[CA4A 1.6] Sworzeń wachacza - regeneracja czy wymiana? |
Autor |
Wiadomość |
hadrian [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 20:21 [CA4A 1.6] Sworzeń wachacza - regeneracja czy wymiana?
|
|
|
Mam problem. Czy w colcie CA4A mozna wymienić same sworznie czy trzeba kupić nowy wachacz? Mechanik powiedział mi że można je wymienić, a w sklepie z częściami gość powiedział, że trzeba kupić nowy wachacz. Jaka jest prawda? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 30-05-2007, 01:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-05-2007, 20:38
|
|
|
Można wymienić. Potrzebna prasa, albo tuleja (np złączka do rur) Duży młotek i duże imadło.
Poszukaj na www.japparts.pl albo www.intercars.com.pl to znajdziesz sworzeń |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-05-2007, 20:56
|
|
|
josie napisał/a: | albo tuleja (np złączka do rur) Duży młotek i duże imadło. | josie, takich rzeczy nie proponuj. Weźmie później młota (napewno sworzeń jest nieźle zapieczony) i zacznie naiwaniać wahacz. Pognie go i będzie musiał kupić nowy.
Kupujesz sworzeń, wykręcasz wahacz, zawozisz do mechanika na prasę, on starego "wyciska", nowego wciska i montujesz wahacz. Tak jest bezpiecznie i przeważnie kilka godzin roboty mniej. |
|
|
|
 |
nnk59 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 22:01
|
|
|
Jeżeli ma ktoś co nieco wiedzy technicznej to sobie poradzi. Wykręcamy wachacz, piłką do metalu/brzeszczotem nacinamy starą tuleję. Następnie spawarką kładziemy spaw od krawędzi nacięcia do krawędzi (czyli na około tulei). Dzięki temu ściągnie ją do środka i łatwo ją wybić. Nową tuleję smarujemy np. towotem i pomalutku w imadle wciskamy na miejsce. Gotowe!!! Fakt, przyznaję trzeba mieć parę narzędzi. Ale metoda sprawdzone w niejednym warsztacie mechanicznym i skuteczna w 100% |
|
|
|
 |
yossarian1983 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 23:07
|
|
|
Temat sworzni sam przerabiałem w tym tygodniu. W sumie wbrew pozorom trudno je kupić, bo w większości sklepów mówią, że nie występuje taka cześć (ponieważ rzeczywiście w oryginale Mitsubishi nie przewidziało wymiany sworzni) ale jako zamiennik jest do dostania (polecana firma 555). Co do samej wymiany zleciłem to mojemu mechanikowi z skasował 35,00 za stronę i w końcu nic nie puka |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-05-2007, 23:35
|
|
|
Przerobiłem 3 te gówniane sworznie różnych firm przy jednym wachaczu ( prawym). Co roku jak jechałem na przegląd gość mi mówił że do kibla. Kupiłem używany wachacz za 100 PLN i problem zniknął po 4 m-cach jeżdżenia zero luzu. Bo oryginalny sworzeń nie jest wykonany ze śmieci, w przeciwieństwie do tych zamienników. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
hadrian [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2007, 23:41
|
|
|
Wielkie dzięki wszystkim, teraz juz wiem co mam robić. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-05-2007, 00:10
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Bo oryginalny sworzeń nie jest wykonany ze śmieci, w przeciwieństwie do tych zamienników. | Nie wszystkich. 555 trochę wytrzyma. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-05-2007, 02:17
|
|
|
Hugo napisał/a: | josie, takich rzeczy nie proponuj. |
Proponuję, bo robiłem tak 2 razy z powodzeniem. Jak się robi z głową, to nic się nie pognie.
Wahacz opiera się na rozkręconym imadle tak żeby sworzeń był między szczękami, ktoś unosi lekko drugi koniec, żeby wahacz się ładnie opierał na szczękach, penetrator, tuleja, młot i wychodzi.
Nie proponuje ludziom rozwiązań których nie przetestowałem na "sobie" |
|
|
|
 |
PPWWKK [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2007, 19:35
|
|
|
Mam ten sam problem - w sklepach mówią, że w tych modelach sworznie wahacza są niewymienne.
Udalo mi się kupieć polecany 555, ale na pierwszy rzut oka nie będzie pasował, co po wizualnych oględzinach potwierdzil mechanik (choć zdaje się średnica jest prawidłowa).
Wg katalogu jest to model J15008 - jedyny do coltów w tych rocznikach (92-96)
Czy ma ktos doświadczenie i jest mi w stanie pomóc?
Może jednak zakupiony sworzeń jest tym samym, ktory wymieniały osoby wypowiadające się powyżej i będzie pasował?
A jak nie to jaki?
PPWWKK |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-06-2007, 19:57
|
|
|
PPWWKK napisał/a: | ale na pierwszy rzut oka nie będzie pasował, co po wizualnych oględzinach potwierdzil mechanik (choć zdaje się średnica jest prawidłowa). |
No to ja nie rozumiem - na pierwszy rzut oka nie będzie pasował, a średnica zdaje się być prawidłowa... To pod jakim względem ma nie pasować? |
|
|
|
 |
PPWWKK [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2007, 21:18
|
|
|
chodzi o kołnierz - oryginalny jest wyższy i płyciej wchodzi a zakupiony firmy 555 wejdzie za głęboko chyba - ciężko mi przedstawić ten problem opisowo |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-06-2007, 02:13
|
|
|
PPWWKK napisał/a: | Wg katalogu jest to model J15008 - jedyny do coltów w tych rocznikach (92-96)
Czy ma ktos doświadczenie i jest mi w stanie pomóc? | W tej kwestii doświadczenia nie mam, ale jeśli to 555 i w dodatku do tych roczników (92-95) to musi pasować. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2007, 09:57
|
|
|
Kup używany oryginalny wachacz za 120PLN. Ma supełnie inną gumę, te nieoryginalne są cienkie i guma się rozrywa powodując zapiaszczenie i rozwalenie sworznia. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
PPWWKK [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2007, 10:16
|
|
|
Mimo wszystko będę chciał wymienić tylko sworzeń, nie chcę inwestować w używany sprzęt kiedy taniej mogę mieć nowy. |
|
|
|
 |
|