Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Regulacja sprzegla
Autor Wiadomość
zdzislavo
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2007, 22:19   [CA4A 1.6] Regulacja sprzegla

Witam chcialbym sie dowiedziec czy w kolcie ca0 1.6 glxi z 92 r mozna wyregulowac jakos sprzeglo chodzi mi o ustawienie momentu w ktorym sprzeglo zacznie brac i jak to zrobic jesli jest taka moliwosc.U mnie samochud zaczyna jechac gdy pedal sprzegla jest jakies 5 cm od podlogi czy to dobre ustawinie?Prosze o porade
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-10-2007, 01:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-04-2007, 22:46   

Mnie też ten temat interesuje. U mnie jest dokładnie tak samo. Rusza gdy pedał sprzęgła jest kilka cm od podłogi. Moim zdaniem tak powinno być i jeśli sprzęgło jest sterowane hydraulicznie (tak jak właśnie w naszych autach) świadczy to o jego dobrym stanie (czyt. małym zużyciu). U mnie ruszanie jest bardzo płynne, ale podczas zmiany przełożeń biegi się "haczą". Dzisiaj mechanik próbował mi odpowietrzyć sprzęgło, ale nie było zapowietrzone. Tak czy inaczej regulacji takiego sprzęgła nie ma. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie pedał sprzęgła jest z 2-3 cm niżej od pedału hamulca. Nie wiem czy tak powinno być.
po wszystkim sprawdziłem poziom oleju w skrzyni biegów i jest go za mało. Jutro uzupełnię. Jeszcze dzisiaj przesmarowałem mechanizm zmiany biegów na skrzyni i może będzie jakaś poprawa.
A Ty dlaczego pytasz o regulację sprzęgła?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-04-2007, 22:57   

Hugo napisał/a:
Tak czy inaczej regulacji takiego sprzęgła nie ma


Jak to nie ma - jest - nad pedałem sprzęgła śruby.

[ Dodano: 17-04-2007, 22:00 ]
zdzislavo napisał/a:
U mnie samochud zaczyna jechac gdy pedal sprzegla jest jakies 5 cm od podlogi czy to dobre ustawinie?


Serwisówka podaje 7cm lub więcej - moim zdaniem jest OK
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-04-2007, 23:22   

josie napisał/a:
Jak to nie ma - jest - nad pedałem sprzęgła śruby
No tak pewnie chodzi o tą śrubę chyba na 17 mm klucz z nakrętką kontrującą? U mnie pedał sprzęgła jej nie dotyka-jest przerwa ok. 1 cm. Wygląda na to, że tak ma być, bo obniżenie pedału w moim przypadku mijałoby się z celem. I tak jest niżej niż hamulca. Jeśli to w ogóle ma znaczenie.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-04-2007, 00:07   

Hugo, to może masz coś ze sprężyną napinającą pedał?
Są 2 regulacje - wysokości pedału sprzęgła (śruba ograniczająca z góry) i tego w którym momencie sprzęgło łapie (na końcówce tłoczka przymocowanej do pedału sprzęgła)
Zresztą - serwisówka - pdf nr 21
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-04-2007, 08:51   

Dzięki sprawdzę to dzisiaj.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-04-2007, 10:36   

a wg mnie sprzeglo powinno brac 4 cm od podlogi, a odleglosc pedalu od tej sruby powinna wynosic 1-3 mm
i tak mam ustawione, bo tak mowi serwisowka
 
 
zdzislavo
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2007, 15:26   

No ja pytam sie o to bo mi podobnie jak tobie hugo biegi hacza troche :cry: i mysle sobie ze moze by jakos to sprzeglo podciagnac to by to ustalo.Tarcze sprzegla mialem wymieniana jakies 3 tys km temu przed wymiana jeszcze bardziej haczyly teraz mniej ale jednak nie jest jeszcze tak jak byc powinno
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 19-04-2007, 15:09   

zdzislavo, to chaczenieto pewnie synchronizatory a nie sprzeglo. Taka przypadlosc Mitsu.
Lepiej moim zdaniem bedzie zmienic olej na jakis dobry.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-04-2007, 16:43   

Dzisiaj miałem dolać oleju do skrzyni, ale przed tym upuściłem kilka kropel starego żeby zobaczyć jak wygląda. No i jest czarny i w dodatku są w nim opiłki metalu. Więc zaniechałem dolewki. Kupię jeszcze litr nowego i wymienię. Ciekawe z czego wzięły się te opiłki?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2007, 16:51   

czarny = przepracowany staroc -> wymien calosc
opilki metalu = MOCNO!!! zjechana skrzynia (manualne tez maja magnesy - najczesciej 1 sztuke; jak juz nie daje rady wylapywac, to skrzynia mocno jest zuzyta a magnes strasznie zaglutowany); opilki wziely sie z luzow w skrzyni i tego, ze mechanizmy pracuja krzywo (w duzym uproszczeniu)
 
 
kumanprx
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 19:23   

w ktorym miejscu wymienia sie olej skrzyni biegow ? i jak sie to sprawdza ? laik sobie poradzi ? prosze o pomoc
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-04-2007, 21:26   

kumanprx napisał/a:
w ktorym miejscu wymienia sie olej skrzyni biegow ? i jak sie to sprawdza ? laik sobie poradzi ? prosze o pomoc


WWW Krzyzaka - opisane krok po kroku
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-04-2007, 21:37   

Krzyzak napisał/a:
czarny = przepracowany staroc -> wymien calosc
opilki metalu = MOCNO!!! zjechana skrzynia (manualne tez maja magnesy - najczesciej 1 sztuke; jak juz nie daje rady wylapywac, to skrzynia mocno jest zuzyta a magnes strasznie zaglutowany); opilki wziely sie z luzow w skrzyni i tego, ze mechanizmy pracuja krzywo (w duzym uproszczeniu)
To brzmi jak wyrok. Da się dojść do tego magnesu (aby go wyczyścić) bez demontażu skrzyni? I co Twoim zdaniem nie warto w ogóle wymieniać oleju w takiej skrzyni?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2007, 22:05   

Hugo napisał/a:
To brzmi jak wyrok. Da się dojść do tego magnesu (aby go wyczyścić) bez demontażu skrzyni? I co Twoim zdaniem nie warto w ogóle wymieniać oleju w takiej skrzyni?

Niestety tez tak pomyslalem po napisaniu swojego posta - wyrok :) . Do magnesu dojdziesz tylko rozbierajac cala skrzynie - w kazdym razie trzeba wyjac walki (jest tak zrobiona, ze olej przepycha sie kanalikami od krecacych sie kol - nie ma tam pompy, wiec musi to byc przemyslany przeplyw; i w jednym z kanalikow jest blaszka z magnesem). Olej zawsze warto zmienic - na pewno nie zaszkodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.