Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Sworzeń wachacza - regeneracja czy wymiana?
Autor Wiadomość
hadrian
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 20:21   [CA4A 1.6] Sworzeń wachacza - regeneracja czy wymiana?

Mam problem. Czy w colcie CA4A mozna wymienić same sworznie czy trzeba kupić nowy wachacz? Mechanik powiedział mi że można je wymienić, a w sklepie z częściami gość powiedział, że trzeba kupić nowy wachacz. Jaka jest prawda?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 30-05-2007, 01:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-05-2007, 20:38   

Można wymienić. Potrzebna prasa, albo tuleja (np złączka do rur) :wink: Duży młotek i duże imadło.
Poszukaj na www.japparts.pl albo www.intercars.com.pl to znajdziesz sworzeń :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-05-2007, 20:56   

josie napisał/a:
albo tuleja (np złączka do rur) Duży młotek i duże imadło.
josie, takich rzeczy nie proponuj. Weźmie później młota (napewno sworzeń jest nieźle zapieczony) i zacznie naiwaniać wahacz. Pognie go i będzie musiał kupić nowy.
Kupujesz sworzeń, wykręcasz wahacz, zawozisz do mechanika na prasę, on starego "wyciska", nowego wciska i montujesz wahacz. Tak jest bezpiecznie i przeważnie kilka godzin roboty mniej.
 
 
nnk59
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 22:01   

Jeżeli ma ktoś co nieco wiedzy technicznej to sobie poradzi. Wykręcamy wachacz, piłką do metalu/brzeszczotem nacinamy starą tuleję. Następnie spawarką kładziemy spaw od krawędzi nacięcia do krawędzi (czyli na około tulei). Dzięki temu ściągnie ją do środka i łatwo ją wybić. Nową tuleję smarujemy np. towotem i pomalutku w imadle wciskamy na miejsce. Gotowe!!! Fakt, przyznaję trzeba mieć parę narzędzi. Ale metoda sprawdzone w niejednym warsztacie mechanicznym i skuteczna w 100%
 
 
yossarian1983
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 23:07   

Temat sworzni sam przerabiałem w tym tygodniu. W sumie wbrew pozorom trudno je kupić, bo w większości sklepów mówią, że nie występuje taka cześć (ponieważ rzeczywiście w oryginale Mitsubishi nie przewidziało wymiany sworzni) ale jako zamiennik jest do dostania (polecana firma 555). Co do samej wymiany zleciłem to mojemu mechanikowi z skasował 35,00 za stronę i w końcu nic nie puka ;)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-05-2007, 23:35   

Przerobiłem 3 te gówniane sworznie różnych firm przy jednym wachaczu ( prawym). Co roku jak jechałem na przegląd gość mi mówił że do kibla. Kupiłem używany wachacz za 100 PLN i problem zniknął po 4 m-cach jeżdżenia zero luzu. Bo oryginalny sworzeń nie jest wykonany ze śmieci, w przeciwieństwie do tych zamienników.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
hadrian
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2007, 23:41   

Wielkie dzięki wszystkim, teraz juz wiem co mam robić.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-05-2007, 00:10   

wichura1 napisał/a:
Bo oryginalny sworzeń nie jest wykonany ze śmieci, w przeciwieństwie do tych zamienników.
Nie wszystkich. 555 trochę wytrzyma.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-05-2007, 02:17   

Hugo napisał/a:
josie, takich rzeczy nie proponuj.


Proponuję, bo robiłem tak 2 razy z powodzeniem. Jak się robi z głową, to nic się nie pognie.
Wahacz opiera się na rozkręconym imadle tak żeby sworzeń był między szczękami, ktoś unosi lekko drugi koniec, żeby wahacz się ładnie opierał na szczękach, penetrator, tuleja, młot i wychodzi.
Nie proponuje ludziom rozwiązań których nie przetestowałem na "sobie"
 
 
PPWWKK
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2007, 19:35   

Mam ten sam problem - w sklepach mówią, że w tych modelach sworznie wahacza są niewymienne.
Udalo mi się kupieć polecany 555, ale na pierwszy rzut oka nie będzie pasował, co po wizualnych oględzinach potwierdzil mechanik (choć zdaje się średnica jest prawidłowa).
Wg katalogu jest to model J15008 - jedyny do coltów w tych rocznikach (92-96)
Czy ma ktos doświadczenie i jest mi w stanie pomóc?
Może jednak zakupiony sworzeń jest tym samym, ktory wymieniały osoby wypowiadające się powyżej i będzie pasował?
A jak nie to jaki?

PPWWKK
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-06-2007, 19:57   

PPWWKK napisał/a:
ale na pierwszy rzut oka nie będzie pasował, co po wizualnych oględzinach potwierdzil mechanik (choć zdaje się średnica jest prawidłowa).


No to ja nie rozumiem - na pierwszy rzut oka nie będzie pasował, a średnica zdaje się być prawidłowa... To pod jakim względem ma nie pasować?
 
 
PPWWKK
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2007, 21:18   

chodzi o kołnierz - oryginalny jest wyższy i płyciej wchodzi a zakupiony firmy 555 wejdzie za głęboko chyba - ciężko mi przedstawić ten problem opisowo
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-06-2007, 02:13   

PPWWKK napisał/a:
Wg katalogu jest to model J15008 - jedyny do coltów w tych rocznikach (92-96)
Czy ma ktos doświadczenie i jest mi w stanie pomóc?
W tej kwestii doświadczenia nie mam, ale jeśli to 555 i w dodatku do tych roczników (92-95) to musi pasować.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-06-2007, 09:57   

Kup używany oryginalny wachacz za 120PLN. Ma supełnie inną gumę, te nieoryginalne są cienkie i guma się rozrywa powodując zapiaszczenie i rozwalenie sworznia.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
PPWWKK
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2007, 10:16   

Mimo wszystko będę chciał wymienić tylko sworzeń, nie chcę inwestować w używany sprzęt kiedy taniej mogę mieć nowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.