[CA1A 1.3] wymiana paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
zawias [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2007, 11:16 [CA1A 1.3] wymiana paska rozrządu
|
|
|
Co ile kilometrów zaleca sie wymiane paska????1.3 12v z 93r pasek mam teraz firmy gates. |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 01:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
smosen [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2007, 11:20
|
|
|
najbezpieczniej co 60 tkm,no chyba,ze sie wykosztujesz na oryginal w ASO to co 90 tkm. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2007, 11:22
|
|
|
co 60 tysięcy jest zalecane
[ Dodano: 08-04-2007, 11:23 ]
smosen, widzę że mnie wyprzedziłeś |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
leny2 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 03:14
|
|
|
kto wie jak ustawić rozrząd w colcie 1.3 12v 96r.bo kupiłem z pękniętym paskiem i rozebraną głowicą i niewiem na które znaki ustawić i co to jest btdc czy coś takiego na osłonie przy kole wału? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 08:43
|
|
|
leny2 napisał/a: | kto wie jak ustawić rozrząd w colcie 1.3 12v 96r.bo kupiłem z pękniętym paskiem i rozebraną głowicą i niewiem na które znaki ustawić i co to jest btdc czy coś takiego na osłonie przy kole wału? | Tutaj znajdziesz odpowiednie instrukcje serwisowe. Na plastikową osłonę w ogóle nie patrzysz. Najpierw musisz zdjąć koło na wale korbowym, następnie zdjąć te osłonę, a pod nia znajdziesz zębatkę ze znacznikiem (nacięciem). Znacznik ma się pokrywać ze znacznikiem (trójkąt lub kółko) na bloku silnika. Natomiast na górze znacznik (nacięcie) na zębatce wałka rozrządu musi się pokrywać ze znacznikiem (trójkąt) na głowicy. |
|
|
|
 |
leny2 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2007, 20:43
|
|
|
dzięki gregorbu już ustawiłem jeżdzi ale brakuje mu mocy nawolnych 1000 obr a w czasie jazdy puchnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-05-2007, 21:00
|
|
|
przestawiles rozrzad o zabek lub nawet dwa - mozesz skorygowac to wyprzedzaja max. zaplon, ale sadze, ze i tak powinienes poprawnie go ustawic |
|
|
|
 |
leny2 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2007, 08:51
|
|
|
Dzięki wielkie Krzyzak tak myślałem ale lepiej zapytać jak spartolić |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2007, 09:08
|
|
|
Krzyzak ma rację, ale w tej sprawie może być jeszcze "głębsze dno". Skoro kupiłeś samochód z rozebraną głowicą i zerwanym paskiem, należało najpierw dokładnie sprawdzić tę głowicę, splanować, sprawdzić gładzie, tłoki, panewki, zawory, prowadnice, uszczelniacze, pierścienie... Tu może być pies pogrzebany... ale obym nie był złym prorokiem. |
|
|
|
 |
leny2 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2007, 10:51
|
|
|
Gregorbu gdybym wymienił cały silnik to też by było dobrze |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2007, 11:13
|
|
|
leny2 napisał/a: | Gregorbu gdybym wymienił cały silnik to też by było dobrze | Pod warunkiem, że byłby to dobry silnik. Rzeczy, o którym pisałem są oczywiste. Ktoś nei bez powodu zdejmował głowicę. Moim zdaniem nie opłacało mu się już tego składać, latego tez zdecydował się na sprzedaż. Porządna naprawa silnika wyjdzie co najmniej dwa razy drożej niż zakup silnika używanego. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2007, 11:49
|
|
|
fakt - jest mozliwe to, co pisze Grzes
ja tylko skupilem sie na tym muleniu po zlozeniu rozrzadu, ktore z reguly jest skutkiem przestawionego paska
ale faktem jest, ze trzeba bylo sprawdzic bebechy silnika... |
|
|
|
 |
Pastor [Usunięty]
|
Wysłany: 22-05-2007, 18:55
|
|
|
Panowie a czy to że auto nie poleci więcej jak 140 to też wina rozrządu czy trzeba cośinnego robić? Mam Colta 1.3 12V czyli 75KM i jakoś nie leci więcej niż 140 bez względu na paliwo(LPG, benzyna). Czy może to być wina łysych opon przednich? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-05-2007, 19:47
|
|
|
Może masz źle ustawiony zapłon albo nieszczelny i dziurawy wydech. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-05-2007, 20:12
|
|
|
Pastor napisał/a: | Czy może to być wina łysych opon przednich? | Raczej nie. 75 KM to trochę za mało żeby przy 140 km/h tracił przyczepność |
|
|
|
 |
|