Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Brak ogrzewania...:-(
Autor Wiadomość
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 01:23   [ALL] Brak ogrzewania...:-(

Witam.Od paru dni jestem posiadaczem colta CAO :mrgreen:
I mam problem otóz niedziała ogrzewanie.Mniemam,ze pokrętło od ogrzewania działa bo jak przekręce na ciepłe to troche przytłumi nawiew tzn.słabiej leci ale cały czas zimne.Płynu w chłodnicy jest dobrze.Termostat chyba tez w porzadku bo jechalem nim ok 200km i maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie więc chyba nagrzewnica.No i właśnie gdzie ona jest,jak ja sprawdzić czy to ona no i jak odetkać jesli zapchana?
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 08:08   Re: Brak ogrzewania...:-(

radoskór napisał/a:
Termostat chyba tez w porzadku bo jechalem nim ok 200km i maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie
Wskazówka przy nagrzanym silniku powinna być w połowie, a nei w 3/4 skali. Obstawiam zatem termostat.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-07-2007, 08:09   

radoskór napisał/a:
maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie
:shock: Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek temperatura w moim Colcie przekroczyła połowę skali. Sprawdź układ chłodzenia.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
GosiaLancerka
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 08:44   

termostat - praca na krotkim objegu zazwyczaj przegrzejesz sil;nik
niski poziom plynu chlodzacego zap[owietrzony uklad- objawy wszelkie z mozliwych
korek na chlodnicy do wymiany - bo to jest uklad podcisnieniowy
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-07-2007, 09:40   

GosiaLancerka...

Przy uszkodzonym termostacie w układach MITSU pracuje cały czas duży obieg... wiec nie mam możliwości przegrzania silnika - a wręcz odwrotnie - silnik w trasie jest ciągle niedogrzany... Co innego jak mamy mało płynu...

Sprawa ogrzewania - sterowanie ogrzewaniem zerwane (brak sterowania) - zarośnięta nagrzewnica...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 10:14   

Silnik dość szybko sie nagrzewa.Juz pochwili od pracy temp.rośnie.A na 3/4była(ale to nircały czas) jak wracałem z Bydgoszczy,niepowiem bo zmeczyłem go troche na trasie...
hmm a jak spr ten termostat?dodam,ze po chwili od uruchomienia chłodnica jest ciepła.a jak nagrzewnica to gdzie jej szukać?jak odetkać?(żeby tylko zatkana była...)
Pozdrawiam
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 10:42   

Musisz zacząć od sprawdzenia układu chłodzenia, termostat żeby sprawdzić trzeba wyjąć i polać wrzątkiem wtedy będzie widać czy działa prawidłowo ale z tego co piszesz to bym już kupił nowy i wymienił.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-07-2007, 10:51   

Kuczan ma rację - to co napisałeś wskazuje że masz uszkodzony termostat - bo odrazu po odpaleniu nie powinna sie robić ciepła chłodnica... dopiero po dobrej chwili gdy silnik złapie koło 80 stopni celcjusza - wtedy termo otwiera sie i puszcza płyn na chłodnicę...

Uszkodzony termostat łatwo sprawdzić - ponieważ uszkodzony, trzymany w ręce będzie otwarty... i po diagnozie :D

Zatkana nagrzewnice (jakby) - to można próbowac odkamieniać - ale tego nie polecam bo w 95% przypadków po takiej operacji cieknie... ja bym szukał używanej dobrej...


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 10:56   

ROMEL napisał/a:
Uszkodzony termostat łatwo sprawdzić - ponieważ uszkodzony, trzymany w ręce będzie otwarty... i po diagnozie

Dokładnie TAK !! Jeśli silnik jest zimny wtedy termostat powinien zamknąć obieg, jeśli płyn chłodniczy się nagrzeje to wtedy termostat otwiera obieg.
 
 
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 13:01   

Właśnie wróciłem z przejażdzki.Ku mojemu zdziwieniu temp.silnika b.szybko wzrosła do połowy,potem przekroczyła połowe i tak na niecałe 3/4 została i juz nie rosła ani nie spadała a jezdziłem potrolowa predkościa bez wciskania.Hmm jesli to termostat i odrazu puszcza po odpaleniu duzy obieg chłodzenia to dlaczego tak sie grzeje?Powinien byc niedogrzany sądze...juz nic niewiem...
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 04-07-2007, 13:09   

radoskór napisał/a:
Właśnie wróciłem z przejażdzki.Ku mojemu zdziwieniu temp.silnika b.szybko wzrosła do połowy,potem przekroczyła połowe i tak na niecałe 3/4 została i juz nie rosła ani nie spadała a jezdziłem potrolowa predkościa bez wciskania.Hmm jesli to termostat i odrazu puszcza po odpaleniu duzy obieg chłodzenia to dlaczego tak sie grzeje?Powinien byc niedogrzany sądze...juz nic niewiem...
Ja kiedyś w Fordzie Fieście miałem taki przypadek, że silnik był wiecznie nie dogrzany. A potem (po pół roku) nagle zaczął się przegrzewać. Termostat skorodował i nie otwierał się dostatecznie szeroko. I wtedy miałem temperaturę czasem nawet na czerwonym polu :( .
Wyjmij ten termostat i nie czekaj aż coś się bardziej zepsuje. Nie jest drogi, a nawet jeśli wymienisz go wcześniej niż potrzeba, to nie będziesz musiał go wymieniać - powiedzmy - za pół roku. Może być jeszcze zapowietrzony układ chłodzenia, ale zastanawiam się dlaczego miałoby się tak stać.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-07-2007, 13:15   

Ten układ odpowietrza sie sam - jak w większości mitsu...
Jak coś to tylko stan może być za niski...


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
radoskór
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 13:19   

Tak zrobie.jutro jak bede miał czas to go wykrece,jak bedzie potrzeba wymienie i napisze czy pomogło.Przy okazji zmienie płyn w chłodnicy.Własnie jaki płyn polecacie?Oczywiście niedrogi hehe
Rozumiem,ze po spuszczeniu starego płynu zalewam chłodnice nowym az po brzegi i do zbiorniczka wyrównaczego?
Wiem,ze to juz było ale chciałem sie upewnić;-)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-07-2007, 13:57   

Płyn.... FEBI, QAL...jak będzie kosztował koło 50PLN to będzie dobry...

Chłodnica na full... zbiorniczek pod maks... później ewentualne uzupełnienie


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 04-07-2007, 23:42   

ROMEL napisał/a:
Przy uszkodzonym termostacie w układach MITSU pracuje cały czas duży obieg... wiec nie mam możliwości przegrzania silnika - a wręcz odwrotnie - silnik w trasie jest ciągle niedogrzany...


nie koniecznie.może też pracować na małym obiegu jeśli po rozgrzaniu silnika termostat się nie otworzy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.