[ALL] Brak ogrzewania...:-( |
Autor |
Wiadomość |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 01:23 [ALL] Brak ogrzewania...:-(
|
|
|
Witam.Od paru dni jestem posiadaczem colta CAO
I mam problem otóz niedziała ogrzewanie.Mniemam,ze pokrętło od ogrzewania działa bo jak przekręce na ciepłe to troche przytłumi nawiew tzn.słabiej leci ale cały czas zimne.Płynu w chłodnicy jest dobrze.Termostat chyba tez w porzadku bo jechalem nim ok 200km i maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie więc chyba nagrzewnica.No i właśnie gdzie ona jest,jak ja sprawdzić czy to ona no i jak odetkać jesli zapchana?
Z góry dzięki za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 11:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 08:08 Re: Brak ogrzewania...:-(
|
|
|
radoskór napisał/a: | Termostat chyba tez w porzadku bo jechalem nim ok 200km i maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie | Wskazówka przy nagrzanym silniku powinna być w połowie, a nei w 3/4 skali. Obstawiam zatem termostat. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 04-07-2007, 08:09
|
|
|
radoskór napisał/a: | maksymalnie temp.była na 3/4skali a przeważnie w połowie | Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek temperatura w moim Colcie przekroczyła połowę skali. Sprawdź układ chłodzenia. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
GosiaLancerka [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 08:44
|
|
|
termostat - praca na krotkim objegu zazwyczaj przegrzejesz sil;nik
niski poziom plynu chlodzacego zap[owietrzony uklad- objawy wszelkie z mozliwych
korek na chlodnicy do wymiany - bo to jest uklad podcisnieniowy |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 04-07-2007, 09:40
|
|
|
GosiaLancerka...
Przy uszkodzonym termostacie w układach MITSU pracuje cały czas duży obieg... wiec nie mam możliwości przegrzania silnika - a wręcz odwrotnie - silnik w trasie jest ciągle niedogrzany... Co innego jak mamy mało płynu...
Sprawa ogrzewania - sterowanie ogrzewaniem zerwane (brak sterowania) - zarośnięta nagrzewnica...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 10:14
|
|
|
Silnik dość szybko sie nagrzewa.Juz pochwili od pracy temp.rośnie.A na 3/4była(ale to nircały czas) jak wracałem z Bydgoszczy,niepowiem bo zmeczyłem go troche na trasie...
hmm a jak spr ten termostat?dodam,ze po chwili od uruchomienia chłodnica jest ciepła.a jak nagrzewnica to gdzie jej szukać?jak odetkać?(żeby tylko zatkana była...)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 10:42
|
|
|
Musisz zacząć od sprawdzenia układu chłodzenia, termostat żeby sprawdzić trzeba wyjąć i polać wrzątkiem wtedy będzie widać czy działa prawidłowo ale z tego co piszesz to bym już kupił nowy i wymienił. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 04-07-2007, 10:51
|
|
|
Kuczan ma rację - to co napisałeś wskazuje że masz uszkodzony termostat - bo odrazu po odpaleniu nie powinna sie robić ciepła chłodnica... dopiero po dobrej chwili gdy silnik złapie koło 80 stopni celcjusza - wtedy termo otwiera sie i puszcza płyn na chłodnicę...
Uszkodzony termostat łatwo sprawdzić - ponieważ uszkodzony, trzymany w ręce będzie otwarty... i po diagnozie
Zatkana nagrzewnice (jakby) - to można próbowac odkamieniać - ale tego nie polecam bo w 95% przypadków po takiej operacji cieknie... ja bym szukał używanej dobrej...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 10:56
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Uszkodzony termostat łatwo sprawdzić - ponieważ uszkodzony, trzymany w ręce będzie otwarty... i po diagnozie |
Dokładnie TAK !! Jeśli silnik jest zimny wtedy termostat powinien zamknąć obieg, jeśli płyn chłodniczy się nagrzeje to wtedy termostat otwiera obieg. |
|
|
|
 |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 13:01
|
|
|
Właśnie wróciłem z przejażdzki.Ku mojemu zdziwieniu temp.silnika b.szybko wzrosła do połowy,potem przekroczyła połowe i tak na niecałe 3/4 została i juz nie rosła ani nie spadała a jezdziłem potrolowa predkościa bez wciskania.Hmm jesli to termostat i odrazu puszcza po odpaleniu duzy obieg chłodzenia to dlaczego tak sie grzeje?Powinien byc niedogrzany sądze...juz nic niewiem... |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 04-07-2007, 13:09
|
|
|
radoskór napisał/a: | Właśnie wróciłem z przejażdzki.Ku mojemu zdziwieniu temp.silnika b.szybko wzrosła do połowy,potem przekroczyła połowe i tak na niecałe 3/4 została i juz nie rosła ani nie spadała a jezdziłem potrolowa predkościa bez wciskania.Hmm jesli to termostat i odrazu puszcza po odpaleniu duzy obieg chłodzenia to dlaczego tak sie grzeje?Powinien byc niedogrzany sądze...juz nic niewiem... | Ja kiedyś w Fordzie Fieście miałem taki przypadek, że silnik był wiecznie nie dogrzany. A potem (po pół roku) nagle zaczął się przegrzewać. Termostat skorodował i nie otwierał się dostatecznie szeroko. I wtedy miałem temperaturę czasem nawet na czerwonym polu .
Wyjmij ten termostat i nie czekaj aż coś się bardziej zepsuje. Nie jest drogi, a nawet jeśli wymienisz go wcześniej niż potrzeba, to nie będziesz musiał go wymieniać - powiedzmy - za pół roku. Może być jeszcze zapowietrzony układ chłodzenia, ale zastanawiam się dlaczego miałoby się tak stać. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 04-07-2007, 13:15
|
|
|
Ten układ odpowietrza sie sam - jak w większości mitsu...
Jak coś to tylko stan może być za niski...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
radoskór [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 13:19
|
|
|
Tak zrobie.jutro jak bede miał czas to go wykrece,jak bedzie potrzeba wymienie i napisze czy pomogło.Przy okazji zmienie płyn w chłodnicy.Własnie jaki płyn polecacie?Oczywiście niedrogi hehe
Rozumiem,ze po spuszczeniu starego płynu zalewam chłodnice nowym az po brzegi i do zbiorniczka wyrównaczego?
Wiem,ze to juz było ale chciałem sie upewnić;-) |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 04-07-2007, 13:57
|
|
|
Płyn.... FEBI, QAL...jak będzie kosztował koło 50PLN to będzie dobry...
Chłodnica na full... zbiorniczek pod maks... później ewentualne uzupełnienie
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 04-07-2007, 23:42
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Przy uszkodzonym termostacie w układach MITSU pracuje cały czas duży obieg... wiec nie mam możliwości przegrzania silnika - a wręcz odwrotnie - silnik w trasie jest ciągle niedogrzany... |
nie koniecznie.może też pracować na małym obiegu jeśli po rozgrzaniu silnika termostat się nie otworzy. |
|
|
|
 |
|