3-4 uderzeniu szukamy zamka zaworowego w promieniu 1 m od zaworu......
5. przekręcamy wał tak, aby tłok znalazl sie w TDC
Podparty zawór powietrzem (ok. 6 bar)
Po odłączeniu powietrza oparty o tłok:
Nowy uszczelniacz. Trzeba uwazać, zeby nie nasadzic go zbyt głęboko. Oczywiście wczesniej warga uszczelniacza skąpana w oleju...
Pewnie są lepsze sposoby na zdejmowanie starych uszczelniaczy. Pomaga schowanie zaworu do prowadnicy przez lekkie przekręcenie wału - uwaga - jak zawór wpadnie do środka - zdejmujemy głowice
 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|