Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
15-10-2007, 00:26
Jakie rozmiary ma złącze elastyczne w misku CJ0 ?z '96r
Autor Wiadomość
vroom
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2006, 23:00   Jakie rozmiary ma złącze elastyczne w misku CJ0 ?z '96r

Czesc!! Witam wszystkich to moj pierwszy temat.

Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem mitsu colta CJ0 '96 roku.Autko chodzi glosno z pod spodu mechanik tak ogldajac stwierdzil ze do wymiany jest złącze elastyczne ( taka rurka z siatka ) - sorrki za laickie okreslenia ale za bardzo sie nie znam:( Jutro zamierzam sie wybrac aby mi to wymienil tylko przy zakupie nie wiem czy kupic odpowiednie do tego modelu czy poporstu podac wymiary itp? i dobrac odpowiedni ?Co byscie doradzili ?
Ostatnio zmieniony przez 02-10-2006, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-10-2006, 23:49   

Ja doradziłbym dać do warsztatu zajmującego się wydechami i oni dobiorą na miejscu i wspawają. Sam tak robiłem
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 02-10-2006, 08:02   

no ale chcesz kupowac gdzies w sklepie a montowac samemu?? jedz gdzies do tlumikarza zaplacisz najpewniej te sama kwote a dobierze ci dlugoscia do auta i zamontuje, do carismy zaplacilem 120zl wraz z montazem
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 09:28   

Ja wymieniałem 2 miesiące temu też w CJ0. Zrobiłem tak chłopaki piszą - pojechałem na warsztat, wyciąneli stary łącznik, kupili nowy i wspawali. Całość 130 pln (sam łącznik 90 pln, chociaż teraz kurde sam bym kupił taniej). W CJ0 łącznik jest dość długi, ale wymiarów nie pamiętam.
 
 
vroom
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2006, 18:29   

No i po "zabiegu" wyciąl stary lacznik dopasowal i wspawal nowy.Przy okazji wyciol katalizator i wstawil strumiennice.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-10-2006, 09:43   

No i tu przesadziłeś... w sensie strumienicy...

Pewnie jest silniejszy o 20kM.... qrcze - dlaczego psujecie dobrze dopracwany układ wydechowy - w tej chwili możesz zapomnieć o idealnym przepłukiwaniu KS i fali zwrotnej...

Takie bajery - wstawia sie jak sie przerabia silnik... dolot, głowa, wylot ECU...

Ehhhh

Zeźliłem sie,,,,

Pozdr
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
vroom
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2006, 10:30   

ROMEL napisał/a:
No i tu przesadziłeś... w sensie strumienicy...

Pewnie jest silniejszy o 20kM.... qrcze - dlaczego psujecie dobrze dopracwany układ wydechowy - w tej chwili możesz zapomnieć o idealnym przepłukiwaniu KS i fali zwrotnej...

Takie bajery - wstawia sie jak sie przerabia silnik... dolot, głowa, wylot ECU...

Ehhhh

Zeźliłem sie,,,,

Pozdr


?? Mozesz mnie wtajemniczyc co to KS i fala zwrotna ? Co moze byc nie tak z moim miskiem nie tak ze usunąlem KAT ?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-10-2006, 12:12   

vroom napisał/a:
Co moze byc nie tak z moim miskiem nie tak ze usunąlem KAT ?
Bardziej że wspawałeś strumienicę. Ona jeżeli poprawia przepływ to w ąskim zakresie a poza nim pogarsza.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-10-2006, 12:25   

KS - komora spalania...
Fala zwrotna... ciężko to krutko opisać...yyyy - może tak... w maxymalnym uproszczeniu...
- wydech w aucie jest przeliczany itd, jego charakter pracy jest rezonansowy, inaczej mówiąc w wydechu panuje nad- pod-ciśnienie przemiennie... w taki typ pracy wprowadzaja kolejne "wybychy" cykle pracy silnika... każdy wybuch powoduje coś w stylu fali uderzeniowej która przemieszcze sie "po spalinach" po ich cząsteczkach nadając im energię kinetyczną - która przekazują sobie ta energię wzajemnie.... do tej całej zabawy ma bezpośredni wpływ - srednica, kształt, pojemność wielkość, długoć itd... no i wlasnie te wszystkie parametry wydechu maja wpływ na to czy "fala uderzeniowa" przebiegnie poprawnie...
Poprawny przebieg "FALI" to taki który pozwoli fali uderzeniowej "dolecieć" do końca wydechu i wrócić spowrotem do kolektora wydechowego pod KS (komorę spalania)...
Dlatego też wydech robiony w profesionalnym zakładzie po przeróbkach silnika nie jest tani... ponieważ w dzisiejszych czasach bardzo słono płaci sie za wiedzę...

Dodam jeszcze - każdy wydech jest przeliczany i ma jakies widełki pracy poprawnej - w sensie tolerancji... jezeli wszystko co zrobisz przy wydechu zmieści sie w tej tolerancji będzie OK - jak to sprawdzić czy sie zmieściłeś... hm - nie mierzalne....nie sprawdzisz...
Strumienica łuskowa czy igłowa z prawdziwego zdarzenia... jest na tyle silnym elementem wydechu że bankowo wybija ona pracę z tolerowanego POLA,,,,....

Ojjj - temat rzeka... bardzo duuużo lektury jest na ten temat... cieżkiej lektury...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Frac 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1,3 Cool 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-05-2009, 20:27   

Witam Państwa:)

Pozwólcie, że wrócę do głównego tematu - a mianowicie rozmiaru złącza elastycznego w Colcie CJ0, w moim przypadku z 98 roku (ale zakładam że od 96 się nic nie zmieniło).
Otóż mój Colciak od jakiegoś czasu dość głośno chodzi, więc zabrałem go do pana mechanika, który orzekł że należy wymienić wspomniane już złącze. Mechanik stwierdził że złącze które mam kupić powinno mieć rozmiar 50 x 300 lub 55 x 320. I tu pojawia się moje pytanie - czy faktycznie złącze może mieć aż taką tolerancje w rozmiarach? Nie musi być idealnie dopasowane?
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-05-2009, 21:12   

IGNS w tym pościę: http://forum.mitsumaniaki...ight=z%B3%B1cze - podał inny wymiar, a mianowicie 50x250 :roll:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Frac 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1,3 Cool 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-05-2009, 13:36   

No właśnie, dlatego już nie wiem jaki rozmiar jest odpowiedni. Mechanik mierzył mi to złącze i niby wyszło mu tak jak podałem wyżej. Najlepiej gdyby wypowiedział się jeszcze ktoś, kto wymieniał już ten element i rozstrzygnie czy rację ma kolega IGNS czy też może mój mechanior.
 
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-05-2009, 22:29   

Wymieniałem złącze tydzień temu (niewielka nieszczelność spowodowała wzrost spalania o prawie 3 litry..) Tłumikarz zmierzył na miejscu, wstawił 50x250.
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
Frac 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1,3 Cool 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-05-2009, 01:46   

Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź:). Teraz już wiem jakie złącze założyć i że nie zawsze można wierzyć w to co powie mechanik. Jeszcze raz dzięki- nie wiem co bym bez was zrobił:)

Pozdrawiam!
 
 
 
tomasek36 
Forumowicz


Auto: COLT CJ0 1.3 12V 75KM 1997'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-05-2009, 14:20   

Czy majac dziure w łączniku elastycznym można uszkodzić sonde? Czy jesli mam zmieniony łacznik na mniejszy + dospawana rura ma to jakieś znaczenie?
_________________
Mazda 323F 2002r - sprzedana, ale fajne było auto
Hyundai i20 2015r - nie na sprzedaż, bo nowy
Mitsubishi Colt 1997r - nie sprzedam nigdy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.