 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJ1A 1.3] Zgasł i zapalić nie zechce - problem z zapłonem? |
Autor |
Wiadomość |
Starion
Forumowicz The smoking man :)

Auto: Colt CJ1A, Passat GT16 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 202 Skąd: Derby (UK)
|
Wysłany: 16-04-2010, 23:05 [CJ1A 1.3] Zgasł i zapalić nie zechce - problem z zapłonem?
|
|
|
Witam wszystkich. Ostatnio miałem kilka chwil dramatu z moją truskawką, mianowicie po bezproblemowym i bezstresowym przejeździe przez miasto gdzie nie dało się odczuć absolutnie żadnych najmniejszych oznak jakiejkolwiek awarii ani spadku mocy ani też jakiegoś szarpania zatrzymałem się grzecznie na czerwonym świetle i przy ruszaniu obroty prawidłowo wzrosły i od 2000obr zaczęły spadać mimo wciśniętego gazu aż auto całkowicie zgasło. Przy ok 1000obr dało się odczuć coś jak by jeden lub 2 cylindry już nie pracowały. W momencie kiedy zgasł (a zrobił to o najgorszej porze w najgorszym miejscu) nie dał się już uruchomić aż do dziś.
Po całodniowym grzebaniu we współpracy z miernikiem, kluczami i drugim autem doszedłem do tego że: pompa pracuje, rozrusznik kręci jak wariat, świece są ok, przewody są ok, benzyna jest, olej w silniku jest, żadnych wycieków przepaleń pęknięć, kopułka i palec wydaje się ok, prąd do aparatu dochodzi i jest w miarę stały, nie ma odchyłów większych niż 0,2V, wszystko wygląda tak jak zawsze ale - zapalić nadal nie chce...
Popdpowiedzcie mi proszę cóż to może być, podejrzenia padły na wymienianą 11mies temu cewkę zapłonową która wtedy padając wariowala jakieś 2 miesiące wcześniej. Jeśli to jednak ona (o zgrozo) to gdzie to cholerstwo kupić do 4G13 12V za ludzkie pieniądze<570zł
PS: Dodam jeszcze że w 2 znanych mi lokalizacjach bezpieczników (pod maską i pod kolumną kierowniczą przy nogach) obadałem wszystkie - były sprawne, ale i tak wymieniłem te które wydawały mi się "brzydkie" - nie pomogło. |
_________________
    |
|
|
|
 |
mipel
Nowy Forumowicz
Auto: Colt cj
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 07:41
|
|
|
Witam.Sprawdz błędy- )gniazdo diagnostyczne ) tak będzie najszybciej |
|
|
|
 |
Starion
Forumowicz The smoking man :)

Auto: Colt CJ1A, Passat GT16 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 202 Skąd: Derby (UK)
|
Wysłany: 19-04-2010, 17:21
|
|
|
Niestety sprawdzenie błędów nic nie da - z dwóch powodów:
-resetowałem komputer podejrzewając jakieś błędy właśnie po stronie elektroniki
-wyczytałem gdzieś w instrukcji że w przypadku "awarii krytycznej" błędy się nie zapiszą
Dla pewności sprawdziłem jeszcze i kontrolka pulsowała równomiernie co 0,5sek - czyli brak odczytu.
Ktoś ma inny pomysł jak się za to zabrać? Bo nie ukrywam że dla mnie to dość poważny i kłopotliwy problem - auto nie jeździ i nie wiem gdzie szukać przyczyn |
_________________
    |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Starion
Forumowicz The smoking man :)

Auto: Colt CJ1A, Passat GT16 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 202 Skąd: Derby (UK)
|
Wysłany: 24-04-2010, 16:18
|
|
|
Dzięki wielkie Marcin. Po przeczytaniu i zwalczeniu całego aparatu miernikiem doszedłem do tego ze to na 99,9% jednak cewka zapłonowa.
Jednak odczytu z badania cewki nie byłem w stanie skontrastować z tym co jest zapisane w KS - wyszło mi jakieś 0,18 No i napisali tam że w aparacie są 2 cewki..? Pod jakim bym kątem nie patrzył to ja tam drugiej cewki nie widzę..
Z tego co widziałem zaadaptowanie sensownej cenowo całości z silnika 4G13 16V równiez odpada gdyż jest całkowicie inna budowa (np. są 2 kostki gdzie u mnie jest jedna - 7pinowa). Wygląda na to że z dodatkowymi 4 zaworami przebudowano też elektrykę
Fakt faktem że cewkę zapłonową - będącą elementem najbardzien podejżanym - wymienić muszę. Ich cena w ASO widzę ze się nie zmienia - 3550zł mi zaproponowano. Czy ktoś ma info gdzie można to dostać w bardziej ludzkiej cenie i z w miarę pewnego źródła?
I ostatnie pytanie - mamy gdzieś tutorial jak zabrać się do wyjęcia starej, zamontowania nowej i ustawienia całości aby auto jeździło? Jeśli nie to metodą prób i błędów takowy stworzę. |
_________________
    |
|
|
|
 |
|
|