Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bi-xenon
Autor Wiadomość
Cichy
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 22:38   Bi-xenon

Od jakiegos czasu zalozylem w colcie bi-xenon, chcialem sie zorietowac czy ktos w polsce bawil sie w to w colcie oprocz mnie



Ps: zajmuje sie przerobka i montazem xenonu lub bi-xenonu jak ktos bylby zainteresowany
 
 
Rado
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 22:52   

wow pod postem widac ze duzo zrobione, moze jakies fotki zeby nacieszyc oczka?? :)
a jaki koszt jest takiej przerobki i czy duzo to daje? w sensie wiecej widac w nocy czy tylko fajny efekt??
 
 
Cichy
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 23:08   

Ja to robie za okolo 1200-1300zl

a co do roznicy to nawet nie wiesz ja jest ogromna, zupelnie inna barwa swiatla, inne rozszeczepienie i soczewce zapewniaja naprawde dobra widocznos w nocy

[ Dodano: 30-01-2007, 23:14 ]
AAAAAA no i co do zdjeci to niestety ale tego colta posiadam od wrzesnia i dopiero teraz doszedlem do wmiare ladnego wygladu i zrobilem troszke modyfikacji

Jest na stalkach jak to w zimie wiec nie che psuc efektu i zdjecia beda dopiero na wiosne po polerce (bo byl caly malowany) i na ladnych kolach :P
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2007, 23:16   

jezdzilem takim GTi CAO w Olsztynie z xenonem (mial przetwornice xenonowe),
jak dla mnie REWELACJA!!! wszystko widac, swiatlo dwa razy mocniejsze (mocne, biale, bardzo zimne swiatlo)

czarny lsniacy Colt bardzo pieknie sie prezentowal z tymi xenonami w polaczeniu z pieknymi aluminiowymi felgami OZ SUPERTURIZMO
wtedy wlasnie zakochalem sie w Colcie :D
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 00:03   Re: Bi-xenon

Cichy napisał/a:
Od jakiegos czasu zalozylem w colcie bi-xenon, chcialem sie zorietowac czy ktos w polsce bawil sie w to w colcie oprocz mnie



Ps: zajmuje sie przerobka i montazem xenonu lub bi-xenonu jak ktos bylby zainteresowany


jak to wyglada prawnie? chyba brakuje poziomowania w tych swiatelkach pozatym ciekawi mnie jak zrobiles swiatla drogowe i mijania w kloszu na jedna zarowke H4.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2007, 00:08   

Prawnie wyglada to tak
Musisz miec
1. Uklad poziomowania
2. Spryskiwacz lub inny system czyszczacy reflektor
3. Dodatkowe swiatlo drogowe (biksenon za wolno przelacza)

Sczerze watpie zeby w tej cenie bylo cokolwiek z tego co wymienilem...
Z tego co sie orientowalem to owszem jest mozliwosc ale koszty to ~7000zl za komplet. A i tu nie jestem pewny czy nie powiedzialem za malo.
No ale Kolega o tym wie.
Natomiast Kolega jeszcze nie wie, ze na forum dzialalnosc komercyjna jest "niemile widziana". OK - jak ktos zapyta mozesz zaproponowac (najchetniej przez PW) itd ale :!: reklama wlasnej dzialanosci bedzie banowana. Prosze nie rob tego wiecej.

Pozdrawiam
admin
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Cichy
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 13:58   

A wiec odradu przepraszam za ta mala reklame

Co do xenonu to:

<>taka cene placi sie tylko przy nowych autach jesli xenon jest opcjonalnie, natomiast poza serwisem cenny sa znacznie lepsze np: przetwornica ktora ja mam za 100zl jest identyczna jak w mercedesach klasy M i S a w serwisie zaplacimy za nia 1200zl haha co mnie bardzo smieszy bo placimy tylko za kartonik ze znaczkiem mercedesa

<> Jak rozwiazalem problem ze swiatlami drogowymi, to prose mosi byc soczewka bi- xenonowa ktora otwiera sie i zamyka w zaleznosci czy mamy mijania czy swiatla drogowe
Jak kolega napisal z szybkoscia, to przykro mi ale soczewka bi-xenonowa jest najszybsza o nowszej technologi nie slyszalem :PPP a to dla tego ze zarni ma tylko jedno wlukno, ktore nie musi sie przelanczac tak jak w przypadku H4 (prosze sie zapoznac z budowa soczewki) dziki soczewki uzyskujemy szybaka zmiane
siwtla-Efekt KLIKANIA

<> uklad poziomujacy nie jest wymagany, ale i tak na naszych polskich drogach nawet jakby bylo to by nie dal rady :PPP

<> spryskiwacze mozna miec, ale nie trzeba, na przegladzi nie ma z tym zadnego problemu (np: w niekttory autach fabrycznie z xenonem nie ma spryskiwaczy)
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 31-01-2007, 14:09   

Cichy napisał/a:
np: w niekttory autach fabrycznie z xenonem nie ma spryskiwaczy)


ale sa wycieraczki reflektorow - bo pewnie volvo masz na mysli :)

wlasnie co do ukladu samopoziomowania - to szczerze mowiac u kumpla w mondeo z seryjnym ksenonem nie zauwazylismy zeby swiatla sie jakos przestawialy np podczas przejezdzania przez prog zwalniajacy
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Cichy
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 14:12   

Matejko napisał/a:
to szczerze mowiac u kumpla w mondeo z seryjnym ksenonem nie zauwazylismy zeby swiatla sie jakos przestawialy np podczas przejezdzania przez prog zwalniajacy


No bo nie ma...
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 31-01-2007, 14:19   

Hubeeert napisał/a:
Prawnie wyglada to tak
Musisz miec
1. Uklad poziomowania

Cichy napisał/a:
uklad poziomujacy nie jest wymagany, ale i tak na naszych polskich drogach nawet jakby bylo to by nie dal rady

Jest wymagany. Jak drapneli mnie na radar to dresikowi obok (w Calibrze) zabrali dowodzik, bo policjant gwałtownie nacisnął na maskę i obserwował strumień światła (brak samopoziomowania). Dodatkowo zaproponowali mu holownik, bo było po zmroku i jego pojazd zagrażał bezpieczeństwu ruchu.
To się gostek ucieszył :lol:

Nie chcę nikogo oczerniać, ale mam wrażenie że kolega Cichy, mija się z prawdą (celowo lub niechcący).
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2007, 15:08   

A co innego może napisać kolega Cichy. Jeżeli napisze, że muszą być zachowane wszelkie środki zapobiegawcze w postaci np. układu samopoziomującego a cena układu wzrośnie do 3000 zł to nadal będziemy skłonni zainstalować coś takiego u siebie? Sam mam ochotę na taki zestaw, jednak na razie są inne wydatki. Chociaż 1200-1300 to i tak za drogo wiedząc, za ile można dostać komplet bi-x. z ML-a. Praca rzemieślnika jest cenna :wink:
_________________

 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 31-01-2007, 15:10   

Ja bym bardzo chcial zobaczyc jak te lampy wygladaja!!! Wklej zdjecie samych lamp :!:
_________________
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-01-2007, 16:34   

To może nie sprzeczajcie się co do faktu czy samopoziomowanie i spryskiwacze są obowiązkowe czy nie tylko dajcie konkretne rozporządzenie czy link do tegoż to się przekonamy jak jest na prawdę.

[ Dodano: 31-01-2007, 16:37 ]
Z forum elektroda.pl:

,,Obowiązujące “Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów” o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania).''

[ Dodano: 31-01-2007, 16:40 ]
Ze strony Phillipsa:

Informacja na temat przepisów

* Obowiązujące w Europie przepisy gwarantują bezpieczeństwo na drodze. Wszystkie żarówki sygnalizacyjne i reflektory muszą posiadać certyfikat ECE.

* Reflektory, żarówki sygnalizacyjne i inne żarówki zgodne z ECE posiadają znak "E" (E1, E2…) i muszą posiadać numer certyfikatu, np. E1-2C3.

Należy jednak pamiętać, że przepis E13 nie zapewnia tych samych standardów jakości.

* Przepisy ECE dla relfektorów dzielą się na dwie kategorie: R37 dla żarówek halogenowych i R99 dla lamp Xenon HID. Te dwa oznaczenia wskazują że produkt jest homologowany.

[ Dodano: 31-01-2007, 16:49 ]
Ostatnie potrzebne do homologacji (ogólnego dopuszczenia do ruchu) rozporządzenie o zmianie rozporządzenia o wyposażeniu samochodów nr R48 zostało opublikowane 31 stycznia 2003 roku. Tym samym samochody wyposażone w dynamiczne lampy doświetlające zakręty mogą wyjechać już oficjalnie na ulice. Rozporządzenia ECE R98 (o reflektorach ksenonowych) oraz R112 (o reflektorach halogenowych) zostały także zmienione i opublikowane 10 grudnia 2002.

[ Dodano: 31-01-2007, 16:52 ]
Na sam koniec link do wikipedii do artykułu o oświetleniu samochodowym - na końcu tegoż są linki do wszelkich rozporządzeń Automotive lighting
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2007, 17:31   

" W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody. "


" Potężne oślepianie: Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści Helli stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie! Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg. "

Sprawa jest prosta albo mamy lampy xenonowe zamontowane fabrycznie z homologacja albo sobie taka homologacje wyrabiamy co jest nie do osiagnieca przy zestawie z Allego za 600zl .
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-01-2007, 20:58   

Cały wic w tym że wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi homologację potrzebuje auto gdy to producent je dopuszcza do ruchu po wyprodukowaniu. Jednak jeśli już jest dopuszczone to ma homologację a wtedy przeróbka świateł zgodnie z warunkami dopuszczenia do ruchu drogowego nie wymaga ani samopoziomowania ani spryskiwacza/wycieraczki. Światło ma jedynie być poprawnie ustawione, mieć wyraźną granicę światło-cienia itp. sprawy. W tym zarządzeniu z 2003r ani słowa nie ma o ksenonach a tym bardziej o samopoziomowaniu lub spryskiwaczach wysokociśnieniowych. Takie bajery obowiązują tylko producentów aut. Tak więc po części rację mają ci co twierdzą że wolno zmienić wkład na ksenon bez tych dodatków przy czym nie uważam że to rozsądne mieć ksenona bez tego. Tak samo jak pomysł ksenona z odbłyśnikiem jest chory. IMHO ksenon ma rację bytu tylko w postaci reflektora soczewkowego i najlepiej z samopoziomowaniem i myjką jednakże nasze przepisy tego nie nakazują użytkownikom.

PS. Tu jest fajny fotograficzny zapis przeróbki świateł na ksenony
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.