[CA1A 1.3] Wymiana felg - wibracje przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
ziutoon [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 20:35 [CA1A 1.3] Wymiana felg - wibracje przy hamowaniu
|
|
|
Witam,
Mam problem i proszę was o małą diagnostykę.
Kupiłem na święta nowe felgi mojemu misiowy. Felgi sa proste i nie byly prostowane ogolnie stan felg super. Są to orginalne felgi od Mitsubishi ale nie wiem od jakiego modelu konkretnie.
Problem polega na tym że po wymianie przy hamowaniu drży cały samochód a kierownica wyrywa się z rąk.
i teraz tak:
- koła były wyważone wraz z gumami ( średni cięzarek założony na felge to 10 gram)
- gumy maja jeden sezon okolo 8 tys km
- tarcze nie są zwichrowane (na starych kolach nie bylo tego efektu)
Zastanawiam sie czy jest to kwestia za dużego otworu centrującego ( przyznam sie że tego nie sprawdziłem, a czlowiek od gum też tego nie zrobił) czy może nakrętki nie dociągają dobrze felgi. Z braku śrub do kół aluminiowych użyłem starych od felg stalowych.
Prosze o jakąś radę i czym może to skutkować dla felg i układu jezdnego.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2007, 20:49 Re: Wymiana felg - wibracje przy hamowaniu
|
|
|
ziutoon napisał/a: | Zastanawiam sie czy jest to kwestia za dużego otworu centrującego ( przyznam sie że tego nie sprawdziłem, a czlowiek od gum też tego nie zrobił) czy może nakrętki nie dociągają dobrze felgi. Z braku śrub do kół aluminiowych użyłem starych od felg stalowych. | W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. O ile bez pierścienia centrującego na feldze da się jeździć (choć nie powinno, ale są tacy, którzy jeżdżą i nie narzekają), to śruby bezwzględnie musisz wymienić na śruby do przykręcania felg aluminiowych. Śruby do stalówek mają inny kształt (sfera) i ze względu na to nie trzymają felgi cała przeznaczoną do tego powierzchnią. Śruby do alusów są to śruby stożkowe i dociskają felgę całą powierzchnią stożka. Stosując niedopowiednie śuby, oprócz obniżenia stopnia bezpieczeństwa (niewłaściwe felgi w połączeniu z brakiem centrowania na feldze ), możesz doprowadzić do uszkodzenia felg. Podsumowując: zmień śruby! |
|
|
|
 |
ziutoon [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 07:41
|
|
|
OK, dzięki jeszcze dzisiaj podjadę i kupię komplet śrub.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 08:02
|
|
|
I koniecznie pierscienie centrujace.Jezeli zmnienisz sruby bez wkladania pierscieni to dalej moze byc diupa
Pierscienie kupuj plastikowe, nie daj sie namowic na metalowe bo jak sie zapieka to ciezko bedzie z ich zdjeciem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 11-04-2007, 15:32
|
|
|
są dwa rodzaje otworów w felgach dodatkowo do alumów są nakrętki inne
więcej nie korzystaj z usług tej firmy która wymieniała ci opony BO TO PARTACZE
popełnili podstawowy błąd wdziedzinie
prawdopodobnie na 99 procent felgi nie ustawiły się do bębnów prawidłowo i mają BICIE
wywarzenie koła nic tu nie pomorze
pozdrowienia
[ Dodano: 11-04-2007, 15:51 ]
przepraszam Pytałeś jeszcze oskutek jazdy na ŻLE założonych kołach
MORZE BYĆ F A T A L N I E
poprawa tego stanu powinna być natychmiastowa
chodzi o twoje BEZPIECZĘŃSTWO
I INNYCH NA DRODZE |
|
|
|
 |
dzinia [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 16:33
|
|
|
zgadzam sie śruby muszą być inne i takie też mam ale pierścieni nie posiadam i na razie a jest to już drugi sezon nic nie trzęsie |
|
|
|
 |
ziutoon [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 17:26
|
|
|
Bylem w serwisie mitsubishi kupilem nakretke do felg aluminiowych do colta CAO koszt 20 pln (komplet okolo 400) - troche drogo ale chcialem miec pewnosc jak wyglada oryginal. I okazało się że wyglada tak samo jak te które mam założone tylko że jest pochromowana a tamte już niestety nie
Pojechałem do gościa który zmienial mi gumy i stwierdziliśmy wspólnie że rzeczywiscie są takie same i felgi nie potrzebują pierścieni centrujących gdyż pasują idealnie.
Ponownie sprawdzilismy wszystkie koła i okazało się że są wyważone idelanie.
W takim razie pytanie jest czemu tak sie dzieje??
Prawdopodobnie coś nie tak z hamulcami i tak się złożyło że zgrało się to w czasie z wymianą kół.
Poprostu mega zbieg okolicznośći
Jutro jade na sprawdzenie całego układu hamulcowego i kierowniczego i wszystkiego co moze miec wpływ na drgania i zobaczymy.
Dzięki wszystkim za pomoc.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 11-04-2007, 20:33
|
|
|
sprawdż dokładnie OTWORY w felgach czy są takie same są dwa rodzaje
Załóż felgę tą starą i poruszaj na boki Zobacz jaki luz i to samo znową
nadal przypuszczam Zły dobór felg
Ja zmieniając felgi miałem pasowane dwa rodzaje OTWORY INNE ioba typy były od Miśka
mało prawdopodobne nagle awaria hamulcy chyba że przy zmianie kół nastąpiła nie zamierzona awaria Mechanicy z reguły nie przyznają się do błędu |
|
|
|
 |
ziutoon [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2007, 22:32
|
|
|
Felgi raczej na 100% są OK felgi
Sprawdzalismy nie bylo zadnych luzów, wszystko pasowalo na tip top mysle ze jutro sie wszystko wyjasni jak podjade do speca od zawieszenia.
Zastanawia mnie tylko fakt tych śrub które mi sprzedali w serwisie dlaczego są takie same jak te na stalówkach, może kiedys miałem alusy ale ktos mi sprzedal Colcika bez nich
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2007, 08:39
|
|
|
A ja mam troszkę inne pytanie. Mam alufelgi i jest ok. Jako zapasówkę mam dojazdówkę (stalowa oczywiście). Więc mam ze sobą wozić komplet śrub do stalowej dojazdówki (w razie złapania gumy)? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2007, 08:40
|
|
|
ziutoon napisał/a: | Sprawdzalismy nie bylo zadnych luzów, wszystko pasowalo na tip top mysle ze jutro sie wszystko wyjasni jak podjade do speca od zawieszenia. |
Ręcznie tych luzów nie wyczujesz, bo śruba trzyma dość mocno. Podczas jazdy występują jednak siły, które są w stanie felgę poruszyć - tym bardziej, że nakrętka nie styka się z nią całą przeznaczoną do tego powierzchnią.
ziutoon napisał/a: | Zastanawia mnie tylko fakt tych śrub które mi sprzedali w serwisie dlaczego są takie same jak te na stalówkach, może kiedys miałem alusy ale ktos mi sprzedal Colcika bez nich
| Bo trafiłeś na "specjalistę", który raczej powinien mierzyć, czy zmiemniaki odpowiadają kształtem i wymiarami wymogom Unii.
Nakrętki do mocowania felg aluminiowych sa inne niż do stalówek.
Nie sądzę, by była tu konieczna kontrola zawieszenia.
Gdzie mieszkasz? Jeśli masz wolny weekend, zapraszam do mnie do Piastowa. Założymy Ci nakrętki do alusów, obejrzysz, przejedziesz się i sam sprawdzisz, jaka jest różnica i czy sprzedawca nie sprzedał Ci syfu. BTW - w jakim serwisie kupiłeś nakrętkę?
[ Dodano: 12-04-2007, 08:43 ]
swistak81 napisał/a: | A ja mam troszkę inne pytanie. Mam alufelgi i jest ok. Jako zapasówkę mam dojazdówkę (stalowa oczywiście). Więc mam ze sobą wozić komplet śrub do stalowej dojazdówki (w razie złapania gumy)? | Nie musisz. Nakrętka stożkowa solidnie przytrzyma stalowe koło. Ważne, byś nie jeździł na niej za długo, bo się wyrabia (jest bardziej miękka niż śruba sferyczna). |
|
|
|
 |
ziutoon [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2007, 08:53
|
|
|
Nakrętke kupiłem w Auto GT na Wrocławskiej bo tam mam najbliżej.
Niestety ten weekend mam szkołę ale może następny podjadę.
Dziwna sprawa że to się dzieje włąsnie tylko przy hamowaniu, podczas jazdy nic nie sciaga ani nie drży, może rzeczywiście to zbieg okoliczności.
Dzisaij sprawdze układ hamulcowy, może tam będzie odpowiedź.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-04-2007, 09:27
|
|
|
ziutoon napisał/a: | Dziwna sprawa że to się dzieje włąsnie tylko przy hamowaniu, podczas jazdy nic nie sciaga ani nie drży | To ewidentnie wskazuje na problem z układem hamulcowym. Proponuję sprawdzić czy nie zapiekły się zaciski hamulcowe na tulejkach. |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 12-04-2007, 09:36
|
|
|
jeśli masz możliwość to pożycz lub założ twoje stare stalowe felgi i na jazdę prubną
i po problemie masz tylko koszt przełożenia opon to chyba dosyć proste rozwiązanie |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 12-04-2007, 18:08
|
|
|
odpowiedż dla ś wistaka nakrętki od alumuw pasują do stalowych aodwrotnie NIE
[ Dodano: 12-04-2007, 18:17 ]
dopisek sprawa jest wpierścieniach które sąnanakrętkach ja mam nakrętki od alumów jest dobrze takie były jak kupiłem Colta |
|
|
|
 |
|