Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Temat brania oleju
Autor Wiadomość
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2007, 11:19   [CA1A 1.3] Temat brania oleju

Witam.

Chciałem się dowiedzieć jakie wartości ubywania oleju są w normie.
Przed regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu nie ubywało mi oleju wcale. Ani troszeczkę.
Po regulacji (z ok 1st jaki miałem - na 5st) ubywa mi oleju i wg mnie dość znacznie.
Po 1.5 tyś przejechanych km musiałem dolać prawie 0.5l...a nie kręcę silnika wysoko.
Na liczniku mam teraz 120tyś, przy czym z nalepek z przeglądów wynika że powinno być ok 140-150tyś... (ktoś robił niecałe 30tyś na 3 lata...).
Zalany mam Mobil półsyntetyk.
Na świecach coś tego oleju właśnie widać (tak twierdził mechanik)...
Czy możecie mi coś podpowiedzieć?
Co trzeba by ew. wymienić i jaki koszt...

z góry wielkie dzięki
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-07-2007, 11:22   

zbieg okolicznosci (z tym zaplonem)
jak nie widac spalania, to moze wyciek?
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2007, 11:29   

Krzyzak napisał/a:
jak nie widac spalania, to moze wyciek?

No wyciek mogę wykluczyć na 99%. Nie ma plam a staję zawsze w jednym miejscu.
W środku tym bardziej nic nie widać żeby się lało.
A mam podejrzenia co do zapachu spalin właśnie.
Kopcenia w zasadzie nie ma, ot lekki biały dymek przy rozruchu i tyle.
Ale ktoś pisał już że jak mu konkretnie palił olej to też nic mu nie kopcił.
Czy na analizatorze spalin wyjdzie prawda na jaw (jeśli pali olej)?
Co wtedy?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-07-2007, 11:40   

0.5 l na 1500 km czyli litr na 3000 km - analizator nic nie wykaze
i nie patrz na plamy oleju tylko czy silnik nie jest od spodu zachlapany
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2007, 14:10   

Krzyzak, czyli wątpisz w to że to ubywanie jest spowodowane spalaniem oleju (?), a raczej wyciekiem...
Obejrzę dziś dokładniej spód silnika.
Chociaż ostatnio jak byłem u mechanika (miesiąc temu) to dość dokładnie oglądną go od spodu (przy okazji poprawiania osłony za złączem elastycznym, która mi dzwoniła).
I nic nie mówił, nie widział.
To jak ocenicie to "zużycie" oleju. Dużo za duże, trochę, w normie ( :roll: )...?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-07-2007, 15:28   

po prostu jestem zaskoczony, bo spalanie oleju rzadko wzrasta z dnia na dzien - predzej nagle zaczyna wyciekac
poza tym obejrzenie silnika z reguly kosztuje 0 zl i jest pierwsza rzecza do sprawdzenia
drozszymi zajmiemy sie pozniej
a miesiac temu to chyba jeszcze oleju nie ubywalo - prawda?
 
 
azax
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2007, 17:28   

Kiedy ja kupiłem swojego to wymieniłem olej na tak sam jaki był zalany w Niemczech.
To był półsyntetyk.
Zrobiłem jakieś 5 tyś kiedy podczas hamowania błysnęła mi kontrolka oleju.
Wyciągam bagnet a tam sucho...
Oglądam siknik - suchy...

Mechanik u którego wymieniałem olej powiedział, że kiedy moje auto ma przejechane 148 tyś
to można zalać mu minetalny.

Tak zrobiłem - dziś po 2000 km byłem sprawdzić i mech. stwierdził ,że nic nie bierze i już nie powinien...

Jadę dalej...
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-07-2007, 11:10   

azax....

Ja Ciebie proszę.... ZMIEŃ MECHANIKA...

Nie będę komentował... jestem ciekaw czy 4G67 albo 4G61 tez by tak zrobił... ehhh

a z drugiej strony - 150kkm... o ile to przebieg prawdziwy... to to jest żaden przebieg...

Jakbyś pisal o 300kkm - no to możemy porozmawiać


A z innej beczki... oleje mamy różnej jakości, i co najgorsze różnej jakości nazywające sie tak samo...oleje mają różne zawartości rozcieńczalników i innych siuwaksów, które potrafią odparowywać w trakcie eksploatacji, ważne jest aby silnik chodził na jednym oleju... bo w każdym są inne środki płuczące... itd...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 11:28   

Muszę się podłączyć do tematu a mianowicie mój colciak ma przejechane 258 tys km i jeździ na Castrolu Magnatecu 15w40 czyli mineralnym i bierze 300 ml oleju na 5000 tys km.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 04-07-2007, 11:45   

Kuczan napisał/a:
5000 tys km


to ile ty robisz km rocznie 5 000 000 ?? :P
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 14:17   

Matejko napisał/a:
to ile ty robisz km rocznie 5 000 000 ??

HEhe 5 0 0 0 km ( słownie pięć tysięcy ) :D
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 14:47   

Moj Lancer ma 238 tys. i nie muszę dolewać od wymiany do wymiany, jeżdę na semi synt.
Przy okazji napisałem post na temat olei Texaco, może macie jakieś opinie na temat tej marki?
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-07-2007, 16:00   

czy istotne jest zeby wlewac olej o tych samych parametrach czy koniecznie musi byc ten sam producent
mam 175 tys przebiegu (ale tego nie wiem na pewno) sam zrobilem 65 tys
oleju dolewm ok 1 litr miedzy wymiana co 10 0 00 tys
czy juz czas na olej mineralny do tej pory semisyntetyk 10\40?
_________________
Michał Kraków
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-07-2007, 16:18   

Kokos, ważny jest ten sam producent. Na Twoim miejscu jeździłbym dalej na 10W 40
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-07-2007, 20:42   

szlag!
walsnie po zmianie oleju parametry te same ale inny producent - chybaa nic mu nie bedzie??
_________________
Michał Kraków
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.